270 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 4 Svar

Lopper Lopper

Ja nu har min veninde så fået den dejligste lille cocker blandingshund, men fik afvide igår at den havde fået lopper, (de fik den i tirsdags, så har måske først set det nu) men de har givet den loppekur, hvor man har noget flydende væske til at komme i nakkehårende på hunden. Det har de så gjort... <nu er der gået mere end et døgn siden at den fik det.

Nogen der ved hvornår den ikke har lopper mere?

Jeg hilste på hunden i mandags 5 min maks og skulle hente min hund hos mine forældre så de kunne mødes.
Jeg har min hund hos mig nu men jeg vil jo helst ikke have lopper.
Kan de mødes nu uden at få lopper? Skal jeg give min hund noget flydende så den er forebyggende mod loppeangreb?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• udskiftning af afløbsrør i køkkenvasken 1.000 kr.
  • Stoppet vandløb 800 kr.
  • Toiletmontering 1.790 kr.
  • Skift af kogeplade 1.300 kr.
  • Jeg skal have gravet et aflangt bed på ca 5x1 mtr. Jeg kan selv ligge ukrutsdug osv, det er kun udgravningen jeg ikke kan. Der er lidt rødder fra hækken. Jorden er en blanding af jord og sand, mest sand. Der skal ikke graves ret dybt. Jeg har en spade og en skovl, men andet har jeg ikke. Det er ikke så stort et stykke der skal graves, så jeg tror ikke det tager ret lang tid. 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Lopper
  • #2   3. jan 2008 ja giv din hund noget loppemiddel. så skulle den ikke få lopper, selvom den møder en med.
    nogen hunde kan dog ikke tåle de pipetter, har din hund prøvet det før?

• #3   3. jan 2008 Connie; nej vi har ikke prøvet det før, sonja har ikke haft lopper (7-9-13, bank under bordet)! Men jeg vil gerne undgå lopper på hende, så jeg skulle måske købe noget til hende så de kan mødes så de ihvertfald ikke sætter sig på hende!
    Hvor mange loppekurer er der?

• #4   3. jan 2008 Nu skal jeg lige tilføje at de gav deres hund det i nakken igår, og de ha undersøgt den nu igen her efter 24 timer, og de ser ikke noget på den mere, selvom det så har været et lile angreb så er der vel stadig noget hjemme hos dem i deres lejlighed?

• #5   3. jan 2008 jo der vil stadig være nogen i lejligheden.
    Der findes flere forskellige typer af loppemidler. Disse pipetter fra Expot, Frontline og et par andre.
    nogle hunde er overfølsomme overfor pipetterne. man kan få en spray fra Frontline, der skulle være så mild at selv hvalpe kan tåle dem, ved ikke om de hunde der er overfølsomme heller ikke kan tåle dem, men de skulle jo da være mildere end pipetterne, siden man må bruge det til helt små hvalpe.

jeg bryder mig ikke om de pipetter og giver mine hunde hvidløg som forebyggende, det kan altså tage et loppeangreb, hvis lopperne allerede er der.

Kommentér på:
Lopper

Annonce