Lopper Lopper
Ja nu har min veninde så fået den dejligste lille cocker blandingshund, men fik afvide igår at den havde fået lopper, (de fik den i tirsdags, så har måske først set det nu) men de har givet den loppekur, hvor man har noget flydende væske til at komme i nakkehårende på hunden. Det har de så gjort... <nu er der gået mere end et døgn siden at den fik det.
Nogen der ved hvornår den ikke har lopper mere?
Jeg hilste på hunden i mandags 5 min maks og skulle hente min hund hos mine forældre så de kunne mødes.
Jeg har min hund hos mig nu men jeg vil jo helst ikke have lopper.
Kan de mødes nu uden at få lopper? Skal jeg give min hund noget flydende så den er forebyggende mod loppeangreb?
feb 2006
Følger: 70 Følgere: 139 Hunde: 7 Emner: 758 Svar: 27.199
nogen hunde kan dog ikke tåle de pipetter, har din hund prøvet det før?
dec 2006
Følger: 48 Følgere: 45 Hunde: 2 Emner: 469 Svar: 4.719
Hvor mange loppekurer er der?
dec 2006
Følger: 48 Følgere: 45 Hunde: 2 Emner: 469 Svar: 4.719
feb 2006
Følger: 70 Følgere: 139 Hunde: 7 Emner: 758 Svar: 27.199
Der findes flere forskellige typer af loppemidler. Disse pipetter fra Expot, Frontline og et par andre.
nogle hunde er overfølsomme overfor pipetterne. man kan få en spray fra Frontline, der skulle være så mild at selv hvalpe kan tåle dem, ved ikke om de hunde der er overfølsomme heller ikke kan tåle dem, men de skulle jo da være mildere end pipetterne, siden man må bruge det til helt små hvalpe.
jeg bryder mig ikke om de pipetter og giver mine hunde hvidløg som forebyggende, det kan altså tage et loppeangreb, hvis lopperne allerede er der.
Lopper