1.139 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 18 Svar

Behandle sin hund som sit barn? Behandle sin hund som sit barn?

Hvad synes I om at behandle hunde( dyr i det hele taget) som mennesker?
- Det er jo et gammelt udtryk, at man skal behandle sin hund som sit barn, men er det fair? Vi har taget et 'vildt' dyr til os, og så gennem tiden har vi gjort det mere menneskeligt?
Jeg mener, hvis man spiser sammen med hunden, ligger med hunden i seng, og behandler hunden som et barn?
- Hvad er jeres holdning til det?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Punkteret cykel dæk 300 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.500 kr.
  • Tilstoppet afløb 720 kr.
  • Vejledning til valg af matrialer og løsning af træterrasse ovenpå eksisterende fliser 1.000 kr.
  • Installing fence gate 950 kr.
  • Hylde mursten 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Behandle sin hund som sit barn?
  • #1   28. feb 2008 En hund er som er barn - kræver kærlighed, opdragelse, mad, motion og motivation. Kan ikke se forskellen.

Hvis man opfylder sin hunds behov - så kan man kalde den et barn så meget man vil, for min skyld.

• #2   28. feb 2008 Mine hunde er mine børn , de er det bedste jeg har , så det mest naturlige villle da også være ,at de var mit et og alt :o)

• #3   28. feb 2008 Kan være jeg har forklartet mig lidt forkert?

Men hvis I får en hundehvalp, vil I så behandle den på samme måde som et barn?

Selvfølgelig skal hunden have kærlighed, opdragelse, mad, motion og opmærkesomhed, men på samme måde som et barn?

Men ja, jeg tænkte også på menneskeligebehov, som smart tøj, og spise ved bordet.

Jeg går i niende klasse, hvor vi har læst en novelle om en mor som elskede sin hund mere end sit barn. - Er det fair?

• #4   28. feb 2008 sara J. nej, det er ikke fair.. elsker mine hunde over alt på jorden, men mine børn kommer og vil altid komme i 1. række.
    omend man virkelig kan elske dem bliver de aldrig "børn" for mig. men mine hunde.

• #5   28. feb 2008 Jeg elsker også min hund lige så højt som et familiemedlem. men man skal ikke glemme at det er en hund og selvom de grundliggende ting som opdragelse mm er det samme som et menneske kræver så er det ikke det samme. Man skal huske på at det er hunde der har brug for tydelig kropsprog mm. men kærligheden er nok den samme

• #6   28. feb 2008 Synes det er svært at spørge om følelser er fair eller ej.

Det er noget vi på ingen måde selv har indflydelse over så jeg kan ikke dømme

• #7   28. feb 2008 altså.. Jeg ville ikke sætte min hund, ved bordet, give den tøj på eller lign. Personligt synes jeg at give hunden tøj på er synd, hvad skal hunden bruge det til? Det er jo ikke en påklædnings dukke... Men et dækken, til når man går tur og det er koldt udenfor har jeg det skam helt fint med:)

Nathja ligger heller ikke i sofaen, og hun for heller ikke mad ved bordet. Hun ligger på gulvet eller på hendes madras, og når vi er færdige med at spise, for hun sin mad:) Og alt det har Nathja det vidst fint med.

• #8   28. feb 2008 Jeg har ingen børn, så jeg har ikke noget sammenligningsgrundlag... Men jeg er sikker på at mine børn ville slippe for lydighedstræning, agility, at tisse udendøre mens min hund slipper for at spise ved bordet, gå med tøj og lære alfabetet.

Men hunden sover i min seng, har sin egen plads i vinduet og er altid med mig når det er muligt.

• #9   28. feb 2008 Jeg elsker min hund, smat min familie og lign..:)

Og jeg kunne aldrig finde på at give hende væk.

• #10   28. feb 2008 Lynet og banditræven er mine børn........taler nok for meget med dem, kæler og nuser nok for meget med dem..........men de lære også at være hunde........og de får ikke menneskemad..........

• #13   28. feb 2008 En hund bliver ikke behandlet som et barn bare fordi den sover sammen med ejeren. Det er jo hundens natur at være sammen med sin flok.

• #14   28. feb 2008 Team scheferhunde- nu er det at man betragter singe hund som sine børn IKKE lig med at de får tøj på . mine har ikke tøj ...

og så vil jeg i øvrigt aldrig have rigtige børn , da de intet siger mig overhovedet ...

• #15   28. feb 2008 ...det jo så forskelligt hvordan man holder hund...
    personlig kan jeg ikke se noget galt i at nusse og hygge om sin 4 benet familiemedlem...
    og det kommer vel osse en del an på hvilken race man har... ..en skædehund feks..tror jeg ikke vil egne sig til daglig hygge søvn under en dyne... men jeg er bestemt ikke sikker ? gg
    Harley .. må jeg jo nok erkende..blir en del forkælet.. og det er bevist valgt! ..altså at vi ville ha en total sofahund! *GGG*
    Der er værre ting..end at forgude sine husdyr... ss

• #16   28. feb 2008 Mine drenge et det bedste der nogensinde er sket for mig, jeg opfatter mine hunde som "mine børn" og JA ved godt de er hunde og selvfølgelig skal opdrages har også gået til hundetræning med dem og de sidder ikke i tasker som en påklædnings dukke, mine hunde betyder alt for mig og da jeg aldrig har interesseret mig for "rigtige" børn og aldrig skal have børn betragter jeg mine hunde som det dyrebareste jeg har, folk må synes jeg er tosset, men mine hunde betyder så meget for mig som børn gør for andre, og så må folk jo ta' mig som jeg er, og min kæreste ved også godt at skulle jeg nogensinde vælge mellem hundene og ham blev det hundene, sådan er det bare....
    Men de sidder ikke og spiser med ved bordet, og går med tøj osv, men de sover i min seng og følger mig næsten over alt...

• #17   28. feb 2008 Det lille blå lyn....
    Hehe jeg taler KLART også for meget om mine hunde, hehe men ihhhh jeg kan jo ikke gøre for det;o)

• #18   28. feb 2008 Hej
    Niels er for mig mit barn , da jeg ikke får mine egen børn pga sygdom og jeg behandler ham nok også lidt "for" meget sådan vil jeg gerne indrømme, han ligger i sofaen , sover i sengen er med alle de steder han kan komme , er ikke meget alene hjemme , men han spiser dog på gulvet men indrømmer han bliver da håndfoderet hvis det er det han har lyst til for vil jo ikke havde min lille skat går sulten rundt :-))))
    men vil til sidst sige jeg jo godt ved han er en hund men vil bare gerne give ham verdens bedste hundeliv med alt den kærlighed han kan rumme smiley

• #19   28. feb 2008 Mine børn spiser ved bordet....... det gør mine hunde ikke.
    Mine børn sover i min seng..........det gør mine hunde ikke.
    Mine børn har tøj på.....................det har mine hunde ikke.
    Mine børn må være i sofaen........det må mine hunde ikke,
    de har deres egen.
    Mine børn må tale hele tiden...det må mine hunde ikke(gø)
    Mine børn må gå løs udenfor alene.... det må mine hunde ikke.
    Mine børn må mange ting, som mine hunde ikke må.
    Mine børn elsker jeg ........ jeg " elsker" også mine hunde..
    men det er HUNDE og skal behandles som hunde og ikke børn......
    Men det er jo bare MIN mening.....:O)

• #20   28. feb 2008 Min hund er også mit barn smiley

Kommentér på:
Behandle sin hund som sit barn?

Annonce