539 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
12 Svar
Løbetid, spørgsmål dertil Løbetid, spørgsmål dertil
Vores lille kimie er kun 18 uger, men jeg vil rigtig gerne have noget afvide om løbetiden.. Eller jeg vil rigtigt gerne finde nogle steder hvor jeg kan lære om det..
Hvad er de første tegn, hvornår får hun sin første, er der noget hun ikke må i perioden, hvor længe vare den, hvornår er det "farligst", vil hun være anderledes, og/-eller vil hun få ondt lige som vi andre?
Håber der er nogle der kan svare på mine spørgsmål
0 synes godt om
feb 2006
Følger: 70 Følgere: 139 Hunde: 7 Emner: 758 Svar: 27.199
men de første tegn kunne være at hun blev lidt underlig - enten mere morsyg eller omvendt - vender det døve øre til. en måneds tid inden løb vil tæven tisse mere.
du skal regne med at den første løbetid kan komme omkring ved 6 måneders alderen, men den kan sagtens komme senere.
når hun er i løb vil hun bløde meget rødt i den første periode på ca 8 dage og hendes kønsorganer vil hæve, når hun bliver højløbsk (der hvor hun kan parres) bliver blodet som regel mere lyst, gennemsigtigt og hævelsen vil svinde ind, efter det kan der komme en periode igen med rød blod. men igen meget forskelligt tæverne imellem. nogen bløder også rødt hele løbetiden igennem.
det eneste hun ikke må, er at være uden opsyn udenfor eller hvis der er en hanhund i huset.
nogle tæver bliver falsk drægtige efter løbetid
jun 2007
Følger: 32 Følgere: 30 Hunde: 5 Emner: 44 Svar: 502
Nu har vi en hanhund også, som skal på "ferie" når hun kommer i løbetid.. Hvornår skal han så ned til min mormor
feb 2006
men prøv at ae hende over haleroden og se om hun svinger halen til side. gør hun det er hun højløbsk.
men jeg ville nok tage hanhunden væk tidligt i forløbet også for at han ikke skal stresse for meget op.
feb 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 6 Svar: 21
Vores Fie var i løbetid da hun var lidt over 8 mdr...men det kan svinge meget fra hund til hund.
Hun blev hævet bag i og slikkede sig meget mere.
Jeg havde set det, så kom ikke bag på mig da de første pletter blod kom på gulvet.
Fie var virkelig ligesom en teagerner. Hun ville slet ikke høre efter. Og det bliver du nød til at leve med i de dage det står på... jeg talte til 10 mange gange. Og så var hun lidt mere "morsyg" end normal.
Efter hendes løbetid var over- efter ca 18 dage var hun blevet meget mere roligere end før hun kom i løb. Hun er ikke så "hvalpet" mere. Tror hun er ved at blive en voksen "dame";)
Jeg har fået at vide at fra dag 9 til dag 18 kan hanhunden få lov til at bedække.
Håber det gav dig lidt svar.
jun 2007
aug 2008
Følger: 6 Følgere: 14 Hunde: 5 Emner: 159 Svar: 1.576
aug 2007
Følger: 41 Følgere: 41 Hunde: 1 Emner: 214 Svar: 1.253
I hele perioden hørte hun stort set ikke efter og var rigtig teenager..
mar 2008
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 2 Svar: 51
Min egen og mine forældres tæver kom alle i løb da de var omkring de ti måneder (+/- en måned). Det er hunde på hhv. 23, 25 og 32 kg
apr 2008
Følger: 3 Følgere: 3 Hunde: 3 Emner: 3 Svar: 307
Min nuv. tæve har en meget diskret løbetid, første uge faktisk ubemærket, så meget få dryp, men hun holder fint rent omkring sig. Når hun spiller op i Rico, som er kastreret, ved jeg, at nu er den der. Efter et par dage er det klinget gevaldigt af, men jeg holder hende self. i snor indtil hævelsen er væk.
jun 2007
aug 2007
Følger: 41 Følgere: 41 Hunde: 1 Emner: 214 Svar: 1.253
Men når vi er nogle steder har hun buks på.. eller hvis hun ligger i vores hvide sofa så giver jeg hende også buks på..
feb 2006
gør som Camilla, vis hende dråberne på gulvet og få hende til at slikke op.
vores tæver mærker vi næsten ikke de bløder, er der en dråbe bliver den straks spottet og tørret op.
selvom man har en kastereret hanhund skal man ikke lade ham parre tæven. hun kan få livmoderbetændelse ved gentagende gange at blive parret. drægtig bliver hun selvfølgelig ikke
Løbetid, spørgsmål dertil