4.870 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Ruller sig efter at have spist! Ruller sig efter at have spist!

Hejsa !

Vi har det problem med Silas at han ALTID ruller sig lige efter at han har spist... Og så er det vi har hørt at det kan give mavedrejning, hvilket er livstruende.

Mit spørgsmål er bare hvad vi kan gøre ved det?

Han vil altid ud i haven efter han har spist, så vi lukker ham ud, men lige så snart han ligger sig ned og begynder at rulle kan vi bare ikke få ham til at lade være smiley
Vi har også prøvet at få ham til at vente med at komme ud i haven lige efter han har spist, men så ruller han sig bare på gulvtæppet.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Beskæring af buske/træer 1.000 kr.
  • Opgravning af kirsebærlaurbær 3.000 kr.
  • Opvaskemaskine reagerer ikke/ingen lys i display 1.400 kr.
  • Hækklipning 2.800 kr.
  • Klip hængelås op 205 kr.
  • Blocked toilet 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ruller sig efter at have spist!
  • #1   9. dec 2008 Det gør sofus også ! Tror de "vasker" sig ! Mener ikke der kan ske noget ved det !

• #2   9. dec 2008 Okay smiley

• #3   9. dec 2008 Rikke A ... Ja mavevending er livstruende... har en hund som vi skriver der er under opperation for mavevending og det er ikke sikkert hun overlever! bare i observere ham når han så gør det! og holder øjemed han ikke for oppustet mave og mange smerter... så er der ingen problemer

• #4   9. dec 2008 Jeppe K

Okay. Ja læste godt din tråd, så det var også derfor jeg lige ville høre med silas. Vi er nemlig lidt bekymrede for ham, hvis han blir ved med det.

Men håber da virkeligt at din hund kommer gennem den operation!!

• #5   9. dec 2008 Jeg tror personligt en hund skal være disponeret for mavedrejning.

Alle mine hunde tager en ordentlig tur efter maden. De fiser rundt, hopper og leger og jeg har aldrig stoppet dem.

Jeg kunne ikke drømme om at lave noget aktivt med dem lige efter mad, men jeg lader dem kører deres eget løb hvor de selv kan sige fra og stoppe.

• #6   9. dec 2008 Famøse:

Okay. Hmm. Tja. Jeg har bare hørt mange forskellige svar. Nogle siger at han kan få mavedrejning og andre siger at han bare vasker sig ved at gnide hoved ned i græsset, men det er lidt svært at finde ud af smiley

• #7   9. dec 2008 Efter min mening kan man ikke forhindrer en mavedrejning hvis hunden er disponeret.

Hvordan ville man det?

Jeg læser tit folk skriver f.eks " Hold hunden i ro en time efter maden "
    Hvad hvis hunden er disponeret til 2 timer for at forebygge?

Selvfølgelig kan man prøve at forebygge, men jeg vælger at lade mine hunde kører den som de finder bedst for dem selv herhjemme så længe jeg ikke oplever noget negativt

• #8   9. dec 2008 Rikke .. Valdi (handen hunden) gnider hovedet i gulvet efter mad, hopper op af os for at sige tak. Og han har aldrig haft hverken tagn på mavevending eller en fektuel mavevending. Så ja de skal nok have et anlæg for det. Men jo Mere aktive de er LIGE efter mad (dvs voldsom leg), jo større er chancen også for en mavevending.

• #9   9. dec 2008 OKay. Ja. Jeg skal nok tage den lidt med ro smiley
    Der sker sikkert ikke så meget ved at han lige ruller sig en enkelt gang eller to om dagen.

Mange tak for jeres svar smiley

• #11   10. dec 2008 Rico gør det når han er tilfreds stillet (:

• #12   30. sep 2018 Jeg har en grandanois som netop i dag har haft mavedrejning. Symptomer start kl. 16.00 ved dyrlægen kl. 17.00. Operationen overstået kl. 21.00. Han havde slet ikke spist forud for at det skete. Til gengæld rullede han sig stille og roligt i græsset og nød solen og blev pludselig akut dårlig. Vi ved endnu ikke om han overlever det... Nu er mavesækken fixeret/syet fast så den ikke kan dreje igen. Men de to næste døgn er kritiske.

Kommentér på:
Ruller sig efter at have spist!

Annonce