631 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
10 Svar

6. jul 2006 Følger: 12 Følgere: 11 Hunde: 2 Emner: 25 Svar: 560
Undren - HD check Undren - HD check
Lige nu, er min Zille ved dyrelægen for at få checket albuer og hofter.
Jeg undrer mig så over, at på skemaet fra DKK, står der at dyrlægen ikke så gerne må udtale sig til ejer ang. status.
Det nævnet han også for mig.
Men hvad er grunden til det?
Jeg troede, det var dyrlægen som satte status. Det er måske DKK?
Åhh jeg glæder mig til hun er hjemme igen :)))
0 synes godt om
jul 2006
Følger: 12 Følgere: 11 Hunde: 2 Emner: 25 Svar: 560
Charlotte, han sagde til mig, at vi kunne lige snakke lidt om det, men han måtte ikke sige så meget.
okt 2004
Følger: 53 Følgere: 61 Hunde: 2 Emner: 121 Svar: 12.332
maj 2006
Følger: 2 Følgere: 26 Hunde: 5 Emner: 173 Svar: 2.034
jul 2006
Jeg bad ham om at check hendes "håndled" da det ene klikker. Det håber jeg så han må fortælle mig om.
mar 2007
Følger: 8 Følgere: 8 Emner: 74 Svar: 3.826
sep 2007
Følger: 30 Følgere: 29 Hunde: 1 Emner: 78 Svar: 1.244
Hvordan dælen skal en dyrlæge kunne dianogstisere og behandle en hund med HD hvis han ikke kan aflæse et billede han selv har taget ?
Det eneste der er til forskel på DKK dyrlægerne og andre dyrlæger er at DKK kun aflæser stambogsførte hunde, hvor imod at alle dyrlæger aflæser alle hunde med eller uden bog!
jul 2006
Han sagde der var lidt på højre hofte, og lidt slidgigt i begge hofter. Men mest højre.
Det passer nok godt nok, for det er højre bagben hun trækker på, når der har været for lange gåture, skov og strand.
Men han sagde samtidig, at vi måtte vente på svaret fra DKK, og så snakke sammen.
Han foreslog mig, at hun fik guld i begge hofter. Det skal hun også have, hvis det kan hjælpe hende.
Der var en lille bitte smule i albuerne.
Det er dejligt hun er hjemme igen - godt skeløjet og halv fuld, men en gulerod skulle da spises, hehe
Tusind tak for svar allesammen
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 30.953
Jeg ville dog synes det var underligt at gå derfra uden den mindste idé om om det så helt sort ud, eller om det var ok. Jeg behøver ikke få en status af dyrlægen -men vil da gerne have at vide om det ser pænt ud eller ej.
(det fik jeg osse)
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 30.953
Er det pen-hip du tænker på når du nøvner en ny metode? For den har jo osse fordele og ulemper.
Og vil man avle i DKK så er det altså dem der skal gennemgå billeder. Det kommer man ikke udenom.
nov 2006
Følger: 52 Følgere: 53 Hunde: 7 Emner: 184 Svar: 9.220
Nu er det ved at være længe siden at jeg har fået en hund HD bedømt, men i de tilfælde min dyrlæge har udtalt sig, har det ALTID passet. Men som han siger nu må vi se, hvad DKK siger.....for det er trods alt deres status, der gælder. Men jeg har aldrig haft grund til at tvivle på min.
Undren - HD check