6.106 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 55 Svar

trimme pomeranian? trimme pomeranian?

Hey,

jeg har en pomeranian på næsten 1 år, og han sveder simpelthen så meget her i varmen..

hvis man klipper pelsen af ham, kommer den så ud igen? jeg er godt nok ikke meget for det, men synes det er synd for ham at han hele tiden ligger i skyggen med tungen ud af munden når han ikke er indenfor..

han får selvfølgelig en masse at drikke og har mulighed for at gå indenfor, men han synes jo også at det er spændende at være udenfor sammen med os andre.

Politi stopper motorcyklist med hund spændt fast på brystet
00:00
/
00:33
LIVE

NOW PLAYING

Belugahval forskrækker lille dreng

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af tagplade 1.200 kr.
  • Udskiftning afdørhåndtag til altandør 1.200 kr.
  • Altandør 1.150 kr.
  • Tætning af ovenlys vinduer 1.000 kr.
  • Ophæng af stort spejl i opgang 500 kr.
  • Hænge TV op, hænge hylde op og hænge gardiner op 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  trimme pomeranian?
  • #1   1. jun 2009 Ved min forældres gamle pomse blev klippet hvert år pga han havde så kraftig en pels, så han var ved at få hedeslag. Pelsen kom fint ud igen og der var ikke nogen problemer med at få ham klippet.

• #2   1. jun 2009 et fa de steder jge kommer og gør rent der har de klippet deres poms,,hun ser helt fin ud:-)) jeg har nu ikke tænkt mig at gøre det ved mine egne og ved ikkke om det "skader"

• #3   1. jun 2009 Har nogen enkelte billeder af ham hvor han er bleve klippet, hvis du ønsker at se det.

• #4   1. jun 2009 det vil jeg meget gerne se.

min mail er juvenaa@gmail.com

• #5   1. jun 2009 jeg glæder mig i hvert fald til at se billeder af en poms klippet, for lige nu sidder jeg og tænker hvordan jeg skal gøre det... vil jo ikke trimme i ansigtet osv hvis han ser totalt dum ud bagefter...

til dem der ved hvor jeg kan finde billeder af det vil jeg meget gerne se billeder af det... for som sagt, har aldrig set en klippet poms.

• Anne R
    Anne R Tilmeldt:
    aug 2007

Følger: 1 Emner: 29 Svar: 1.101
    #6   1. jun 2009 Tror kun det er trimmeracerne man ik må klippe, da det ødelægger pelsen.

Feks så klipper man en Bouvier, men man trimmer en Schnauzer

• #7   1. jun 2009 og forresten, hvor lang tid går der før pelsen kommer ud igen.. vil jo gerne have han har flot og fyldig pels til efteråret/vinter igen...

• #8   1. jun 2009 Lisa K
    Sender billederne om lidt.. Pelsen vokser forholdesvis hurtig ud igen. Min forældres havde sin pels pragt igen inden det begyndte at blive kold.

• #9   1. jun 2009 Lisa K
    Glemte lige at skrive de fik ham klippet ved dyrelægen, da han skulle i bedøvelse være gang ellers kunne de ikke få lov til at klippe ham.

• #10   1. jun 2009 du kan se min video med pølse og hans sommerfrits.. her på hg

• #11   1. jun 2009 Jeg ville nu heller ikke klippe. Louie har en rigtig tyk pels med masser af underuld, og han har klaret sommerne fint. Han kommer ikke ud i middagstimerne (hvis han vil ud i haven, så er det fint med mig, men ikke på gåture) Det er ikke synd for ham. Når det bliver for varmt for ham så lægger han sig ind under sengen og køler af. Han skal nok selv finde ud af at køle sig selv ned.

• #12   1. jun 2009 uha er faktisk i gang, så det for sent nu..

jeg har taget det på maven og ryggen. han har stadig hans manke omkring hovedet og det på halen tilbage...

men kan ikke bestemme mig om jeg skal tage manken om hovedet, for min trimmer kan max tage 9mm, synes det er lige kort nok...

• #13   1. jun 2009 jeg giver ham en trøje på hvis han fryser smiley synes bare at det er synd at lade en hund ligge og koge i varmen, han gemmer sig under møbler osv. indenfor, og udenfor under havemøblerne fordi han har det så varmt..

men gjort er gjort, hvis der bliver problemer kommer han selvfølgelig til dyrlægen... har brugt professionelt grej osv. (da jeg har sakse, trimmer osv. til dyr.. har en kat der kræver dette, og tingene er også velegnet til hunde) smiley

• Anne R
    Anne R Tilmeldt:
    aug 2007

#14   1. jun 2009 Jeg tror ik der sker noget med pels osv. Hvad har 1 år med sagen at gøre, hvalpepelsen er da væk?

Jeg kender en som jævnligt klipper sin Samojede helt ned, den er fin i den udvoksede pels

• #15   1. jun 2009 Har også en Schapendoes og hun bliver klippet ned 1 gang om året.(Tør ikke selv at gøre det,så det bliver gjordt ved hundefrisøren)Rolig nu, Charley,det lyder somom der kommer snestorm og vindstyrke 20 her i næste uge.....Tag det stille og roligt ;-). Lisa K,din hunds hår vokser ud igen og så er i den erfaring rigere.Dejligt ,du tænker på din hund.God sommer herfra Århus.

• #16   1. jun 2009 Jeg HAR så set hvordan en pels KAN komme til at se ud efter en klipning. Hunde med underuld har ikke godt af at blive klippet. Hvad vi har gjort ved vores gamle collie, er at vi klippede ham under maven. Det ødelagde ikke pelsen, så godt nok lidt sjovt ud, men det var nok til at han kunne komme lidt af med varmen.
    I øvrigt tror jeg faktisk ikke at langhårede hunde har det så meget værre end korthårede her i varmen.

Jeg var til retrieverdag i dag med Reiki. Og selvom han godt nok syntes det var varmt, så så han hu ikke ud til at have det værre end retrieverne

• Anne R
    Anne R Tilmeldt:
    aug 2007

#17   1. jun 2009 **Charley* *

Svaret er :Air conditioning

Alle med respekt for sig selv i de varmere lande, har en sådan *S*

Der er araberstutterier i mellemøsten som har air conditioning.....samt importeret hø fra lille danmark...

Hvis hunden ik skal på udstilling, så ser jeg ingen grund til ik at klippe ned. Hunden bliver vitterligt gladere, den kan være med hele dagen uden at skulle ligge under sengen....
    Det er jo ik fordi hun vil ha, at hunden skal ligne en Chinese Crested *S*

• #18   1. jun 2009 Anne R -nu er det jo ikke kun et spørgsmål om udstilling. Hvis du klipper en spidshundepels (som jo har underuld + dækhår), vil der oftest ske det at når pelsen vokser ud, så er der underuld over det hele, og dækhårene kan ikke "følge med".

Det er hvad jeg har set ved hunde af den slags der er blevet klippet.

Havde det været en anden race, så havde jeg da osse sagt at klipning var en mulighed. Men en pomser pels kan altså ødelægges temmeligt meget ved at blive klippet.

Og igen, jeg har været afsted i varmen hele dagen med reiki i dag. Vi gik self i skyggen en del af tiden, men han så altså ikke ud til at have det hverken værre eller bedre end de korthårede hunde

• Anne R
    Anne R Tilmeldt:
    aug 2007

#19   1. jun 2009 Michelle

Du kan ik lave flere hårsække ved at klippe ned. Hvis man kunne, så ville vore mænd nok være glade.....ja jeg ville blive glad

Hvis dyret har for meget underuld, så må man atter fjerne det via avl. Men de skal jo ligne små "puffede" bamser (som ik må se klippede ud trods klipning). "Pufningen" får du ik uden MEGET underuld
    EKS.
    Perserkatten havde ik den underuld som folk kæmper mod idag, da jeg startede. De filterede ik på samme måde som idag. Perseren er ik for alm mennesker idag - grundet for megen underuld.
    Kan sagtens forstille mig, at det samme er sket for Pomeranien, da den så afgjort er en "showdog"

• #20   1. jun 2009 Anne R -det er jeg klar over man ikke kan, og jeg siger såmænd heller ikke at antallet af hår øges;o)

Jeg skriver blot at hvad jeg har oplevet, er at mængden/længden/kald det hvad du vil, af underuld øges i forhold til dækhårene.
    Jo jo, med tiden kommer det da sikkert til at se normalt ud igen. Men indtil da, ser hundens pels altså herrens ud, er sværere at holde og dertil kommer at de egenskaber der kendetegner den type pels går fløjten osse

• #21   2. jun 2009 Det der sker med underulden er at den "overtager" pladsen for dæk hårene- samme problem ses på trimmeracer med meget underuld ...

Løsningen . man fjerne underulden til et vist punkt - enten med endnu en klip efter 3-4 uger - eller ved at rede den af med en underuldskniv.

Hunden dør absolut ikke af denne behandling og de fleste pelse kommer fint igen helt af sig selv.

en 9 m er måske lige tæt nok - men jeg klipper med 8,5 mm og det ser fint ud bare du har noget tøj at give ham på hvis det blir koldt!

• Anne R
    Anne R Tilmeldt:
    aug 2007

#22   2. jun 2009 Michelle

Så til en pomser med lidt slatten pels, der ville en klipning bevirke, at der kom mere fylde via underuld?

Sussan B

Trimmeracer må man så ik klippe *S*

• #23   2. jun 2009 Anne R -nej det er ikke det jeg siger. Jeg siger at pelsen bliver anderledes. Jeg formår åbenbart ikke at udtrykke mig på skrift kan jeg se

• #24   2. jun 2009 Anne R - det er så en sandhed med modifikationer - det med man ikke må klippe trimmeracer..

nu har jeg som selv dværgschnauzere og flere af dem har prøvet at være klippet!

Når mn klipper ruhårsracer uen at trimme dem først, så får man ødelagt pels, men ved man hvad man gør, så kan man sagtens klippe også.

Mine blir f.eks ved drægtighed, først trimmet og derefter klippet totalt i bund, for at lette pelsarbejdet mens de har hvalpe.

Det samme med udstillingshundene, først trime derefter klip og 12 uger efter er de klar til show.

Klip efter trim kan også bruges til at redde en eller totalt "beuldet" pels, først trimmer men, derefter klippes alt ulden af og så får ejeren besked på at være obs med uldafredning.

SÅ jo man må gerne klippe trimmeracer - HVIS man har erfaringen til det!

• #25   2. jun 2009 Udover at pelsen bliver grim at se på hvis man klipper den, så er det sådan at en spidshundepels er selvrensende, vandskyende (reiki kan faktisk bade i lang tid uden at være våd ind til skindet) og self isolerende.
    -klipper man pelsen så mister man altså disse egenkaber.

• #26   2. jun 2009 Ceteris -der er altså osse temmelig stor forskel på en lahsa-pels og en pomserpels. De to kan du da ikke sammenligne.

Jeg har ikke noget problem med at man klipper langhårede hunde. Men jeg har set med egne øjne hvordan en spidshundepels kan se ud efter klipning + at den mister sine selvrensende og vandafvisende egenskaber og kan få en anderledes struktur (disse ting vender så tilbage når engang hunden er i fuld pels, men indtil da er pelsen altså ødelagt)

• #27   2. jun 2009 nu kender jeg så effekten at at man klipper en poms. min pølse var godt nok syg da han begyndte at blive klippet - men effekten var ikke til at tage fejl af.

man bruger faktisk det at klippe pomserne hvis hunden ikke har *nok* underuld. dvs at man kan fremme væksten af underuld ved at klippe hunden. det gøre ved pomsere der har for meget dækhår.

i pølses tilfælde var dette kke problemet. han blev klippet at helt andre åsager - men når pelsen kom frem var resultatet tydeligt. det blev mindre og mindre dæk hår og mere og mere underuld. resultatet var ikke kønt.

• Anne R
    Anne R Tilmeldt:
    aug 2007

#28   2. jun 2009 Jammen så er mit tidligere indlæg jo ik helt ved siden af *S*

"Så til en pomser med lidt slatten pels, der ville en klipning bevirke, at der kom mere fylde via underuld?"

• #29   2. jun 2009 men hvordan vil man styre denne udvikling hvis man vælger at klippe pomseren hver sommer --

man skal i hvert fald gøre sig selv det bevidst at man risikere at gøre mere skade end gavn. en pomserpels med for meget underuld er næsten umulig at holde..

• Anne R
    Anne R Tilmeldt:
    aug 2007

#30   2. jun 2009 **Charley* *

Syntes du er en kende aggressiv....*S*

Hvor kommer al den vrede fra?

Indlægget var fra en "kælepom" som ejer syntes havde det hårdt i varmen.
    En klipning gør nok ik den store forskel - avlsmæssigt?

Jeg ønsker selv at starte med poms. Hvilke aldrig ville blive klippet - andet det man normalt gør, sån til show.

At man klipper en kælepoms. det kan ik ødelægge min hverdag.
    Men ja, ønsker man en race med mindre/korter pels, så er pommeren nok ik den rette race *S*

• #31   2. jun 2009 Helt og aldeles enig med Hundemutter:o)

Anne R -så når det er en kælepoms så gør det ikke noget at pelsen bliver svær at holde, og måske endda fører til hudproblemer for hunden?

• Anne R
    Anne R Tilmeldt:
    aug 2007

#32   2. jun 2009 Jeg vil da ærligt erkende, at jeg absolut intet aner om pomserens pels, derfor mine ytringer. Vil jo gerne se, hvilke folk jeg får med at gøre.

Og det er ik særligt flaterende for racen....altså det jeg har fået pt.

Måske lidt mere empati/indlevelse...?

Og til **Charley* *

For dine sidste 2 links, der FORVENTER jeg en undskyldning - her på tråden...

• Anne R
    Anne R Tilmeldt:
    aug 2007

#33   2. jun 2009 For disse tråde har jeg INTET med t gøre....meget smukt....

• Anne R
    Anne R Tilmeldt:
    aug 2007

#34   2. jun 2009 **Charley* *

Hov Hov bette ven....en undskyldning først

• #35   2. jun 2009 Ceteris -den eneste der har nævnt naturpels i denne tråd er dig selv.

Jeg snakker ikke om naturpels -det har selv min ellers meget naturlige race ikke. Men den har en selvrensende pels (det har mange racer -ikke kun polarhunde o.l.), og disse egenskaber ryger altså når du klipper pelsen ned

• Anne R
    Anne R Tilmeldt:
    aug 2007

#36   2. jun 2009 Underuld er altid et problem, da det er den der filtrer. Megen underuld - megen filter.

Og jo jeg ved noget om pomser og mange andre hunde....

Mangler din uforbeholdne undskyldning vedr de 2 link du kar lagt ind, for de har INTET med mig at gøre....hvordan fik du dem til at ha noget med mig at gøre??

• Anne R
    Anne R Tilmeldt:
    aug 2007

#37   2. jun 2009 **Charley* *

Hvordan fik du de 2 links til at komme fra mig?

• Anne R
    Anne R Tilmeldt:
    aug 2007

#38   2. jun 2009 Og jo du er en "bette" ven, hvis du ik tør uddybe din fejl mht. de links...... *S*

• #39   2. jun 2009 Ceteris - vil sige at de racer du netop nævner på ingen måde har pels til fælles med pomseren..

men jeg tror man skal have prøvet at have hænderne sådan rigtig i pelsen for at kunne forstå forskellen, min erfaring er bare at det skader mere end gavner at klippe den ned..

har selv netop måtte klippe en af vores pomsere her til aften fordi han er blevet operert - og der har jeg virkelig overvejet om jeg syntes det var det værd - men slår korsets tegn og håber på det ikke bliver problematisk efterfølgende. men her ligger også et helt andet bevæge grundlag bag end blot -- den har det varmt.

• Anne R
    Anne R Tilmeldt:
    aug 2007

#40   2. jun 2009 **Charley* *

Og måske er det mig der burde undskylde....

Jeg troede at du mente, at disse tråde var oprettet af mig...

Du har min uforbeholdne undskyldning - sorry

• Anne R
    Anne R Tilmeldt:
    aug 2007

#41   2. jun 2009 **Charley* *

Jeg mangler stadig belæg for, at pomserens klipning ødelægger pelsen. Altså tæt klipning, ik med shaver.
    Og dette 1 gang om året
    Link?

Mht klipning af de mere ruhårede trimmeracer, så har min trimmer (med mange års erfaring) sagt, at man ik klipper trimmeracer. De skal ha trukket de døde hår ud..
    Nu er jeg ik trimmer, så jeg stoler da på hendes mere en 25 års erfaing

Links?

• Anne R
    Anne R Tilmeldt:
    aug 2007

#42   2. jun 2009 **Charley* *

Billeder af en nedklippet poms viser da absolut ingenting *S*

Vis mig billeder af nogle der har været klippet ned - før / efter

Tak *S*

• Anne R
    Anne R Tilmeldt:
    aug 2007

#43   2. jun 2009 Måske vi bare skulle spørge noge af de store/gamle opdrættere?

Altså om en nedklipning pr år har nogen indvirkning af pelskvalitet/struktur.......

Kennel Soffie har jeg hørt godt om...

• #44   2. jun 2009 anne -- nu kender jeg vinni som er indehaver at kennel soffie. bla har jeg pt en af hende og kennel chardames hunde gående - han ligger lige her ved siden af og gasser sig. og du kan være helt sikker på hun aldrig nogen sinde vil anbefale at man klipper en poms.

• #45   3. jun 2009 Anne R

Med hensyn til at klippe ruhår - skriver jeg jo netop at man skal trimme før man klipper...

links/billeder
    Thea, min avlstæve, her totalt bundklippet før sit sidtste kuld(ca 6 uger henne) http://schnauzers.dk/e-kuld/Oskar%20thea%20Julie%20trim%20034.JPG

Og 7 mdr senere i fuld showpels til KBHV08 (link fjernet) 21:08:57 ( thea har amerikaner pels og er meget langsom i pelsudskiftningen, så normal trimmetid for hende er hver 8-9 mdr.)

Tarzan helt bundklippet (dog med trøje på, men man kan da se hans bagben og hale er "skalperet" ) http://iloapp.schnauzers.dk/data/_gallery/public/2/1215950813_resized.jpg

Tarzan 4 mdr efter på udstilling i næstved http://iloapp.schnauzers.dk/data/_gallery/public/2/1215950834_resized.jpg

og 5 mdr efter i gesten http://iloapp.schnauzers.dk/data/_gallery/public/2/1215950805_resized.jpg

Tarzan har rigtig strid pels og bliver normalt trimmet hver 4-5 mdr, som det kan ses på billederne har pelsen ikke taget skade af klip.

MEN det skal gøres af en med forstand på det og der MÅ ikke klippes uden alle de døde dækhår først er fjernet ved trim....

Man kan redde trimmepelse der har være klippe i længere tid, hvis man har erfaring/viden og den nødvenige tålmodighed

• #46   3. jun 2009 Sussan -men når du skriver at man kan redde trimmepelsen, så skriver du jo samtidig osse at den faktisk bliver ødelagt af klipningen (uden trim altså), og så er vi faktisk helt enige.

Det er jo heller ikke det at hårene klippes over som ødelægger pelsen (på ruhårshunden), det er jo det at døde hår ikke fjernes.

Min Møffe havde aldrig været trimmet da jeg fik hende (heller ikke klippet må jeg lige tilføje). Hun så self herrens ud og var svær at holde, men det er så hvad det er. Problemet for hende var at fordi de døde hår ikke havde været fjernet, havde hun simpelthen knopper, kløe og alverdens andre hudproblemer.
    -da hun først var trimmet blev hun jo næsten en helt anden hund:o)

Jeg tænker det er det samme der kan ske med en trimmehund man kun klipper.

• #47   3. jun 2009 Michelle - ja vi er næstn enige - det var nu mere anne r's hårdnakede påstand om man ikke må klippe trimmehunde, jeg ville til livs.

MEN man kan sagtens nøjes med at klippe en trimmehund.. man må så bare gøre op med sig selv om man kan leve med pelsforandringen (pelsen bliver blød og ændre karater og farve)
    En peber/salt schnauzer bliver f.eks sølvgrå og får krøller:-)
    En sort kan gå hen og blive til en chokopuddel smiley Så det er et valg man gør.

Som avler og schnauzertrimmer vil jeg jo helst se trimmehunde - men jeg ahr faktisk en del der blir klippet - også af egen avl. enten pga sterilisation, eller fordi ejerne ikke magter pelsplejen. eller hunden er blevet "for gammel"

Der sker normalt ikke noget med hudproblemer eller lign.
    Faktisk anbefaler jeg at ruhår med allergi eller andre hud problemer går over til klip, da huden kan blive voldsom irriteret ved trim. det samme med kastrater og steriliserede tæver (pelsen holder nogle år, så sidder den simpelthen så fast at det er synd at trække den af) og gamle hunde...

• #48   3. jun 2009 Det korte af det lange er vel at hvis man vælger en hund med sådan en pels, så ved man osse at det ikke er midt i middagsheden en varm sommerdag man skal ud og væe aktiv.

Som tidl skrevet, så ser reiki ikke ud til at have det værre end så mange andre hunde både kortpelsede, langpelsede og med og uden underuld.
    -men midt på dagen en dag som f.eks. i mandags, jamen der bliver han self ikke jagtet rundt på en agilitybane e.l.

Han nyder at kunne få en dukkert midt på dagen sådan en dag, og hjemme har han en murerbalje med vand i, som han kan hoppe op i og køle sig hvis han lyster.
    Men bortset fra det, så bliver der ikke taget andre hensyn end dem jeg osse ville have taget hvis jeg havde haft en labbe eller en puddel. Og sådan har han det helt fint.

• #49   3. jun 2009 Ja - hun har nogle hårdnakkede indstillinger - men ligesåvel som man kan klippe en trimmerace, så kan man også klippe alle de andre, det er et spørgsmål om VALG!

Og her er det altid EJERENS valg, ikke vores andres, vi kan råde og rådgive, men THATS IT FOLKS smiley

Og den hund vi snakker om her, tja den dør som nok ikke af at ejeren har valgt at klippe den.. måske lærer hun noget måske ikke.... men det er stadig hendes VALG...

Som Racekender - er det altid svært at se på en hunds pels bliver "maltrakteret", men det er noget vi må lære at finde os i.....
    Og som trimmer må jeg personligt erkende at jeg hellere klipper en hund hver 2-3 mdr, en ser den møde superfiltret og uplejet op til trim hver 6 mdr... Så, igen et spørgsmål om valg

Det var som bare det jeg mente smiley

• #50   3. jun 2009 Underuldshund der har det varmt? Brug en børste og fjerne underulden. Dækpelsen er nødvendig for at holde vand, vind og varme ude og hunden risikerer en livsfarlig solskoldning hvis den går ud uden.

• #51   3. jun 2009 Altså hvis det er fordi i gerne vil se hvad det gør ved pelsen. Så kig pølses profil. Først det billede hvor han sidder i græsset. Så billedet hvor han sidder i den blå pude. Så kan i virkelig se hvor ødelagt pelsen er. Han havde stort set ingen dækhår tilbage.

• #52   3. jun 2009 HELT enig Charley smiley men nu spurgte hun jo - og se en masse vi ahr fået ud af det smiley

• #53   3. jun 2009 hhehe - det er jo det der er sjovt ved HG - vi debatere en hel masse, som trådstarter sikkert er bedøvende ligeglad med.. men så længe vi andre har noget ud af det, så er det vel fint nok smiley

• #54   3. jun 2009 hej igen allesammen,

jeg har lige været uden internet de seneste par dage, så har ikke kunnet svare..

hunden er klippet.. gik i gang efter jeg fik at vide i de første indlæg at andre gjorde det. fortryder det nu at jeg gjorde det nu i siger det kan ende grimt.. googlede ellers en del på det og fandt intet om sygdomme osv.

hunden har det godt, han blev klippet ned til 9mm der hvor det er kortest, men han har håret på halen, og det om hovedet er noget længere end på maven og ryggen..

men kan se allerede nu at det er begyndt at vokse igen, og det underuld der er løst fjerner jeg hver dag med det samme så det kan få luft til at vokse.. men underuld har han rigtig meget af, har jo ikke fjernet alt pelsen, bare trimmet det kortere smiley

så jeg håber da at det til efteråret er vokset ud igen.

• #55   3. jun 2009 jeg tror heller ikke jeg kommer til at klippe ham igen, for fortryder at jeg gjorde det, selvom han har det rigtig godt og er mere frisk efter han har fået fjernet pelsen, og at det allerede ser ud som om det er vokset lidt.

Kommentér på:
trimme pomeranian?

Annonce