6.271 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 32 Svar

Hjælp .. (hvid schæfer bliver gullig i pelsen) Hjælp .. (hvid schæfer bliver gullig i pelsen)

Jeg er ejer af en hvid schæfer, mit problem er bare at hendes ryg er ved at blive lidt gullig /: Jeg synes ikke, det er særlig pænt og vil gerne have hende helt hvid igen. Nogen forslag? (:
Jeg købte en shampoo til hvide hunde, men hun vil ikke i bad /: Jeg kæmper sådan med hende inde i badet, og så bliver det ubehageligt for både hende og mig /:
Har brug for hjælp (:

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hylde mursten 500 kr.
  • Rådgivning støbning gulv 205 kr.
  • Rengøring af hel lejlighed 900 kr.
  • Hand curtain rail on ceiling 400 kr.
  • Afhente mindre fældet nåletrå 1.000 kr.
  • Ophæng af ting 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp .. (hvid schæfer bliver gullig i pelsen)
  • #1   21. jul 2009 Der er nogle der bruger kridt/kalk i pelsen men hvordan ved jeg ikke...

• #2   21. jul 2009 Til en anden gang så skriv en overskrift der siger noget om indholdet i tråden.. Det får du sikkert også mange flere svar ved.

Hvis du bruger fiskeolie på foderet er der risiko for ved nogle produkter at det giver et rødligt skær i pelsen...

• #3   21. jul 2009 Der er temmelig mange hvide schæfere, som med alderen får et gulligt skær, - ligesom de hvid "golden" retrievers.

Hvad med bare at lære at elske din hund, som den nu engang er?

• #5   21. jul 2009 Lise : "med alderen"
    Denne hund er fra 2008...

• #6   21. jul 2009 Jeg bruger de der loppemiddel til at putte i pelsen, som man kan købe hos dyrelægen. Det er ikke det som gør det gult , vel ? s: Glemte at skrive det i mit indlæg s:

• #7   21. jul 2009 Kender ikke til effekten på hunde, men på kaninudstillinger, putter nogle kartoffelmel på hvid pels der er blevet gullig smiley Ligeledes også på hvide poter med gulig skær.

• #8   21. jul 2009 Hvad med huden der hvor pelsen er gul... Hvis den også ser anderledes mørk ud kan det være noget allergi... Det ses desværre ved mange hunde.

• #9   21. jul 2009 Jeg synes huden er er pæn lyderød de steder jeg har set efter (: Men allergi overfor hvad? s:

• #10   21. jul 2009 I virkeligheden er en hvid schæfer rød - og derfor kan den få det gullige skær der.

Om man kan gøre noget - det tror jeg faktisk ikke.

• #11   21. jul 2009 Er hun farvet pga mad plejer det at sidde på ryggen langs rygsøjlen. Du kan prøve at skifte foder og se om det hjælper.

• #12   21. jul 2009 Hunde kan have allergi overfor mange ting.. Det kan siges præcis med en blodprøve hvad hunden ikke kan tåle..
    Det kan være noget bestemt kød, korn, majs, tomat, brændenælde, ølgær, æg, græs, birk, bynke, husstøvmider, lagermider ( tørfoder) loppebid.... Listen er næsten uendelig lang...
    Men der vil som oftest være forandringer i huden og hunden vil som regel have kløe..

• #13   21. jul 2009 Jeg synes ikke hun klør sig helt vildt. Altså hun klør sig da selvføglelig nogen gange, men ikke overdrevet synes jeg (:

• #14   21. jul 2009 Jeg har hørt om nogle der giver hvide hunde blåbær, men ved ikke om det virker, da jeg ikke selv har erfaring med det.
    Min hund skal nemlig være gul ;o)

• #15   21. jul 2009 Det med at hun er lidt gullig hen over ryggen, er noget vi ser,
    Det kan være flere ting,
    men det har intet med allergi at gøre.

Fodere kan være skyld i det, især hvis der er favestof i det eller skaldyr, prøv at tænke på Flamingoen den spiser jo krebsdyr,

Royal canin har et foder til schæfer som indeholder gurkameje, og det er ikke godt, da Royal canin ikke vil garantere at det ikke kan fave pælsen.
    Men Rejer, røde pølser, gullerødder og nogle fiske olier, skal du især passe på med, der er også godbidder som indeholder favestoffer.

Ved et tilfælde hvor konen i huset delte en pose rejer, med hunden en gang i mellem, hun klage til kennelen hvor hun hade købt sin Hvide Schæfer, at det ikke var en ægte hvid hun hade købe, men da hun holdt med at dele rejer med hunden, gik der et stykke til så fik hun en helt hvid hund igen, vi har selv købt ved samme kennel, og han var helt Hvid.

Jeg foder med Arion Lam og ris.

• #16   21. jul 2009 Hvis jeg var dig ville jeg passe på med at bruge kalk til pelsen i forbindelse med en dkk udstilling!!! Pelsen bliver nemlig mere grov at mærke på og derfor ville jeg i sin tid gerne have brugt det til min egen – indtil jeg læste at det ikke var tilladt smiley
    Som de andre siger så kan det være noget i maden som kan give farven til pelsen. Jeg giver min et kosttilskud der fremmer den røde del af hendes pels, så måske kan du også finde noget der kan hjælpe dig…?
    Hvis jeg var dig ville jeg også prøve at kigge lidt nærmere på www.pitstop.dk
    De sælger Chris christensen shampoo til sort pels, og det virker genialt til hvid pels!!! Ved godt det lyder skørt, men jeg bruger det til min når hun skal på udstilling. Det hvide på hendes pels ser super godt ud – helt uden gule eller røde skær… Du kan også prøve hans nye tørshampoo som ikke kræver et bad… Har ikke selv prøvet sidst nævnte, men det kunne da være et forsøg værd…
    Held og lykke smiley

• #17   21. jul 2009 Jeg ville vaske hende i en shampoo der hedder black on black.
    Hvis hun ikke er vænnet til at komme i bad fra hvalp af gør det det også sværere men jeg mener nu stadig at hunde bør komme i bad indimellem - og ingen hunde gider bad, men man kan hurtigt lære dem at vænne sig til det er en nødvendighed.

Man siger jo heller ikke til sine børn at det er at de slipper for at børste tænder hvis de ikke vil....de skal de bare og det er en del af livet....

• #18   21. jul 2009 Enig med Anja - det er den samme shampoo vi taler om smiley Den er helt genial...husk at vaske hunden ren før du bruger shampoen, du skal altså vaske i to omgange - først med en almindelig og så med den sorte shampoo..

Hvis det er umuligt for dig at vaske derhjemme fordi din hund nægter at blive i bruseniche eller badekar kan du evt spørge en hundefrisør om du kan bestille en tid der og så selv vaske hunden eller få den ordnet af hundefrisøren...
    Nogle steder er også beregnet til at man vasker selv, sådan et sted ligger fx i Hellerup...

• #19   21. jul 2009 Tina & Alex

Ja, - med alderen...dvs. fra hvalp til voksen.

Hvis du eksempelvis også har oplevet en ulvegrå schæfer, så ved du, at de også "med alderen" skifter farve, - først er de ret mørke, - så bliver de lyse for så igen at blive mørke.

Jeg har oplevet en del hvide schæfere, som er kridhvide som hvalpe ( med hvalpepels), men "med alderen" når deres blivende pels dukker frem, har de et gulligt skær.

Hvad er problemet her?

• #20   21. jul 2009 Mon ikke det er lige som blond hår på mennesker der samler snavs og tager skade af sollys??? Til mennesker køber man jo også bare en shampoo der modvirker det... Men må indrømme at jeg ikke har præcis erfaring med hvide schæfere... ved jo bare hvad jeg selv gør for at modvirke det hos min shiba smiley

• #21   21. jul 2009 Jeg tror lige, jeg gentager. Den hvide schæfer/hvide hyrde er rød - ikke hvid. Den har blot meget lidt pigment, og derfor fremstår den hvid.
    Med tiden bliver pigmentet kraftigere, og derfor er der rigtig mange, der får et gulligt skær.

Det er ganske naturligt, helt almindeligt. Og i mine øjne et spørgsmål om accept, når det nu er sådan den ser ud.

• #22   21. jul 2009 CH

Tak for forklaring. Så kan vi jo bare håbe, at folk kan lære at holde af de hunde, de har, uanset udseende. *s*

• #23   21. jul 2009 De døde hår er oss mere gullige... Vores bliver i hvert fald hvidere når vi børster ham godt igennem... Men krid hvid er de ikke... Ses tydeligt når han ligger ved siden af hvores hvide kat...

• #24   21. jul 2009 Det er meget normalt for hvide schæfer. Min har også sådanne en stribe ned af ryggen. Den bliver kaldt vildt dyrs stribe. Har jeg hørt. Man kan købe special foder og shampoo til de racer.... Om det virker ved jeg ikke, for syntes min er lige smuk af den grund... (0;

• #25   21. jul 2009 Nu har jeg en race der også er hvid ! to ting kan skade pelsen og give gul misfarvning ! Slidte dækhår misfarves af regulært møg og er faktisk umuligt at fjerne med vask, så der er kun at vente på en fældning ! men også sol kan misfarve pelsen, her kan bruges Minkolie med UV filter så ungås dette

• Ingrid P
    Ingrid P Tilmeldt:
    apr 2015

Følger: 2 Svar: 6
    #26   1. jun 2015 CH
    Hvor i himlens navn har du dog det fra, at en hvid schæfer skulle være rød?
    Jeg har haft hvide i mange år og selvfølgelig også læst om dem, men det er da første gang jeg har set/læst dette

• #27   1. jun 2015 Ingrid - genetisk er de affarvet rød. Lige som samojedehund, hvide goldens osv.

• Ingrid P
    Ingrid P Tilmeldt:
    apr 2015

#29   1. jun 2015 Jo jeg opdagede det lige før ??

• #30   1. jun 2015 Hvor jeg har det fra?

Hvad tænker du? Kildeangivelse, eller?

• Ingrid P
    Ingrid P Tilmeldt:
    apr 2015

#31   2. jun 2015 Ja for eksempel ??
    Inden jeg fik min første hvide læste jeg nemlig en masse om dem, og jeg har aldrig hverken læst eller hørt at de skulle være røde
    Ok var så heller ikke klar over at der fandtes røde schæfere, men det kan sagtens være smuttet

• #33   2. jun 2015 Ingrid. Når du skal gøre en Hvid med resseciv rød, mere hvid, vasker man dem typisk i shampoo med blå base, hvilket er præcis hvad man gør med de hvide. Vildtfarven som det gullige skær kaldes findes I visse linjer og kan blive mere fremtrædende hvis man fodre med foder med gulerødder, oksekød, laks og andre foder elementer kendt for at kunne give farve.

Hilsen en hvid schæferhunde ejer gennem 12 år

• Ingrid P
    Ingrid P Tilmeldt:
    apr 2015

#34   3. jun 2015 Ok
    Mange tak for info
    Vidste godt at det gullige kaldtes vildtfarven, men det er bare sjovt at lige den artikel ikke er nævnt nogen steder, når man læser om hvid schæfer.
    Men jeg tager den til mig og undskylde at jeg mente du var helt ude i skoven smiley

• #35   3. jun 2015 Hvis du f.eks kigger på min Walle vil du se hun har vildtfarve, både på ørekanter og ryglinie. Hos hende er det både foder og linje relateret, men da hun ikke er udstillingshund men konkurrence hund (som billedet er fra) så er det ikke noget jeg går op i. Min gamle dreng havde også vildtfarve og blev udstillet og derfor skulle han være så hvid som muligt.

profilbillede
Kommentér på:
Hjælp .. (hvid schæfer bliver gullig i pelsen)

Annonce