3.878 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 5 Svar

Hund med til Kina ? Hund med til Kina ?

Hejsa med jer .

Jeg har kigget på nettet over regler for rejse med hund. Jeg har 3 chihuahuaer, og vores planer er at flytte til Hong Kong inden for en årrække. Jeg kan ikke tillade mig at rejse uden mine hunde. De SKAL med.

Er der evt. nogen der ved noget om det ? Ville være en STOR hjælp!!

Jeg takker.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle afbryder korrekt 400 kr.
  • Rengøring af huset - 3 timer arbejde 1.200 kr.
  • Hænge maleri op 500 kr.
  • Slibe terrasse og give olie efter. 1.500 kr.
  • Opsætning af skab 600 kr.
  • Samle ikea pax skab 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hund med til Kina ?
  • #1   17. sep 2009 jeg ved der er en pige herinde fra der har boet i Vietnam med sin lille hund..mener det er jack russel eller lignende type smiley Ved godt det ikke er Kina, men det er da derovre af.... mener hendes bruger herinde hedder Gizmofilius eller sådan noget i den stil hehe smiley

• #2   17. sep 2009 http://www.statensnet.dk/pligtarkiv/fremvis.pl?vaerkid=14467&reprid=0&filid=17&iarkiv=1
    Og så kig nede på siden under Hong Kong... det lyder meget simpelt, og som alm. regler i forholdtil de besværlige lande, dog skal du have " lov" af Hong Kong først, dette kan søges på et link på siden smiley

jeg rejser selv meget med min hund, dog bare til spanien, det har vi aldrig problemer med, han opholder sig i kabinen i sin taske sammen med mig smiley

• #3   17. sep 2009 Tusind tak for hjælpen . Synes bare jeg har kigget alle steder smiley Men Spanien er jo i EU , og der gælder passet. Jeg ved at der er nogen her fra DK der er flyttet til Dubai med deres hunde. Og nu du nævner Vietnam, så burde det jo heller ikke være noget problem med Hong Kong (:

• #4   17. sep 2009 Du skal søge tilladelse via mail hos "Agriculture, Fisheries and Conservation Department" www.afcd.gov.hk
    Du bruger denne formular:
    http://www.afcd.gov.hk/english/quarantine/qua_ie/qua_ie_ipab/qua_ie_ipab_idc/files/af240_sept06e.pdf

Sendes til:
    Permit & Certification Unit (Counter No. 10), Import & Export Division, 5th Floor, Agriculture, Fisheries and Conservation Department, Cheung Sha Wan Government Offices, 303 Cheung Sha Wan Road, Kowloon, Hong Kong
    -----------------------------------------

Krav til import fra DK:
    - Chip
    - Sundhedsattest (på engelsk eller kinesisk), maks 14 dage gammel, der viser at hunden ikke er syg
    - Bevis for at hunden er bosat i DK (og har været her i mere end 180 dage inden udrejse)
    - Rabiesvacc som ikke er ældre end 90 dage, men ikke nyere end 30
    - Øvrige vacc: Parvo, hundesyge, hepatitis (maks 1 år, min 14 dage inden afrejse)
    Alt skal knyttes til chipnr.

Derudover skal du have en attest fra flyselskabet at hunden ikke har været i kontakt med andre dyr under rejsen.

Denne her er en udemærket huskeseddel (tages med til dylle, 1 pr hund)
    http://www.afcd.gov.hk/english/quarantine/qua_ie/qua_ie_ipab/qua_ie_ipab_idc/files/vc_dc2_apr09e.pdf

• #5   17. sep 2009 Natacha N

jeg vil meget gerne hjælpe dig i maj sendte jeg en klient til kina
    ( jeg arbejder hos en dyrlæge)
    de har særlige karentæne regler

jeg har et nr du kan ringe på og snakke med hende der står for kina og kan alle reglerne
    hvis du kan vente til tirsdag skaffer jeg nr
    jeg har nemlig et par fridage nu ....

Kommentér på:
Hund med til Kina ?

Annonce