Kennelhoste. Kennelhoste.
Hvis en hund har haft kennelhoste en gang, kan de så få det igen.
Og smitter det kun ved hund til hund kontakt.
Eller kan det også smitte fra menneske til hund ( det jeg mener er, at hvis et menneske har en syg hund med kennelhoste, og så røre mennesket ved en rask hund. eller bare har været sammen med en syg hund og går hjem til en rask hund..
Håber i forstår hvad jeg mener..
sep 2007
Følger: 17 Følgere: 14 Hunde: 3 Emner: 12 Svar: 188
Inkubationstiden, dvs., den tid det tager, fra hunden er smittet, til den viser symptomer, er 5-10 dage. Smitten overføres typisk som luftbåren infektion, hvor små dråber fra øjne, næse eller mund fører smitten fra en hund til en anden. Desuden kan smitten overføres via foderskåle, legetøj, pinde og vores tøj. Kennelhoste smitter meget nemt og kræver ikke tæt kontakt.
Dette har jeg kopieret fre en dyrlæges hjemmeside!!!
jun 2007
Følger: 8 Følgere: 5 Hunde: 2 Emner: 48 Svar: 76
aug 2006
Følger: 29 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 900 Svar: 11.841
(link fjernet)
sep 2007
Følger: 17 Følgere: 14 Hunde: 3 Emner: 12 Svar: 188
Sådan har jeg altid fået fortalt, og det er også det jeg kan læse mig frem til på forskellige sider!
jun 2007
Følger: 8 Følgere: 5 Hunde: 2 Emner: 48 Svar: 76
aug 2006
jan 2008
Følger: 16 Følgere: 16 Hunde: 6 Emner: 53 Svar: 1.883
Og hvad er de første tegn derpå ?
apr 2007
Følger: 7 Følgere: 7 Hunde: 3 Emner: 43 Svar: 1.355
Ja, din hund kan få kennelhoste flere gange (svarer til vores influenza - nogle gange værre end andre - Du kan vaccinerer mod kennelhoste, men hunden kan stadig få kennelhoste omend oftest i en mildere grad)
nov 2007
Følger: 26 Følgere: 24 Hunde: 3 Emner: 542 Svar: 10.732
apr 2007
Og så kan du lige få min egen oplevelse med: Begge mine vuffer var med på et nysgerrigt kig på en Ballerup udstilling sidste år. Lauri - den yngste - kun lige de der 13 uger og vaccineret anden gang - Den "store" vacc. (dog ikke næsespray mod kennelhoste) Penjo 2 år og regelmæssig vacc - ikke mod kennelhoste ej heller næsespray. 8 dage efter begynder Penjo at hoste - får feber - kommer til Dr Dyr... Jeps det er kennelhoste og han får penicillin, skal holdes i ro - Og separares fra den bette - Fuldstændigt umuligt for mig, så ventede bare på næste syge hund - Kom aldrig... Nu bliver de begge både vacc og får næsespray mod kennelhoste... Det er så mit valg...
apr 2007
jan 2008
åh,,jeg blev lige helt nervøs,,Talut kom netop med sådan en lyd som du beskriver,,og tænkte straks kennelhoste,,uh ! Men nu skal man jo ikke male fanden på væggen,,jeg har lige delt en pose pistacienødder med dem,,og der plejer gerne at sætte sig lidt som lige skal harkes op fordi det går så stærkt med at spise dem, de indhalerer dem jo nærmest,,hi hi
Men vil bestemt holde øje med dem nu. Kan læse i camilla's link at det ikke er altid det behandles med andet end hostestillende ? Så gad vide om det har så meget lig med influenza som hos os ? Jeg har det f.eks. altid sådan " nå, ja ja, jeg bliver vel rask igen "
jan 2008
Tak for beskrivelsen :o) Det er så åbenbart ikke alle det rammer, igen ligesom vores influenza. Kan godt forstå du vacc. imod det nu, det er da træls at skulle igennem,,
Talut lavede jo lige den der før,,harker lige en rigtig træls ting op af halsen, for så at lave en gang reverse sneezing,,for så bare igen at gnave videre på sin knogle !!! Sidder da her og får paranoia,,hi hi ;o)
aug 2006
Det er en virus og der hjælper penicilin ikke. Grunden til at det nogen gange gives alligevel, er for at forhindre følgesygdomme.
jan 2008
Ahaa,,så kan jeg bedre forstå det,,for synes da også at når man selv kommer til lægen og ynker,,så siger de bare at "ja, du har så influenza,,du skal bare vente på at det går over igen",,,"kan jeg ta' noget for det ? ",,,nej nej da,,bare ro på ",,,nå okay, tjek " ;o)
Har læst et sted at de får kodein som jo er hostestillende,,og det har jeg heldigvis tons af herhjemme, hvis nu 7-9-13 det skulle gå galt og dyrlægen ordinerer det :o)
jul 2006
Følger: 30 Følgere: 28 Hunde: 4 Emner: 18 Svar: 3.044
jan 2008
Jo ? Altså de får jo ikke ½ kg. , nok nærmere 5-7 stk hver
Kennelhoste.