3.274 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 17 Svar

Kennelhoste. Kennelhoste.

Hvis en hund har haft kennelhoste en gang, kan de så få det igen.
Og smitter det kun ved hund til hund kontakt.
Eller kan det også smitte fra menneske til hund ( det jeg mener er, at hvis et menneske har en syg hund med kennelhoste, og så røre mennesket ved en rask hund. eller bare har været sammen med en syg hund og går hjem til en rask hund..
Håber i forstår hvad jeg mener..

Politi stopper motorcyklist med hund spændt fast på brystet
00:00
/
00:33
LIVE

NOW PLAYING

Belugahval forskrækker lille dreng

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengør altan for alger 500 kr.
  • Hækklipning 1.500 kr.
  • Oprette stikkontakt. 500 kr.
  • Samling af Ikea opbevaringskombination 1.500 kr.
  • Samling af Ikea Pax skab ned Hasvik skydedørslåger 200x201x66 1.000 kr.
  • køleskab bipper 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kennelhoste.
  • #3   2. nov 2009 Hvordan smittes hunden ?
    Inkubationstiden, dvs., den tid det tager, fra hunden er smittet, til den viser symptomer, er 5-10 dage. Smitten overføres typisk som luftbåren infektion, hvor små dråber fra øjne, næse eller mund fører smitten fra en hund til en anden. Desuden kan smitten overføres via foderskåle, legetøj, pinde og vores tøj. Kennelhoste smitter meget nemt og kræver ikke tæt kontakt.

Dette har jeg kopieret fre en dyrlæges hjemmeside!!!

• #5   2. nov 2009 takker for hjælpen. smiley

• #6   2. nov 2009 Lidt læsning:
    (link fjernet)

• #7   2. nov 2009 Ja, man kan godt risikerer at smitte sine hunde hvis man har fået den bakterie på hænder eller tøj og ens hund så snuser til det...
    Sådan har jeg altid fået fortalt, og det er også det jeg kan læse mig frem til på forskellige sider!

• #8   2. nov 2009 Men er lidt forvirret nu, nogen skiver noget og nogen noget andet. Kan det smitte fra meneske til hund.

• #9   2. nov 2009 BM- Prøv at læs det link jeg har smidt:) Der står at det kan smitte fra beklædning

• #10   2. nov 2009 uhh,,bliver da helt nervøs nu,,har haft besøg af en veninde i dag hvis hund har kennelhoste. Han er så langt igennem behandlingen at det er 2 dage siden han har hostet,,gad vide om mine stadig kan blive smittede ?
    Og hvad er de første tegn derpå ?

• #11   2. nov 2009 BM - Nej det kan ikke smitte fra menneske til hund - MEN du kan som menneske BÆRE smitten hjem via sko, tøj, uvaskede hænder der har rørt ved en hund med kennelhoste (altså deres host/slim fra mundhulen/snuden) OSV.

Ja, din hund kan få kennelhoste flere gange (svarer til vores influenza - nogle gange værre end andre - Du kan vaccinerer mod kennelhoste, men hunden kan stadig få kennelhoste omend oftest i en mildere grad)

• #13   2. nov 2009 Luka har lige haft kennelhoste, han var vaccineret men alligevel blev han smittet... og han har fået ½ Noskapin 3x om dagen... det har taget det meste af hosten... Når han hostede lød han som en sælhund :o) Han har hostet i 7 dage... i dag er første hostefri dag....

• #14   2. nov 2009 Tanja H - *Camilla og bettefisen * har et ret uddybende link...
    Og så kan du lige få min egen oplevelse med: Begge mine vuffer var med på et nysgerrigt kig på en Ballerup udstilling sidste år. Lauri - den yngste - kun lige de der 13 uger og vaccineret anden gang - Den "store" vacc. (dog ikke næsespray mod kennelhoste) Penjo 2 år og regelmæssig vacc - ikke mod kennelhoste ej heller næsespray. 8 dage efter begynder Penjo at hoste - får feber - kommer til Dr Dyr... Jeps det er kennelhoste og han får penicillin, skal holdes i ro - Og separares fra den bette - Fuldstændigt umuligt for mig, så ventede bare på næste syge hund - Kom aldrig... Nu bliver de begge både vacc og får næsespray mod kennelhoste... Det er så mit valg...

• #15   2. nov 2009 Hundens hoste lyder meget speciel - som en sæl, ja, eller i gamle dage kighoste - en meget tør hoste - har du hørt det en gang er man ikke længere i tvivl....

• #16   2. nov 2009 Inge J
    åh,,jeg blev lige helt nervøs,,Talut kom netop med sådan en lyd som du beskriver,,og tænkte straks kennelhoste,,uh ! Men nu skal man jo ikke male fanden på væggen,,jeg har lige delt en pose pistacienødder med dem,,og der plejer gerne at sætte sig lidt som lige skal harkes op fordi det går så stærkt med at spise dem, de indhalerer dem jo nærmest,,hi hi

Men vil bestemt holde øje med dem nu. Kan læse i camilla's link at det ikke er altid det behandles med andet end hostestillende ? Så gad vide om det har så meget lig med influenza som hos os ? Jeg har det f.eks. altid sådan " nå, ja ja, jeg bliver vel rask igen "

• #17   2. nov 2009 Terese*Penjo og Lauri *
    Tak for beskrivelsen :o) Det er så åbenbart ikke alle det rammer, igen ligesom vores influenza. Kan godt forstå du vacc. imod det nu, det er da træls at skulle igennem,,

Talut lavede jo lige den der før,,harker lige en rigtig træls ting op af halsen, for så at lave en gang reverse sneezing,,for så bare igen at gnave videre på sin knogle !!! Sidder da her og får paranoia,,hi hi ;o)

• #18   2. nov 2009 Tanja- De gange min gamle hund har haft det er der aldrig blevet gjort noget ved det. Men var alle gange i kontakt med dyrlægen, som sagde at jeg skulle komme derud hvis hosten varede mere end et par dage.
    Det er en virus og der hjælper penicilin ikke. Grunden til at det nogen gange gives alligevel, er for at forhindre følgesygdomme.

• #19   2. nov 2009 *Camilla og bettefisen *
    Ahaa,,så kan jeg bedre forstå det,,for synes da også at når man selv kommer til lægen og ynker,,så siger de bare at "ja, du har så influenza,,du skal bare vente på at det går over igen",,,"kan jeg ta' noget for det ? ",,,nej nej da,,bare ro på ",,,nå okay, tjek " ;o)

Har læst et sted at de får kodein som jo er hostestillende,,og det har jeg heldigvis tons af herhjemme, hvis nu 7-9-13 det skulle gå galt og dyrlægen ordinerer det :o)

• #20   2. nov 2009 De fleste dyrlæger giver Ronanxan idag, som er et specielt antibiotika rettet specielt mod luftvejsinfektioner.

• #21   3. nov 2009 Steen A. J
    Jo ? Altså de får jo ikke ½ kg. , nok nærmere 5-7 stk hver

Kommentér på:
Kennelhoste.

Annonce