507 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 24 Svar

Sterilisation. Sterilisation.

Jeg VED at man skal sterilisere imellem 2 løbetider (hvis man ikke vælger at sterilisere før 1. løbetid). Men skal det være præcis 3 måneder efter løbetiden eller må der godt gå 4½ måned efter hos en hund, som kommer i løb hver 6. måned?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle IKEA-møbler 800 kr.
  • Hækklipning 1.500 kr.
  • Stoppet handvask på badeværelse 900 kr.
  • Rensning af sofa 475 kr.
  • Skal have hængt tre egetræsrundstokke (trærør) op. De skal monteres fra en væg til en anden samt en hylde. 1.400 kr.
  • Jeg har brug for hjælp til 3 forskellige ting. 1.300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Sterilisation.
  • #1   7. nov 2009 Ifølge min dyrlæge betyder det ikke det store, hvornår imellem løbetiderne det sker. Medmindre self man står med en hund der er falsk drægtig e.l. SÅ ville jeg vende det med dyrlægen igen.

• #2   7. nov 2009 Tror slet ikke at der blev taget hensyn til den slags da Lilly blev steriliseret???

Er det ikke bare et sted imellem de to.

• #3   7. nov 2009 Mette....mener bare at det skal være ca midt imellem, men det skal ikke være præsis på dato og timetal :o))

• #4   7. nov 2009 Luna's var ikke midt imellem, for hendes løbetider var meget uregelmæssige.. Hun var i slutningen af en falsk drægtighed, da hun blev steriliseret. Dyrlægen mente ikke, det havde en betydning

• #5   7. nov 2009 Michelle:

Hun ER falsk drægtig, men jeg ville ikke sterilisere nu. Det er noget skidt:-).

Jeg ville bare gerne vente til jeg har mulighed for at have fri, så hun ikke er alene efter operationen:-)

• #6   7. nov 2009 Mette....hun skal da bare have nogle små babyer....det er da det hun tigger om :o))

• #7   7. nov 2009 Susie:

Som du kan se af min profil HAR hun haft 2 små "babyer"......... Men dem har hendes ONDE moar taget fra hende..........!!!!!!!!......*GGGGG*

• #8   7. nov 2009 kiwi var lidt mere end 4 mdr efter hendes sidste løbetid da hun fik det gjort. Hun havde 8 mdr mellem hver, og derfor passede det nogenlunde.

Men jeg trak det lidt, fordi jeg ville være sikker på at hun var ovre hendes falske drægtighed, og ifølge min dyrlæge var det vigtige at hun hormonelt var i balance mere end at det var præcist midt imellem de to løbetider. Det skal så bare ikke trækkes så langt at den næste begynder at spille ind, så alt efter hvor længe du vil vente vil jeg ikke mene at det har den største betydning..

Men Jeg synes dyrlægen var god til at vejlede omkring det, og virkede til at have styr på det. Hun forsikrede mig om at de ville lukke igen hvis de kunne se hun ikke var ovre sin falske drægtighed.

• #9   7. nov 2009 Ej mette altså.......du må ikke være nem at have som ejer :o))
    de er sikkert taget fra før tid og alt muligt :o))

• #10   7. nov 2009 Tak for jeres råd:-))

Susie:

Ja, de er taget meget hurtigt fra. Gider ikke deres skiden og pissen på mit nyvaskede gulv. Så jeg tænker at hvis de ikke får noget mad eller mælk, så kan de nok hurtigere blive renlige:-)). Så de er faktisk til salg nu. JEG gider dem ikke og de er en uges tid gamle, så det må være på tide.......!!!!!!!!

• #11   7. nov 2009 Jeg kom til at tænke på, risikirer hunde at tage på i vægt efter sterilisation? Min kat blev nemlig monster fed, da hun blev steriliseret for 10 år siden, og hun er stadig lige tyk smiley

• #12   7. nov 2009 Mette......ja det forstår jeg fuldt ud......der er ikke noget værre end pis skjolder på det lyse gulv.....jamen det funker ikke i længden og så må man handle hurtigt.

• #13   7. nov 2009 Karoline: ja det gør de..

• #14   7. nov 2009 Mette -hvis hun ER falsk drægtig, ville jeg bestemt vente. Min mors tæve blev sterilliseret fordi hun blev falsk drægtig og det i ret slem grad. Der anbefalede dyrlægen at vente til det var ovre, så hormonerne ikke lige kørte på højtryk når hun skulle sterilliseres. Men vend den med dyrlægen.

Karoline -de bliver ikke tykke af at blive sterilliseret (det gælder osse katten), de bliver tykke af det man fylder i hovedet af dem;o)
    Men når man sterilliserer sker det ofte at stofskiftet ændrer sig, og så går hunden hen og bliver fed, hvis ikke man tager forbehold for det med fodring og motion.

• #15   7. nov 2009 Susie:

Nej, det er noget svineri. Og så på nyafhøvlet gulve!! Og det var ikke engang et kuld med vilje, Hvis bare folk dog gad at holde øje med hvad deres hanhunde laver, når min tæve selv går tur i kvarteret!!! Det er SÅ irriterende at man ikke engang kan lade sin hund være i haven uden hegn, UDEN at diverse hanhunde skal frekventere min tæve med diverse obskure tilbud!!!

• #16   7. nov 2009 Michelle:

Jamen jeg ville også helst vente til lige inden jul. Så har jeg nemlig en lang juleferie og kan være hjemme og holde øje med hende:-)

Meeeen lad os nu se om der bliver "tid" til det:-(

• #17   7. nov 2009 jooo de kan blive fede, men så må man ty til diætfoder.
    Min Emma har altid bare skulle kigge på mad, så tog hun på....så blev hun steriliseret og nu skal vi bare snakke om mad, så tager hun på *G*

• #18   8. nov 2009 Mette: Jeg har jo også talt med min dyrlæge om det, og han siger også, at tæven skal være hormonstabil. Men om det er 3 mdr. eller 4 mdr. efter har ikke den store betydning - det må bare ikke være midt i en falsk drægtighed. (Selv om det er det, man får mest lyst til).

Har hun det bedre nu?

• #19   8. nov 2009 Bente:

Jeps......Jeg er helt på det rene med at man ikke steriliserer midt i en falsk drægtighed...... Jeg blev bare i tvivl, for med Lotus passede det så super at det var præcis midt mellem 2 løbetider i påsken for snart 3 år siden, så det gav sig selv. Og hun var aldrig falsk drægtig:-)

Og ja, hun har det lidt bedre efter hun har fåe Galastop:-)).

Men efter Blackies operation i sidste uge må jeg også erkende at pengene simpelthen ikke er der lige nu:-) Så jeg ved GODT hvad jeg ønsker mig i julegave........*GGGGGGGGG*

• #20   8. nov 2009 Hvor er det godt at høre, at hun har fået det bedre. Hvor mange dage har hun været på Galastop nu?

Det er ikke nemt med de "kære" penge - det er surt, at skal være styrende - at man ikke bare har rigeligt... Men ja, nu ved du da, hvad der skal øverst på ønskesedlen ;-))

• #21   8. nov 2009 Hun er på 4. dag på galastop og skal have det imorgen med. Og så slutter jeg:-)

Ja, det er sq surt med de penge. Jeg HÅBER at forsikringen dækker Blackies operation, men jeg tvivler. Og det var, trods alt, 5.500,- der lige "røg" der:-). Så nu må vi se, hvor gavmilde mine forældre er til jul......*GG*

• #22   8. nov 2009 * ¤ C&K ¤ *

Det må jeg indrømme at jeg ikke har spurgt ham om. For jeg kan, MEGET desværre, ikke se hvordan jeg får råd til at sterilisere hende iår. Hun må, MEGET desværre, nok gennemgå endnu en løbetid:-(((. Jeg ville SÅ gerne skåne hende for endnu en omgang, men med vores økonomi lige nu og Blackies operation i forrige uge, så kniber det gevaldigt. MED mindre mine forældre spæder lidt til:-)

• #23   8. nov 2009 * ¤ C&K ¤ *

Ja, det håber jeg søreme også!!!!

• #24   8. nov 2009 Da jeg bestilte tid til asse sterilisation, lagde jeg det imellem to løbetider, (efter den første) men dog tættere på den forventede nr. 2, så jeg ikke skulle gå glip af træning..

hun var dog falsk drægtig, så det endte med at hun blev ordnet omkring 2-3 uger efter hun startede på galastop..

Kommentér på:
Sterilisation.

Annonce