2.402 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

Papillon Papillon

Jeg overvejer lidt om den race kunne være noget for mig, har læst en del, men kender ikke så mange forskellige så ville hører om nogle ejer af racen herinde kan beskrive deres oplevelse af racen med fordele og ulemper.
Jeg regner med at ville udstille, men først og fremmest vil jeg gerne ha en dejlig familiehund som jeg kan bruge til at dyrke min store lidenskab agility. Er der noget jeg skal være opmærksom på?
Skal også lige siges at jeg kun skal ha med dkk stambog, nogle der kan anbefale en god kennel, gerne i jylland.
Hvad koster en papillion hvalp egentlig med dkk tavle, sådan generelt?

Tror det var det, håber nogle kan hjælpe.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Der kommer ikke vand ud af vandhanen ved vasken. 2.000 kr.
  • Opsætning af hylder 900 kr.
  • hænge gardiner op 450 kr.
  • Rep. af kabelbrud på Alko robot der melder fejl CN010. Brud er fundet men forsøg selv fejler 400 kr.
  • Sette opp beslag til gardin 1.800 kr.
  • Smid et ikea skab ud som er fuldt afmonteret og står på gadeplan 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Papillon
  • #1   5. dec 2009 ulemper- Hvis man ikke er indstillet på at de skal have ders pels PASSET, så er det klart en ulempe at de netop er langhåret! Men kan læse at du vil gå på udstillingere, så det er og bliver ikke en ulempe for dig.

En pappilon er også en go familie hund. Jeg har 2 børn, en på 2 og en på 5, 2 katte og en stor golden og hun enes godt med dem alle.

Man skal blot huske at de er hunde og ikke børn smiley

En pappilon med Dkk stamtavle ligger vel omkring 7000Dkr

• #2   5. dec 2009 Kim & marlene E: det er helt i orden:-) jeg kan heller ikke ramme tasterne.

Bamse & Molly: Pels pleje er ikke et problem for mig, synes det er hyggeligt:-) Er der noget jeg skal være opmærksom på når jeg vælger kennel eller med hensyn til sundhed?
    Jeg kan også forstå at der er stor størrelses forskel er der nogle fordele/ulemper ved de forskellige størrelser?

• #3   5. dec 2009 Husk og få skrevet i kontrakten at du vil bruge den til udstilling. Få opdrætter til og hjælpe dig til og finde en hvalp der holder sig inden for standarten, og ikke bliver for stor.

• #4   5. dec 2009 Brug hjernen, før du køber hund: Okey det havde jeg ikke tænkt på, er det ofte et problem for racen at den bliver for stor, eller er det bare generelt?

• #5   5. dec 2009 Jeg har en papillonblanding og det er en fantastisk dejlig hund. De er lærenemme og livsglade. Min er super til at bruge sin krop og derfor også en rigtig agilityhund. Det siges at med en papillon får man en "rigtig" hund bare i lille indpakning og det er ihvertfald rigtigt med min. Hun elsker lydighedstræning, at gå spor og får daglige "gå fri ture" ved stranden.
    Synes ikke pelsplejen er noget tema....min bliver redt 2-3 gange pr. uge og det er hyggeligt nok.
    Iøvrigt er det lige en papillon, der har vundet DM i lydighed i DCH-regi :-))
    Da min er en blandning ved jeg ikke hvor meget en ægte koster, men tror det er ca 6-7000,-. Jeg har købt min ved en opdrætter af ægte papilloner oppe i Aars, så hvis du er interesseret i hendes nummer kan du bare sende mig en besked.....

• #6   5. dec 2009 en Papillon med Dkk stamtavle koster fra 7000-12000kr

• #7   5. dec 2009 Jeg er utrolig glad for min papillon..
    Jeg synes faktisk ikke pælsen er så krævende, der skal meget til at den bliver filtret. Min bliver kun børstet en gang hver anden uge ca.
    Det er en meget kærlig hund, og den kan sagtens fungere som familie hund da den har så meget kærlighed at give af.
    De er jo også meget gode at bruge til agilityhund, som jeg kan lære du gerne vil bruge din til.

• #8   5. dec 2009 Christine & terroristen: okey det er altså lidt forskelligt... er de hvalpe til 12000 så af bedre kvalitet eller er der andre årsager til forskellen i pris?

Helena K: lyder godt, jeg har en ide om at racen godt kan være en del gøende, har du erfaring med om det kan trænes så de ikke gøer mere end nødvendigt?

• #9   5. dec 2009 Jeg er super glad for min to hunde.
    Pelsen er ikke noget problem, men nu er de heller ikke så gamle endnu og jeg elsker at nusse om dem. Husk at der findes Papillon og Phalene. Det er samme hund, hvor ørene er til forskel. Du kan kigge forbi vores profil, for jeg har en af hver.Dejlige hunde.

• #10   5. dec 2009 Helle og Kiwi: sikke lækre hunde du har, synes papilions ser så frække ud med de der store ører:-)

• #11   5. dec 2009 Det er ikke noget problem at vænne dem af med at gø. Min gøer næsten aldrig. Jeg har lært hende det ved at give en godbid hver gang hun stopper.....Det tog ca 5 uger. Hun gør heller aldrig mere når der går nogle forbi og hun er i haven, så metoden virker.

• #12   5. dec 2009 Lotte D: super:-)

• #13   6. dec 2009 Min gør kun lige når der kommer gæster, og det er kun 3-4 gø "lyde" og så er hun ovre det igen.. så jeg synes ikke det har været nødvændigt at lære hende at lade være, nu hvor det er så begrænset..

• #14   6. dec 2009 Helena K: ok det lyder dejligt, for det med at gø var faktisk i mine øjne en af de ting der trak lidt ned på racen.

• #15   6. dec 2009 Ja det kan jeg godt forstå.. Men tror det er meget individuelt, da de jo har så forskellige personligheder..

Kommentér på:
Papillon

Annonce