2.357 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Min Hvalp bider, MIT MIT MIT Min Hvalp bider, MIT MIT MIT

Ja jeg skriver dette indlæg. for ved min hundehvalp en Lhasa apso bider, jeg ved den bider fordi den vil lege. Det er oki når vi leger men ikke når vi skal være slap af hund. har bidt tøj i stykker.

Men nu har jeg et ansvar over for min søn også. Hun er begyndt at gå til angreb på min søn, når han er i nærheden af hendes mad eller et rigtig godt ben hun ikke vil dele. Men hun bider ham og det er tæt på at bløde hver gang og han er kun 3 år. og hun er 16 uger.
Jeg elsker hende virkelig meget men er bange for at det en dag vil gå for vidt og hun bider ham til blods.
Hun har også bidt af mig fordi jeg ville give hende mere mad.... Bliver sgu ked og bange.

Hvordan får man hende til at forstå vi ikke tager hendes mad og vi kun vil hende noget godt?? Ja jeg spørger fordi jeg gerne vil beholde hende...

Politi stopper motorcyklist med hund spændt fast på brystet
00:00
/
00:33
LIVE

NOW PLAYING

Belugahval forskrækker lille dreng

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vandhane der drypper AKUT 1.000 kr.
  • Hjælp til at sætte Gardinskinner og væg ramme op 800 kr.
  • Vinduespudsning 1.000 kr.
  • Ophængning af udendørs lampe 595 kr.
  • Rengør altan for alger 500 kr.
  • Hækklipning 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Min Hvalp bider, MIT MIT MIT
  • #1   31. maj 2010 først og fremmest skal i ikk lege med hunden hvor den få lov og bide

• #2   31. maj 2010 Jeg ikke adfærdsterapeut (så langt fra), men mine forslag ville være
    1. Sørg for ikke at have ting liggende, hun kan bide i. Når hun bider under leg: Ignorer hende til hun holder op. Når hun bider i ting og sager: Tilbyd hende noget, hun gerne må bide i (legetøj). En hvalp har det jo med at bide og gnave i ting, så den skal lige lære, hvad der er ok og hvad, der ikke er.
    2. Sørg som et udgangspunkt for, at din søn ikke vimser omkring hende, når hun har mad/ben
    Nu har jeg aldrig haft en hund, der var beskyttende overfor sin mad og jeg ved, der er delte meninger omkring, om man skal træne at kunne tage maden fra dem, så det er der sikkert andre, der gerne vil svare på smiley

• #3   31. maj 2010 Ja, det kan være svært at skeldne mellem leg og alvor for en lille hvalp. Jeg ved ikke om de overhovedet kan skeldne.
    Måske handler det om at hvalpen skal finde ud af hvem der bestemmer, dig og dit barn. Ikke at forså sådan at barnet skal gøre alt ved hunden, Du skal lære dit barn at have respekt for hunden så den ikke lider overlast. Men hunden skal være nederst i hierakiet.
    Vi havde en periode med Bonzo da han nok havde samme alder. Jeg tog ham i nakkeskindet og skældte ham ud, Stort NEJ, Og det gjorde vi konsekvent. Vis den lille lømmelhvalp at du er i stand til at bestemme, også på din søns vejne, ellers tror jeg det kan ende galt.
    Held og lykke med hvalpen.

• #4   31. maj 2010 Hmm tænkte det kunne være en ide, at i satte jeg og håndfodrede hende, altså når hun skal have mad sætte du dig ned med hendes madskål i skødet og så tager du maden fra skålen i hånen og så skal hun spise derfra og det skal være den eneste måde hun får mad på i en peroide. Så viser du hende at der er dig der kommer med maden så hun ikke behøver at frygte at du tager maden fra hende. det er lidt mere om stændligt men det virker.

• #5   31. maj 2010 Vogter hun kun mad og ben overfor jeres barn?

Har i trænet det fra i fik hende? Har barnet været meget slem til at tage ting fra hvalpen?

Og ellers hedder det bare bidehæmning. Hvalpen må udelukkende bide i legesager, aldrig i jeres fingre og tøj.

• #6   31. maj 2010 Først og fremmest så skal du holde din søn væk fra hvalpen når hun bliver fodret eller får store godbidder, ben osv.

Dernæst, så læs op på tillidsøvelser, bytte-bytte-købmand øvelser, skåle-leg, hold et ben eller tyggepind i din hånd og lad hvalpen tygge mens du holder den og hvordan man generelt lærer sin hund at være afslappet og tillidsfuld omkring foder og godbidder.

Lad være med at straffe hvalpen for at vogte over sit foder og lad være med at tage foder eller godbidder fra den det første stykke tid og generelt tag kun noget fra den for at bytte med noget andet. Lad være med at fokusere for meget på hendes uønskede adfærd, bare ignorer hende fuldstændig hvis hun knurrer og snapper ud efter jer. Lad være med at trække jer væk, men lad også være med at presse situationen. Det allerbedste er, hvis I helt kan undgå at hun gør udfald ved at holde afstand når hun spiser og så ellers gå ligeså langsomt frem med træningen.

For så unge hvalpe handler det i bund og grund om tillid og du skal lære hvalpen at den kan stole på jer og at I ikke er foder- eller godbidstyve. Når jeres hvalp er blevet mere afslappet omkring sit foder, så kan du begynde at indrage din søn, få han til at give hende ekstra lækre godbidder i hendes foderskål osv., men igen gå aldrig hurtigere frem end at hvalpen er helt afslappet omkring sit foder.

For hvalpebideri i leg, så skal hun lære at al leg stopper når hun bliver for voldsom. Dvs. ignorer hende så snart hun begynder at bide og leg først med hende når hun er "sød" igen. Når nu din søn er så lille, så lær ham at stille sig op på en stol eller lign. så hun ikke kan komme til ham når hun skruer over. I kan også kortvarigt (10-30 sekunder) gå ind i et andet rum.

Jeg har brugt ovenstående metoder på min egen hund, der havde ekstrem foderaggression da vi fik hende som 8 ugers hvalp og idag er der ingenting. Vores største problem er næsten at hun helst vil ligge og tygge snaskede kødben på skødet af folk. smiley

Til sidst vil jeg da lige foreslå at I tilmelder jer hvalpetræning. Et godt hvalpetræningshold kan være uundværligt, især hvis man er ny hundeejer. Her kan man nemlig ofte få en snak med træneren om alt det hvalpeadfærd, der nu bekymrer en eller er ved at drive en til vanvid. Det er også vældig opmuntrende at høre historier fra andre hvalpeejere, så man ved at man ikke er den eneste, som har en lille lømmel med rundsave i munden i huset. smiley

• #7   31. maj 2010 jeg kan såååååå godt følge din frustation. vores hvalp bed også¨som en vanvittig da hun var lille, men jeg kan trøste dig med at det værste går over når den har skiftet tænder. luna er nu snart 6 mdr og er helt stoppet med bideriet, selvfølgelig kan der komme lidt hvis vi leger vildt, men sådan er det nok med alle hunde.
    giv tid og hav tålmodighed og så syntes jeg M.I havde nogle super ideer.

• #8   31. maj 2010 M.I. Mange tak for rådene jeg vil så givet prøve at gøre det der er foreslået.. for ja det driver mig til vanvid måske fordi alle de andre hunde jeg har haft ikke har været sådan og så meget alfe hund som hun prøver at være.....

til Nina der siger tak.
    Ja det er kun det for de to elsker at lege sammen... men prøver at få sønnen til at gå et sted hen hvor hun ikke kan være med fx op i sofaen. for hun bliver for vild og bider ham i hans tøj og fingere og det gælder også mig og jeg siger mange gange nej på en hel dag og det kan jeg vist blive ved med.... Så derfor søger jeg råd...
    For hun skal ikke bestemme det er mig og sønnen der skal det.. og vi elsker hende rigtig meget.... og nej sønnen tager ikke ting fra hende med mindre det er hans legetøj og han ikke vil have det bidt i stykker og det er jo forståeligt for jeg gør det samme over for hende...
    Og har sagt nej lige siden vi har fået hende til at hun ikke må bide i mit tøj eller sønnens eller i vores fingre men det forstår hun vist ikke...... rigtig træls...

• #9   31. maj 2010 Jessica
    Men hun forstår ikke, hvad nej betyder. Derfor er det mere effektivt at ignorere hende når hun f.eks. bider (altså ikke hvis hun er ved at æde din søn)

• #10   31. maj 2010 Lige nøjagtig.. Hvis hun ikke har lært hvad nej betyder, kunne du ligeså godt sige rullepølse til hende, for hende betyder det det samme, hvis hun ikke har lært betydningen af ordet...

Kommentér på:
Min Hvalp bider, MIT MIT MIT

Annonce