3.550 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 38 Svar

Flexi - så skete det IGEN?! Flexi - så skete det IGEN?!

Jah, vi har en cocker blanding på snart 1 år! I dag da vi var ude og gå tur (med flexi linen) så min hund en anden hund, den ville han hen og sige "hej" til.. Men den anden hund var ikk så glad for at hilse på, så jeg prøvede at trække min hund væk igen.. Men da jeg træk i ham, sprang flexien!! Heldigvis skete der intet (denne gang!) men der kunne jo godt have sket noget..
Forstår det ikk... Han vejer ca 12 kg, og flexien er helt op til en 20 kg's hund...
Andre der har prøver lign. ??

Skulle bare lige ud med det nu.. Sikke en oplevelse...
Hilsen hende der skal have en flexi helt op til 50 til hendes 12 kg's hund :o)

Politi stopper motorcyklist med hund spændt fast på brystet
00:00
/
00:33
LIVE

NOW PLAYING

Belugahval forskrækker lille dreng

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• køleskab bipper 1.000 kr.
  • Slutrengøring 1.000 kr.
  • IKEA malm seng samles 650 kr.
  • Hjælp til el 205 kr.
  • Tilslutning og opsætning af lamper + reparation af afbryder (kan ikke tænde og slukke lamper) 1.000 kr.
  • Græsslånning 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Flexi - så skete det IGEN?!
  • #1   3. sep 2010 Jeg bruger aldrig flex linier, netop pga af de nemt kan springe og hvis den pluselig trækker af, så trækker den altså ikke snoren op igen,, taler af erfaring på den sidste.. hehe.. skøre hund smiley Fast linie, så ved man hvad har.. hehe.. for det meste smiley

• Trine P
    Trine P Tilmeldt:
    maj 2008

Følger: 1 Emner: 7 Svar: 456
    #2   3. sep 2010 Drop flexlinen og køb en god lang line, så får du en hund der ikke bliver afhængig af "stop" knappen for at gå pænt og en line der ikke knækker.

• #3   3. sep 2010 en alminde lang lædersnor er også god=)

• #4   3. sep 2010 er det en af de billige modeller de holder ikke så godt som de dyre nemlig

• #5   3. sep 2010 Ja.. det bliver vi nok nødt til at eje istedet for :o)
    Det er nok bedre..

• #6   3. sep 2010 Det er ikk en billigmodel ... Det er en helt alm flexi

• #7   3. sep 2010 Vi har både en Hurtta snor og en flexi alt efter hvor vi skal hen. Der har aldrig været noget med flexi-linen. Den holder smiley ja altså undtagen når Milo bider den over..

• #9   3. sep 2010 min hun rev nemlig en over med den tynde tråd ,,men har så købt en af dem med den breder snor i den har hun ikke rykket over endnu

• #10   3. sep 2010 jeg bruger flexi til 25 kg til min mops på 6 - Præcis fordi man skal regne med at der jo er flere kilo i når de trækker og kaster sig ud i den end man lige tror smiley
    Jeg har aldrig oplevet at den er knækket .
    jeg køber også dem til 200 smiley Måske det er pengene værd ?

• #11   3. sep 2010 bruger aldrig flexline og hader folk der bruger flexline til deres hund, og så bare ikke kan styre dem. Vis folk ikke kan kalde hunden til sig bliver de bare revet efter deres hund, fordi der ikke er nogen mulighed for at styre en hund i en flere meters lang snor.Har dog oplevet hunde der står bundet ved foretninger hvor stopknappen så ikke lige holder:(

• #12   3. sep 2010 k s - Hold da op ...

det er jo ikke alle der bruger flexi der er dumme ???
    Jeg bruger den kun når vi er steder henne hvor der ikke er trafik, hverken gående, cyklene eller biler - men hvor der alligevel er chance for at møde nogen, som jeg så dog ville kunne se på lang afstand -
    Jeg bruger ikke flexi ved veje og på "byture" med hende.

Er jeg så sådan en af dem du Hader?

• #13   3. sep 2010 Ikk styre ham ?? Hmm... Tænkte squ nok at det var det denne debat skulle ende ud i.. Igen få af vide hvor dårlig en hunde ejer man er! Bare fordi at man bruger flexi....

• #14   3. sep 2010 Jeg havde samme problem dengang jeg havde de tynde flexliner, men efter 3 knækkede på en uge købte jeg dem med bred snmor og der har jeg ikke haft nogen problemer, den Fluffy har købte jeg for 4 år siden og den bliver brugt hver dag i alt vejr.. Gizmo`s blev købt lidt før men der er rul op motoren desværre gået i stykker, så han går kun i alm snor nu, men det ville han have gjort alligevel da han har været i hjertesvigt og derfor ikke må løbe så meget.

• #15   3. sep 2010 Vi ville aldrig bruge dlexline til Enzo. Mange af de liner der er på markedet er heller ikke listet med max brudstyrke. Det er jo ikke kun 12kg din hund trækker med hvis den sætter i et spring fra slap til stram line. Der kan vægten være en helt anden. Har set at man i udlandet (mener det var tyskland) kan købe liner med brudstyrke oplyst alt efter race. Kan desværre ikke huske hvor jeg fandt dem i tidernes morgen.

• #16   3. sep 2010 jeg har da ikke sagt noget om at nogen af jer er dårlige hundeejere:) kan ikke lige se jeg har nævnt nogen nogen vejne. Men du spurgte om nogen havde prøvet noget lign, og skrev så at jeg aldrig bruger dem og hvorfor. Har ikke sagt noget om dig:)
    har bare oplevet et par gange hvor folk binder deres hunde i flexliner, eller folk der bliver revet efter deres hunde eller hunde der render ud på vejen fordi de har flexline på og det forstår jeg ikke.
    Men undskyld vis folk med det samme føler sig angrebet.

• #17   3. sep 2010 Vi har nu haft vores i lidt over 4 år tror jeg, og der har aldrig været noget med dem (:

• #18   3. sep 2010 "bruger aldrig flexline og hader folk der bruger flexline til deres hund" Det er da ret direkte.. .

Så kunne du skrive "Jeg bryder mig ikke om folf der bruger flex og lader linen løbe alle evt. 8 meter ud selvom der er lås på den" smiley :)

• #19   3. sep 2010 "bruger aldrig flexliner og hader folk der bruger flexline til deres hund, OG SÅ IKKE KAN STYRE DEM" ja det er direkte til de folk der ikke har styr på deres hunde når de har flexline på dem.

det er sku lige så træls som folk der går med deres hund uden snor og ikke kan styre dem.

• #20   3. sep 2010 har brugt flexliner i godt 20 år bruger dem der heder gigant til mine schæfer har aldrig haft en der sprang ,men de bliver slap med tiden ..

• #21   3. sep 2010 jeg bruger flexi comfort til mine 4 hunde med bred snor og har aldrig oplevet de knækker ,og har fuld kontrol over dem, bruger dem osse i by og ved veje men der blir de kortet ind og låst så på den måde er de jo det samme som en alm snor,

k s: underligt at skrive du ligefrem hader folk der bruger flexliner hmm

• #22   3. sep 2010 savner dig elskede micki dreng I: ok kan så høre at du ville syntes det er morsomt vis fremmede hunde hopper hen i hovedet på din hund fordi folk ikke kan styre dem, eller en hund der farer på din hund selvom du holder god afstand fordi den er bundet med en flexline. Det er så også bare iorden.

• #23   3. sep 2010 k s. nej det er da ikke iorden og det har jeg aldrig sagt eller skrevet vel, men har så hellere aldrig været ude for det på nogen måder... så slap dog lige af,vi har vel lov at have hver sine meninger om flexer ik, måske har du oplevet noget træls med flexer men det har alle jo ikke.

• #24   3. sep 2010 i skal da også slappe efter som jeg ikke har nævnt nogen af jer, vis i har styr på jeres hunde med flexline forstår jeg ikke i føler jer truffet. Eftersom jeg stadig skrev at jeg hader folk der bruger flexline og så ikke kan styre deres hund med den på.

• #26   4. sep 2010 Vi bor i København hvor vi går tur i parken her er 2 hunde gårde hvor hundene kan rende løs. men det bliver kedeligt i længden derfor bruger vi flexliline... mest fordi han ellers ikke ville ha den fornemmelse af frihed som han ville ha hvis han gik løs... men også fordi jeg ikke gider rende runde med en 8-10 m lang line /snor... Og vigtigt vi må IKKE gå løs med hundene i parken.
    Vovsen kommer 99 % af gangene når jeg kalder, så jeg er egenlig ikke bange for at han skal smutte, men bruger flexilinen for så ser jeg da ud som en fornuftig hunde ejer *SS*

• #28   4. sep 2010 nææ jeg forstår hellere ikke folk har problemer med flexier, men det må jo så være de dumme og dem nogle hader der ikke har styr på dem :O)

• #29   4. sep 2010 Rikke: Det er nu også forskeld på hvilken hund man har i en flexline. vis du har en hund på 40-50 kilo i snoren der bare vil hen til en anden hund så tror jeg ikke bare lige du trykker på stopknappen og hiver den til dig.
    Der er en her i byen ved os der går med sin rottweiler i flexiline, og den kan bestemt ikke lide andre hunde. Vis han ser en på afstand og tager hunden hen til sig er der ingen problem, men har mødt ham hvor jeg kom rundt om et hjørne og snoren var lang da kunne han sku ikke styre den. Så jeg måtte gå en anden vej, så den ikke kunne se os mere.

• #30   4. sep 2010 ja og det er de idioter jeg mener. Men det forstår folk åbenbart ikke i denne tråd. Jeg må jo åbenbart være god til at møde idioter:) og det er ikke folk i denne tråd jeg mener, bare for en sikkerhedsskyld:)

• #31   4. sep 2010 k S - Det vil jeg give dig, Jeg missede den sidste del af sætningen, Selvom jeg nu syntes jeg læste det et par gange - Hehe

Misforståelse - Men ja, Man skal kende linen, og kunne stoppe hunden, have ansvar ved veje og andre mennesker osv. smiley

• #32   4. sep 2010 Har aldrig været ude for Flelinen er sprunget og Fie har taget en del "udløb" efter katten *G*

Elsker flexlinen og de muligheder den giver hunden

• #33   4. sep 2010 jeg går med 2 hunde og begge i flexi line,og min den ene kan ikke lide andre hunde,vi har aldrig problemer,perle får kort snor når vi møder andre og lucy prøver slet ikke på at gå hen til dem,så ingen problem i det

• #35   4. sep 2010 Vi har en 50 kg flexi line til Lulu, selvom hun ikke vejer mere end ca 20 kg.

- den bruges dog kun på stranden og i mosen/skoven, hvor hun gerne skulle have lidt mere frihed

• #36   4. sep 2010 Jeg er så en af dem der synes at flexien er en genial opfindelse. Jeg kunne ikke undvære min - jeg bruger den rigtig meget i skove og på strande, hvor hunde skal være i snor smiley

• #37   4. sep 2010 Jeg bruger de brede flexi til mine - de holder godt og folk kan se dem. Må indrømme at jeg er ligeglad med hvad aner mener om dem, for faktisk styrer jeg bedre mine hunde i dem, end i en alm snor. Jeg er opmærksom på mine omgivelser og gør snoren kort, hvis der kommer andre. Der reagere også på indkald i dem og behøver ikke Stopknappen for at høre efter smiley

Synes det gode ved dem er, at linen pludselig ikke er så løs at man snubler i den - det har jeg ofte prøvet med de alm liner.
    Dog bruger jeg alm liner når vi er hvor der er mange mennesker samlet på et sted smiley

• #39   4. sep 2010 En Flexi-lines kg, er trækket hunden trækker... Ikke hvad den vejer...

Kender en border collie (der nok vejer 12-15kg... kan ikke huske det), der har trukket en 25kgs line i stykker... Nu har den en 50kgs og den holder endnu...

Men de kan selvfølgelig også blive slidte (ved ikke hvor gammel dine line var... Det slider jo hver gang de ruller ind og ud)

• #41   5. sep 2010 Palle Jeg har en med bred line på 7 m. den er ikke meget støre end dem på 8 m. med alm tynd snor... Jeg mener jeg købte den på internettet for ca 400-500,- kr. men kan ikke lige huske hvor, faldt bare over den da jeg snusede rundt på hunde sider... men den vejer godt nok lidt meget smiley

• #42   5. sep 2010 Palle :
    Jeg har også bred flexiline på 7-8 m ? til mine hunde og der er ikke noget stort håndtag. - så det findes ;O)

• #43   5. sep 2010 uha, jeg har købt dem i en "rigtig butik". hvor ??? kan ikke huske det, men det er med år imellem jeg har købt dem, - så kan desværre ikke lige linke til nogen netshop.

• #44   5. sep 2010 Der findes flexi liner på 7 meter og med båndline... Her er 2 forskellge:

http://www.alttilhundogkat.dk/flexi-gigant-8-m.6
    http://www.alttilhundogkat.dk/flexi-maxi-8-m.6

Kommentér på:
Flexi - så skete det IGEN?!

Annonce