Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Luge ukrudt 1.375 kr.
  • Flyttet et klædeskab. 700 kr.
  • Løs flise skal repareres / udendørs 500 kr.
  • Skrue ting ned ifm flytning 550 kr.
  • Plæneklipning med opsamling 1.000 kr.
  • Samle Ikea sovesofa Landskrona sammen 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Øjenbetændelse/Kamille te
  • #1   17. okt 2010 Aldrig!

Brug i stedet sterilt saltvand eller kontakt dyrlægen.

• #2   17. okt 2010 Okay. Første gang jeg hører at jeg ikke skal bruge te.
    Har været til dyrelægen flere gange, så får jeg en tube med noget jeg skal putte i hans øjne også går det væk et stykke tid, men kommer så igen..

• #3   17. okt 2010 Nala har lige haft en omgang. Det klarede vi med saltvand fra apoteket smiley vi dryppede øjnene morgen og aften, og brugte så resten af ampullen til at vaske godt omkring øjnene. Selvfølgelig skal man også fjerne de klatter der måtte komme i løbet af dagen, dette gjorde vi med papir med kogt koldt vand på, så vi ikke fik tværet flere bakterier ind i øjnene.

Vi gjorde det selv, da vi vidste hun havde fået det fra en venindes hund, havde vi ikke vidst hvorfor, skulle vi havde været forbi dyrelægen. Det kan jo være noget der sidder i øjet og generer.

• #4   17. okt 2010 Te kan indholde små korn der kan genere øjet og derved gøre det værre. Jeg bruger rigtig øjenbadevand til hunde, men det til mennesker fra apoteket kan også bruges. Men du skal nok have din hund tjekket af dyrlægen hvis det bliver ved med at komme igen og så evt give den en længere kur næste gang.

• #5   17. okt 2010 Martin: Det har førhen været meget brugt at bruge kamillete til øjne, men man har fundet ud af at det kan gøre mere skade end gavn p.g.a. de pollenpartikler og andre "urenheder" det kan indholde.
    Men noget rent saltvand og evt. øjendråber /salve fra dyrlægen er det bedste.
    Men jeg synes da du skal snakke med dyrlægen om hvad der kan være årsag til at det kommer igen, og hvad der kan gøres ved det på sigt.

• #6   17. okt 2010 Så må vi til lægen igen..
    Tak for hjælpen..

• #8   17. okt 2010 vil så lige sige at min dyrlæge anbefaler stadig kamille te til at dryppe i øjnene

Kommentér på:
Øjenbetændelse/Kamille te

Annonce