5.108 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 17 Svar

Gener ved kastration.. Gener ved kastration..

Min hund blev kastreret i Onsdags..
Hvor lang tid plejer der og gå før de er ovenpå igen..
Han sidder bare midt i stuen og kigger og vil ik komme når man kalder på ham.
Og lige pludselig drøner han forvirret rundt i huset og slikker så lidt på såret..
Og vil heller ik spise uden vi gir ham noget..
Men det er måske meget normalt, der er jo heller ik gået så lang tid..

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hylde mursten 500 kr.
  • Rådgivning støbning gulv 205 kr.
  • Rengøring af hel lejlighed 900 kr.
  • Hand curtain rail on ceiling 400 kr.
  • Afhente mindre fældet nåletrå 1.000 kr.
  • Ophæng af ting 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Gener ved kastration..
  • #1   12. feb 2011 Det lyder ikke godt.
    Har han da ikke krave på siden han slikker sig?

• #2   12. feb 2011 Om det er normalt ved jeg ikke. Men min var stort set normal dagen efter operationen. Spiste , ville lege, gå tur,
    Men pas på med han ikke slikker for meget i såret.

• #3   12. feb 2011 Jo han har krave på næsten hele tiden..
    Men kan ik forstå han får de der flip ture..
    Han er jo stadig på smertestillende..

• #4   12. feb 2011 Det lyder godt nok underligt. Normalt er hunden helt okay dagen efter indgrebet.
    Faktisk gik jeg til sporprøve med Anubis tre dage efter at han blev kastreret ( og han bestod selvfølgelig med glans ).
    Det lyder sært at din hund ikke vil spise- men det kan måske skyldes skærmen ( hvis han har den på når han skal spise ).
    Også sært at han ikke vil komme hen til jer- men på den anden side: Hvor ofte plejer I at gå og kalde på ham når han sidder i stuen ? Det kan være at han synes det er noget underligt noget.
    Hvis han ikke bliver normal senes mandag, vil det nok være en ide at give dyrlægen et ring.
    Hvordan ser såret iøvrigt ud ?

• #5   12. feb 2011 Jeg vil helt sikkert også ringe til dyrlægen på Mandag..
    Lige nu sidder han faktisk op og sover, vil åbentbart ik lægge sig ned og sove..
    Syntes såret ser fint ud, men lidt rødt og nede ved kuglerne syntes jeg det er hævet..

• #6   12. feb 2011 Såret- og det omgivende væv- må helst ikke være rødt.
    Hvis du kan mærke varme omkring såret, er der sikkert gået betændelse i det ( det hænder desværre ret ofte ). Går dog ud fra at hunden også får antibaotika udover smertestillende ?!.

• #7   12. feb 2011 Ja han får nogle piller der hedder Metacam..

Der skulle også være antibiotika i dem..

• #8   12. feb 2011 Der er IKKE antibiotika i Metacam. Metacam er smertestillende på linje med kodomagnyl.

• #9   12. feb 2011 Lea A..

Og det skal han også ha ved siden af det smertestillende..

• #10   12. feb 2011 Jamen, hvis han både får metacam og kodomagnyl, er der ikke noget at sige til at han ikke vil spise. Det kan være en temmelig hård omgang for maven.........

• #11   12. feb 2011 Inflammaion er jo også kun rødmen......ikke en evt betændelstilstand.

• #12   12. feb 2011 Har lige snakket med dyrlægen og han skal ik ha antibiotika..

Han fik en sprøjte antibiotika efter indgrebet i Onsdags og det skulle være nok..

Men hun ville ik afvise at det var det metacam som han fik det sådan af..
    Selvom det næsten aldrig sker..

Men han skal ha den sidste pille i morgen, så må vi se når det så er ude af kroppen..

• #13   12. feb 2011 Du kan henvise lige så tosset du vil.......... Metacam hjælper stadig ikke hvis der er gået infiktion i såret ( kun mod en hævelse ), og der er stadig ikke antibaotika i Metacam ( nu sidder en af Danmarks dygtigeste dyrlæger inde i stuen ved siden af )

• #14   12. feb 2011 Min drønede rundt samme dag som han var opereret, og han fik ikke smertestillende overhovedet...
    Viser han ikke tgn på smerter, så lad være med at give ham dem og s hvad der så sker..

• #15   12. feb 2011 Ja, jeg har ind i mellem en kort lunte.
    Det jeg siger, er jo netop også, at Metacam virker på inflammationen- hvilket er rødme og hævelse. Der kan fek være hævelse uden at der er infiktion ( hvis du slår dig med en hammer over tommelfingeren- det kan sagtens ske for mig- hæver fingeren op uden at der er betændelse). Ligesom der kan være en betændelstilstand uden der er hævelse ( i hvert fald i begyndelsen ). Metacam virker smertestillende og antiinflammatorisk.
    ( desuden er " Dk´s bedste dyrlæge" en mand............Og jeg er gift med ham (-; )

• #16   12. feb 2011 Jeg har også bestemt mig for at jeg ik giver ham den sidste pille i morgen tidlig..
    Så må vi se om han får det bedre..

• Helle F
    Helle F Tilmeldt:
    jan 2011

Følger: 1 Hunde: 2 Svar: 4
    #17   2. sep 2013 Hej Karina, hvordan gik det med din hund?? Jeg har netop fået min hund kastereret..han har de samme symptomer, piver, er helt slukøret og hans smerter/gener/over srnsibilitet kan ikke helt afhjælpes. Det er 4 dage siden nu. Er lidt bekymret og ked af det så håber du kan fortælle rn happy ending historie smiley

Kommentér på:
Gener ved kastration..

Annonce