696 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Hunperi ! :D Hunperi ! :D

Har i nogle forslag til hvordan man stopper humpen? smiley
Han gør det sjældent herhjemme, og hvis han gør, så stopper han når man siger nej.
Men mine forældre har en newfoundlænder / sankt bernhard blanding (han hund) og en berner sennen (ung tæve).
Sam han ingen interresse i tæven, men har vildt travlt med at humpe løs på hanen. Hanen er så god som dagen er lang, og siger sådan set ikke rigtig fra, og hvis han så endelig vender sig om og brummer lidt, så tager sam ham egentlig ikke seriøst.
Og det ville altså være trælst hvis det bliver en slem vane, og evt. blíver til humpen på alt herhjemme.
Tusind tak på forhånd HG smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hylde mursten 500 kr.
  • Rådgivning støbning gulv 205 kr.
  • Rengøring af hel lejlighed 900 kr.
  • Hand curtain rail on ceiling 400 kr.
  • Afhente mindre fældet nåletrå 1.000 kr.
  • Ophæng af ting 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hunperi ! :D
  • #2   13. maj 2011 Fjern hunden, og kom ham gerne i forkøbet.

• #3   13. maj 2011 Jeg kan se at jeres Sam bare er en lille hvalp. I skal stoppe ham stille og roligt, men med det samme hver gang.

En ting er at dine forældres hanhund ikke tager ham seriøst nu, men det er ikke sikkert, det bliver ved, når Sam bliver ældre. Og I vil vel gerne have, de kan blive ved at gå fredeligt sammen.

• #4   13. maj 2011 Okay, det er også det jeg har gjort indtil videre, nu må vi bare vente på at han forstår budskabet smiley

Lene N, det var også min tanke, at mine forældres hun ikke ville blive ved med at synes om det. Da han er en lidt dominerene han hund, og ikke kan med andre domienerene han hunde. Og det ville være en frygtelig skam, hvis de lige pludselig ikke kunne sammen længere.

• #5   13. maj 2011 Det du skal huske er at det ikke er dominans der gør det. Han bliver højst sandsynligt kåd og vil lege, det gør min dreng på 2½ også stadig til tider.

Men han stopper når man beder ham om det.

• #6   13. maj 2011 Ved godt det bare er leg, men det kan også blive en rigtig træls vane, og mine forældres hund, som er rigtig glad for sam, men altså er en lidt dominerene hund, bliver nok ikke ved med at synes det er sjovt, hvis han stadig gør det når han 2 år.

• #7   13. maj 2011 Så lang tid har han nok ikk hvalpepas, lige nu får han lov fordi han ikke er så gammel. Men hvis i ikke stopper det, så skal den voksne hund nok gøre det inden længe.

• #8   13. maj 2011 Hvalpe gør den slags under hormonindflydelse og det kommer og går i deres hvalpeperiode.
    Det er bare at flytte hunden stille og roligt, når det sker. Ingen konflikter bør der være overhovedet over det her.

Humperi kan også være stressrelateret og kan være kommunikation to hunde i mellem.

Jeg ville ikke være bange for, at hunden begynder at humpe alt og alle fordi den viser den adfærd nu, og som den gør.

• #9   13. maj 2011 CH okay tak smiley tror bare jeg vil forsætte, med at flytte ham stille og roligt smiley

Kommentér på:
Hunperi ! :D

Annonce