1.882 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 91 Svar

Weightpull - Dyremishandling? Weightpull - Dyremishandling?

Jeg faldt over et billede på facebook siden ''Stop Dyremishandling''

Folk er virkelig dømmende

http://www.facebook.com/#!/photo.php?fbid=192861640768746&set=o.160506927328442&type=1

Og til dem der ikke har facebook ser biledet sådan her ud smiley

(link fjernet)

Kommentare som:

''De skulle jo bare have samme tur så kunne vi se om de ville gøre det ved hundene igen jeg tror det bliver et nej :)''

''Det bliver brugt flitteig af kamphude ejere inde på siden " Bevar muskelhunde i Danmark" Fatter ikke det er lovligt''

Jeg ser en brugshund der arbejder, ikke bliver mishandlet..
Mishandling havde været der hvis der var under andre vilkår, hvi selen gnavede eller sad forkert osv.

Men det her billed viser da tydeligt at det er under profesionelle forhold?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophængning og tilslutning af lamper 2.500 kr.
  • Lampe opsætning 2.000 kr.
  • Møbler 5.000 kr.
  • Kan i hænge de her op og fixe det her rod? 600 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Klargøring af væg til nyt køkken 7.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Weightpull - Dyremishandling?
  • #1   17. jul 2011 jeg ser mishandling!

• #2   17. jul 2011 Det er bestemt ikke dyremishandling hvis hundene har fået den rette træning inden de bliver spændt foran sådan en vogn.

• #3   17. jul 2011 Det er ikke mishandling.

• #4   17. jul 2011 Kimmie v

Må jeg spørge hvordan og hvor du ser mishandlingen?

• #5   17. jul 2011 Enig med A&D

• #6   17. jul 2011 Det er ikke dyremishandling, mange hunde nyder det og ser frem til at få selen på, det er jo ikke under tvang disse hunde trækker, de skal selvfølgelig være trænet til det og på en ordenlig måde.

• #7   17. jul 2011 Jeg bryder mig ikke om sporten, men jeg ved at det ikke er mishandling. Det er en professionel sport og jeg er sikker på hundene synes det er fantastisk at arbejde på den måde.
    Ingen tvivl om at det kræver oplæring, men det tror jeg nu også hundene får.

• #8   17. jul 2011 Hvis det er en god solid træning hundene har fået, kan jeg intet galt se i, at hundene for brugt deres muskler og kræfter på den måde.

• #9   17. jul 2011 slædehunde elsker jo også at komme ud foran slæden så jeg synes bestemt heller ikke det er ishandling jeg tror også at hundene kan lide det smiley

• #10   17. jul 2011 synes det ser meget volsomt ud, og kan ikke umiddelbart se det "sunde" for hunden i den slags sport, men det er meget muligt det bare er mig der har et forvrænget syn på hunde/dyr:)

• #11   17. jul 2011 Hvis det er mishandling så er agility da også mishandling da det er super hårdt for hundens krop og der er risiko for skader. Og ligesom flere af jer skriver så forudsætter det selvfølgelig at hunden er trænet ordentlig op til det, lige som med agility.

• #12   17. jul 2011 Det er heller ikke min "sport"
    Men hunden gør det da frivilligt?

• #13   17. jul 2011 Jeg ser ikke dyremishandling overhovedet. Og ja kroppen er jo i stand til at trække ting der er langt tungere end den selv. Desuden lægger de jo ikke for meget på vognen til at hundene tager skade af det, der er jo en grænse for hvad der er sundt.
    Og ja det er da lige før at jeg tror min hund egner sig til det, for han trækker mig jo altid rundt i snoren når vi går tur :D!

• #14   17. jul 2011 I mine øjne er det ikke mishandling da hunden bliver brugt og oplært på en ordenlig måde.

Om det er frivilligt kan vi jo så altid diskutere, men det er det vel heller ikke den første gang en hund skal løbe agyllity eller andre brugshundesporte??
    Det er læring og ofte kommer hundene til at holde af at blive brugt til andet end at ligge hjemme på "sofaen".

Jeg husker da jeg startede til lydighed med malou, hun elskede at bruge hovedet sammen med mig.
    Da jeg så afprøvede agyllity kunne jeg se efter lang tid at hun bare ikke syntes det var sjovt, så vi hoppede tilbage til almindelig lydighed for det var noget hun kunne lide.

• #15   17. jul 2011 Hundene kan bare smutte ud af selen hvis de ikke gider. Det har jeg da set en Chinese Crested gøre.
    http://www.youtube.com/watch?v=CVQ2vucFo8c

Toby er sindsyg god til den sport og kan virkelig ikke se mishandlingen i det, når hunden selv kan vælge om den gider eller ej. Ingen holder den.

Her er Toby når han gider: http://www.youtube.com/watch?v=byrH4oSfGOs&feature=related

• #16   17. jul 2011 kan godt være jeg spørger dumt, men hvad er formålet med at de skal trække x- antal kilo?

• #17   17. jul 2011 kimmie - det er brugshunde, (det ville jeg kategorisere dem i smiley ...) de har godt af at få brugt det de har og det de kan. Synes du også en slædehund der trækker en slæde er mishandling ? Det har jeg også set alle mulige racer blive brugt til. arbejdshunde , kan vi også kalde dem.
    Eller hvad med en labrador der har en rygsæk på ? smiley

Jeg tror mange bliver bange fordi billederne ser vilde ud, men går man ind og læser, ser videoer , og høre dem fortælle som er med i det, er det altså ikke noget slemt de træner hundene til. De har styr på det de laver.

- selvfølgelig findes der også mennesker der ikke kan finde ud af at gøre det rigtigt. Men det gør der jo med alt smiley

• #18   17. jul 2011 Kimmie: Det er en sport. Hvad er formålet med agility? Det er for at hunden har noget at lave. Tror bestemt de nyder det, når de gider smiley
    Bare fordi det er hårdt, betyder det ikke det er mishandling. Hunden bliver jo trænet ligeså stille op til det.

• #19   17. jul 2011 kan stadig ikke se formålet med det,,,

• #20   17. jul 2011 Det behøver du heller ikke. Men der er langt fra at du ikke kan se formålet til dyremishandling smiley

Det er så misbrugt et ord.

• #21   17. jul 2011 i min verden er det en form for mishandling, da jeg absolut ikke kan se der sunde eller andet i den sport, tværtimod! men som skrevet tidligere, så er det meget muligt at jeg har et forkert syn på dyr, men jeg synes det er meget unødvendigt at spænde sin hund fast til en vogn med en masse kilo på! det kan de umugligt være for hundes skyld, men nok nærmere for vores underholdning..

• #22   17. jul 2011 Så er det også mishandling at bruge slædehunde for vogn...

• #23   17. jul 2011 Jeg så faktisk noget lignende, bare med heste, i et program om den finske hest (mener jeg) Der var konkurrencer om hvem der kunne trække flest kilo på en slæde, for hver x antal meter blev der lagt mere vægt på.

Bare fordi man ikke forstår formålet er det jo ikke synd for dyret, de fleste sportsgrene har jo ikke andet formål end at det gælder om at være bedst til det man laver og forhåbentlig ha det skide skægt imens. Det skal selvfølgelig foregå på ordentlige præmisser og hunden skal trænes så den ikke bliver overbelastet og får skader.

• #24   17. jul 2011 Den kan jo hive sig selv ud hvis den ikke gider. Er mit link gået helt tabt, hvor Toby gør det??
    Agility er også for vores underholdsnings skyld. Det samme er det at lave tricks med hunden, at have den til at bo i vores hjem.

Mishandling er seriøst et misbrugt ord...
    Mishandling er hvis du MISHANDLER hunden og intet andet.

• #25   17. jul 2011 Enig Christina J

• #26   17. jul 2011 kimmie V

er tildels enig med kimmie V

hva er fordelen ved at en lille hund skal trække så stor og tung en vogn ??
    synes det er fint at nogen går ind for den sport og at hundene måske kan lide det . men jeg ser små hunde trække et læs der er helt hen i vejret og det tror jeg da vil skade hunden ..

• #27   17. jul 2011 så vidt jeg ved, er det mange hunde der trækker en slædevogn og ikke kun 1! men så er der jo så også nogen andre forhold i de lande man bruge slæde og slædehunde i,, ik så tit man støder på en slæde inde i gågaden i dk

• #28   17. jul 2011 Kimmie: for hvems skyld dyrker vi lydighed, uddanner politihunde, får hundene til at hente nedlagt vildt (og for at udvide lidt) og rider på vores heste?

• #29   17. jul 2011 Kimmi

Har du nogen sinde set en Agility konkurence?

Jeg syntes det var noget "pjat" men blev vildt imponeret over det samarbejde hund og fører lagde for dagen.

Jeg syntes folk har mega travlt med at fordømme uden nogen sinde selv at have deltaget m/u hund og gjort sine egne erfaringer.

• #30   17. jul 2011 Kimmi der er altså også slædesports udøvere i Danmark, og nogle klasser er der altså også kun en hund. Jeg har selv prøvet det.

• #31   17. jul 2011 maya r,, nu har jeg så heller ikke givet udtryk for at jeg synes de ting du nævner er okay,, mht til lydighed det skader da ikke en hund at feks kunne sitte på komando plus er sikker på det forbygger en masse aflivninger når hunden er til at have med at gøre:)

• #32   17. jul 2011 fætter karin,, ja og udøver heller ikke selv agility med min hund.. har ikke rigtigt en holdning til dette

• #33   17. jul 2011 Kimmi: men hvem siger at weigtpull ikke også redder nogle hunde fra at blive aflivet, træning er vel træning, tror hunden er ligeglad. Hvad laver du med din hund? og er det bedre?

• #34   17. jul 2011 der er en kæmpe klub hvor de mødes smiley vi gik engang tur inde i frederikshavn med en mand hvis hysky kom hvert år til det slæde noget. Hele vinteren træner de i skovene rundt omkring, med børnebørn osv smiley Ham og hans hund nød det smiley

• #35   17. jul 2011 maya,, folk må da selv om hvad sport de dyrker, jeg ville bare aldrig gøre det,, siger ikke jeg er bedre nogen steder,, så tag da lige en slapper, jeg har vel lov til ikke at være enige med jer!!!! eller det har jeg måske ikke? og der er stort forskel på at træne lydighed også spænde dem fast til en tung vogn synes JEG..

• #36   17. jul 2011 enige- ueninge

• #37   17. jul 2011 ej okay,, nu kludder jeg vist i hvad jeg for skrevet,, håber det er til at forstå:)

• #38   17. jul 2011 kimmie V

jeg ville heller ikke lade min hund gøre det .

men at andre ville er op til dem .ligsom det er op til os at vi har en anden holdning smiley

• #39   17. jul 2011 mine hunde skal heller ikke prøve det smiley men at andre vil gøre det har jeg det fint med, så længe de ved hvad de laver, og ikke bare gør det uden hjælp fra proff. smiley
    vi nøjes med søge, og almen triks her hjemme. og så lige en lille rygsæk engang imellem smiley

• #40   17. jul 2011 A.c. N

enig så længe der er en prof indenover..

• #41   17. jul 2011 Kimmi: præcis, men fordi du ikke ville gøre det betyder da ikke at det er mishandling, det er det jeg reagere på, jeg ville heller ikke dyrke det men det er fordi at jeg er mere til noget andet.

• #42   17. jul 2011 JEG synes det er mishandling, og det har jeg lov til at mene..

• #43   17. jul 2011 kimmie V

jeg synes også det er hen af mishandling ,der hvor den lille hund trækker den store vogn . synes det skal være ligelig fordelt .
    kan heller ike se at en stor hund skal trække en bil op af en bakke . det er i mine øjne også hen af mishandling ..

• #44   17. jul 2011 Kimmie: På lige fod med vold mod hunde??

• #45   17. jul 2011 tinna tænk før du savler- nej

• #46   17. jul 2011 Så er det ikke mishandling. Find et andet ord smiley Det er det jeg mener med at det ord bliver misbrugt.

• #47   17. jul 2011 så det er kun mishandling hvis man feks slår sin hund?

• #48   17. jul 2011
    Tinna - Tænk før du savler!!!

jeg synes det er hen af mishandling at se en stor hund trække en bil op af en bakke ...

synes det er hen af mishandling at en lille hund skal trække en stor vogn ..

at det ike behøver at være mishandling hvis en stor hund skulle trække en bil hen af lige vej . eller hvis man fandt en passende størrelse vogn til den lille hund . synes der skal være en ballance i det ..

men sådan er vi forskellige .. og heldigvis da for det..

• #49   17. jul 2011 Mishandling er vist det virkelig skader hunden. Vold, mangel på mad - den slags. Du ved jo godt hvad mishandling er. Det er det man bliver dømt for.

Alt andet er jo bare et spørgsmål om holdning. Men mishandling bliver det aldrig.

• #50   17. jul 2011 nej det er bestemt ikke mishandling,
    det er en sport som så mange andre, som feks slædehunde sporten, agillity, dogdancing osv osv.

om det er frivilligt eller ej hunde trækker, ja det vil jeg sige det er, da der i feks EWPL ikke er nogle former for fysisk kontakt mellem hund og føre, føren står bag mållinien og kommuniker med tale med hunden, hvis hunden ikke gider lader den bare vær, når der er gårt 60 sek kaldes der en time og hund og føre er ude af konkurancen..
    ud over det er der faste regler for at hvis en føre/handler laver usportslig opføerlses (som feks river og flår, slår, skupper osv eller hårdt vabalt trykker sin hund) før, under eller efter et show (så længe hund og føre er på showets område) vil hund og føre blive diskvalifiseret for showet..
    så ja jeg mener det er frivilligt hunden trækker, men ja det er jo en komando som vi mennesker lære hunden, lige som vi feks lære den at sit, dæk osv.
    så vi har en finger med i spillet, i det vi lære den det, men vi kan og skal ikke tvinge en hund til at trække noget den ikke selv vil og er sikker på..

der er mange forskellige forebund hvor man kan udøve weightpull under, nogle er beder ind andre, grund tingene er det samme men flere punkter i reglsættene er anderledes, det forebund jeg syntes er det mest sikkere for både hund og føre er EWPL, men det er jo op til folk selv hvad de er til..

hvad det er godt for ???? tjaaaa det er ikke sådan at det gør din hværdag letter med din hund som feks lydighed gør, men det har en mindre lydigheds del i sig og giver en god og positiv kontakt mellem hund og føre, hunden får brændt en masse energi af, samt hunden lære at den kan løse opgaver som bliver stillet for den og på den måde kan man få en mere glad og afblanceret hund..

ja man kan sagtens opnå de resultater med at træne andre sports grene, men igen det kan du jo faktisk lige meget hvad med træner så alt i alt så kommer det vel an på hvad vi menesker har lyst til at dyrke med vores hund og så længe hunden er glad og tilfreds og ikke lider overlast, ja så kan jeg ikke se noget forkert i det, lige meget om det erweightpull, agillity eller dogs dancing, heller at folk laver noget med deres hunde ind at de bare ligger derhjemme og er understimmuleret...

der er til dags dato ikke reg en eneste skade sket ved et EWPL weightpull show, og det er selv om at der i feks både sverig, norge og finland er en dyrelæge til sted ved hvært show hvor hundene bliver tjekket før, efter og under showet, men ingen dyrelæger eller andre har opdaget en eneste skade, og det må man vel sige forteller at hvis det gøres rigtigt så er det ikke mere skadeligt ind andre former for brugs sport...

• #51   17. jul 2011 Jeg har ikke forstand på det og vil derfor aldrig dømme ud fra min uvidenhed.

• #52   17. jul 2011 Hanne L

jeg kan ikke sige at der ikke er nogle folk der træner deres hunde forkert/ondt/hårdt der hjemme, for jo lige som inde for alle andre sports greane er der altid rådne kar og dårlige/forkerte mennesker, men heldig vis så bliver det mindre og mindre folk som gør det, da de kan se at de hunde som står på toppen af skamlerne inde for weightpull sporten er trænet med kys, godbidder og tons vis af kærlighed og ingen tvang, og til et show kan du tydeligt se hvis der er hunde som er trænet forkert det ser ikke godt ud og det er sjældent de vinder noget..
    men så længe de overholder reglerne til showet kan man jo ikke som show arangør gøre noget ved det..
    lige som det igen er ved alle andre hunde sports greane..
    men hvis det ses bliver hund og føre disket...
    og HELDIGVIS har de fleste folk fået øjene op for at man kommer længer med positiv træning også i weightpull...

derfro det er vigtigt at man træner det rette sted ..

• #53   17. jul 2011 Hanne L: Sådan er det jo lige meget hvad du dyrker med din hund, du kan også være hård/mishandle din hund når du træner lydighed derhjemme, det kan man jo ikke dømme sporten for. Ridebanespringning er vel heller ikke mishandling fordi der er nogle der mishandler deres heste under træningen derhjemme.

Jeg kender ikke så meget til weightpull og det er ikke noget jeg kommer til at dyrke, men jeg kan ikke forstå at man råber dyremishandling bare fordi man ikke selv ville gøre det, for så er der godt nok mange ting der er mishandling.

• #54   17. jul 2011 det her er en gammel/tidlig video jeg optog af en af mine egne træninger tilbage i 2007,
    http://www.youtube.com/watch?v=3z5datMmZRE

der er ikke noget tvang eller hårde metoder og det er sådan derbliver trænet under EWÅL og SKAL trænes under EWPL..

grunden til jeg nogle gange har en finger i halsbåndet er ikke for at få hunden frem men for at lære (være sikker på) at hunden ikke skal går tilbage og så hoppe frem i selen, kaldt slingshoot slingshoot vilpå sigt kunne skade en hund, slingshoot er også forbudt til ewpl shows og hund og føre vil blive stoppe og disket..

• #55   17. jul 2011 Hanne L
    helt sikkert alle extreame sports kan give skader og det kan weightpull også hvis folk begynder at tænke på dem selv og ikke deres hund, så det gælder om at vælge den rigtige forening at deltage under, og som sagt før er der ikke reg en eneste skader under et EWPL show (ved ikke med de andre orginasioner da jeg ikke er inde i dem) og feks under EWPL vil der ALDRIG komme penge primier det er forbudt, bla fordi ewpl selv mener at penge primier kan øge rissikoen for at folk bla vil bruge dopping og forkerte trænings metoder..

• #57   17. jul 2011 Mille: man kan da ikke råbe mishandling fordi man ikke ved hvad det handler om, eller det kan man åbenbart godt. Hvis man ikke ved hvad det handler om så siger man da bare "jeg ved ikke hvad det handler om" og når der så er nogle der forklare det så kan man gøre op mig sig selv hvad man synes om det.

Og som der er en anden der skrev tidligere så er mishandling noget man melder til politiet for det er ulovligt, så hvis man ikke synes det er slemt nok til anmeldelse så er det ikke mishandling.

• #58   17. jul 2011 Mille J

jeg har fuld forståelse for at folk spørger kritisk ind til en sport som feks weightpull, når de bare ser et billede og ikke ved mere om det, og så at folk siger dyremishandling pga de faktisk ikke ved noget om sporten..
    grunen til at jeg syntes der er kæmpe foreskel på de 2 ting er jo at jeg har dyrket sporten siden 2005 er uddannet i flere forebund og har deltaget og vundet flere europediske mesterskaber osv..

og når folk så bare siger dyremishandling, ja så kalder de jo mig for DYREMISHANDLER og i de jeg elsker min dyr og min træning foregård positiv og alle trænings steder under det forebund som jeg tilhøre træner med positiv indlæring, kan jeg jo slet ikke se hvorfor jeg skullevære dyremishandler og hvis jeg skal være ærlig så er det da slet ikke et ord jeg kan lide at få sat på mig...

og det første jeg ville tænke hvis jeg ikke vidste noget om en ting, er vel at dyremishandling foregår i mørkekælder eller lukkede kredse pga vi jo har en dyreværnslov, så hvis det er noget som foregård åbent og i etablerede forebund så kan det vel ikke rigtig være dyremishandling, da jeg da så går ud fra der ville komme nogle sager på dem..
    så ville nok være noget forsiktig med at bruge ordet dyremishandler og så måske bare starte med at stille spørgsmål så jeg kunne for belyst de områder jeg ikke vidste noget om..

men måske mig som er tosset og harformeget meget tiltro til bla dyrenes beskyttelse, politi osv

• #61   17. jul 2011 Jeg ser ikke mishandling overhovedet. Hundene bliver jo ikke pisket eller pint, for at trække vognene? De gør det af egen fri vilje. Hvis de ikke gad, så ville de nok enten sætte sig ned, eller bare lade være med at trække? Synes liiige, at vi skal give hunde lidt mere credit for deres intelligens på det punkt.

Nogen hunde, såsom min egen, holder ekstremt meget af at trække ting, da det får dem til at komme af med deres energi, som min hund fx. ALTID har et kæmpe overskud af o.o Det her, samt en masse andet sport, såsom agility, er en god måde for hunden at komme af med den ekstra energi.

• #62   17. jul 2011 Jeg synes det er en smule til grin at råbe op om mishandling uden at argumentere go hvorfor man mener som man gør. Jeg synes ikke weight pull er mishandling

• #63   18. jul 2011 Tak for dine gode indlæg martin smiley

• #64   18. jul 2011 Bryder mig ikke om det . Man kan "tvinge" hunde til meget. Nok heller ikke den rette race at dyrke denne "sport" på

• #65   19. jul 2011 Anne P
    jeg har det skam helt fint med du ikke bryder dig om sporten, alle mennesker skal jo heldigvis ikke kunne lide alt...

men hvor ser du noget som helst tvang i det jeg feks har vist og skrevet ????

og hvad er det for racer som ikke skal dyrke den her sport ??? og hvorfor skal de ikke det ???

• #66   19. jul 2011 Jeg syntes at det er godt at se de såkaldte "muskel/kamphunde" blive brugt til andet og syntes faktisk at man på denne måde bliver vidst at disse såkladte racer kan andet end "at bide mennesker".
    Jeg kender ikke mange steder der vil tage disse racer ind til almindelig lydighedstræning og derfor syntes jeg det er godt at se den træning der er lagt bagved weightpull.

• #68   19. jul 2011 Sanne: Synes du det er positivt at man ser en film med en ung mand (med armene fyldt med tatoveringer) der træner sin "kamphund" til at blive rigtig stærk. Jeg synes ikke det sender noget som helst positivt til de uvidende folk i samfundet.

Men hvis det er kvinde der træner med en lab f.eks, giver det slet ikke samme fordomme.

• #69   19. jul 2011 A&D - Enzo SBT -

den er jeg ikke sikker på jeg forstå
    men mener du at hvis det er mig som feks træner mig min hund så er det faktisk negativt men hvis det er min kone som træner sin lab så er det helt iorden og positivt ??????????

• #70   19. jul 2011 jeg må indrømme jeg ikke kan se hvordan kærlig positiv LOVLIG træning af en hund kan blive negativt lige meget hvordan hunde føren ser ud,´

• #71   19. jul 2011 Det er ikke min mening jeg skriver om. Det er de uvidende (som jeg skrev) altså dem som mener at en hund på over 15 kg er et farligt bæst. Jeg har selv haft fordomme om tatoverede fyrer med amstaffs og den slags, men jeg har ændret holdning en smule, men det har den ældre generation ikke, så for dem er det da bestemt ikke positivt at se en hund trække en masse vægt.

Men det er klart du ikke kan se noget negativt, det er jo din sport, og du ser sådan ud.

• #72   19. jul 2011 Martin.. Igen folks fordomme ! Tato og en bred hund= rocker eller kriminel

Har jo sagt du skal ligge de farveblyanter på hylden ellers træner du ikke hund,seriøst... GG

• #73   19. jul 2011 A&D - Måske ser den ældre genneration det sådan, men jeg mener bare at når man vælger at udelukke disse racer fra træningspladsen mange steder så er det rart at se at dem der er ejer af disse hunde i seriøs træning.

• #74   19. jul 2011 Jeg ville nu hellere se at hundene stadig kunne trænes som alle andre hunde.
    Men det er da altid dejligt når folk aktiverer og bruger deres hunde til noget.

• #76   19. jul 2011 Okay, jeg må skrive det på en anden måde så. Trænes SAMMEN MED alle andre racer, samme steder.

• #78   19. jul 2011 Stine

ja du har nok ret, jeg kan bare ikke træne hund seriøst, jeg skulle aldrig ha fået alt det farvelade hvis jeg ville ha været en seriøs hundeføre smiley

• #79   20. jul 2011 Jeg bruger bl.a weightpull som genoptræning/konditionstræning og har efter vi stratede hos martin i februar (var det vist), oplevet store forbedringer hos de 2 hunde jeg har med skader. Min "gamle " Thea på 7 havde en skade på bagbenet efter en påkørsel under drev, der gjorde at hun mistede meget muskelmasse og jævnligt gik på 3 ben. det er nu næsten helt væk.

William havde en skade på lænden efter en parring, hvor tæven smed ham af inden jeg fik fat i hende og efter han låste sig, han fik skade på de nederste lændehvirvler og gik til kiropraktor mindst 1 gang om mdr. Vi har været 1 gang siden marts!

Jeg startede op i samarbejde med min dyrlæge og vores kiropraktor og jeg må sige at hundene elsker det.

Hunden trækker jo kun det de har lyst til. ellers så lader de være, William lader bare totalt som om han ikke hører mig når han ikke gider mere til shows - bare spørg martin smiley

Mine er ikke typiske WP-racer.. men vi har mægtig stor glæde af det!
    Træningen til shows består bl.a af Drag- ture - hvor vi går ca 3 km med en mindre belastning på hundene - kan ses her
    http://www.facebook.com/media/set/?set=a.2116099110664.2138190.1491310194&l=10361141c3

og træning på vogn - med eller uden belastning - kan ses her http://www.facebook.com/media/set/?set=a.2004598923229.2131285.1491310194&l=3e8055d3d7
    http://www.facebook.com/media/set/?set=a.2005924716373.2131668.1491310194&l=81c7c74b05

Den meget forberede muskelmasse og kondition er en stor fordel for mig, når jeg bl har hundene i rævegrav eller når vi eftersøger såret vildt på sporet - eller slipper hundene på drev.

Hvad skal det bruges til.. tja - sådan ca det samme som alt andet hundesport - at havde det sjovt sammen med hunden

• #80   20. jul 2011 Dejligt at se Sussan smiley

• #81   20. jul 2011 smiley
    Hmm jeg tror faktisk der var nogen der tog et billede af williams meget, meget fine "stå" øvelse til sidste show - ja ja, man kan ikke tvinge en terrier fra 4 m afstand smiley

• #83   20. jul 2011 Jeg opgiver denne tråd. Nogle gange er det som at snakke til en flok børnehavebørn.

• #84   20. jul 2011 A&D - den eneste der er på børnehaveniveau her er da vist dig.

Jeg har flere hvalpekøbere, bekendte og træningskammerater i "den ældre generation" uden tatoveringer, der sagtens kan se det positive i denne type træning. At du har nogle stereotype fordomme kan da aldrig være andres problem.

Jeg kan da nævne at sammen med de her tatoverede "drenge" og deres muskelhunde er, der mindst lige så mange piger med andre racer.

bla. welsh terrier, dværgschnauzer, Jack russel terrier, bull terrier, labrador (mange faktisk) shæfer blandinger, springer spaniels og meget meget mere, så muskelhundene ser masser af andre racer til denne type træning også.

• #85   20. jul 2011 A&D.. Nu ved jeg tilfældigvis,at Martin træner sine hunde sammen med andre racer end,lige de mest gængse,trække vogn hunde.. De trænes osse i lydighed,spor og gr c smiley

Så forstår faktisk ikke dit spørgsmål

• ove  r
    ove r Tilmeldt:
    jul 2011

Følger: 1 Svar: 1
    #86   21. jul 2011 Weigth Pull er dyremishandling efter min mening - og hvad skal det være godt for.
    Dyrene er ikke skabt til denne rolle og jeg tror ikke hundene gør det af lyst, men for at behage deres herre der tilskynder dem til at gøre det med god-bidder og anden form for ros. Det virker unaturligt og er vel en form for misforstået præstationsræs for dens ejer - akkurat som forældre, der driver deres børn til det yderste i en præstationsrus, for at kunne prale over for venner og bekendte i retning af - se hvad mine gener kan frembringe.

• #87   21. jul 2011 ove r-- ENIG!

• #88   21. jul 2011 ove R

Har du overhovedet læst martin T's indlæg?

• #89   21. jul 2011 Ove R - Hvad så med slædehunde?? De trækker også tunge læs, er det dyremishandling??

• #90   21. jul 2011 Helt enig Ove R.

• #91   21. jul 2011 ove R: Hvad så med alle de andre former for hundesport der findes? Skal alle hunde så agere sofapuder eller hvad? Iøvrigt kan jeg ikke se det farlige i at hunde laver noget de ikke er skabt til, så længe de synes det er sjovt og ikke tager skade.

Handler jeres modstand ikke mere om at i ikke evner at tænke ud over jeres egen lille kasse, måske krydret med fordomme om mænd med tatoveringer og brede hunde?

Desuden savner jeg stadig et konkret svar på hvorfor det skulle være mishandling?!

• #92   21. jul 2011 må indrømme jeg ikke kan tage Ove R seriøst, det er en profil der er oprettet for få dage siden og har værken en beskrivelse af sig selv eller hund eller noget oprettet, det vilker 100% som en profil der er oprettet kun for at kunne skrive dyremishandling i den her tråd, det virker lidt for sandkasse aktigt til mg smiley

Anne P ja du kan ikke svare tilbage på nogle af de spørgsmål man stille dig, angående de enmer du kommenter, så ja dig kan jeg heller ikke tage serlig seriøst, vil man diskuter så må man også komme med andet ind tilråb langt ude fra sidelinien..

kimmie V du har da helt sikkert ret til din mening og du skal ikke høre ondt fra mig pga det...

men hvis i nu syntes det er dyremishandling ja så skal i da tage og melde det for det er da det man gør med dyremishandling er det ikke???
    det er da værtifelde det jeg gør vis jeg ser noget jeg syntes er dyremishandling, jeg gør da alt jeg kan for at stoppe det, og kan jeg ikke stoppe det selv må det jo meldes til rette myndigheder ...
    så få da fingeren ud af R.... og gør noget andet ind at side og gemme jeg bag en computerskærm og råbe grimme skelsord...

• #93   21. jul 2011 Martin jegkommenterer det som passer mig.

• #94   21. jul 2011 anne P

hvor har jeg sagt du ikke må kommenter det som passer dig ????
    for min skyld m du kommenter her fra og til verdens ende, det er jo en fri verden vi lever i heldigvis.
    men lige som er du har ret i at kommenter som du har lyst har jeg også ret til slet slet slet ikke at tage dig seriøst, p mig virker du som en der kun kan side og gemme sig bag en pc skærm og komme med negative ting uden at kunne bakke dem op, og fred være med det, det har du ret til som du lyster smiley
    men jeg tager bare ikke så noget seriøst, og tror faktisk der er mange andre som heller ikke gør det...

• #95   21. jul 2011 marting T: Just præcis.

• #96   22. jul 2011 *kai* Nææ det gør de muligvis ikke. Men til gengæld laver de (forhåbentlig) noget de elsker. *s* For mig handler det om livskvalitet frem for kvantitet.

Min svigermors hønsehunde bliver sikkert rætti gamle, men kvaliteten af deres liv tror jeg er meget begrænset......

• #97   22. jul 2011 *Kai*
    jeg ville lyve hvis jeg sage at det på ingen måde laver slidtage på hundene, for jo de bliver jo brugt og derfor også "slidt"

men sporten har existeret i omkring 30 år og der er ingen tegn på at det skulle slide mere ind feks agillity eller IPO, jeg personligt vil faktisk mene det slider mindre og det bygge jeg på at jeg personligt kender flere hunde som har dyrket sporten siden de var unge og nu er både 9 og 10 år og faktisk stadig nogle af de bedste hunde i verden inde for sporten, og jeg trivler på t en hund der har dyrket feks agillity på højt plan i 8 år stadig som 10 årig kan blive ved med at være med i toppen af poppen (det er kun min tanke ikke sikkert det er helt rigtigt)

ud over det så det land her i europa hvor sporten er størst er sverig og i sverig er der dyrelæger som tilser hundene før, under samt efter hver show, og de reg alle tegn på skader eller slidtage som sker under et show, og i hele EWPL historie (det forebund jeg er til) er der ikke blevet reg en eneste skade eller tegn på slidtage af en hund til et EWPL show...

• #98   22. jul 2011 og det er selv om at der vært år bliver holdt mellem 20 og 30 shows om året under EWPL...
    så der burde har værer masser af mulighed for at hvis det var så skadeligt at skaderne ville komme frem..

Kommentér på:
Weightpull - Dyremishandling?

Annonce