Hjælp til at finde den rigtige race ! Hjælp til at finde den rigtige race !
Hej HG
Jeg er en pige på 23 år, der bor i hus med have, og har to skønne katte...
Jeg har hele mit liv elsket dyr, og siden jeg ikke var ret gammel undersøgt en masse om hunde racer, så når dagen engang kom, så ville jeg være klar til en hund...
Nu er jeg ved at være der i mit liv, hvor jeg synes jeg har tiden og overskud til en hund, men det store spørgsmål er så bare, hvilken ?
jeg er ikke så meget til små racer, og heller ikke korthåret, der skal være noget pels at nuller med vil gerne man kan have den løs, og med rundt hos andre. men ellers ikke de store krav.
Jeg har aldrig selv haft hund, men er opvokset med hunde som Landseer, golden retriever, schæfer, puddel, leonberger og labrador...
hunde jeg har kigget på:
Akita inu
Shiba
Samojede hund
Berner sennen
Golden retriever
Finsk lapphund
Siberian husky
Leonberger
Nogen der ellers har nogen forslag, eller ved noget om de racer jeg har overvejet ? Bar kom med en masse råd, så bliver jeg glad
nov 2009
Følger: 12 Følgere: 16 Hunde: 1 Emner: 78 Svar: 1.545
mar 2011
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 18 Svar: 111
apr 2005
Følger: 64 Følgere: 61 Hunde: 4 Emner: 146 Svar: 1.589
hvad vil du gerne lave med din hund ?? træning, udstilling, løb, agility, svømning ?? hvad kræver du den skal kunne??
mar 2011
hvad jeg kræver af en hund ?
apr 2005
mar 2011
Men i sidste ende ender det nok med en golden, det jo altid en sikker vinder
-Ville bare gerne finde en dejlig hund, som så mange ikke har.. men tror det svært som førstegangs hundeejer
apr 2005
Det skal være en fornøjelse at have hund og helst flere glade dagen en sure.
held og lykke med dit valg af hund.
okt 2009
Følger: 13 Følgere: 19 Hunde: 2 Emner: 78 Svar: 1.395
Den har en god pels som hverken er kort eller lang eller kræver noget særlig pleje. Den er trofast og loyal, en hyrdehund der helst vil være i nærheden af sin familie hele tiden og derfor nemt kan lære at rende frit.
Den elsker at være med til ALT hvad du laver, hvis bare den må være sammen med dig og tager gerne med på besøg hos andre uden at være til besvær.
Den har en enorm personlighed (efter dens egen opfattelse på størrelse med en GD...) og det kræver noget humor at træne og omgås en corgi. Men hvis du har vundet dens tillid, så vil den gøre alt for dig.
Det er gennemgående en ret sund race uden de store helbredsmæssige problemer, og er friske både på at være aktive og at dase i sofaen.
mar 2011
Men synes nu ikke lige det er en hund for mig. Ikke en jeg ville kunne holde ud på længere sigt i hvert fald.
Men ellers tak for forslaget
Hjælp til at finde den rigtige race !