753 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Hjælp til at finde den rigtige race ! Hjælp til at finde den rigtige race !

Hej HG smiley

Jeg er en pige på 23 år, der bor i hus med have, og har to skønne katte...

Jeg har hele mit liv elsket dyr, og siden jeg ikke var ret gammel undersøgt en masse om hunde racer, så når dagen engang kom, så ville jeg være klar til en hund...
Nu er jeg ved at være der i mit liv, hvor jeg synes jeg har tiden og overskud til en hund, men det store spørgsmål er så bare, hvilken ?

jeg er ikke så meget til små racer, og heller ikke korthåret, der skal være noget pels at nuller med smiley vil gerne man kan have den løs, og med rundt hos andre. men ellers ikke de store krav.

Jeg har aldrig selv haft hund, men er opvokset med hunde som Landseer, golden retriever, schæfer, puddel, leonberger og labrador...

hunde jeg har kigget på:
Akita inu
Shiba
Samojede hund
Berner sennen
Golden retriever
Finsk lapphund
Siberian husky
Leonberger

Nogen der ellers har nogen forslag, eller ved noget om de racer jeg har overvejet ? Bar kom med en masse råd, så bliver jeg glad smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ryd min altan 1.000 kr.
  • Græsslåning 1.060 kr.
  • brusearmatur 970 kr.
  • Repareret en sendebud 700 kr.
  • udskift vindue på 2.sal 5.000 kr.
  • Dimmer not working and check power trip 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp til at finde den rigtige race !
  • #2   31. aug 2011 Hvis du skal have den fri vil jeg udelukke shiba'en, akitaen, samojeden og husky'en ..

• #3   31. aug 2011 Ja det har jeg godt hørt da de er lidt af nogen strejfere udenfor smiley

• #4   31. aug 2011 hmm hvis jeg var dig og det var første gang jeg skulle have hund, ville jeg nok afkorte listen til berner sennen og golden retriver smiley

hvad vil du gerne lave med din hund ?? træning, udstilling, løb, agility, svømning ?? hvad kræver du den skal kunne??

• #5   31. aug 2011 Jeg vil gerne træne forskellige ting med den, skal ikk bruges til udstilling, en løbe tur engang imellem måske... og vil ikk gå til svømning, men har en skov tæt på med en dejlig sø, og kunne da være hyggeligt med en vand hund smiley

hvad jeg kræver af en hund ?

• #6   31. aug 2011 ja hvis du feks løbetræner meget og gerne vil have en hund der kan løbe med året rundt, så skal det ikke være en med så meget pels at den ikke kan holde til det om sommeren smiley

• #7   31. aug 2011 Nej det selvfølgelig rigtigt smiley altså jeg løber selv og er da hyggeligt med en hund, men vil heller ikke slæbe den med hvis ikke den holder til det smiley kræver ikke så meget, da jeg sagtens kan indordne mig efter dens behov ..

Men i sidste ende ender det nok med en golden, det jo altid en sikker vinder smiley
    -Ville bare gerne finde en dejlig hund, som så mange ikke har.. men tror det svært som førstegangs hundeejer smiley

• #8   31. aug 2011 Danielle der er også mange spændende racer derude, men din første hund skulle jo også meget gerne være hos dig til enden:-) og kaster man sig ud i for specielle racer uden den nødvendige viden eller træning i at have hund kan det nogen gange ende galt.

Det skal være en fornøjelse at have hund og helst flere glade dagen en sure.

held og lykke med dit valg af hund.

• #9   31. aug 2011 Danielle - har du overvejet en welsh corgi cardigan? Den er godt nok ikke så høj som en golden, men vejer alligevel 15-20 kg, så den er temmelig robust.

Den har en god pels som hverken er kort eller lang eller kræver noget særlig pleje. Den er trofast og loyal, en hyrdehund der helst vil være i nærheden af sin familie hele tiden og derfor nemt kan lære at rende frit.

Den elsker at være med til ALT hvad du laver, hvis bare den må være sammen med dig og tager gerne med på besøg hos andre uden at være til besvær.

Den har en enorm personlighed (efter dens egen opfattelse på størrelse med en GD...) og det kræver noget humor at træne og omgås en corgi. Men hvis du har vundet dens tillid, så vil den gøre alt for dig.

Det er gennemgående en ret sund race uden de store helbredsmæssige problemer, og er friske både på at være aktive og at dase i sofaen.

• #10   1. sep 2011 Ja har jeg, da min faster har en kennel med dem...
    Men synes nu ikke lige det er en hund for mig. Ikke en jeg ville kunne holde ud på længere sigt i hvert fald.

Men ellers tak for forslaget smiley

Kommentér på:
Hjælp til at finde den rigtige race !

Annonce