1.530 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
13 Svar
Import/ transfer af stamtavle Import/ transfer af stamtavle
Godaften HundeG.
Vi skal til England om 2 uger og vi er blevet enige om, at vi skal ud og se på nogle forskellige kuld grand danois hvalpe. De kuld vi har kig på, skriver alle at de har KC regstration, og jeg er nødt til lige have have noget viden fra mine egne landsmænd så jeg ikke ender med en øv situation.
Vi har jo forskellige forbund herhjemme DKK, DRU etc.
Skal en importeret hvalp ikke bare være under FCI for at jeg kan overføre dens stamtavle til DKK?
0 synes godt om
feb 2010
Følger: 10 Følgere: 18 Hunde: 2 Emner: 24 Svar: 1.485
KC er den engelsek kennel klub. De er ikke med i FCI men er associeret -dvs. arbejder sammen med FCI.
Det skulle ikke være et problem at få dem ind i DKK, men ring og spørg.
nov 2006
Følgere: 49 Hunde: 8 Emner: 131 Svar: 7.567
•Hundens FCI-originalstambog indsendes til DKK sammen med ansøgningen om overførsel.
•Ansøgeren skal bekræfte med sin underskrift, at Fødevarestyrelsens regler for import af hunde er overholdt.
•Gebyret jf. nedenstående skal medsendes.
•Hunden/hvalpen skal fra hjemlandet være identitetsmærket enten med tatovering eller en ISO-godkendt chip.
•Identitetsnummeret (tatoveringsnummeret eller chipnummeret) skal fremgå på stambogen. Stambogen skal være en export pedigree eller være stemplet export pedigree fra hundens/hvalpens hjemlands kennelklub. (De nordiske lande er undtaget).
•Navn & adresse på den nye ejer til hvem hunden/hvalpen eksporteres, skal fremgå af export pedigree’en eller ejerforholdet. Hvis hunden/hvalpen er i besiddelse af en ejerforholds-blanket fra hjemlandet, skal dette medsendes(fra Holland skal både Registratiebewijs og Export-pedigree medsendes).
•Ved mere end én ejer, skal den underskriftberettigede ejer opgives til DKK.
•Dokumentation for medlemskab af DKK (medlemsnummer skal opgives) eller kopi af medlemsbevis fra en specialklub, skal medsendes. Er to eller flere ejere af en hund, skal alle være medlem.
•Stumphale-erklæringer anerkendes kun for racer, som er optaget på stumphale-positiv-listen. Attesten skal være udstedt af opdrætteres dyrlæge indenfor hvalpens 3 første levedøgn. (gælder ikke engelsk og fransk bulldog og boston terrier).
•OBS. Bekendtgørelse nr. 1500 af 20/12/2004
Anmeldelse til Dansk Hunderegister skal foretages inden hunden er 8 uger. Pligten til at sørge for, at hunden er registreret, påhviler den, der besidder hunden.
Ved indførsel af en hund, der er over 8 uger gammel, påhviler det den, der indfører hunden her i landet, at sørge for, at hunden inden 4 uger efter indførsel er registreret. Dansk Kennel Klub tilbyder at oprette hunden i Dansk Hunderegister hvis der medsendes ekstra kr. 125,- (gebyret til Dansk Hunderegister).
OBS: Al samarbejde med Bosnien-Herzegovina er ophørt.
Særregel for hunde fra England
Udover ovennævnte skal kryptorchid attest på faderen til den importerede hund medsendes, medmindre den er engelsk champion eller der tidligere er importeret en hund til Danmark, med den pågældende hund som far.
jan 2008
Følger: 18 Følgere: 16 Hunde: 2 Emner: 54 Svar: 211
Tak endnu engang
nov 2006
Følger: 52 Følgere: 53 Hunde: 7 Emner: 184 Svar: 9.220
jan 2008
Som jeg læser det på Fødevarestyrelsens hjemmeside, så gælder det ikke ved privates indførsel af kæledyr
nov 2006
nov 2006
jan 2008
nov 2006
(link fjernet)
nov 2006
jan 2008