1.602 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 105 Svar

Cesar Milan igen igen igen Cesar Milan igen igen igen

Puha hvor er det forfærdeligt med ham.

Jeg har lige set en udsendelse med en hund - en eller anden blandingsting - som ejeren ikke rigtigt kunne styre og den var også blevet overfaldet af en boxer, og var nu blevet usikker og udfarende imod andre hunde.

CM kom indover, kiggede på hunden og fik ejeren til at indse, at hunden havde brug for langt mere end hvad hun kunne tilbyde den, så hunden blev forsøgsvist testet hos K-9 hvor de fandt ud af, at den havde en formidabel snude - og hunden blev herefter solgt til K-9.

Stakkels stakkels hund smiley

Jeg kan virkelig godt forstå alle jer, som hellere vil aflive jeres vovse, end at få sådan et ækelt svin som CM indover ....

Afspil videoAfspil video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Reperation af opvaskemaskine 970 kr.
  • Service af fjernvarme anlæg 1.447 kr.
  • rede en fjernsyn fra at falde ned 700 kr.
  • nedsat gastryk - de 4 blus kan ikke fungere samtidig. 1.500 kr.
  • Opsætning af gardinstang og opsætning af 2 rullegardiner. 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Cesar Milan igen igen igen
  • #1   18. sep 2011 Han kan sq da ikke få solgt en hund, hvad sker der for det?

• #2   18. sep 2011 Hvad er K-9?

• #3   18. sep 2011 Jeg så ham i dag i et program, og det jeg så synes jeg var godt... Meeeen jeg har også set andre metoder han bruger som jeg synes ser alt for voldsomt ud.....

• #4   18. sep 2011 Hvad mener du? det var da kun godt at den kunne få et "job" og et bedre liv så højt et drive den havde.. blanding af rhodesian og pitt sagde han. den slappede jo aldrig af. Syns faktisk for en gangs skyld at lige netop det med den hund var et godt program. Hvorfor mener du det modsatte?

• #5   18. sep 2011 Katrine : hunden blev arbejdshund og skulle finde og søge efter mobil tlf i fængsler- den havde et sygt drive, og de elskede dens arbejdslyst

• #6   18. sep 2011 Anne: Okay det håber jeg da så smiley

• #7   18. sep 2011 Har set nogle gange at han bytter en af sine egne hunde ud med en kundes("hundeejeren") og det synes jeg er lidt mærkeligt. Man skal da virkelig være langt ude, hvis man gerne vil bytte sin hund væk....

• #8   18. sep 2011 King of Heaven -

Undskyld - ja, jeg er selvfølgelig ironisk, men hvor f.... skulle du lige vide det fra smiley

• #9   18. sep 2011 Har lige set det.... kææft den var lækker den hund!! smiley

• #11   18. sep 2011 Forstod godt det ironiske i det, men fordi han gør noget godt for en hund ud af 10, gør han jo ikke til en dygtig mand.

• #12   18. sep 2011 Nu som medløber -

Nej nej .. det er da bedre at aflive hunden end at give den en chance til. Jeg har forstået majoriteten af jer herinde har den opfattelse - deler den bare ikke.

• #13   18. sep 2011 Nu har jeg ikke set vildt meget med ham, men det jeg har set, har ikke kunne få mig op af stolen... selvfølgelig skal ens hund ikke være bange for en... men come, hvis man skulle opdrage som HG anbefaler med en million godbider og ingen skæld ud, så er det da klart alle de "adfærdsbehandlere" tjener penge...

• #14   18. sep 2011 - Maria -

Well said smiley

• #18   18. sep 2011 Maj-Britt

Nej, det er det da ikke. Men at afskrive ham 100% pga det .. nej, det synes jeg ville være forkert.

Jeg var også SF´er da jeg var ung - det skal da ikke ligge mig til last her så mange år senere, når jeg har indset hvor dumt det egentlig var.

Man skal tilgive folk engang imellem ...

Hunden -

Hvem er alle de mennesker du ser, som opdrager deres hunde (så de åbenbart ender ud med at være forbandet velopdragen), som du har kendskab til ?

• #19   18. sep 2011 Martine hov hov smiley
    Jeg er en af dem der ikke går ind for aflivning bare fordi man har lidt problemer med sin hund og jeg græmmes over alle de hunde der hver dag aflives i dagens Danmark.
    Jeg ville selv ty til en adfærdbehandler hvis jeg en dag stod med et problem jeg ikke selv kunne magte.
    Men han skulle ikke bahandle min hund som han behandler de hunde på Youtube, det er helt sikkert og sådan håber jeg ved gud ikke adfærdsbehandlere herhjemme opførere sig.

• #20   18. sep 2011 Nu som medløber

Jamen undskyld - jeg må ha misforstået dig.

Nej, vær du ganske rolig .. de fleste (hvis ikke alle) adfærdsbehandlere herhjemme anbefaler kiks og kastration .. og det ender som regel med aflivning .. men INGEN hårde metoder, det må man ikke.

• #22   18. sep 2011 De hunde han "hjælper" ved at kvæle dem eller losse dem i siden, er der noget at sige til de hunde pludselig bliver MEGET opmærksom på ham og glemmer deres unoder et kort øjeblik ??

• #24   18. sep 2011 Jeg tror ikke der er nogen der har påstået, at han ikke også kan lave ting der er i orden.

Problemet er i mine øjne, at hans hundesyn er fundamentalt forkert.

• #25   18. sep 2011 Maj-Britt

Nej, det er selvfølgelig svært at sige præcis hvordan han ville reagere, Meen .. man kunne forestille sig, at han inden han lægger Vovse i aflåst sideleje har drøftet situationen igennem med dig .. som man jo ser han gør, hvis man istedet for de små you-tube klip ser hele udsendelsen smiley

Enhedslisten .. ja, om ikke andet har de da omsider fået en <i>politiker</i> på posten. Det må man trods alt give hende Johanne smiley

• #26   18. sep 2011 Jeg går ikke ind for vold mod dyr, derfor går jeg heller ikke ind for CM.

Men ja Martine, aflivning er ikke vejen frem og det er jeg meget modstander af, græmmes ved de hunde der må lade livet fordi de ender i de forkerte hænder der ikke magter opgaven ved at have hund.

• #27   18. sep 2011 Jeg har nu aldrig set ham losse en hund?? hvis man losser betyder det så ikke at man sparker alt hvad man kan??? for hvis det er tilfældet, så vil jeg rigtig gerne have et link til den video..

• #29   18. sep 2011 Hunden -

Nej, det gør jeg ikke.

Jeg har bare ikke <i>set</i> nogen, der vha hårde fysiske metoder har opdraget deres hunde og endt ud i de rene pragteksemplarer.

Og omvendt har jeg heller ikke set nogen, der vha udelukkende bløde metoder har opnået en helt igennem velopdragen hund ..

Så seriøst .. så kan jeg jo ikke <i>vide</i> om det kan lade sig gøre, vel ? Hverken den ene eller anden metode.

• #31   18. sep 2011 Maria der er en tråd herinde med de videoer hvor han sparker dem i siden, kan ikke huske hvilken en af trådene det er.
    Jeg kan sagtens se der er kraft bag de spark, men for mig handler det ikke om for meget styrke der er i de spark, men om at man IKKE sparker sin hund.

• #32   18. sep 2011 Maj-Britt

Johanne er <i>dygtigere</i> end de fjolser, der indtil videre har siddet i det parti. Hun fremstår jo som det rene mensa-materiale ved siden af den helt igennem totale klovn, Frank Aaen .. hell, selv Ole Sohn virker jo intelligent ved siden af ham ;)))

Jamen dit valg .. længere er den jo ikke.

• #35   18. sep 2011 Jeg må indrømme at jeg stadig har til gode at se han mishandler nogen hunde,,,,så idag et program hvor en hund angriber dens ejer helt ud i den blå luft han ligger den på siden osv,,kan ikke se det er mishandling
    han siger faktisk på et tidspunkt at grænsen mellem mishandling og dominans er hårfin,,og man skal vide havd man gør,,,måske det simpelthen fordi nogen ikke har en dyt forstdn på det de ser?+

Jeg il da heller have min hund får en tur på siden og så bliver en dejlig hund derefter end man bare afliver den!!!

Eks far idag jeg ville nok bare have aflivet denne hund og den blev faktisk ret medgørelig og en glad hund

• #38   18. sep 2011 <i>Egentlig ville det være interessant at se noget opfølgning på programmerne, både CM´s og også de trænere som er helt modsat</i>

Det første kan jeg ikke hjælpe dig med .. men det sidste kan jeg. Mín veninde, som er adfærds-dimmer, tjener faktisk en hel del på at rette op på hunde, som <i>andre</i> adfærdskloge og deres åh-så-bløde metoder ikke har kunnet hjælpe på.

Så ender de heldige af dem hos hende - og så kan hun - netop ved hjælp af den gyldne mellemvej - få hjulpet dem tilbage på rette kurs.

Du kan evt læse denne her - hvis det har interesse :

http://www.hundeskole.dk/?id=13803

og så er der også denne her :

http://www.hundeskole.dk/fra-frustreret-til-lykkelig-hundeejer-paa-3-uger

• #42   18. sep 2011 Maj-Britt -

Den gyldne middelvej er, at man naturligvis ikke tæsker sin hund, men omvendt sætter man grænser og må gerne være fysisk og sige nej, uden at bekymre sig om at vovsen dør af skræk, stress eller andet ondskab.

• #46   18. sep 2011 Maj-Britt

At sheltiens forrige ejere har været for hård ved den, kan du jo ikke klandre metoden for.

Jeg har to maller - den ene skal jeg rømme mig lidt højlydt overfor, så er det rigeligt .. den anden skal der lidt mere til før han retter ind til højre, hvis han har gang i noget, han burde lade være med.

Se på hunden - og handl herefter.

• #48   18. sep 2011 Seriøst .. hvis nogen i fuldt alvor mener, at man naturligvis hiver en hund i halsbåndet vha snoren på FULD SKRUE første gang den trækker .. så må jeg blot erkende, at så er de ganske enkelt ikke kloge nok til at stå op og snøre deres snørebånd uden hjælp.

Jeg ser sjovt nok også flest af dem, der netop har denne angst for at gøre forkert, så de ikke tager nær nok fat i hunden ... så de fleste kan godt tænke selv, heldigvis.

• #49   18. sep 2011 Den gyldne mellemvej må være helt op til hunden.
    Min hund skal ha tingene at vide meget bestemt men har derimod en på mit hold som man nærmest bare skal lægge en anelse tryk på stemmen før den overvejer at løbe. Og nej ingen af dem har fået smæk eller på anden måde fysisk. Ryk i halsbåndet ja men ellers krops sprog

• #50   18. sep 2011 Jeg siger sgu også nej til min hund og også meget højlydt engang imellem, men det kunne aldrig falde mig ind at slå eller sparke hende uanset hvad hun laver. Hvorfor gøre hunden bange for en. Det er da det sikre metode til at ødelægge alt samarbejde.

• #51   18. sep 2011 Forresten hvis der er nogen der vil se den: http://www.youtube.com/watch?v=RFCGtatpCwI

• #53   18. sep 2011 Anne -med rotterne .: Hvad kan man ellers gøre en situation? Det ville jeg da også gøre.

• #55   18. sep 2011 Ja det kommer nok også an på øjene der ser, jeg kan overhovedet ikke se han losser en eneste hund i det link...

• #57   18. sep 2011 - Maria -: Det kan være du skal have briller?? Jeg ser næsten hver eneste hund bliver sparket. Og ser hunde der bliver sat i en situation, så han kan komme til at sparke dem. Jeg ser ingen godbidder eller positiv træning overhovedet i hans programmer.

• #58   18. sep 2011 Ja jeg kan skam udmærked se han markere med sin hæl for at afbryde hunden i dens negative reaktion... men der blev skrevet tidligere at han lossede hundene.. det kan jeg overhovedet ikke med min bedste overbevisning se... jo hvis jeg var typen som mente min hund fik et nervøst sammenbrud af et nej, jo så ville det der da være skrækkeligt...

• #60   18. sep 2011 Jeg bryder mig absolut nikke om det:0( Synes, at han griber enhver chance til at sparke....i min verden giver det ikke en tillidsfuld hund!

• #61   18. sep 2011 Bliver nødt at være med Maria her jeg kan heller ikke se han direkte losser ,,kun han lige markere....

• #62   18. sep 2011 Han sparker.
    Hvis jeg havde fået en adfærdsbehandler ud og personen startede med at sætte hunden i en situation, som den ikke bryder sig om, for så at sparke den, havde jeg losset personen ud lige så hurtigt jeg kunne.

• #63   18. sep 2011 Jamen godt så - Stella får lov til at afgøre det her, og hun siger at han sparker .. så så må det være rigtigt ...

• #64   18. sep 2011 - Martine -: Lad være med at være så nedladende! Du skal da være velkommen til at kalde det hvad du vil.

• #65   18. sep 2011 Jeg bryder mig da heller ikke om metoden, og bruger den da heller ikke selv.. men fra det, til det masse hysteri der har været om ham herinde, for ikke at forglemme alle dem som synes hans fordrag skulle forbydes i DK det er måske ikke så mærkeligt hvis DET der bliver tolket som at han losser hundene..?

"Ja og 100vis af seriøst hunde organisationer tager også kraftigt afstand fra ham!!" - øhhm.. ja ellers havde de jo omkring 100.000 hysteriske mails og udmeldelser fra søde HG folk smiley

Sorry men synes det er total overdrevet det hysteri omkring ham...

• #66   18. sep 2011 Han markere smiley

• #67   18. sep 2011 Jeg er ikke nedladende - du er til gengæld enormt bedrevidende og vil på ingen måde acceptere, at andre folk ser tingene på en anden måde end du gør det - så jeg gav dig såmænd bare ret ..

• #70   19. sep 2011 Anne - jeg har ikke kendskab til de videoer du omtaler, det lyder rigtigt ubehageligt, men jeg kan fuldt ud følge Martine i det jeg tror hun siger... ja det kan godt være det er en røv metode i de sek/min det står på, men hvis det kan hjælpe hunden til at forstå budskabet og undgå aflivning.. så er det måske til at acceptere? selvfølgelig skal hunden ikke systematisk udsættes for smerte eller ubehag, men det er nu heller ikke den opfattelse jeg har af hvad det er han laver..

Men jeg kan jo tage fejl... jeg har bare set de tråde herinde hvor han bliver kaldt psykopat, dyreplager og hvad der ikke skulle gøres ved ham var ikke småting.. og jeg kan virkelig ikke med de videoer/afsnit jeg har set forstå det hysteri...

• #72   19. sep 2011 Der er seriøst nogle her der skal have briller hvis ikke de kan se han sparker de hunde i den video! Jeg græmmes over nogle folk finder det okay, føj.

Jeg så et minut af den video før jeg måtte slukke.

• #74   19. sep 2011 Jeg har nu set den med den agressive pitt og den lille hidsige og kan nu stadig ikke se problemet hvis vi ser det i lyset af at det ikke er måden man opdrager på generelt, men en metode som kan bruges i disse ret voldsomme tilfælde til at hjælpe den med at forstå budskabet og undgå aflivning.

Jeg er rigtig glad for at du gider sidde og finde de Videoer Anne og jeg ved godt jeg har kastet mig selv for løverne her, og vil rigtig gerne se dem, men jeg ser resten i morgen, for jeg ser næsten dobbet af træthed... smiley

• #75   19. sep 2011 Anne skulle lige til at linke til den sidste video du har lagt ind, hvor han bliver bidt, igen igen igen.

• #76   19. sep 2011 Anne -

Det er jo noget ævl du skriver her tilsidst : hvis man stadig synes han er super så træner man efter andre principper end jeg ...

Det har jo INTET at gøre med hvordan man træner i det daglige - jeg har ikke for vane, at spærre min hund ind i en garage og lade den stå der i 10 mdr - jeg har endnu til gode at smide min hund i hundegård, blive bange for den og lade den stå der i 3 år, jeg har indtil videre aldrig givet min hund lov til, at tænde fuldstændigt idiotisk af når den så en anden hund, jeg har aldrig ladet den lave udfald mod ALT, indtil den nåede en alder af ca 4 år.

Så lad da være med at tale om <i>træning</i> - det har da intet med det at gøre.

Jeg synes det er fint, at du kan komme op med 700 videoklip fra youtube, der viser hvordan han gør ud af en sammenhæng - og disse ham derefter.
    Det kan være <i>dit</i> korstog - og så kan du jo bagefter spekulere over, hvorfor vi herhjemme har ca 25.000 hunde, der hvert år bliver aflivet ...

• tattooist p
    tattooist p Tilmeldt:
    jul 2009

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 46
    #77   19. sep 2011 Jeg kan godt forstå at mange bliver skræmt af at se måden han gør tingene på, nogle ting er jeg helt enige i er en nødvendighed for at få rette op på hunden, andre ting ville jeg bestemt ønske ikke blev taget i brug, da der er andre ligså nemme løsninger.

Men står man med en hund der er tilfarer for alle undtagen den familie der er i huset, ja så kan man altså ikke vente op til et år eller mere for at positiv træning begynder at bære frugt, der bliver man nødt til at tage andre metoder i brug.

Nogle af de hunde, jeg får ind er også hunde, hvor ejerne har prøvet utallige træningsmetoder i forskellige træningsklubber rundt i DK, men hvor de så er blevet ( Jeg vil kalde det fejlinformeret/trænet), så når hunden så lander hos mig, er det sidste udkald for nogle, sidste år havde jeg 1 som var så mentalt ødelagt at det eneste rigtige for hunden var at få fred.

• #78   19. sep 2011 enig der er da nogle af de ting han gør jeg er imod . men der er også nogle ting jeg godt selv kunne tænke mig at prøve ang Laika .
    synes ellers han er god og synes han gør et stort arbejde i de hunde han besøger . men at der er nogle tilfælde hvor man synes at det var nok ikke lige nødvendig .. men sådan vil man nok altid synes ...

• #79   19. sep 2011 Jeg bliver simpelthen decideret dårlig over de metoder han lægger for dagen i de pågældende klip - og det er altså IKKE fordi jeg er en af dem, der ikke kan sige nej til en hund!

Det er sjovt, at man som regel skal opfattes, som én af dem med uopdragne hunde, som man ikke kan sige nej til, bare fordi man tager afstand til CM's metoder.

• #80   19. sep 2011 Jeg tror mange fatter det helt forkert,,,der er jo ikke tale om daglig behandling,,derer tale om hunde som virkelig har et problem og bliver der ikke ændret på det problem så bliver hunden aflivet!!
    Jeg ville da klart fortrække at min hund fik en tur,,hvad enten man kan lide det eller ej,,og jeg så kunne beholde min elskede hund....

Dette forgår jo ikke igen og igen,,,,hvorfor mon han er så "berømt2? Jeg tænker hvis de kloge hoveder som fks sidder herinde kan det hele meget bedre hvorfor er de så ikke ude i hele verden og hjælpe de stakkels hunde som bliver aflivet pga adfærds problemer? Med et klik og en godbid?? Hvis det kan gøre det??

• #81   19. sep 2011 Vil lige sige jeg ikke har set alle Annes indlæg,,,kun det allerførste med pitt

• #82   19. sep 2011 Det er egentlig sjovt at fordi man korser sig over hans voldelige metoder, så er man sådan en der ikke kan sige "nej" til sin hund ?

Jeg kan sagtens sige NEJ til min hund, os et NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ og gør det os efter behov, men der er i mine øjne er der langt fra et NEJ til at sparke sin hund.

• #84   19. sep 2011 Og jeg forstår heller ikke folk syntes han er så dygtig, så dygtig.
    Han bliver jo bidt hele tiden ?! Noget gør han jo så forkert, ellers burde hundene ikke bide ham hele tiden.

• #88   19. sep 2011 HUNDEN, du har ret, de bliver tvunget ud i at bide fordi han presser dem.
    Den med pittbull er slem syntes jeg smiley

• tattooist p
    tattooist p Tilmeldt:
    jul 2009

#89   19. sep 2011 Anne -med rotterne .

Nu kan jeg kun tale for de hunde jeg genoptræner, og der er nogle af dem, hvor jeg har brugt lignene metoder som milan, og de hunde er glade,velfungerende hunde som er kommet ud til en passende ejer der har erfaring indenfor den givne race.

Nu som medløber DKK snob. .

Vi alle har forskellige meninger og holdninger til det at holde hunde og træning af hund, det er et område som så mange andre hvor man aldrig bliver enig.

Når man arbejder med angste,usikkre og aggressive hunde, ja så sker det at man kan få nogle knubs, men det følger med i arbejdet, det sker jo fordi man bliver nødt til at bryde en grænsen hos hunden.
    Dermed ikke sagt at det noget man gør ved alle, men det hænder.

• #90   19. sep 2011 Jeg er bestemt heller ikke blød i den forstand. Jeg tør godt sige nej - og jeg tør også råbe det for den sags skyld. Når to hunde farer i flæsket på hinanden er jeg ikke bleg for at tage fat for at skille dem ad - og jeg er ikke bange for at bruge mit kropssprog på meget tydelig facon - heller ikke når det gælder fysisk kontakk.

Men der er altså himmelvid forskel på det, og så de metoder han lægger for dagen. Jeg kunne ikke drømme om, at bruge hans metoder, når det gælder træning - heller ikke til den slags hunde.

Jeg er overbevist om, at det er at skyde sig selv i foden, at træne en hund, der i forvejen har mistet al tillid til mennesker, ved at give den endnu større grund til at frygte.
    Jeg tvivler ikke et sekund på, at det virker - og det virker hurtigt - men det er bare ikke hensigtsmæssigt på nogen måde i mine øjne.

• #92   19. sep 2011 <i>Om man kan lide ham, eller ej, må være op til den enkelte</i>

Det er sandelig også det indtryk man får, når man læser alle indlæggene :DDDDD

• #93   19. sep 2011 Ligeså meget som I undrer jeg over at blive kaldt folk, der ikke evner at sige nej til deres hund - ligeså meget undrer jeg mig over, at blive kaldt milan-tilhænger .. men sådan er der jo så meget.

Jeg vil godt igen-igen-igen-igen understrege, at INTET af det han gør er at sidestille med TRÆNING ! Det er ren og skær opdragelse, og jeg har ham kraftigt mistænkt for ikke at kvalificere én eneste af disse mange hunde til IPO-VM .. så hold nu for pokker op med det træning ..

Manden tager hunde som i visse - IKKE alle, Maj-Britt, har været udsat for ekstreme situationer (som jeg personligt ser ophold i en hundegård igennem 3 år må siges at være), og får dem til at fungere .. og garanteret også det modsatte.

Det er rent træningsmæssigt ikke den slags hunde, jeg står overfor når jeg får henvendelse fra folk.

Hunden -

Hvis det virker, som du siger, og ovenikøbet er effektivt - hvad er så problemet ???

• #94   19. sep 2011 Ej helt ærligt - lad nu være med at hænge dig i et ord. Der er forskellige meninger om, hvad der ligger under begrebet træning - ergo må folk vel bruge det som de lyster. Du ved jo alligevel godt hvad der menes.

Og ja gu fanden virker det da - men hvorfor ty til den slags metoder, når man i langt de fleste tilfælde kan klare det med langt mindre? Hvilket empatisk menneske vil have lyst til at påføre et andet væsen ubehag, når man ved, at man kan opnå samme resultat på anden måde?

Og så vil jeg stadig mene, at en ting er, at disse metoder virker hurtigt - og i øjeblikket - men jeg tvivler stadig meget på, at hunden forbliver harmonisk på længere sigt.
    - jeg har som sagt hørt om flere episoder, hvor hunde der er opdraget med hård hånd, senere hen har vendt på en tallerken.

• #96   19. sep 2011 Danielle -

Hvordan fanden ved du at det virker ?????
    Har du prøvet det - for ellers kan du vel reelt set ikke udtale dig om det.

Og mht at opnå resultater på anden måde - hvordan ved du at du kan opnå resultater på andre måder med en del af de hunde, som vi kan se at han står med i hans udsendelser ?

Jeg synes at hele dit indlæg bære præg af tro - langt mere end viden.

Og nej - jeg ved sq ikke hvad der menes når folk siger "træning" - andet end at det for mig betyder IPO, agility, htm, LP osv osv .. så igen - hold dig nu til de ting du <i>ved</i>, istedet for dem du <i>tror</i>

• #97   19. sep 2011 <b>Men jeg har heller aldrig haft en ekstrem problemhund som nogle af de tilfælde CM står med.</b>

BINGO !!!!!

• tattooist p
    tattooist p Tilmeldt:
    jul 2009

#98   19. sep 2011 Danielle -

Du bliver kaldt ud, da en schæfer står til aflivning, da ejerne ikke længere magter opgaven. Schæferen kan ikke omgås andre hunde eller mennesker og børn, da den angriber.

I næsten 3 år har ejerne forsøgt alle mulige positive træningsmetoder, bla efter jan fennel metoder osv. Det bliver værrer og værrer, hunden går med mundkurv 24 timer.

Hvad ville du gøre for at rette op på denne hund????????????????

• #100   19. sep 2011 Personligt har jeg det med den mand, som med alle andre mennesker. Noget af det man lærer, kan man bruge og andet ikke....

Og noget kan man bruge på den ene hund og noget andet på en anden osv....

Nogen børn har godt af at få en gang stuearrest og andre skal roses for alt hvad de gør. Man må lære at bedømme og læse individet

• #101   19. sep 2011 Hunden -

Jeg har bestemt heller ikke nødigt, at behandle mine hunde på den måde som cm gør.

Men de er jo heller ikke repræsentanter for hele verdens gennemsnitshunde - og derfor synes jeg ikke jeg kan benytte dem som eksempel.

• #103   19. sep 2011 Nej han er ej !

Og lad nu please-please-please være med at komme med det evindelige eksempel med sheltien og toasteren, eller den hund han smider i vandet.

Jeg har set udsendelser med ham, hvor han på ingen måde har været grov, sparket, stranguleret eller smidt om på siden .. i de tilfælde var det familien han var ude efter .. og det overlevede de i fin stil.

• #106   19. sep 2011 Ja <b>det</b> har du - præcis ligeså meget ret som jeg har til at sige, at du tager fejl.

• #107   19. sep 2011 Hunden -

Jeg har ikke hunde som dem han har i behandling, så jeg kan personligt ikke bruge noget af det han udøver til noget som helst.

At bruge hans metoder på mine hunde, ville være som at skyde gråspurve med kanoner - og hvad ville grunden være til det ?

• #110   19. sep 2011 Det er der nok en del, der har fået rettet deres hund ind istedet for at få den aflivet, der vil være uenig med dig i, Maj-Britt.

Og jo - du tager helt sikkert fejl ...

• #111   19. sep 2011 Jamen godt så - Martine får lov til at afgøre det her .. så så må det være rigtigt ... smiley smiley

• #112   19. sep 2011 Netop

• #113   19. sep 2011 Rend og hop Martine!

• #115   19. sep 2011 Pas på dit blodtryk, Stella smiley

Hvad for hunde har han spoleret da, MajBritt ? Og lad os nu for en gangs skyld holde os til facts, ikke spekulationer ...

• #117   19. sep 2011 Aj, den er sq for let købt.

Stik mig nu bare ét eksempel på en hund, der er blevet spoleret pga CM - så svært kan det jo tilsyneladende ikke være ..

• #118   19. sep 2011 Er først lige kommet hjem og magter næsten ikke at se de videoer igennem nu... er rigtig glad for du gad lede efter dem Anne og vil også gerne kigge på dem

Men jeg føler også bare at man ikke rigtig kommer nogle vejne i denne diskussion.. det er meget muligt jeg kan se nogle videoer hvor han også går over min grænse.. men det ændre nok ikke på at vi ser vidt forskelligt på tingene (taget "sparke" videoen) i betragtning..

• #119   19. sep 2011 Mon ikke bare alle kunne blive enige om at være uenige også ellers holde diskussionen i en sober tone :))

• #120   20. sep 2011 <i>Og en anden dygtig hundefører har engang fortalt mig at man kan lære noget af alle metoder, uanset om man bryder sig om dem, eller ikke og af alle hundeførere, uanset deres niveau. Om ikke andet kan man lære hvad man IKKE skal gøre ;-D</i>

Den dygtige hundefører har helt og aldeles ret smiley

• #121   20. sep 2011 det rigtig sjovt at ingen svarer på mitindlæg at hvis i virkelig kan træne en ekstrem hund med de metoder i bruger i dagligdagen på en alm hund kan jeg ikke forstå i ikke rejser verden rundt og hjælper det jo famtastisk

Når cm står med en hund der bider alt og alle er det da klart han kommer i klemme ,,,og mon sådan en hund vil opføre sig pænt med de metoder i bruger?
    Så kan man vist ligeså godt aflive med det samme...

• #123   20. sep 2011 <i>gør det det OK så jeg skulle være fortsat der fordi hans metoder jo virker på problemer??</i>

Det er jo kun dig selv, der kan svare på det spørgsmål.

• #126   20. sep 2011 Jeg opgiver. Man må jo ikke engang selv vælge sine ord længere, uden man først skal rådføre sig med samtlige andre debattører, for at være sikker på, at alle er enige om definitionen. Hvis træning kun kan bruges om noget, der senere hen kan føre til en titel, hvorfor kaldes det så miljøtræning - og ikke miljøopdragelse?

Jeg har SET med mine egne øjne, at det i mange tilfælde kan gøres med andre metoder. Problemet er, at han ofte bruger ligeså ekstreme metoder, til hunde der ikke engang er i nogen akut fare - altså hunde der er bange for trapper, sakse, gulve, og ikke nødvendigvis kun hunde der bider.

Og så vil jeg lige slutte af med, at henvise til et informationsmøde jeg var til på min arbejdsplads i dag. Den nyeste forskning viser, at centrene for indlæring og motivation svækkes eller lukkes ned, når hjernen er påvirket af frygt - ergo er den umiddelbare reaktion på dette enten passivitet eller aggression - præcis som vi ser det gang på gang i CM's programmer. Hunde der lægger ud med at reagere aggressivt og bide, og som så senere sidder passivt. Det er i langt de fleste tilfælde ikke fordi hunden har lært en disse, men fordi hunden simpelthen ikke kan andet på grund af, at de mere kreative centre slukker, så længe der er påvirkning fra frygt.

Jeg skriver ikke noget fordi jeg tror det, som det bliver antydet. Hvis jeg skriver noget, så er det fordi jeg enten har SET noget - eller som i dette tilfælde kan henvise til noget konkret.

• #127   20. sep 2011 Sjov måde du opgiver på

• #128   20. sep 2011 Mor til tøserne -

Du behøver heller ikke at forstå det.

• #129   20. sep 2011 <i>Hvis træning kun kan bruges om noget, der senere hen kan føre til en titel, hvorfor kaldes det så miljøtræning - og ikke miljøopdragelse?</i>

Tja .. det er godt nok et interessant spørgsmål .. for nogen måske.

Det CM laver har intet med træning at gøre - det er opdragelse. Prøv at accepter at andre har en anden opfattelse af tingene end du, og dine ord og erfaringer ikke er lig med rigtigt.

Så må du "træne" din hund som du synes - og nøjes med at have ondt af alle de andre ..

• #131   20. sep 2011 Mor til tøserne -

Ja .. hvorfor skulle jeg ikke det, hvis han var dygtig som du skriver ? Jeg er da bestemt i stand til at vælge hvad jeg vil bruge og navnlig ikke bruge af metoder på mine hunde.

Er du da ikke det ? Og derfor nervøs for, at du bliver revet med af stemningen og at du derfor vælger at "flygte" fra stedet ...

• #132   20. sep 2011 jeg ville aldrig gå til træning et sted hvor der ble brugt metoder som strider imod min egen hunde-etik.
    Også selvom de er dygtige og laver gode resultater.
    Hvis de så liiiige engang imellem sparker, slår, kvæler el.lign. så vil jeg ikke give penge for at støtte deres træning.

• #135   20. sep 2011 Mor til tøserne -

Jamen fint at du har det på den måde - jeg er ikke enig, og så er den jo ikke længere.

• #137   20. sep 2011 Ja det vil jeg give dig 100% ret i ..

• #141   21. sep 2011 <i>Ja, det kan da være man skal begynde at tage penge for det, om ikke andet, kan jeg altid lave den nemme løsning og strangulere hunden til den segner</i>

Gør det. Anne - jeg ville have nydt at set dig smide Mickey, en STOR schæferhund som, da jeg mødte ham, var i sit 6. hjem og ikke fandt sig i noget som helst.

Jeg har da en mindre model - en lille malle på 26 kg - som du er velkommen til at "øve dig på" først .. så håber jeg din stivkrampevaccine er opdateret.

Jeg synes det er SÅ morsomt at læse om alle jer, der seriøst tror at det er <i>nemt</i> liiige at få en hund til ... selvom I aldrig har prøvet med de metoder og reelt set ikke aner noget om dem, andet end det I har set.

Med de hunde jeg har haft inde på livet vil jeg da mene, at du ville komme endda rigtigt meget til kort, hvis du skulle begynde at smide rundt med dem.

Men sig til, Anne, så kan vi da mødes og du kan smide lidt rundt med Rick - ellers er der også en Fila en af mine venner har,som du nok godt må tumle lidt med, bare for at se hvor nemt den slags er smiley

• #142   21. sep 2011 Anne -

Okay - troede bare at når du skriver den "nemme løsning" at du så også mente det smiley

Mht Mickey .. ham var der ingen, der kunne styre, og det havde du heller ikke kommet til. Han bestemte selv - længere var den ikke.

Jeg var en af dem, der nød at se hvordan han virkelig bed en af de "kloge" - for han troede da bestemt at Mickey ville reagere som hunde gør flest .. men det var så ikke helt rigtigt ....

Der er INGEN der kommer til at smide rundt med mine hunde - undtagen figuranten smiley

• #143   21. sep 2011 Anne -

Jamen det er jo den udbredte opfattelse herinde - kan vores metode ikke få hunden til at fungere, så må hunden dø !!!

Det er imo SÅ trist, at det efterhånden er blevet sådan ... men 25.000 hunde om året taler jo bare deres alt for tydelige sprog.

Mickey var sort/gul, stor som en ondt år - og blev en formidabel vægterhund for ham gutten, som endte med at købe Mickey og sætte ham lidt i system. Så nej, ikke den samme hund vi taler om.

• #144   21. sep 2011 Nu starter den hund som ligner en ulv jo selv med at bide og være rasende og derfor holder han den oppe,,,,klart ,,,jeg ville sgu heller ikke bare lade den bide og sige nååå lille fido skal du have en godbid?
    tror heller ikke på nogen af jer ville gøre det!!!

• #145   21. sep 2011 Skal JEG acceptere, at andre mennesker bruger andre ord? Det er da ikke mig der farer i flint, fordi jeg ikke er enig i, hvordan ordet "træning skal bruges - ergo kan jeg FINT acceptere, at folk har forskellige måder at bruge forskellige ord. Det væsentlige er sammenhængen, og den behøver man ikke hænge sig i et specifikt ord for at kunne se.

Og martine - din sidste kommentar til mig forstår jeg bogstaveligt talt ikke.

• #146   21. sep 2011 Og jeg kan igen kun gentage mig selv - for jeg synes egentligt det er ret væsentligt for netop CMs metoder

''..og så vil jeg lige slutte af med, at henvise til et informationsmøde jeg var til på min arbejdsplads i dag. Den nyeste forskning viser, at centrene for indlæring og motivation svækkes eller lukkes ned, når hjernen er påvirket af frygt - ergo er den umiddelbare reaktion på dette enten passivitet eller aggression - præcis som vi ser det gang på gang i CM's programmer. Hunde der lægger ud med at reagere aggressivt og bide, og som så senere sidder passivt.

Det er i langt de fleste tilfælde ikke fordi hunden har lært en disse, men fordi hunden simpelthen ikke kan andet på grund af, at de mere kreative centre slukker, så længe der er påvirkning fra frygt. ''

Vi kender det jo alle fra os selv - og fra folk ude i virkeligheden. E
    r folk bange reagerer de enten enormt offensivt - eller de bliver passive og gemmer sig.
    På Utøya reagerede folk med to ting - at gå i mod ham- eller at spille død.
    Træder vi ud foran en bil reagerer mange med at stivne..
    Er hunden utryg ved andre hunde reagerer den udfarende, eller den krymper sig... Og sådan kan man fortsætte

• #147   21. sep 2011 Er*

• #148   21. sep 2011 Og så vil jeg igen gerne understrege, at jeg ikke er blød - og at jeg heller ikke forkaster alle CMs metoder. Jeg er blot fundamentalt uenig med hans syn på hunde, og jeg kan derfor heller ikke stå inde for ham, og sige han er god - for det synes jeg ikke han er.

Jeg synes hans tankegang er utroligt primitiv.

• #149   21. sep 2011 <i>Skal JEG acceptere, at andre mennesker bruger andre ord? Det er da ikke mig der farer i flint,</i>

Det står dig helt og aldeles frit for mht hvad du vil acceptere og ikke accpetere .. men det var jo nok også mest et retorisk spørgsmål, ikk ??

Og "fare i flint" ? Hvor ser du det henne ? Jeg påpeger - og gør det stadigvæk - at ordet træning for mig er én ting .. at du ser det anderledes .. tja, og ??

Hvis du ikke forstår den sidste kommentar, så never mind. Vigtigere var den ikke.

• #150   21. sep 2011 ''Jeg vil godt igen-igen-igen-igen understrege, at INTET af det han gør er at sidestille med TRÆNING ! Det er ren og skær opdragelse, og jeg har ham kraftigt mistænkt for ikke at kvalificere én eneste af disse mange hunde til IPO-VM .. så hold nu for pokker op med det træning ..''

Der påpeger du nu ellers ikke, at "det for dig er en ting" men at alle folk der bruger det tager fejl og skal stoppe. På intet tidspunkt skriver du, at det er din subjektive holdning til ordet - og det er dét jeg reagerer på.

Folk må vel skrive hvad de vil, uden at skulle spørge om lov først.

• #151   21. sep 2011 Når folk kalder det som CM laver for træning, og derefter konstaterer at de personer som ikke vender tommelfingeren ned over ham, åbenbart "træner" på en anden måde end de selv gør ..

Så er det misvisende at bruge det ord - og derfor reagerer jeg.

At jeg ikke synes CM er at sidestille med hverken pest eller kolera har intet at gøre med mine træningsmetoder .. og jeg reagerer naturligvis når folk mener at det gør, da det ikke er korrekt.

Men du mener måske, at jeg skal lade det ligge og tænke " nå, de andre folk der læser med i denne her tråd, ved garanteret godt hvad der menes .. " ?

• #152   21. sep 2011 Han siger jo netop selv at der ikke skal sparkes men " firmly touch"?!?

• #153   21. sep 2011 - Martine -

Jeg har på intet tidspunkt gået ud fra, at du selv benytter hans metoder, fordi du ikke selv siger fra overfor ham.
    Det ville da være noget af et postulat, hvis jeg gjorde - og ikke noget jeg ville kunne underbygge på nogen måde. Nej slet ikke.

Jeg håber da heller ikke folk tror, at jeg ikke tør sige nej til min ''kyssekrammehund'' fordi jeg ikke billiger hr. Millan, for det er jo heller ikke sandt. Den går begge veje, og jeg kan sagtens se, at det er problematisk for begge parter.

Jeg er jo heller ikke 100% afvisende overfor alle hans metoder, og jeg kan sagtens se, at han har nogle gode ting. Blandt andet hans utroligt rolige måde at håndtere situationerne på.

• #154   21. sep 2011 Danielle -

Jeg kan bare med min allerbedste vilje ikke sætte lighedstegn meller CM og træning og når jeg er i en disk om ham og en debattør påpeger at hvis man ikke kan se at han ikke er iorden, så "træner" man bare på en anden måde end vedkommende .. så bliver jeg nødt til at understrege på det kraftigste, at fordi jeg ikke kun kan se ham som dårlig, så træner jeg mine hunde i IPO efter hans metoder .. for han har ikke nogen <i>jeg</i> kan bruge til noget .. eftersom han ikke <b>træner</b>

Jeg brænder for min sport - så klart, at jeg går ind og "forsvarer" den, når der bliver antydet at CM og os IPO-udøverer er på nogenlunde samme plan, da jeg bestemt ikke mener at det er tilfældet.

• #155   21. sep 2011 <i>så træner jeg mine hunde i IPO efter hans metoder</i>

ups .. skulle selvfølgelig ha stået .. træner jeg <b>ikke</b> mine hunde ....

• #157   22. sep 2011 Palle nemlig,,,ingen ville komme en meter med denslags hunde med en godbid...

Kommentér på:
Cesar Milan igen igen igen

Annonce