2.953 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 32 Svar

løber som en hare løber som en hare

Nogen der ved hvordan hunde løber og SKAL løbe?? altså når de løber hurtigt og ikke bare "lunter"...

Har hørt at hvis de løber som en hare, altså løfter begge bagben samtidig, så er den gal med hofterne?

Nogen der kan be- eller afkræfte det:-)??

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hæng spisebordslampe op 250 kr.
  • Græsslåning 950 kr.
  • El tjek og eventuelt fjerne stikkontakter i lejlighed 1.000 kr.
  • Montering af gardiner og TV stand 1.500 kr.
  • Fjernelse af ukrudt under hæk 600 kr.
  • Måske defekt kabel i loftet - tjek og reparer 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  løber som en hare
  • #1   20. jun 2006 de fleste løber i galop som en hest

• #2   20. jun 2006 Ozzy løber som en hare når han løber hurtigt , løfter begge bagben meget de dage hofterne gør ondt, han har løse hofter på den ene hofte den anden er blevet lavet men er ikke helt blevet helt god endnu. men kan ikke sige med sikkerhed det er derfor han gør det.

• #3   20. jun 2006 Det kan jeg bekræfte, men det kan også være ryggen. Min Lucky begyndte at løbe sådan, og så røg vi en tur til kiropraktoren, hvor vi fandt ud af, at han havde smerter i hele hans venstre side, pga. problemer i bevægelsesapparatet. Det rettede kiropraktoren, og jeg fik en helt ny hund med hjem.

• #4   20. jun 2006 hvordan løber en hest i galop:-))

• #5   20. jun 2006 Mine Jack Russell løber som en hare... Det ser vildt sjovt ud... Men hans hofter er altså tjekket- tror det er noget racen bare gør.

• #6   20. jun 2006 Mine Jack Russell løber som en hare... Det ser vildt sjovt ud... Men hans hofter er altså tjekket- tror det er noget racen bare gør.

• #7   20. jun 2006 *Tanja M, ku du se han havde ondt eller hvordan?

• #8   20. jun 2006 Ja jeg har lært et par små kneb, hvordan man kan se det.

- Hunden lægger sig kun på den ene side.
    - Hvis hunden ikke hviler samme sted ret lang tid af
    gangen.
    - Ændret siddeposition, hvis hunden eks. hælder til den
    ene side, når den sidder.
    - Tilbagevendende fordøjelsesproblemer.
    - Nedsat ydeevne.
    - Hvis den slikker/småbidder meget på ben eller poter.
    - Smerte ved berøring. Hunden kan finde på at hapse ud efter dig, når du vil kæle den.
    - Uvilje til at bevæge sig, til at gå op ad trapper eller til at springe op.
    - Smerte ved bestemte bevægelser.
    - Hvis hunden er halt.
    - Hvis hunden går pasgang.
    - Slæbende gang.
    - Stivhed i gang.
    - Hvis hunden løfter begge bagben fra jorden samtidig
    under galop.
    - Nedslidte klør på en eller flere poter.
    - Hovedet skal kunne bevæge sig lige langt til begge sider uden at kroppen følger med.
    - Den skal kunne sidde med nakken bagover, næsen i sky og samtidig have alle 4 poter på jorden.

Dette er kun et udpluk, af de metoder man kan bruge. Men ser jeg et eller to symptomer af disse, er vi dem der er taget til kiropraktoren, og jeg har endnu ikke været unødigt afsted (vi har været afsted 3 gange)

• #9   20. jun 2006 *Tanja M, hmm ja, det kan jeg godt se... det ville bare være mærkeligt hvis hun sku have noget m hofterne, men har bestilt tid hos dyrlægen i hvert fald.

For det jeg kan se, ved jeg jo ikke om er "rigtigt", så vil godt have en proff. til at se på det

• #10   20. jun 2006 Det kan jeg godt forstå. Hvis nu din dyrlæge ikke kan se/finde noget, så ville det måske være en god idé, at tage til en dyrekiropraktor. De arbejder med bevægelses apparaturet (rygsøjlen/led) og kan mærke/se hvis din hund skulle have problemer med dette. Disse problemer kan en dyrlæge ikke se (heller ikke med røntgen eller scanning) så selv om dyrlægen siger den er i orden, eller den mest brugte, at den har vokseværk, så kan den stadig have smerter, som kan klares af kiropraktoren.

Alle hundeejere burde tage til kiropraktoren og få tjekket deres hund, nøjagtig som et alm. dyrlægetjek, men alt for mange ser bort fra at vores 4-benet venner også kan rende rundt med smerter nøjagtig som vi menesker kan.

• #11   20. jun 2006 okay tak, hvor får man fat i sådan en henne hvis det er? det vrimler da ikke med dyre-kiropraktorer:)??

Men hvis dyrlægen ikke kan se eller mærke noget, så siger de vel bare det er fint fint, og så kan man alligevel ikke være sikker...

• #12   20. jun 2006 Louise

Der er en dygtig en tilknyttet Københavns dyrehospital, hun hedder Charlotte Frigast.

Hende har jeg gode erfaringer med smiley

• #13   20. jun 2006 *René, var det hofterne eller hvad var det?
    men tak, det vil jeg huske

• #14   20. jun 2006 *Rene, har fundet hjemmesiden...

• #15   20. jun 2006 Det var en kiropraktor.

Hun hjalp os med at finde Fie´s problem med hasen, inden da havde vi prøvet meget.

• #16   20. jun 2006 Nej det er hele fidusen ved det, så der render rigtig mange rundt og tror, at deres hund er helt okay, men den kan måske have alvorlige smerter.

Der er desværre ikke så mange kiropraktore endnu. Jeg er dog så heldig at jeg bor 10min fra hende jeg bruger hernede syd fra, nærmere Haslev, men jeg skal se om jeg kan finde noget nærmere byen :o)

• #17   20. jun 2006 Min Tiger løber også sådan når han løber rigtig stærkt, men jeg kan ikke finde tegn på at han har ondt nogle steder. Kan det ikke også bare være en teknik til at løbe rigtig stærkt.
    Se billede... er det sådan i mener?
    (link fjernet)

• #18   20. jun 2006 Okay jeg kan se en der var hurtig og behjælpelig :o) Og endnu bedre én der har prøvet kiropraktoren.

Jeg siger også tak til René, for så kan jeg få hende tilført på min liste over anbefalelsesværdige kiropraktorer. c",)

• #19   20. jun 2006 *Janni F, ja lidt på samme måde faktisk, det ser bare ud til at din lander med højre fod først...

Men igen, jeg ved snart ikke hvad jeg ser, så derfor skal en anden se på det:)

*Tanja M, synes bare det er foruroligende hvis en kiropraktor er den eneste der kan mærke om sagerne er i orden, hmm...
    Men vil huske på hende René anbefalede

• #20   20. jun 2006 Jeg synes hun er super, hun har også en del kontakter, sørgede bl. a. for at vi fik lavet en teromgrafi, således at vi fik smerteområdet klarlagt, en super massør fik hun også klaret til os smiley

Inden da havde vi været meget igennem og skal ærligt indrømme at jeg var meget skeptisk første gang vi skulle derud,men det blev hurtig gjort til skamme.

• #21   20. jun 2006 Louise

Som sagt kan problemet sidder et helt andet sted, Fie trak også i hoften og billederne viste intet i hofterne eller knæet.

Men få taget billederne og viser de ikke noget, kan du jo gå videre *S*

• #22   20. jun 2006 Hvis de løber som en hare så kan det være fordi der er noget galt med hofterne. Men det er ikke et tegn som altid er sikkert. Er der andre tegn på evt. stivhed smerter når din hund skal rejse sig eller igang efter at den har ligget ned.

• #23   20. jun 2006 Ja vi fik også lavet et thermografi første gang, og der kunne jeg jo så se med mine egne øjne, at han havde smerter i hele venstre side.

Louise C Kiropraktik, er jo også noget der først nu, er begyndt at komme rigtig frem, så jeg kan godt forstå du har dinne tvivl, det havde jeg også, til jeg fik set det med mine egne øjne. Jeg fik tilligemed lov til at mærke de forskellige steder både før og efter hun havde rettet ham, og selv jeg kunne tydeligt mærke forskel. Den største forskel var hans brystkase, når jeg kørte hånden hen over den, føltes det lige som et kyllinge bryst med det her spidse brystben, men efter hun havde rettet ham , var han rund og blød som en bold.

• #24   20. jun 2006 *Palle, Jeg synes ikke hun har problemer med noget, rejse sig, det gør hun jo stort set hele tiden og der er ingen problmer... går og løber osv
    Jeg synes så bagbenene virker lidt stive i det, som to lige pinde op og ned

• #25   20. jun 2006 *Palle, grunden til at jeg spurgte var, at jeg synes hun begyndte at løbe underligt og havde lidt stive bagben...

*Tanja M, vil da helt sikkert prøve det når vi kommer så langt... det er et forsøg værd

• #26   20. jun 2006 Maja L - Jylland er jo stort men prøv her (link fjernet)

• #27   20. jun 2006 Louise C - Det eri hvert fald et forsøg værd :o)

Stive bagben kan også tyde på smerter, men vil selvfølgelig krydse fingre for at der ikke er noget galt med hende.

• #28   20. jun 2006 Det håber jeg sørme heller ikke... så blir jeg sgu ked af det. Og tusind tak for hjælpen:)

• #29   20. jun 2006 Det kan jeg godt forstå, kender jo kun alt for godt selv følelsen, men det var da så lidt, og held og lykke med hende.

• #30   21. jun 2006 Hej Louise!!
    Har selv to små dejlige hunde. De løber meget og jagter hinanden når de leger. Der går det over stok og sten, og hedelyng, vil ikke sige de hopper som harer, mine hopper som små Gasellaer ud over store strækninger, og det har de altid gjort. Mine hunde er til årligt eftersyn ved Dr. Dyr og hun har aldrig bemærket noget ved dem, Så lidt rolig der behøver ikke være noget galt

• #31   21. jun 2006 Tanja

Jeg fik lige en fidus mere til at se om hunden har problemer med "bagtøjet", da jeg var ovre og veje Fie her til morgen.

Kig på halen når hunden står stille, går halen til den ene side, så kompensere hunden for modsatte side. (hos Fie f.eks går halen til venstre i de bagerste "led") og hun har problemer med det højre.

• #32   21. jun 2006 Rene - rigtig godt fif, jeg har hørt om det før, men havde faktisk glemt det. Jeg tilføjer det lige på min liste nu.

Tusind tak :o)

Kommentér på:
løber som en hare

Annonce