1.546 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 23 Svar

spøjs og klam hund! spøjs og klam hund!

ser lidt sjovt ud når hunde nummeren klør xD..sidder ned og kører røven frem og tilbage hen over gulvtæppet:)...desværre tror jeg hun tørrede lidt lort eller noget i den stil af for lugte til gulvtæppet der hvor hun lige havde kørt den over for 2 sec siden skulle lige snuses til...

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælp til elstik 500 kr.
  • Vinduespudsning 600 kr.
  • Luge ukrudt 1.375 kr.
  • Flyttet et klædeskab. 700 kr.
  • Swiss Klædeskab 2.000 kr.
  • Terrassedør trepunktslås binder 1.350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  spøjs og klam hund!
  • #1   7. jan 2012 Det plejer at skyldes fyldte analkirtler der trænger til at blive tømt.

• #2   7. jan 2012 Det er som regel et symptom på enten tilstoppede analkirtler eller noget orm.
    De gør det sjældent bare fordi - så det er værd lige at tjekke hende.

• #5   7. jan 2012 nej det er jo ligesom ikke så sjovt længere!..men hvordan pokker skulle jeg også lige vide det?...

• #7   7. jan 2012 hvad er analkirtler ?

• #8   7. jan 2012 Slap dog af hvor folk kan hakke;) Vores hund har gjort det er par gange og ja det ser skide sjovt ud..HAHA.. men ja ved vores var det analkirtler:)

• #9   7. jan 2012 Jeg tillader mig lige at stille et tillægsspørgsmål:-)

Er der nogle hunderacer/typer der døjer specielt med det?? Jeg ved f.eks. at en Cavalier King Charles Spaniel kan have problemer i den retning, men hvilke andre døjer også med det??

Nogen der ved om Staffordshire bullterrier har de problemer??

• #11   7. jan 2012 Årh den der med perler på en snor kender jeg alt for godt til... her er det som regel pga de lange græsstrå han spiser, så hænger de ligeså fint ud af nummeren når han skal af med noget... Og så må mor her jo hen og hive resten ud af ham, og hvad gør hunden, når man nærmer sig dens bagdel?? JEG SÆTTER MIG, GØR JEG!!! Ikke om jeg skal hive noget ud af hans bagdel da hehe...

Men for lige at vænne tilbage til emnet, så synes jeg måske også folk er lige hurtige nok til at hakke på TS.. Hun har jo nok ikke vidst hvad det betød at den gjorde sådan... Men hvis den fortsætter med det, så tag en tur til dyrlægen og find ud af hvorfor. Hvis det er analkirtler kan man lære at tømme dem selv så man ikke skal afsted til dyrlægen hver gang smiley

• #12   7. jan 2012 Line, der er da ingen der hakker? De fortæller blot hvad grunden kan være til den opføre sig sådan.

• #13   7. jan 2012 Jeg tror mine 2 damer har kørt en tur med rumpen hvad der kan tælles på 2 hænder i deres levetid.

Jeg har ikke set det som et problem da det kun har været ganske få gange de hver især har gjort det og kun en enkelt tur.

Det kan vel også bare være at numsen klør og så er det nemmere at gøre en tur over gulvet?

• #14   7. jan 2012 hun er overhovedet ikke rød eller virker irreteret omme bag i...men nu vil jeg ikke tayge forhastede kunklusioner så venter lige og ser om hun gør det iegn eller om hun begynder at virke irreteret deromme...

• #15   7. jan 2012 Ja det ser så skide skægt ud... Vores fik tømt dem.... Dyrlægen sagde at det kunne komme hvis hunde har haft tynd mave i et stykke tid, men der er bare nogle der ikke kan tømme sig af sig selv... Men utroligt at de selv lige kan finde på den metode for at klø numsen smiley

• #16   7. jan 2012 tøzen skider stadig helt normalt..så hvis der ikke sker mere vilo jeg se det som om hendes numse bare klødede..ligesom det eder ordsprog...gå i seng med numse der klø, stå op med finger der lugtxD...rettelse...sæt sig ind på Thea's værels, gå derfra uden en numse som klø..

• #17   7. jan 2012 Man kan ikke nødvendigvis se, om analkirtler er tilstoppede. De sidder lidt indvendig og det behøver ikke at være så grelt, at det hele er rødt og hævet.

Man kan heller ikke drage nogen slutninger ud fra afføringens konsistens - nogle hunde kan have tynd mave i lang tid uden at få problemer, andre kan have normal mave eller endog hård mave, og ikke tømme dem ordentligt.

Derfor er netop det, at hunden gnubber sig et symptom, som er ret sikkert.
    Det gør hunde ikke bare for sjov eller af tilfældige årsager. Det er noget, der får dem til det - og det kan jo være, at det faktisk lykkes dem at få hul på analkirtlerne ved gnubberiet - noget man så kan fornøje sig med bagefter, da analkirtelsnask på gulvtæppet har en helt særlig og temmelig ildelugtende odeur....

• #18   7. jan 2012 *CH* -: Ja føj det stinker jo helt vildt;)

• #19   7. jan 2012 Nej man kan ikke se det... Min viste også det ved at når han bar ude og lave så skulle han slikke sig bagi, så han ikke kunne koncentrer sig til at lave resten..

• #20   7. jan 2012 min far skal alligevel snart op til dr. dyr..så det skal nok gå..

• #21   7. jan 2012 Det håber jeg da er meget snart. Det er ekstremt smertefuldt for hunden.

Man kan faktisk opleve at hunden bliver lammet bagtil på grund af smertende analkirtler.

• #22   7. jan 2012 Jeg må hellere forklare yderligere..

Hvis en hund har tilstoppede analkirtler kan det meget hurtigt sætte sig til regulær betændelse. Denne betændelse forvolder ekstreme smerter hos en hund og kræver nogle gange kirurgi, andre gange kan man nøjes med penicillinkur.

Hvis man ikke selv kan finde ud af at presse analkirtlerne, skal man gå til sin dyrlæge og få det gjort. Det er på niveau med at få klippet negle på hunden. Det skal gøres, ellers gør det skade.

Det er ikke noget man lige venter med, når først hunden viser symptomer. Det kan blive ret omkostningsfuldt.

• #23   7. jan 2012 altså min far er tit oppe hos dyrlægen(de er MEGET gode venner), så jeg og hunden tager da bar elige med her næste gang han skal derop(jeg tror det er mandag)

• #24   7. jan 2012 Det lyder som en god ide.

• #25   7. jan 2012 Ja undskyld men jeg undre mig så over at mine hunde ikke er blevet dødsyge, hvis en numsekløe en enkelt gang er tegn på alt det grimme du beskriver *CH*

Jeg tager det i hvert fald med ro bare fordi numsen får en enkelt tur over gulvet måske 2 gange hvert halve/hele år smiley

Self. hvis hunden blev ved at køre numsen flere gange og ændre adfærd så vil jeg blive bekymret og kontakte dr.dyr.

Man kontakter jo ikke lægen fordi man lige hoster en enkelt gang - som måske kan udvikle sig til lungebetændelse, indlæggelse på sygehuset og i værste tilfælde ende med døden.

Ved jeg måske sætter det er lidt grovt op, men alt med måde smiley

• #26   7. jan 2012 Lone, som sagt kan det jo sagtens ske, at hunden får succes med at få tømt analkirtlerne på tæppet ved hjælp af sin gnubben og så er den ged jo barberet...

• #27   8. jan 2012 Det behøver nu ikke være analkirtlerne. Gizmo kan finde på og gøre det hvis der sidder lidt indtørret og generer ham. Så bliver han lige tørret bagi og så er den potte ude smiley

Kommentér på:
spøjs og klam hund!

Annonce