4.150 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 27 Svar

Hvor ofte er det okay at lade sin hund være alene? Hvor ofte er det okay at lade sin hund være alene?

Mit spørgsmål lyder på om hvor ofte man kan tage i byen eller ud til vennerne og lade hunden/hundene blive hjemme?

Jeg har selv den holdning, at har du valgt at få hund så efterlader du ikke bare din hund alene i weekenderne. Hjemme ved os har vi lavet den regl fra starten af at Lady ikke skal være alene når det er mørkt, så Lady har aldrig været alene en nat. Sker det at vi går ud sammen, som selvfølgelig hænder vi gør engang imellem så kommer hun over til mor nr 2, nemlig svigermor smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skift af elpære 250 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo 1.250 kr.
  • Cleaning 205 kr.
  • Dækskifte på el-løbehjul 670 kr.
  • Samling af ikea kommode 700 kr.
  • fjerne ukrudt 1.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvor ofte er det okay at lade sin hund være alene?
  • #1   30. apr 2012 Man har altså et liv udover at have hund.

Molly var alene 8 timer lørdag og 8 timer søndag, hun lever endnu :O))

• #2   30. apr 2012 Min har været alene hjemme i næsten en dag, når menneskerne endelig kom, var det ind af huset, og så ud igen smiley

• #3   30. apr 2012 Jeg kan ikke lide min han er alene, så jeg er altid hjemme i weekender eller har ham med mig. Det er kun sket 2 gange på de 6 mdr jeg har haft ham at jeg har været i byen - og det er selvom jeg stadig bor hjemme så han også har mine forældre smiley
    Jeg kan ikke lide at han skal undvære mig i weekender når han også undværer mig i hverdagene (selvom det sjældent sker han er helt alene hjemme)
    Men jeg er nok også en rigtig pyldremor smiley

• #4   30. apr 2012 Nu har jeg jo realativt gamle hunde så alle de fine principper man kan have i starten går jeg ikke så højt op i længere og jeg har altså fået en rimelig løs elastik med årene.
    Mine kan da sagtens være alene en nat hvis jeg en sjælden gang skal i byen eller til en fest. Hvis jeg har været på arbejde kan jeg også sagtens lade dem være alene og tage ud og handle eller på besøg uden hund, jeg render tit mange gange ud og ind og mine trives fint, ha aldrig haft alene hjemme problemer selvom jeg tit har været hjemmegående.
    Jeg går dog som regel ikke fra dem i hvad der f.eks er en arbejdsdag 8-9 timer for derefter at komme hjem og så gå i mange timer en gang til, jeg tager altid hensyn til at jeg har hunde men jeg har også et liv.

• #5   30. apr 2012 I kommer ikke så meget ud om vinteren hva?

Jamen jeg har ingen kvaler med at smutte ud om aftenen, når jeg har brugt dagen sammen med ham. Og om han er alene om dagen eller aften eller natten- ja det er det samme for ham. Han sover jo bare

Jeg går bare ikke fra ham to gange på en dag- så hvis vi skal noget om aftenen, bif, ude og spise eller andet, hvor han ikke kan komme med. Ja så bliver han passet af en nabo.

• #6   30. apr 2012 Jeg jonglerer mellem 4 jobs her sommeren over, så min hund er også en del alene, har kun 1/2 eller 1 hel fridag pr. uge. Hun er alene hjemme mellem 4 og 15 timer om dagen, dog i de lange dage med 1/2 times luftetur og hygge inden jege kører tilbage til job.

-Jeg kompenserer så ved at stå op kl. 4 om morgenen og cyke 2 timer i skoven med hende hver dag og går en lang aftenstur i byen med hende efterfuldt af 1 times leg/hygge herhjemme inden jeg går i seng.
    - Så hun lider ikke overlast, er til gengæld mig der lider af søvnmangel mellem mine fridage smiley

- Hun overnatter ALDRIG alene, der får jeg hende passet hvis jeg skal noget. Men hun kan sagtens være alene indtil godt over midnat hvis jeg en sjælden gang skal i byen, men så er jeg jo også først taget hjemmefra efter aftensmaden, så det giver det samme som en arbejdsdag.

• #7   30. apr 2012 Er egentlig ikke et ''ude sent''-menneske, så det har Vaks endnu til gode. Kan han klare det? Ja, det kan han nok godt.

• #8   30. apr 2012 Domino. "at man ikke er væk på de tidspunkter hvor den normalt bliver luftet... "
    Mine har så ikke engang faste luftetidspunkter eller fodertidspunkter så det problem har jeg ikke....egentlig underligt mine hunde ikke er rundtossede smiley

• #9   30. apr 2012 He he faste luftetider kender vi heller ikke til. Louie får første lufter mellem kl6 og 13. Og ja den sidste mellem 22 og 5 alt efter, hvor vi går i seng.

• #10   30. apr 2012 Domino: Om morgenen kører jeg hende træt fysisk, men tro mig hun har også masser af tid til at snuse osv. - jeg er ikke den hurtigste cyklist og hun er en turbohund smiley Vi laver også gerne lidt sporsøgning eller pind-kastning, når jeg lige skal holde pause på ruten... igen, kondién ved mig mangler smiley

Om aftenen går vi tur og træner på turen og så er det bare hjem og hygge sammen bagefter.

Hun stortrives smiley
    - Er så også sammen med hende på 99% af mine fridage.

• #11   30. apr 2012 Vaks har sq heller ikke faste hverken luftetider eller fodertider xD
    - Han er endnu ikke blevet sindssyg smiley

• #12   30. apr 2012 Domino. Jeg fodre altid efter luftetur for at overkomme det problem smiley
    Men mit indlæg var ikke nogen kritik, det var bare en lille sjov sidebemærkning. Jeg vil da også altid anbefale at man har faste lufte/fodertider når man har hvalp smiley

• #13   30. apr 2012 Domino: Tro mig, ser også frem til vinterhalvåret hvor jeg er nede på deltid og igen kan nyde lidt søvn *ss*
    - Hunden er jo mit valg, så hun skal ikke lide pga. mine arbejdstider om sommeren smiley

• #14   30. apr 2012 Jeg ser heller ikke noget forkert i at andre lader deres hunde være alene om natten, det er bare mig der er en pyldremor smiley - Men at gå i byen hver weekend 2 gang det synes jeg er for meget. Hjemme ved os er Lady hjemme mellem 4-8 timer i hverdagene, skal vi begge noget efter skole/job så kommer hun over til svigermor, da vi ikke vil efterlade hende endnu engang.

• #15   30. apr 2012 Domino. Tja det står mine frit for at gå til døren hvis de skal ud så bare rolig de går sgu ikke og klemme numsehullet sammen fordi jeg ikke GIDER rejse mig indenfor 12 timer.
    Fordi man ikke har faste tidspunkter betyder det jo ikke at ens hunde skal gå og holde sig i evigheder.

• #16   30. apr 2012 Heller ingen faste gå tider her. Nogen gange har vi en hund der vil lege kl. 9 - Andre gange ligger hun i sengen til op af formiddagen og så kommer hun først ud der. Hun kommer dog fast ud ca kl. 22-23 og tisser og så vækker hun os engang imellem om natten hvis hun skal ud.

• #17   30. apr 2012 Hehe okay så fatter jeg ikke hvad du mener det er jo let at misforstå det skrevne ord, for jeg lufter altså også først mine når jeg står op.....det andet er sgu lidt svært ;D

• #18   30. apr 2012 Nu kunne det jo være, at hundene heller ikke havde faste spisetuder, det har mine fx ikke... Eller havde fri adgang til haven / toilet via hundelem... Som mine fx har smiley

• #19   30. apr 2012 Tja... Nu bor jeg alene og jeg har fuldstidsarbejde. Ydermere er jeg på skift dag, aften og nattevagt, det vil sige de er både alene om dagen, aften og natten på skift.

Det dør de ikke af.

• #20   30. apr 2012 Uhh det ved jeg ikke, mine er ikke så tit alene om aften og i weekenderne, som regl kun nogen timer af gangen, da jeg oftes har dem med, både familie og de fleste veninder forlanger de kommer med, så det er jo dejligt og nu er jeg flexjobber så arbejder kun 15 timer om ugen fordelt på 3 dage smiley Jeg søger dog for de er lidt alene hver dag, da Bazil ikke er så glad for at jeg går fra ham, dvs han ødelægger ikke noget og stopper med at hyle med lige når jeg går der går han helt i selsving og skriger op...

Mine bliver også luftet på forskellige tider jeg er ikke morgen menneske så har jeg fri kommer de først ud mellem kl.11-13 og til hverdag er det ved 9 tiden de bliver luftet, men det passer dem ikke for de vil også sove længe hvis de selv kan vælge *LOL*
    Hvis Bazil skal tisse før jeg er vågen åbner jeg havedøren og så tuller han hurtigt ud og letter ben og 2 min efter ligger han og snorker videre ved siden af mig *GG*

Og selvom jeg har så forskellige luftetidspunkter så var Bazil også renlig efter få dage her i huset, så ingen problemer der.

• #21   1. maj 2012 Jeg har et princip om, at hundene ikke skal være alene mere end en arbejdsdag. Dvs fra kl 8-16. Da jeg havde et 7-15 job, kørte enten min mand eller jeg direkte hjem fra job, og den anden handlede ind hvis det skulle ordnes. Den anden kørte hjem til hundene og gik tur med dem. Og så var der altid en hjemme om aftenen ved dem. Vi arrangerede sport og fritidsaktiviteter så vi var væk forskellige dage, aldrig på samme tid. Kørte vi begge var det kun i weekenden og kun max 8 timer.

I dag er det lidt anderledes, da jeg rejser væk på job 14 dage ad gangen, men så er jeg til gengæld hjemme i 4 uger bagefter. Og i de 14 dage må det gå som det bedst kan, da min mand har job og uddannelse at passe. Men de overlever....

• #22   1. maj 2012 jeg har et problem, aya er alene i hverdagene, i ca 8 timer mandag til torsdag og 5 timer fredag,,,,,,men imorgen skal vi til skolefest kl 18 i min datters skole, så aya skal være alene igen, det har vi aldrig prøvet....aya er 4 år og god til at være alene, men hader at gå fra hende nr 2 gang.....min datter er hjemme ved 13 tiden imorgen og går 1 time med hende, og jeg kommer 15.30, og sørger for at være sammen med hende til vi skal afsted og så tager jeg hjem tidligt, ved 20.30 eller 21 tiden, min datter skal være der til kl 22.
    jeg håber og tror det går, men jeg syntes ikke om det....

• #23   1. maj 2012 Vi forlader kun hundene en gang i døgnet, så hvis de er alene mens vi arbejder, er de ikke alene senere på dagen. Weekenderne handler om hundene, så da er vi på tur sammen.
    Jeg kan ikke se meningen med at have hund hvis den skal være alene hovedparten af døgnet. Hunde er flokdyr og trives dermed med den tætte kontakt.

• #24   1. maj 2012 Santos er da sommetider alene hjemme hvis jeg skal i byen eller til fest i weekenden. Hunden aner jo ikke om det er lørdag eller onsdag. Jeg er dog aldrig væk hele natten, hvis jeg ved at jeg skal det, bliver han passet af min bror eller mor (hvis manden heller ikke er hjemme)
    Hunden dør ikke af at være alene hjemme, og heller ikke om natten. Så længe hunden er luftet og akitiveret ser jeg intet problem i det. Dog er det sjældent at Santos er alene hjemme mere end 1 gang om dagen.

Og med hensyn til luftningstidspunkter, så har vi heller ikke nogen faste gåtider. Vi går om morgen/formiddagen og igen om aftenen smiley

• #25   1. maj 2012 Domino4evers: han kommer skam ud, hvis han beder om det. Men det gør han nu ikke så tit. Hvis han først kommer ud kl13, så er det jo fordi vi først er gået i seng kl sent, hvor han har fået den sidste tur- og han spiser altid, når vi kommer ind fra sidste tur. Så der går ikke 12 timer i mellem mad og luftetur- eller lufteture for den sags skyld. Så hop du bare ned af din forargede hest

• #26   1. maj 2012 Mine bliver os kun efterladt 1 gang i døgnet og ikke længere end en arbejdsdag. I weekenden er de mindre alene hjemme.

Men stadig, de dør ikke af at være alene.

• #27   1. maj 2012 Jeg lader min hvalp være alene 1-2 gange om dagen. Kommer lidt an på dagene smiley Og nogle gange har vi selvfølgelig nogle ting jeg/vi skal hvor hunden ikke kan komme med, jamen så må han jo være alene der også smiley
    Lige pt. er han mest alene ude i sin hundegård, så jeg tænker ikke så meget over i en skoledag hvis tiden er presset om jeg er hjemme efter 7 eller 8 timer.. Har en dag i skolen hvor jeg først er hjemme efter 9 timer, og det kan ikke gøres hurtigere. Men han har en hundegård, med isoleret hus, legetøj, tyggeben og selvfølgelig masser af vand.
    Selvfølgelig har jeg ikke hund fordi den skal være alene, men forstå mig ret, tænker ikke så meget over det der med om hvor længe han skal gå og holde sig smiley

Kommentér på:
Hvor ofte er det okay at lade sin hund være alene?

Annonce