3.716 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Kleiner mynsterlænder Kleiner mynsterlænder

Er der nogen herinde der har erfaring med, hvordan racen er. Det er lidt svært at finde ud af for nogen steder står der at den er stædig og meget egenrådig, andre steder at den er meget samarbejdsvillig, lærenem og venlig.
Jeg overvejer at jeg skal have denne race.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skift af elpære 250 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo 1.250 kr.
  • Cleaning 205 kr.
  • Dækskifte på el-løbehjul 670 kr.
  • Samling af ikea kommode 700 kr.
  • fjerne ukrudt 1.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kleiner mynsterlænder
  • #1   9. maj 2012 jeg kender et par stykker der har sådan en og hvad jeg har set så syntes jeg at de prøver sin ejer rigtig meget af og som du selv skriver oplever jeg at de er meget egenrådige og stædige ja smiley

• #2   9. maj 2012 Jeg har ikke selv haft racen, men kender en del.

Det er en dejlig, glad og venlig hund med krudt i måsen i de unge år, men en hund, der abslut også evner at slappe af.

Den vil gerne arbejde, men besidder også en pæn portion selvstændighed, så det er ikke en race, der som en retriever uden videre gør de samme øvelser igen og igen

• #3   9. maj 2012 Nej det forventede jeg absolut heller ikke, jeg har jo toller og jack russel i forvejen og de er jo også en arbejdsomme racer, men de kan slappe af også og det er egentlig det det drejer sig om også smiley

• Lea Juhl K
    Lea Juhl K Tilmeldt:
    jan 2012

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 50
    #4   9. maj 2012 Mine forældre har en kleiner münsterländer tæve, og jeg syntes det er en dejlig race. Derudover kender jeg flere fra træning i DCH. Min erfaring er, at det naturligvis er en aktiv hund der kræver motion og mental træning. Men når det er sagt, er det uden tvivl en hund der er rolig indendørs, og en dejlig familiehund. Det er en jagthund, men den fungerer helt sikkert også i en familie der aldrig har tænkt sig at bruge den til jagt; det har jeg set flere eksempler på.

Hvis du er interesseret, har mine forældre 2 han hvalpe på 9 uger til salg lige nu:

http://hundegalleri.dk/mar_vis.aspx?MarID=75319

• #5   9. maj 2012 Jeg er på min 3. münster, jeg har andre racer, men münsteren passer bare super godt til mig og mit temperament, en meget lærevillig hund, glad og løber absolut ikke på væggene, den jeg har og de andre jeg har haft, har været meget rolige indendørs, og så er de sjove, de er gode til, at finde på skægge ting, de er også gode problemløsere.Så alt i alt en skøn race. Men kig på forældrene til den hvalp/hund du skal have, for så får du et godt fingerpeg om hvordan den bliver.

• #7   9. maj 2012 Åh min bedstefar havde en, Addi, det var simpelthen en helt igennem fantastisk hund. Jeg var jo blot et barn, men virkelig en skøn hund og meget kærlig og rolig. Han brugte den så til jagt hvor den var virkelig dygtig, desværre blev den sær efter han døde og blev aflivet. Nu går de på jagt i himlen sammen, det er jeg sikker på<3

• #8   9. maj 2012 min veninde har en, bibbi, som har givet hende mange grå hår smiley

de første 3 år var hun en pest, stak af, gøede af alt og lystrede ikke for en hat..

men da det lagde sig, er hun blevet en fantastisk pige smiley elsker alle ( bortset fra katte og andre tæver ) passer godt på huset, bliver hjemme i haven og hører super godt smiley
    nu er hun ved at være en ældre dame på 13, som nyder at tulle rundt i sin have med ungerne smiley

har du erfaring med hunde, kan du få en super dejlig hund ud af det.. men gør du som min veninde, og køber den som første gangs hund, skal du regne med lidt ballade smiley

• Lea Juhl K
    Lea Juhl K Tilmeldt:
    jan 2012

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 50
    #9   9. maj 2012 Jeg vil ikke modsige mig nogle personlige erfaringer, det er jo det vi alle taler ud fra, men jeg kender 4 der har haft kleinere som førstegangshund, uden at få grå hår af det. smiley

• #10   9. maj 2012 Har lige sagt farvel til min Münsterlænder gennem 13 år.
    Kan kun sige, at det er en dejlig race, der dog behøver aktivering for at trives, og gerne noget, hvor den kan bruge sit gode hoved. Så en masse mental træning, skal man kunne tilbyde - udover daglige lufteture. Egner sig ikke til kun at blive "luftet af i haven". smiley
    Det ER en race, der kan være lidt egenrådig, men er samtidig samarbejdsvillig, under de rette forudsætninger. Lidt knald på er der dog også i de unge år. smiley
    Så har man lysten og tiden til at arbejde med skøn jagthund - der godt kan trives som familie-hund, hvis den blot aktiveres - så er en Münsterlænder en dejlig hund.
    Jeg vil dog råde til, at finde en stambogsført hvalp, hvor forældrene er tjekket for div. skavanker.
    Held og lykke med jagten på din nye hund. smiley

• #11   10. maj 2012 Tak for alle jeres dejlige svar, jeg skal ud og se en tæve hvalp pinselørdag, mine hunde er altid med stamtavle, da jeg arbejder både med prøver og udstilling.
    Hvilke skavanker kan jeg forvente der er i racen, jeg har fået at vide at der så og sige ingen er, lidt allergi og lidt epilepsi, forældrene til det hvalpekuld jeg skal ud og se er HD fotograferede med A på begge forældre og øjnelyste uden anmærkninger.
    Men med de svar jeg har fået fra jer, har jeg i hvert fald fået mere blod på tanden, der vil jo altid være nogen hunde der falder ud i forhold til adfærd.Men som en skriver så kan man se meget ud fra forældrene til hvalpene.

• #12   10. maj 2012 Hvor skal du se på hund fra?

• #13   10. maj 2012 Jeg skal først ud og se nogle forskellige steder, så jeg lægger mig ikke fast på et bestemt sted endnu, før jeg har kigget smiley

Kommentér på:
Kleiner mynsterlænder

Annonce