3.716 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
12 Svar
Kleiner mynsterlænder Kleiner mynsterlænder
Er der nogen herinde der har erfaring med, hvordan racen er. Det er lidt svært at finde ud af for nogen steder står der at den er stædig og meget egenrådig, andre steder at den er meget samarbejdsvillig, lærenem og venlig.
Jeg overvejer at jeg skal have denne race.
0 synes godt om
jan 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 12 Svar: 42
okt 2010
Følger: 17 Følgere: 48 Hunde: 10 Emner: 78 Svar: 8.088
Det er en dejlig, glad og venlig hund med krudt i måsen i de unge år, men en hund, der abslut også evner at slappe af.
Den vil gerne arbejde, men besidder også en pæn portion selvstændighed, så det er ikke en race, der som en retriever uden videre gør de samme øvelser igen og igen
jan 2008
Følger: 14 Følgere: 13 Hunde: 2 Emner: 4 Svar: 153
jan 2012
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 50
Hvis du er interesseret, har mine forældre 2 han hvalpe på 9 uger til salg lige nu:
http://hundegalleri.dk/mar_vis.aspx?MarID=75319
dec 2011
Følger: 1 Følgere: 5 Emner: 6 Svar: 1.086
aug 2006
Følger: 20 Følgere: 19 Hunde: 4 Emner: 98 Svar: 2.510
jun 2008
Følger: 8 Følgere: 9 Hunde: 3 Emner: 36 Svar: 500
de første 3 år var hun en pest, stak af, gøede af alt og lystrede ikke for en hat..
men da det lagde sig, er hun blevet en fantastisk pige
nu er hun ved at være en ældre dame på 13, som nyder at tulle rundt i sin have med ungerne
har du erfaring med hunde, kan du få en super dejlig hund ud af det.. men gør du som min veninde, og køber den som første gangs hund, skal du regne med lidt ballade
jan 2012
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 50
feb 2006
Følger: 12 Følgere: 11 Hunde: 2 Emner: 9 Svar: 84
Kan kun sige, at det er en dejlig race, der dog behøver aktivering for at trives, og gerne noget, hvor den kan bruge sit gode hoved. Så en masse mental træning, skal man kunne tilbyde - udover daglige lufteture. Egner sig ikke til kun at blive "luftet af i haven".
Det ER en race, der kan være lidt egenrådig, men er samtidig samarbejdsvillig, under de rette forudsætninger. Lidt knald på er der dog også i de unge år.
Så har man lysten og tiden til at arbejde med skøn jagthund - der godt kan trives som familie-hund, hvis den blot aktiveres - så er en Münsterlænder en dejlig hund.
Jeg vil dog råde til, at finde en stambogsført hvalp, hvor forældrene er tjekket for div. skavanker.
Held og lykke med jagten på din nye hund.
jan 2008
Hvilke skavanker kan jeg forvente der er i racen, jeg har fået at vide at der så og sige ingen er, lidt allergi og lidt epilepsi, forældrene til det hvalpekuld jeg skal ud og se er HD fotograferede med A på begge forældre og øjnelyste uden anmærkninger.
Men med de svar jeg har fået fra jer, har jeg i hvert fald fået mere blod på tanden, der vil jo altid være nogen hunde der falder ud i forhold til adfærd.Men som en skriver så kan man se meget ud fra forældrene til hvalpene.
dec 2011
Følger: 1 Følgere: 5 Emner: 6 Svar: 1.086
jan 2008
Kleiner mynsterlænder