1.593 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 23 Svar

Næsevaccine Næsevaccine

Hver gang Trolden er ved dyrlæge til sit årlige tjek spørger dyrlægen om hun skal have næsevaccine mod kennelhoste. Hun mener dog ikke det er spor nødvendigt når ikke hunden skal i pleje. Men nu er jeg kommet i tvivl om jeg skal takke ja til den næste gang vi er derinde. Hun kommer meget i skoven hvor der selvfølgelig er andre hunde, og så dem vi ellers møder på gaden. Hvad er fordelen ved næsevaccine?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skift af elpære 250 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo 1.250 kr.
  • Cleaning 205 kr.
  • Dækskifte på el-løbehjul 670 kr.
  • Samling af ikea kommode 700 kr.
  • fjerne ukrudt 1.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Næsevaccine
  • #1   26. sep 2012 Fordelen, er at den virker, fremfor den der er iblandet i den normale vaccine.
    Og så holder den vist noget længre...........

• #2   26. sep 2012 Fordelen er at du slipper for kennelhoste :o) Den alm. vaccine virker ikke mod alt kennelhoste.

Mine får den hver gang. Jeg gider simpelthen ikke kennelhoste og skulle have den isoleret osv... Og det er jo ikke fordi den er dyr, når man alligevel er der :o) Dog hader de den ;o)

• #3   26. sep 2012 Troede den almindelige dækkede ca 60% af alle hunde.
    Mine får ikke næse vaccinen og kommer heller ikke til det. I alle de år jeg har haft hund har vi aldrig haft kennelhoste.

• #4   26. sep 2012 Mine hunde får den. De omgåes med andre hunde til træning, udstilling mm. Ikke om jeg gider en hund med kennelhoste, det er synd for hunden og ikke en rar sygdom, vi har haft det hos min mor. Det er billigt sluppet:)

• #5   26. sep 2012 Altså de 100 kr. Pr hund om året giver jeg gladeligt.
    De hunde jeg har oplevet med kennelhoste har alle været korrekt vaccineret med alm. Vaccine!

• #6   26. sep 2012 Min han får den også har prøvet en hund med kennelhoste og hun blev smittet i den lokale hundeskov hvor der også bliver luftet internathunde, så det vil jeg ikke prøve igen.

• #8   26. sep 2012 Kaj det handler ikke om penge! Det handler om at jeg er imod overvaccinering og overmedicinering. Mine hunde bliver heller ikke vaccineret hvert år. Det er unødvendigt.

• #9   26. sep 2012 Her i sommers skulle jeg have vaccineret Rex mod kennelhoste fordi han skulle i pension. ALDRIG igen om jeg udsætter min hund for den stress (han måtte bedøves det kræ) og dyrlægen fortalte at han synes det var en komplet unødvendig vaccine fordi SÅ udbredt er den heller ikke og at den desuden kan behandles. Som Ginger skriver; Imod overvaccinering og overmedicinering!

• #10   26. sep 2012 Jeg bruger det ikke, har aldrig gjort det, og ingen dyrlæge jeg har brugt har tilbudt det eller nævnt den. Mine hunde kommer også en del på udstillinger og til træning.

• #11   26. sep 2012 Vi giver næsevaccinen, for hundene kommer mange steder med stor risiko for smitte, herunder i pension.
    En syg hund skal isoleres, og det gider jeg ikke bøvle med.

• Charlotte
    Charlotte Tilmeldt:
    aug 2012

Følger: 1 Emner: 8 Svar: 855
    #12   26. sep 2012 Mine har aldrig fået den, mine slæbes med på utallige udstillinger , og den alm årlige vac indeholder også mod kennelhoste .

• #13   26. sep 2012 Min får næsevaccine, jeg vil ikke tage nogle chancer, han omgåes med flere hunde.
    Han kunne ikke lide det, men det var hurtigt overstået.

• #14   26. sep 2012 Ehm Charlotte.. det siger min dyrlæge den ikke gør. Netop derfor kennelhostevaccinen skal sprøjtes i næsen og ikke som en almindelig vaccine..

Og så vil jeg lige understrege at kennelhostevaccinen kun holder 1 år..

• #15   26. sep 2012 Minen får den IKKE, for hvis de gjorde kunne jeg ikke være i nærheden af dem i 6 uger !!
    Hunde der har fået den nasale vaccine må nemlig ikke omgås imumsvage personer i 6 uger efter.....
    -

• #17   26. sep 2012 Den almindelige indeholder vaccine mod kennelhoste, det står i alle vores papirer.

Her er en vaccinationsattest som den ser ud hos min dyrlæge:
    http://gingers.dk/galleri/albums/userpics/10001/isitohund.jpg

(den er godt nok en fejl og for min kat - men hundenes ser ligedan ud)

• #18   26. sep 2012 hmm.. tror da vist lige jeg skal have snakket med min dr. dyr! Er det en specifik vaccine I får?

(Især fordi jeg ikke vil udsætte min hund for den snude-episode igen. Den var møg-traumatisk for både mig og kræet!)

• #19   26. sep 2012 Det tror jeg ikke. Vi kommer altid bare ind til almindelig vaccination.

• #20   26. sep 2012 Mange hunde får en meget kraftig reaktion på næsevaccine mod kennelhoste desværre, har snakket med någle dyrlæge som næsten syns man burdte klage hos dem der laver vaccinen. Mange hunde får symptomer der ligner kennelhoste når de får næsevaccinen.
    Vaccinen hunden får med sprøjte er ikke så slem og bieffekterne er ikke så almindelige. Forskellen er at sprøjtevaccinen ikke dækker bordetella, men det dækker parainfluensavirus som er orsagen til kennelhoste i 80% af alle sygdomsfald smiley

Hvis hunden får kennehoste vaccin sammen med det almindelige (Nobivac DHPPi, almindelig+kennehoste, det vaccin de fleste hunde får) så ska man huske at genvaccinere mot kennelhoste (fex med Nobivac Pi, kun kennelhoste, sprøjte) efter et år hvis man stadig vil have beskyttelse mod kennelhoste. Basvaccinen hålder nemlig i 2-3 år, og kennelhostevaccin kun i 1 år smiley

• #21   26. sep 2012 Der er vist en del dyrlæger der ikke ved det der med at personer med imunproblemer, er i kemo etc. ikke må omgås nyvaccinerede hunde... faktisk skulle dyrlægen jo sige det til hundeejeren hver gang, for der kunne jo være kommet nye familiemedlemmer eller diagnoser i familien etc. siden sidste vac.det er jo ikke sikkert at hundeejeren siger andet end den skal have det sædvanlige.... men ikke lige for sagt at bonusbarnet forresten fejler det ene eller andet.

og tilbage til startemnet.
    Vi har 2 gange haft kennelhoste i flokken, de havde alle fået den alm. kombi vac. , så de var altså ramt af en type som den alm. ikke dækkede. Nr 2 gang var næse vac. lige kommet frem og siden da har de også fået den.

• #22   26. sep 2012 begge mine får næsecaccinen. Så de skal godt nok vaccineres hvert år i næsen, men kun stikkes hvert 3. år. Hvis de havde fået vaccinationen mod kennelhoste sammen med den anden vaccine, så var de nødt til at skulle stikes hvert år, det slipper de for nu smiley Ingen af mine har haft bivirkninger fra næsevaccinationen

• #24   26. sep 2012 Ok det var intressant at vide at fladsnuder har problem med dem!

• #25   26. sep 2012 OK, min dyrlæge siger som sagt også at det er unødvendigt når hun ikke er fast sammen med andre hunde, og det lyder som om det ikke er rart for hunden. Hun får vaccine hvert år til sit sundhedstjek og den mærker hun ikke noget til, så tror bare jeg holder mig til den.

• #26   26. sep 2012 Hvis det er nobivac dhp hun får så skal hun kun vacciner hvert 2-3 år. Har lige haft problem med en dyrlæge der overvaccinerer. Det er virkelige dårligt syns jeg.

Kommentér på:
Næsevaccine

Annonce