1.216 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 44 Svar

Hvilken race? Hvilken race?

ja, dette er bare en hyggetråd mens jeg venter meget utålmodig på hvalpe her i huset smiley
Hvad er jeres drømmerace? Hvis i skulle ud og have hund lige nu, hvilken race kunne i så tænke jer at "prøve" og hvorfor??

Jeg kunne tænke mig at have en langhåret collie.. hvorfor? halloooo, jeg så Lassie som lille smiley

Eller en dobermann smiley Har altd været facineret af den race smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Dishwasher e15 error 1.000 kr.
  • Montere et vitrineskab 500 kr.
  • Vandhane problemer 500 kr.
  • Opsætning af lampe 500 kr.
  • Kogeplade afmontering og montering 1.000 kr.
  • Hækklipning af ca. 38 m inkl. bortkørsel 2.100 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvilken race?
  • #1   27. nov 2012 En mastiff. Elsker størrelsen og deres sind. En rolig kæmpe, med hængelæber smiley eller en leonberger mere! Fantastisk race som passer perfekt til mig smiley

• #2   27. nov 2012 jeg har fundet min drømmerace, så hvis jeg skulle ud og købe ny hund, så blev det en japansk spids mere

den passer perfekt i sind, størrelse og aktivitetsniveau til vores familie og så er det jo bare et ekstra plus at den også er smuk

profilbillede
  • #3   27. nov 2012 Jeg er blevet ret vild med Flat Coated Retrieveren smiley Og skulle jeg have en ny hund ville det nok blive sådan en smiley Jeg vil godt prøve en stor hund næste gang, og er vild med flattens personlighed, en glad udafvendt klog hund med krudt i måsen smiley

• #4   27. nov 2012 Jeg er vild med min am akita og det bliver også sådan en hvis der købes ny hund. Skulle jeg prøve noget nyt ville det blive en dogue de Bordeaux hvis kæresten kunne overtales

• #5   27. nov 2012 Her må det blive en Bull Terrier Miniature.
    Er forelsket i deres sind og deres helt specielle udseende!
    Skal også helt bestemt have én, en dag ude i fremtiden, måske om et par år smiley

• #6   27. nov 2012 Schæferhund eller Malinois! - super hunde smiley Og da jeg har schæferhund, er jeg ret godt dækker ind smiley

• #7   27. nov 2012 Hvis jeg skulle vælge en hund lige nu, blev det helt sikker en Japansk spids! smiley

• #8   27. nov 2012 BOXER smiley
    Elsker deres glade, barnlige sind... som en 5 årig med damp.
    Har haft en tidligere, lækker tigerstribet, men han blev desværre kun 5 år. smiley
    Kræver desværre for meget motion til at passe til vores liv lige nu, så det må vente.

• #9   27. nov 2012 Jeg har forelsket mig i en Keeshond. Så ville rigtig gerne have sådan en. Kæresten skal så først lige overtales til en hund mere, og så bagefter til den smiley

Og så en Belgisk hyrdehund (har ikke lige helt bestemt mig for hvilken en af dem).

Snakken har også været på en Samojede, som også er en rigtig dejlig hund.

• #10   27. nov 2012 Jeg har en Toller, og jeg elsker ham! Men hvis jeg skulle have en til hund, ville jeg gerne have en anden race så man ligesom har lidt forseklligt;-) Jeg tror jeg gerne vil have en Bomuldshund, en Beagle eller Cavalier King Charles Spaniel:-)

• #11   27. nov 2012 Langhåret collie. Men jeg lægger ud med en sheltie indtil jeg en dag ikke bor på 3 etage smiley

• #12   27. nov 2012 Jeg er fuldstændig fortabt i dværgschnauzeren smiley
    Jeg har ikke hund endnu, men til sommer sker det og så bliver det sådan en. Og så var jeg inde på terrierklubbens hjemmeside for et stykke tid siden, og faldt over Kerry Blue terrieren, som jeg bare synes er VILDT flot (ligesom en showtrimmet schnauzer også er det!) Men det bliver vidst først om MEGET lang tid, hvis jeg skal have sådan en stor hund smiley

• #13   27. nov 2012 Jeg ville helt klart have en ren Cane Corso eller en Doberman Elsker begge race så meget!

• #14   27. nov 2012 åååh der er jo så mange!! jeg har lige købt drømmehunden - Grand danois.
    men jeg er også ret vild med bull terrier, og dobermann smiley

• #16   27. nov 2012 Jeg har fundet min drømmerace og den næste hund vi skal have bliver også en Staffordshire bull terrier. Men hvis jeg en dag skulle kigge efter en ny race kunne jeg godt overveje en Bull terrier miniature eller Bullmastiff.

Jeg kender dog ikke til Bullmastiffen så om jeg overhovedet kan opfylde dens behov aner jeg ikke. Jeg synes bare de er hammer smukke smiley

• #17   27. nov 2012 Jeg har 20 forskellige drømmeracer som jeg elsker. Så lige nu tænke jeg lidt på at få mig en sværere hund, med et ulveagtigt udseende. Som f.eks. Tamaskan hunden eller en tjekkoslovakisk ulvehund, selvom jeg egentlig overhoved ikke synes de ligner ulve :i

• #19   27. nov 2012 Skulle jeg vælge en hund nu og her, ville det helt klart være en cavalier. smiley

Mine to drømmeracer er helt klart cavalier og mops. Jeg er nødt til at eje en mops engang!

• #20   28. nov 2012 Jeg skal have en staff om små 3 uger, og den er klart på top-5 listen smiley

Men jeg er håbløst skudt i spids-hundene. Synes de er så smukke, elegante og fine smiley Vi valgte dem dog fra da vi kiggede efter hund pga. deres gøen, da vi bor i en ret lydt lejlighed hvor hele blokkens ringeklokker både ringer indenfor i lejlighederne OG udenfor smiley

• #21   28. nov 2012 Uh.. på listen udover den race jeg har lige nu (Tamaskan Dog) er der nogle stykker

* Finsk Hyrdehund (helst med lyse øjne) - det her bliver forhåbenligt den næste hund vi får, altså udover en mulig omplacering af en voksen Tamaskan Dog han..
    * Alaskan Noble Companion Dog (de er bare såå langt væk og jeg vil lige vente nogle år med det projekt tror jeg lol - har dog kontakt med grundlæggeren samt flere ejere af racen) sort/black phase - faktisk kunne det komme på tale med et outcross i min egen race med dem
    * Smooth Collie (korthåret Collie i Sable og med ikke for meget hvidt) af meget sunde Amerikanske linier (fordi de er lidt større, og Collien der ikke er blevet to racer som her, hvilket betyder at de smooth oftere har en mere lækker og fyldig pels i stedet for det tynde pjask som ligner ja jeg ved ikke hvad som nogle korthårede har - desuden så skulle de også ifølge standarden single tracke og det er en ting jeg godt kan lide)
    * Canaan Dog (fantastisk lækker race, men jeg er ikke erfaren nok eller har pladsen osv. til sådan en vogter race endnu - when time comes!)

Der er ret sikkert også andre racer, men det er dem jeg lige kan sige på stående fod smiley

(vil da lige vedhæfte min næste drømme basse - eller jeg ville gerne have en tæve der så ud i høj grad som ham smiley - Finsk Hyrdehund)

profilbillede
  • #22   28. nov 2012 Uuuh, der er flere, og lige pt, er vi i gang med at læse om den ene, nemlig welsh corgi pembroke.

Derudover er jeg helt vild med mynderne, især whippet og så staffordshire bullterrier, boston terrier, sheltie og sikekrt flere jeg har glemt smiley

Derudover er jeg vildt imponeret over det brugsarbejde folk gør med malinois, men ville aldrig selv have sådan en, da jeg ikke føler jeg er kompetent nok til sådan en

• #23   28. nov 2012 Jeg har altid godt kunne lide mynder.. men min kæreste siger jeg ikke må få en -_-

Ejheller en nøgen hund ihhh!

• #24   28. nov 2012 wolfcub

min kæreste er fuldstændig forgabt i corgien, og er selv blevet ret vild med de ting jeg har læst, og har fået åbnet lidt kontakt til corgi ejere, så vi kan møde nogle eksemplarer og høre om livet med racen, og så smutter vi til udstilling og kigger til foråret

Kæresten synes også mynder er rigtig fine, men nok ikke helt så fascineret af dem som jeg er smiley

• #25   28. nov 2012 GAG
    fedt at i er enige smiley
    Det er min kæreste og jeg nu også det meste af vejen.. bortset fra at hun ikke synes der er nogen grund til at have en lille skødehund (selvom jeg jo egenligt godt kunne tænke mig en lille en til at ligge i skødet engang smiley )

Til gengæld så gik hun fra at ikke at være hundperson før vi mødte hinanden til at være helt hooked på den finske og vi planlægger så en spids udstillings tur d. 8. december på fyn for at møde blandt andet den (samt en masse andre racer jeg gerne ville møde! smiley )

spidser smiley

• #26   28. nov 2012 wolfcub:

meget, og siger da gerne, at det er mig der undersøger mest og så bringer det videre, men det passer os begge fint smiley

Indrømmer da gerne, at han faldt for den pga udseendet, og da vi snakkede om sådan en i fremtiden, så kiggede vi nærmere på sind osv, for at sikre, den passer til os og vores liv med hund. Og det virker heldigvis sådan

Kæresten har aldrig været vant til at have hund, men haft jævnlig kontakt med hunde gennem sin opvækst, og så har han taget mine to små hunde til sig, som var de hans egne, og vi deler da også udgifter og pasning osv ligeligt.

Men det bliver tidligst om 1½ hvis vi skal have sådan en, for vi skal være klar, have pengene, finde den rette opdrætter osv smiley og så vil vi være helt sikre på, at være fuldstændig klar

• #27   28. nov 2012 jeg var meget hip på cardiganen for nogle år tilbage.. er gået lidt væk fra den igen, efter jeg er blevet lidt ældre og har ændret min mening om hvordan jeg synes en hund skal se ud for at være mest muligt sundt bygget.. hvilket nok også afspejler sig af mine drømme racer smiley

var også lidt bekymret for den lange ryg som cardiganen havde, men de er jo bare totalt charme!

• #28   28. nov 2012 wolfcub

så vidt jeg kan læse mig frem til, er det faktisk nogle ret sunde racer, og ikke er kendt for rygproblemer selvom de har en lang ryg. For sundhed og også vigtig for mig smiley

• #29   28. nov 2012 jeg læste at det var en af de problemer de led af.. det er nogle år siden nu så jeg kan dog ikke give dig kilder.. forhåbenligt har du ret smiley

• #30   28. nov 2012 wolfcub

har i hvert fald læst med pembroken, at de ikke skulle have problemer.
    og i de anbefalede retningslinjer for avl, mener jeg de skal øjenlyses og have mindst very good på udstilling. men det er sikkert anderledes for cardigan, det er jo trods alt to forskellige racer

• #31   28. nov 2012 Mit hjerte siger Amr.Akita eller Keeshond, men det bliver en Kees, for jeg magter nok ikke Akitaen....(?) Med mindre jeg blver helt iorden igen med mit ben m.m.Og jeg har fundet en super sød og dygtig opdrætter af Keeshond ,,hvor jeg er velkommen når som helst smiley

• #32   28. nov 2012 Jeg har min drømmerace, skulle jeg have en mere blev det nok Cesky terrieren. Men Sealyham Terrieren er unik!!
    Andrea S: Jerg har haft Kerry Blue Terriers og kan sagtens følge din fascination. Det er en vidunderlig familiehund! Jeg ved hvor der ligger højkvalitetshvalpe på 4 ugers tid;-)))

• #33   28. nov 2012 Louise C: Nu må du ikke friste! smiley Arj, jeg bor i indre Kbh, og min hund skal kunne være i cykelkurven fra tid til anden, så det må vente med en hund af den størrelse.. Desværre...
    Ps. kiggede lige dine vuffere - utrolig fine!

• #34   28. nov 2012 Jamen så er det da godt at hvalpene ligger i københavn:-) Hvad med sådan en smar Christiania-bike;-)

• #35   28. nov 2012 Arj stop! Hehe smiley Jeg tror dværgschnauzeren er en bedre begynderhund, jeg har aldrig haft hund før.. Og de er altså vildt tunge de der christiania bikes smiley

• #36   28. nov 2012 en Landseer! smiley

Jeg har i mange år ønsket mig en newfoundlænder, men har ikke haft det nødvendige at tilbyde sådan en som det ser ud pt.
    Da jeg er til sort/hvide hunde ligger det jo ligetil med Landseeren.
    Kæresten ønsker sig en sankt bernhard, så det skulle ikke blive så svært at overtale ham til en Landseer....

Og så vil en Landseer passe godt til min labrador Trunte, så jeg ikke står med 2 vidt forskellige hunde...

• #37   28. nov 2012 Vi havde 2 som begynderhunde og det var temmelig vellykket;-) Meen jeg vil nu nok give dig ret. Skulle du alligevel være interesseret er det Ane Buch fra Dosseringens hundesalon som har dem - 9 stk efter en Smuk importeret tæve fra Irland og Årats Kerry Bluehan i DK som hun også selv ejer. Han er opdrættet af en rigtig god ven af mig, som bor i Hellerup(og som forventer hvalpe i morgen) - joh der er muligheder tæt på;-)

• #38   28. nov 2012 Dobermann smiley mååååååske en gang i fremtiden en Boxer. Elsker deres lalleglade sind.

profilbillede
  • #39   28. nov 2012 Helena: han er da en totalt frækkert på dit billede! smiley Har ALTID været facineret af Dobermann, da vores nabo havde en da jeg var barn (mindre barn hehe :-P), men der skal lidt mere viden indenbords inden jeg kaster mig ud i racen smiley Synes det er ærgeligt at de kuperede ik er lovlige mere smiley Men det er der sikkert blandede følelser omkring..

• #40   28. nov 2012 Anja: Det er nu en lækker dame. smiley Dobermann har altid været min favorit race, siden jeg var helt lille. Mht kupering, Bohema på billedet er importeret fra letland. Så man må stadig godt importere kuperede hunde fra lande hvor det er lovligt. smiley Har også en med ører og hale. smiley

• #41   28. nov 2012 ja vores nabo var politibetjent, dog var hunden bare husdyr, ik politi hund smiley Chain hed den, og han var bare en lækkerbasse og jeg gik altid tur sammen med dem og nussede om hunden smiley men den var nu meget overbeskyttende omkring mig, hvilket jeg aldrig forstod da det ik var vores smiley Tror også jeg hælder til import hvis det engang skulle være smiley

• #42   28. nov 2012 Man skal bare være meget grundig i sin søgen med import. smiley Ikke alt er lige godt.

• #43   28. nov 2012 ja, hvis det skulle komme på tale, så bliver det først når de andre er på den anden side af regnbuen, og så skal vi selvfølgelig have snakket med nogle erfarne opdrættere, der også har erfaring med import smiley ville ik kaste mig ud i det på egen hånd, uden den viden der skal til smiley

• #44   28. nov 2012 Tak for tippet Louise smiley Ja.. nu tænker man jo..;)

• #45   28. nov 2012 mange mange 100 tusind smiley

har jo lige fået aksel skt bernhard/landseer kryds hjem smiley ..
    men var der frit valg så står mynderne højt på ønske sedlen.. sammen med molosserne smiley .. og de nøgne smiley helst en standard xolo smiley

sådan en afghaner ville se knald godt ud i min sofa smiley

• Nicoline T
    Nicoline T Tilmeldt:
    apr 2013

Følger: 1 Hunde: 1 Svar: 8
    #46   3. jun 2013 Fisnk lapphund, de er bare så for skønne!

Kommentér på:
Hvilken race?

Annonce