1.169 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
21 Svar
Stereliseret tæve Stereliseret tæve
Min Tæve er for halvt år siden, blevet stereliseret. Desværre har det endt ud i fuldstændig ændret ædfærd. Hun er gået fra at være stille og rolig, til at blive opkørt over det mindste. Virker angst overfor selv de mindste ting, som vasketøjskurven, hvilket hun ikke var før.
Er der andre der har oplevet, sådan nogen ændringer ved deres stereliseret tæve???
Og hvis såfremt, har i nogen gode råd???
0 synes godt om
apr 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 7 Svar: 52
maj 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 2 Emner: 1 Svar: 129
Har du fået hende tjekket hos dyrlægen, om der kunne være noget..??
Min mistanke, kan gå på at hun måske er blevet rykket lidt skæv i hendes skelet, og derfor spænder og har ondt. Det kan godt give en hund der er mere opfaren. Det er tit at hunde får nogle skævheder efter en operation, da der bliver flyttet rundt på hunden mens den er under bedøvelse, og så er det nemmere at få lavet nogle lidt skæve vrid. Men kan ikke sige om det skulle være det, eller om hun har oplevet et eller andet gennem forløbet der gør det.
Kan anbefale dig at holde godt øje med hvordan hun bevæger sig, og om der er nogen forandringer i hendes bevægelser nu i forhold til før. Er der det, vil jeg mener der er en stor sandsynlighed for at en tur forbi en dygtig kiropraktor kan være en stor hjælp.
Har i hvert fald selv haft stor nytte af det med min hund. - Mindre opfaren, mere selvsikker og meget pænere bevægelser.
apr 2012
Håbede lidt på at nogen, hvis de havde prøvet det samme kunne komme med nogen guldkorn...
apr 2012
Men ville da undersøge det du skriver!!
apr 2012
Har du nogen gode råd??
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 95 Hunde: 4 Emner: 957 Svar: 17.992
Har haft 3 steriliserede tæver, ikke en af dem ændrede sig...
apr 2012
Og den smule usikkerhed hun havde inden, var ikke noget der fyldte stort i hverdagen! Skrev også i et tidligere indlæg at det kun var lidt usikker hun var.
apr 2012
apr 2007
Følger: 37 Følgere: 43 Hunde: 4 Emner: 150 Svar: 9.052
"Don't give up on her"
Af samme årsag fik jeg ikke kastreret min gamle border han.. han var nemlig en anelse usikker...
Derfor valgte vi at sterilisere vores tæve...
Der var lidt bøvl med hende de første måneder efter (men det kan der jo være mange årsager til) Men i dag er hun heldigvis glad og harmonisk
maj 2011
Jeg spørger lige for en sikkerhedsskyld, efter Alfisten nu har linket til den artikkel fra hasf.dk
Og til Alfisten, tror du skal læse den igen, for syntes du modsiger dig selv lidt i forhold til hvad der står i den. Var nød til at læse noget af den for at være sikker på den ikke er blevet lavet om (kender hende der har skrevet den, så har læst den før)
Det er nemlig oftere ved hanhunde at man oplever at han bliver mere nervøs og usikker, end det er med tæver. Det er lige modsat med en tæve. Det hænger sammen med niveauet af kønshormonerne inde i hunden. Mener også det står i artiklen, ellers står det i en af de andre på siden..
mar 2009
Følger: 67 Følgere: 135 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 159 Svar: 12.790
apr 2012
apr 2012
maj 2011
Den meget korte forkalring: Østrogen (kvindeligt kønshormon) fremmer usikkerhed
Testosteron (mandligt kønshormon) fremmer selvsikkerhed.
Både han og hun har begge dele, men det er også sådan at hanner har mere af det mandlige, og hun mere at det kvindlige hormon. Når man neutraliserer (kastrerer) fjerner man en stor del af den produktion, så der bliver mere udlignet i hormonerne, og der derved ikke er en lige så stor forskel. Det vil også sige at der kommer mere af det hormon der ikke var så meget af før.
Men ja, usikkerhed vil blive fremmet, da man ændrer på hormonerne (hunden er jo ikke som den var før), og den skal også have lov til at finde sig selv igen og det kan tage noget tid.
Vi er bestemt ikke helt uenige
Men jeg vil også mene at det er et meget fåtal af tæver der vil blive så usikre som TS skriver det, og så er det virkelig også en ud af mange der er blevet så nervøs.
Derfor hælder jeg også til at der må være noget andet der kan gøre det.
maj 2011
Også fordi der er forskellige anbefalinger, fra dyrlæge til dyrlæge..
Man kan nemlig resikere at hvis det er for tæt på sidste løbetid, at tæven er falsk drægtig, og dermed kan blive holdt i den. Men det er bare endnu et forslag af mange
Og når jeg nu tænker mig om, så hvis det havde været sådan at min skulle neutraliseres, og den normale anbefaling var blevet fulgt, kunne det nemt være sket her, da hun fik et tilbage fald og blev falsk drægtig anden gang mellem 2 løbetider.
apr 2012
apr 2012
okt 2006
Følger: 29 Følgere: 48 Hunde: 4 Emner: 135 Svar: 4.930
apr 2012
Godnat...
maj 2011
det er hende vi har brugt, og syntes hun er rigtig dygtig.
aug 2009
Følger: 56 Følgere: 56 Hunde: 9 Emner: 83 Svar: 1.803
min svigerinde kan mærke på sin hund, hvornår løbetiden skulle have været der, hun bliver mere klæbende og ængstelig
synes det er trist at høre.
er det nu at hun egentlig skulle have haft sin løbetid?
Stereliseret tæve