838 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Dyrlæge frustreret Dyrlæge frustreret

Ih jeg er simpelthen så frustreret, og bliver nødt til at komme ud med det, og måske høre andres mening...

Jeg var til dyrlæge med Oscar for noget tid siden, hvor hun trykkede på knæet og knæk så haltede Oscar i 1 uge efter. Hun insisterede på at han skulle opereres med det SAMME!
Vi ville lige afvente. Nu er det så væk. Oscar har været glad og leget - så vi har valgt ikke at operere på nuværende tidspunkt da han simpelthen ikke er plaget af det.

Så idag tog vi til dyrlægen for at få lavet en sundhedsattest til forsikringen (skal opgraderes). Oscar er fin og fejler ikke noget, udover lidt tandsten som skal renses. Hun pointerer at begge knæ ser super fine ud og der ikke er noget.. (fatter ikke at hun ikke engang kan huske os? det er 2 uger siden)
Men så tager hun så fat i knæet igen, og denne gang det venstre - trykker mega hårdt og KNÆK så var venstre knæskal sgu også løs.. Så prøvede hun lige med højre igen, og knæk så var den løs igen. Så han har patella lux. Vi vidste godt der kunne være lidt med højre knæ efter sidste besøg, men for 2 uger siden var der intet med venstre. Nu er begge knæ så konstateret patella lux i grad 3!! Og hun siger så at han IKKE BEHØVER blive opereret... What?!

Altså hvad helved... Kan slet ikke finde ud af hvor slemt det egentlig er, og er lidt frustreret over at det PLUDSELIG er kommet efter HUN har presset på hans små spinkle knæ.

Det kan godt være jeg er pylret, men helt ærligt hvad skulle det til for at presse SÅ hårdt på begge knæ - når de i første omgang ikke fejlede noget.. Og jeg måtte i øvrigt selv sætte knæskallen på plads efter hun havde presset den ud til siden.. Han har ALDRIG været plaget af det førhen, så vi er total chokket lige nu. Til alle andre sundhedstjek har knæene intet fejlet, men lige pludselig efter besøget hos hende har han patella lux 3 i begge knæ!

Kan hunden egentlig godt få patella lux i en alder af 3 år, ud af den blå luft? For han er blevet tjekket før og som hvalp, og der har intet været.

ØV en træls oplevelse.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skift af elpære 250 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo 1.250 kr.
  • Cleaning 205 kr.
  • Dækskifte på el-løbehjul 670 kr.
  • Samling af ikea kommode 700 kr.
  • fjerne ukrudt 1.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Dyrlæge frustreret
  • #1   8. jan 2013 Hvilken dyrlæge var det? Og du måtte selv sætte knæene på plads igen? Omg

• #4   8. jan 2013 Hvis hunden har patella lux så har den det, altså det er ikke noget dyrlægen lige pludselig kan skabe ved at trukke på knæet. Det er en tilstand som oftes forværes med årene(mindre racer er særlig udsatte). Ikke alle hunde viser symtomer på det så længe det er i mild grad, derfor kan det godt "pludselig" opstå. Det er bestemt ikke anbefalelses værdig at man i tide og ud tide render og trykker på knæene, men det er nødvendig for at undersøge om hunden har det og efter sådan en undersøgelse er det normalt at hunden er mere smerte påvirket end ellers(det ville vi også selv være). Jeg kan ikke sige om jeres dyrlæge har handlet forkert eller ej, det er svært ud fra din beskrivelse.
    Men hvis jeg var dig ville jeg opsøge en anden dyrlæge som har speciale i knogler og led og få en vudering derfra.
    Det er ofte begge knæ det er galt med hos en hund og ikke blot det ene, med mindre det er en ulykke eller en skade som hunden har opdraget sig gennem opvæksten som ligger som baggrund for det løseknæskal

• #5   8. jan 2013 Jo, man kan godt ved at tage tilpas hårdt fat provokere, at en knæskal smutter ud, uden at hunden lider af PL.
    Dette fik jeg i sin tid at vide af en dyrlæge, som har knoglekirurgi som speciale.

• #6   8. jan 2013 Lige som jeg ikke vil finde mig i hvis en hundetræner tog forkert og hårdt fat påp min hund, ja så ville jeg selvfølgelig ha stoppet hende...Selv om folk har en tittel, er det ikke det samme som de alene vide og må gøre alt...
    Godt jeg har min fantastiske dyrlæge...

• #7   8. jan 2013 Natravnen: Hvis man tvinger et almindeligt rask knæ ud af sin plads skulle den gerne selv finde tilbage i knæskallen med det samme, ved patella lux skal den gerne have hjælp til dette.

For os der ikke var til stedet er det jo svært at sige om dyrlægen havde for hårdt fat eller ej. Derfor vil det være en god ide at opsøge en anden.

• #8   8. jan 2013 hun var omgående blevet byttet hvis det havde været min dyrlæge.

• #9   8. jan 2013 Brug en anden dyrlæge!

• #10   8. jan 2013 Ny dyrlæge

• #11   8. jan 2013 Tak for jeres indlæg allesammen.
    Jeg har omgående skiftet dyrlæge, vi skal hvertfald aldrig derned igen. Nu ser jeg frem til at få Oscar undersøgt hos en anden. Tror det bliver Claus Slot fra Skovshoved Dyreklinik i Charlottenlund. Han skulle være god smiley

• #12   8. jan 2013 claus er dygtig

• #13   8. jan 2013 Det lyder som en rigtig god ide smiley

Kommentér på:
Dyrlæge frustreret

Annonce