Dyrlæge frustreret Dyrlæge frustreret
Ih jeg er simpelthen så frustreret, og bliver nødt til at komme ud med det, og måske høre andres mening...
Jeg var til dyrlæge med Oscar for noget tid siden, hvor hun trykkede på knæet og knæk så haltede Oscar i 1 uge efter. Hun insisterede på at han skulle opereres med det SAMME!
Vi ville lige afvente. Nu er det så væk. Oscar har været glad og leget - så vi har valgt ikke at operere på nuværende tidspunkt da han simpelthen ikke er plaget af det.
Så idag tog vi til dyrlægen for at få lavet en sundhedsattest til forsikringen (skal opgraderes). Oscar er fin og fejler ikke noget, udover lidt tandsten som skal renses. Hun pointerer at begge knæ ser super fine ud og der ikke er noget.. (fatter ikke at hun ikke engang kan huske os? det er 2 uger siden)
Men så tager hun så fat i knæet igen, og denne gang det venstre - trykker mega hårdt og KNÆK så var venstre knæskal sgu også løs.. Så prøvede hun lige med højre igen, og knæk så var den løs igen. Så han har patella lux. Vi vidste godt der kunne være lidt med højre knæ efter sidste besøg, men for 2 uger siden var der intet med venstre. Nu er begge knæ så konstateret patella lux i grad 3!! Og hun siger så at han IKKE BEHØVER blive opereret... What?!
Altså hvad helved... Kan slet ikke finde ud af hvor slemt det egentlig er, og er lidt frustreret over at det PLUDSELIG er kommet efter HUN har presset på hans små spinkle knæ.
Det kan godt være jeg er pylret, men helt ærligt hvad skulle det til for at presse SÅ hårdt på begge knæ - når de i første omgang ikke fejlede noget.. Og jeg måtte i øvrigt selv sætte knæskallen på plads efter hun havde presset den ud til siden.. Han har ALDRIG været plaget af det førhen, så vi er total chokket lige nu. Til alle andre sundhedstjek har knæene intet fejlet, men lige pludselig efter besøget hos hende har han patella lux 3 i begge knæ!
Kan hunden egentlig godt få patella lux i en alder af 3 år, ud af den blå luft? For han er blevet tjekket før og som hvalp, og der har intet været.
ØV en træls oplevelse.
jan 2007
Følger: 52 Følgere: 52 Hunde: 2 Emner: 711 Svar: 4.025
sep 2008
Følger: 19 Følgere: 32 Hunde: 4 Annoncer: 5 Emner: 73 Svar: 4.139
Men hvis jeg var dig ville jeg opsøge en anden dyrlæge som har speciale i knogler og led og få en vudering derfra.
Det er ofte begge knæ det er galt med hos en hund og ikke blot det ene, med mindre det er en ulykke eller en skade som hunden har opdraget sig gennem opvæksten som ligger som baggrund for det løseknæskal
mar 2011
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 32 Svar: 1.373
Dette fik jeg i sin tid at vide af en dyrlæge, som har knoglekirurgi som speciale.
aug 2006
Følger: 17 Følgere: 17 Emner: 416 Svar: 5.181
Godt jeg har min fantastiske dyrlæge...
sep 2008
Følger: 19 Følgere: 32 Hunde: 4 Annoncer: 5 Emner: 73 Svar: 4.139
For os der ikke var til stedet er det jo svært at sige om dyrlægen havde for hårdt fat eller ej. Derfor vil det være en god ide at opsøge en anden.
jun 2007
Følger: 51 Følgere: 49 Hunde: 2 Emner: 142 Svar: 3.624
maj 2004
Følger: 13 Følgere: 28 Hunde: 6 Emner: 126 Svar: 5.040
okt 2009
Følger: 4 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 56 Svar: 2.125
aug 2009
Følger: 4 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 10 Svar: 8
Jeg har omgående skiftet dyrlæge, vi skal hvertfald aldrig derned igen. Nu ser jeg frem til at få Oscar undersøgt hos en anden. Tror det bliver Claus Slot fra Skovshoved Dyreklinik i Charlottenlund. Han skulle være god
aug 2009
Følger: 56 Følgere: 56 Hunde: 9 Emner: 83 Svar: 1.803
okt 2008
Følger: 37 Følgere: 26 Hunde: 2 Emner: 88 Svar: 3.764
Dyrlæge frustreret