843 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

BARF BARF

Hejsa

Har virkelig brug for hjælp. Derfor er jeg sikker på, at dette er det rigtige forum og at i kan hjælpe med alle mine spørgsmål smiley

Basse har fået konstateret allergi, jeg har prøvet flere forskellige slags foder. Synes dog ikke det har virket.

DERFOR tænker jeg, at jeg vil gå over til BARF.
Men hvordan skal jeg "introducere" dette for ham? Har læst, at skifter jeg fra den ene dag til den anden, kan dette ødelægge maven olign.
Hvor kan i anbefale at jeg køber det?
Og til sidst vil jeg egentlig gerne høre om jeres erfaringer med dette, både positive/negative.. :o)

På forhånd tak for hjælpen..

Dramatiske optagelser fangede øjeblikket, hvor en hval kolliderede med en lille båd i Barnegat Bay, New Jersey, den 2. august. Sammenstødet fik båden til at vælte og kastede en kvinde i vandet. Det blev senere bekræftet, at en vågehval døde som følge af kollisionen nær kysten. Der er ikke rapporteret om andre tilskadekomne.
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering af møbler 800 kr.
  • Elektriker 800 kr.
  • Sætte kilerem på texas rider 6100E 250 kr.
  • Hej jeg skal have hæng mit TV og TV bord op 800 kr.
  • Flytterengøring 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  BARF
  • #2   15. jan 2013 Lyder som en fornuftig ide. Det er en god ide at læse en masse om barf - og der findes en masse gode info. Når der er allergi ind over og du er startet, vil det være en god ide at prøve 4-5 dage med oksekød - så 4-5 dage med kylling - 4-5 dage med hest osv , for at finde ud af hvad kan kan tåle eller ikke tåle. Ligesom med ben - min hund kan ikke klare okseben, men gerne ben i ; fisk - fjerkræ - lam - og gris.
    Vil dog lige sige at hestekød i starten gir meget tynd mave (pga det høje blodindhold) , det stopper dog efter nogle gange. Og ellers kan man gi ben sammen med. Ang. økonomi , kan det godt betale sig at købe kød på sidste salgsdato og evt få aftale med en slagter ang. fraskær og lign.

• #3   15. jan 2013 DKK tilhænger. jeg har aldrig hørt om om Vom & Hundematt. Er det noget du selv har errfaring med?

Hanne J - det lyder som en god idé, at afprøve de forskellige ting på den måde du beskriver..

• #6   15. jan 2013 Kender ikke til allergi, men da jeg skiftede fra tørkost til Barf (er så siden skiftet tilbage efter Silles mave igen var i orden), havde Sille meget sart mave. Så jeg blev anbefalet at starte med at blande lidt kallun sammen med tørfoderet.... og langsom opsætte det i mængde og ned i tørkost.
    Når hun var på fuld kallun, skulle jeg langsomt tilsætte lidt andet, og da hun havde fået lidt tynd mave skulle det være kylling med bryst og ben, der stabiliserede hendes mave. Vi kørte nogle dage på det. Og langsomt blev hun kørt ind over de forskellige slags.

• #7   15. jan 2013 DKK-- Tak for hjælpen, det lyder spændende og godt. jeg vil prøve at kigge lidt mere på dette.

• #8   15. jan 2013 Alfisten Natasja: Nu er det måske forskelligt fra hund til hund så?!?!?

Min hund havde meget sart mave da jeg valgt at få hende over på BARF, og hun fik kun en anelse tynd mave, som hjalp da hun fik lidt kylling med brusk og ben...
    Hun havde absolut ikke diarre, for det har hun haft mange gange tidligere pga maveinfektioner.

Synes du taler totalt ned til mig, selvom du skriver "dem", men så vidt jeg kan se er jeg den eneste der har skrevet om, hvordan JEG fik min hund over på BARF

• #9   15. jan 2013 Jeg blev anbefalet kallun i 14 dage, men det gik bare ikke. Han fik så dårlig mave, at ikke engang ben kunne samle den igen. Selvom jeg gik over til andet råt, kan han ikke tåle råt kød. Han fik voldsom allergi af barf, så han røg over på tørfoder igen

• #10   16. jan 2013 Min dyrlæge sagde at BARF ikke hjalp på allergi. Men om det var fordi min hund havde protein allergi, det ved jeg ikke.

• #11   16. jan 2013 Barf hjælper hvis ens hund er allergisk overfor korn f.eks

Vom og hundemat - ja det er smart nok, men der er INTET bid i, så man skal huske at give lidt ekstra ben, så ens hund får brugt bisserne smiley vores hund kan ikke fordrage vom og hundemat, han vil kun spise mad med godt bid i, altså store stykker kød...
    Vi køber Prize Choice, det købeR vi hos vores lokale "rigtig hundemad" forhandler smiley det er vi simpelthen så glade for smiley

• #13   16. jan 2013 Hvis jeg skulle skifte til råt så ville jeg ikke nøjes med at købe en fars. En kæmpe del af fordelen ved råfodringen synes jeg er, at hunden kan få lov til at spise på en måde, der stimulerer den og som er naturligt for den. Dette indebære at flænse og at gnave. Så kødfulde ben ville være et must her i huset.

Skulle den have fars ville jeg foretrække at fodre med tørt - man aner jo heller ikke præcist, hvad der er kommet i.

I forhold til råfodring og allergi, i øvrigt, så virker det jo kun, hvis man undlader at fodre med det, hunden ikke tåler.
    Så det skal man finde ud af under alle omstændigheder.

• #16   21. jan 2013 nævnte nu heller ikke de ekstra ben mht manglende næring, men netop bare for tændernes skyld, da vom og hundemat nærmest bare er grød...det ville ingen hund finde i naturen..så most mad der...

• #17   21. jan 2013 DKK tilhænger - Jeg fik nogle prøver på v og h, ingen af mine ville røre det.
    Alfa plejer ellers at spise alt, selv marsvinefoder, men hun snusede bare til det og gik.

Jeg har hørt om en del andre hunde, der heller ikke vil spise det, men også om nogle der vil.

• #18   21. jan 2013 Stine, pointen var nu, at når man alligevel ikke aner hvad der er i, så kan man ligeså godt (for mig hellere) vælge tørfoder...

At maden er rå er ikke det eneste saliggørende ved råfodring.

Kommentér på:
BARF

Annonce