BARF BARF
Hejsa
Har virkelig brug for hjælp. Derfor er jeg sikker på, at dette er det rigtige forum og at i kan hjælpe med alle mine spørgsmål
Basse har fået konstateret allergi, jeg har prøvet flere forskellige slags foder. Synes dog ikke det har virket.
DERFOR tænker jeg, at jeg vil gå over til BARF.
Men hvordan skal jeg "introducere" dette for ham? Har læst, at skifter jeg fra den ene dag til den anden, kan dette ødelægge maven olign.
Hvor kan i anbefale at jeg køber det?
Og til sidst vil jeg egentlig gerne høre om jeres erfaringer med dette, både positive/negative.. :o)
På forhånd tak for hjælpen..
jun 2008
Følger: 12 Følgere: 12 Hunde: 2 Emner: 59 Svar: 1.167
Vil dog lige sige at hestekød i starten gir meget tynd mave (pga det høje blodindhold) , det stopper dog efter nogle gange. Og ellers kan man gi ben sammen med. Ang. økonomi , kan det godt betale sig at købe kød på sidste salgsdato og evt få aftale med en slagter ang. fraskær og lign.
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 75 Svar: 615
Hanne J - det lyder som en god idé, at afprøve de forskellige ting på den måde du beskriver..
okt 2008
Følger: 30 Følgere: 22 Hunde: 2 Emner: 236 Svar: 1.082
Når hun var på fuld kallun, skulle jeg langsomt tilsætte lidt andet, og da hun havde fået lidt tynd mave skulle det være kylling med bryst og ben, der stabiliserede hendes mave. Vi kørte nogle dage på det. Og langsomt blev hun kørt ind over de forskellige slags.
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 75 Svar: 615
okt 2008
Følger: 30 Følgere: 22 Hunde: 2 Emner: 236 Svar: 1.082
Min hund havde meget sart mave da jeg valgt at få hende over på BARF, og hun fik kun en anelse tynd mave, som hjalp da hun fik lidt kylling med brusk og ben...
Hun havde absolut ikke diarre, for det har hun haft mange gange tidligere pga maveinfektioner.
Synes du taler totalt ned til mig, selvom du skriver "dem", men så vidt jeg kan se er jeg den eneste der har skrevet om, hvordan JEG fik min hund over på BARF
okt 2006
Følger: 29 Følgere: 48 Hunde: 4 Emner: 135 Svar: 4.923
dec 2012
Følger: 27 Følgere: 20 Hunde: 8 Emner: 42 Svar: 301
aug 2011
Følger: 15 Følgere: 13 Hunde: 1 Emner: 4 Svar: 130
Vom og hundemat - ja det er smart nok, men der er INTET bid i, så man skal huske at give lidt ekstra ben, så ens hund får brugt bisserne
Vi køber Prize Choice, det købeR vi hos vores lokale "rigtig hundemad" forhandler
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 68 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 47.022
Skulle den have fars ville jeg foretrække at fodre med tørt - man aner jo heller ikke præcist, hvad der er kommet i.
I forhold til råfodring og allergi, i øvrigt, så virker det jo kun, hvis man undlader at fodre med det, hunden ikke tåler.
Så det skal man finde ud af under alle omstændigheder.
aug 2011
Følger: 15 Følgere: 13 Hunde: 1 Emner: 4 Svar: 130
okt 2010
Følger: 17 Følgere: 48 Hunde: 10 Emner: 79 Svar: 8.041
Alfa plejer ellers at spise alt, selv marsvinefoder, men hun snusede bare til det og gik.
Jeg har hørt om en del andre hunde, der heller ikke vil spise det, men også om nogle der vil.
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 68 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 47.022
At maden er rå er ikke det eneste saliggørende ved råfodring.
BARF