{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Flåt og tæge sæson?
  • #1   4. apr 2013 I princippet er flåter der året rundt. Vores katte har haft dem om vinteren.. Men nu når varmen kommer, så kommer de i million vis.. klamt!

  • #2   4. apr 2013 Så det er allerede nu?!
    Puha, vi må igang smiley


  • #3   4. apr 2013 Det ville være en god idé, så er man da sikker!

  • #4   4. apr 2013 Ja, altid godt at være på den sikre side smiley
    Der er selvfølgelig også rigtig lunt i vejret lige nu, så kan det være at de rigtig ser deres snit til at hoppe på vapserne..


  • #5   4. apr 2013 Jeg synes de er rigtig bizarre.. Især når de kravler på en selv. YIRK

  • #6   4. apr 2013 Vi drypper hundene hele året. Én gang har vi måttet aflive en hund efter flåtbid med efterfølgende sygdom, og der skal vi aldrig ud igen!

  • #7   4. apr 2013 Bruger i bayvantik (staves) eller hvad bruger i?

  • #10   4. apr 2013 Det er mega ulækkert og de er hunde sultne efter vinteren og kulden.. Kan straks se at varmen er kommet.. de er som rotter.. brrrr..

  • #11   4. apr 2013 Nej nej nej - aflivning?!
    Walther bliver dryppet i morgen smiley


  • #12   5. apr 2013 Måske er det mig, der er åndssvag, men ser bayvantic og frontline mod flåter som lidt det samme som at give antibiotika til svin som et forebyggende middel... Kan det ikke give bagslag? Mange lopper er resistente. Svinene er fyldt med antibiotika, fordi HVIS NU... Jeg ved der er steder, hvor man er meget plaget af flåter, og drypper forebyggende, men mange steder i DK handler det om et par stk i sommerhalvåret.

  • #13   5. apr 2013 Vi var egentlig også begyndt at give Walther 1 tsk koncentreret hvidløg i hans foder dagligt, som skulle virke som "naturens flåtmiddel", men her for et par dage siden da vi startede op igen efter en lille pause, NÆGTEDE han simpelthen at spise det. Han lavede derimod den sjoveste grimasse, der helt tydeligt fortalte mig af dét kunne jeg godt droppe smiley

  • #14   5. apr 2013 1 tsk lyder ret voldsomt.. Det kan jo være giftigt for hunde..


  • #15   5. apr 2013 Er hvidløg GIFTIGT?

  • #16   5. apr 2013 Hvidløg er giftigt i store mængder ja...

    (og en tæge er en bille, de spiser planter)


  • #17   5. apr 2013 Løg og hvidløg


    Løg (Allium spp.), f.eks. alm. løg, purløg og hvidløg indeholder giftstofferne N-Propyl-Disulfid og S-methyl-L-cystein sulfoxid (SMCO) der kan give pludselig blodmangel. Hvidløg er mindre giftige end almindelige løg, men bør alligevel fodres med yderste forsigtighed.
    Hvidløg har en række positive effekter, hvis det fodres i meget lille dosis, mens det kan give forgiftninger, hvis det fodres i for stor dosis. Kosttilskud der indeholder hvidløg bør derfor kun fodres efter samtale med dyrlægen, idet varedeklarationen på mange hvidløgsprodukter ikke tager højde for at hunde kan forgiftes af hvidløg. Hvidløgs ønskede virksomme stoffer er nogle svovlforbindelser, der til dels er bundet til "hvidløgs lugten", lugtfrie hvidløgsprodukter er derfor ofte mindre virksomme end friskt, knust hvidløg.
    Der er lavet en række undersøgelser på hunde. Det er dokumenteret at hvidløg har antibakterielle, dvs. desinficerende egenskaber overfor bakterier. Hvidløg har en desinficerende effekt ved en evt. hudbetændelse, ligesom det har et højt indhold af svovlholdige aminosyrer, der er essentielle stoffer i opbygningen af pelsen. Hvidløg har også en antibakteriel og stabiliserende effekt på mave-tarmkanalen. Hos hunden har hvidløg en mild repellerende, dvs. skræmmende effekt på lopper. Hvidløg vil altså have en mild beskyttende effekt hos hunde, hvilket kan være fint hvor loppepresset er meget lille. Hvis din hund har levende lopper eller omgås andre hunde eller katte, vil hvidløg ikke kunne beskytte tiltrækkeligt. Hvidløg kan heller ikke slå levende lopper ihjel ej heller orm og andre parasitter - her skal du i stedet henvende dig til din dyrlæge for at få den rette rådgivning.


  • #19   5. apr 2013 Linda: ad smiley
    Det er det væreste.. at pille dem ud..
    Det er bare total klamt og de kan nemt smutte fra en.. og så sidder man og føler at den sidder på en selv, hvis den smutter fra en.


  • #21   5. apr 2013 Jeg bruger af og til en karte, hvis der sidder for mange i pelsen. Så børster jeg det værreste ud og så kigger jeg efter bagefter..

  • #22   5. apr 2013 Vi behandler forebyggende for flåter fra maj til sept, sådan ca.
    Jeg giver første pipette, når jeg opdager flåter på hund og kat.
    Vi går meget i skoven, og nogle år er der virkelig mange flåter, så mange, at jeg kan børste 30-40 stykker af under en skovtur.
    Sidste sommer var ikke så slem som forrige år (Vestskoven).

    Tæger er planteædende, og går ikke på andre dyr.
    Der er mange forskellige arter af dem.
    Her er et rødt eksemplar, som jeg fotograferede sidste sommer


    profilbillede
  • #23   5. apr 2013 Det lyder da ikke ligefrem til at hvidløg er vejen frem længere.. smiley

Kommentér på:
Flåt og tæge sæson?

Annonce