4.319 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 38 Svar

''det er synd for hunden, den er i en taske...'' ''det er synd for hunden, den er i en taske...''

Er jeg den eneste, der hører den kommentar?

I går skulle jeg med toget ind til min søster... Togturen tager knap en time og derefter en halv time med bus, og jeg har selvfølgelig en taske til Peanut med - han elsker at være i den, og jeg har bedre styr på ham, når jeg skal med bus/tog, og ellers skal jeg også betale børnebillet.
Adskillige gange på turen er jeg ude for, at folk snakker til hinanden eller mig om, at det er synd, at min hund skal slæbes rundt i en taske... Det skete selvfølgelig også på vejen hjem.

Værst er det, da jeg skal igennem Bruuns Galleri om eftermiddagen (fra toget, mødes med min søster foran Kvickly og ud til bussen på den anden side). Her vælger jeg at beholde Peanut i Tasken fra toget til bussen, fordi der er ekstremt mange mennesker, og desuden må han ikke være i Bruuns Galleri.
Her er der et par, der står ved siden af mig, hvor kvinden højlydt siger til manden, at det da er utroligt så mange unge piger, der skal have deres hund i en taske, og om man ikke kunne lade hunden blive hjemme, mumler videre og siger ordet ''dyrplageri''...!

Er der nogen, der har en bedre løsning for hunden, jeg ikke kender til end at være i tasken under transport?
Lige et surt opstød, for der er godt nok lige i overkanten mange, der tilsyneladende synes, det er synd for hunden...

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hækklipning 1.200 kr.
  • Hænge gardin op 250 kr.
  • Hænge 3 billeder/ rammer op 300 kr.
  • Tilsæt opvaskemaskine 1.000 kr.
  • Set up lamps (and cables for lamps) 1.000 kr.
  • Fældet træ 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  ''det er synd for hunden, den er i en taske...''
  • #2   11. apr 2013 Jeg tager bare selina op.. Men ja reglen er at man skal have en taske til hunden.. Men de siger også at man ikke kan tvinge dem, så bare man har en taske til hunde, men den behøver ikke sidde i den.. Så jeg tager bare altid min hund op, når vi skal i tog eller bus. og så sidder hun på mine knæ og så går hun ellers resten af tiden.. Så længe din hund ikke rører sæder eller gulv skal du ikke have børnebillet.

• #3   11. apr 2013 Jeg synes du har handlet godt. En hund skal naturligvis ikke være i en taske i længere tid, men kan sagtens være der under kort transport.
    Det er desværre blevet almindeligt at unge piger skal bærer rundt på deres hunde, og det er grunden til at du har fået den omtale. Tag dig ikke af det, men fortæl disse mennesker hvorfor du har din hund i en taske.

• #4   11. apr 2013 Hold da op nogle spassere.

Er det også synd når små børn skal være i en klapvogn når de er blevet trætte af at gå på deres små ben?

Og selvfølgelig er det en fordel at have sin hvalp i en taske under tog tur og bustur, skulle den stå på gulvet i en overproppet bus?

Jeg har ikke selv oplevet kommentarer, kun de der "nå den vil da vist gerne ned" - ja det kommer hun også når hun ikke er træt eller er i risiko for at blive trampet på tænker jeg så.

• #5   11. apr 2013 Maj-Britt:
    Jeg skulle være hos min søster fra i går til i dag, og jeg tog ham (selvfølgelig) med, fordi min søster elsker at have ham på besøg, og så kunne vi tage i hundeskov i dag, inden jeg tog retur.
    Jeg stod af toget og skulle igennem Bruuns Galleri for at komme på bussen. Han må gerne være der (måske jeg fik mig formuleret forkert), men han må ikke være på gulvet derinde. Han må sågar være i butikkerne, hvis han er i en taske (ikke fordi jeg nogensinde har gjort det).
    Jeg kunne aldrig drømme om at tage ham med ind at handle eller tage ham med andre steder, hvor han ikke må være.

• #6   11. apr 2013 Så skal jeg dælme også have en taske til Max, så jeg kan gå igennem butikkerne med ham.

• #7   11. apr 2013 Åh jeg får den tit. Man må bare hoppe op og falde ned på det. Nu har jeg flakket frem og tilbage i tog og bus i snart 7 år med min, og man vænner sig til det. Det er bare underligt, hvor meget folk synes, at de kan tillade sig at blande sig.

• #8   11. apr 2013 Nu er Bruuns Galleri jo nærmest en del af banegården i Aarhus. Jeg har dælme også tit hanket op i hunden og gået igennem der, for at komme ud på den anden side til bussen.

• #9   11. apr 2013 Det er det, jeg siger. Jeg skal have en taske til Max, så jeg også kan gå igennem butikker med ham. smiley

• #11   11. apr 2013 Susanne: Du går jo ikke igennem butikker i Bruuns. Du går igennem et center. Du kan også tage hunden med i gågaden uden at have ham med i butikker

• #12   11. apr 2013 Susanne:
    Jeg går aldrig igennem butikker med min hund, jeg beholdte ham bare i tasken, så han ikke skulle ned i virvaret af mennesker, plus at han kun må komme igennem Bruuns Galleri, hvis han er i en taske!

• #13   11. apr 2013 Mine fem cent til din historie: man tager ikke hunde med i et storcenter. Uanset hvad. Heller ikke hvis man blot går igennem. Det er ikke okay i mine øjne, men det er MIN holdning. Desuden kan du nu godt gå uden om Bruuns Galleri...

Anyway, jeg rejser tit i tog med Bella og hun sidder i en taske, til trods for at hun er en cocker på et sted med 10 og 11 kg. Det er en mindre sportstaske hun sidder i, som ikke overstiger de mål den max må have og jeg får faktisk kun positive kommentarer smiley

Hvis folk spørger hvorfor hun sidder i tasken og man svarer at hun ellers ville koste en børnebillet som er 194 kr (Vejle-Køge), siger de oftest "ej, er det så dyrt? Jamen så forstår jeg da godt at hun sidder dér og hun ser da ud til at finde sig i det".

Når bare man forklarer, så møder man ikke alle de negative kommentarer. Det samme gælder om vinteren når Bella har sine Paws-futter på smiley

• #14   11. apr 2013 Maj-Britt:
    Nej, men det er et indkøbscenter, som ligger i forbindelse med banegården, som man skal igennem for at komme ud til bussen. I den del, der er banegård, må hunden gerne gå på gulvet, men det må de ikke i centret. Dog vælger jeg stortset altid at beholde Peanut i tasken, fordi der er så mange mennesker.

Jeg har selv arbejder i butik i 3-4 år, og det er ufatteligt så mange mennesker, der tager det som en selvfølge, at de må have deres hund med. Min søster er serviceleder i Kvickly i Bruuns Galleri og har området ved kiosk/indgang, og hun må tit smide nogen ud, der er sure over, de ikke må have hunden med ind... det er en sørgelig tendens.

I de fleste tøjforretninger og skobutikker og i Matas, er det faktisk op til personalet, om man må komme derind - selvom der er skiltning på, at hund er forbudt, er de tit velkomne i taske alligevel! Det gælder også Jysk Sengetøjslager og nogle steder 7-11

• #15   11. apr 2013 Nina:
    Jeg kan selvfølgelig godt gå udenom, det kan jeg godt se... men klokken 16 om eftermiddagen i Århus, når det vrimler med mennesker, bliver en chihuahua rimelig tit overset, også når man går med den på gaden - derfor valgte jeg at beholde ham i tasken, indtil vi kom op til bussen.

Åh, jeg elsker Paws, jeg brugte dem selv i vinters til en af Peanuts fødder, hvor han havde fået en rift. Fik du ikke mange kommentarer om, at det var synd, at hunden skulle have sko på, for det gjorde jeg. Selvom det kun var på en af fusserne.
    Men det er jo lidt det samme - du tager sko på din hund for at tage hensyn til den, og jeg vælger at beholde Peanut i tasken, fordi jeg holder af ham og tager hendyn til, at han ikke bliver trådt på. Eller skal ud af tasken og have sele på for at gå 500 meter for at op i tasken igen...

• #17   11. apr 2013 Sys bestemt ik det er synd for en hund og komme i en taske, hvis den er vant til det. Og det er tit meget nemmere med en taske når man rejser med tog eller bus. Plus hvis der er mange mennesker, kan hunden oz føle sig mere tryg i tasken end på jorden. Min hund tager jeg op og armene, hvis der er for mange mennesker. Han er simpelthen bange for at blive trådt på. Og ang butikker, hvis der ingen hundekrog er kommer han med ind. Enten gående eller oppe, der er jeg kold.

• #19   11. apr 2013 Tænker på det "citat" Maj-britt laver..

Hvis du nu havde haft en 35 kg tung hund, hvad havde du så gjort?

• #20   11. apr 2013 Jeg synes at hunde i taske af praktiske oversager (som her) er super. Det samme med sko og for den sags skyld tøj - så længe det er for hundes skyld. Jeg brugte ufattelig lang tid i vinters på at forklare venner, klasse kammerater og familie formålet med sko når de kom med den der "ej så har hunden sko på, er hun dum eller hvad, det jo synd".. Uvidenhed længe leve.

En kælling - jeg tænker at en 35 kgs hund nok ikke bliver trådt på og derfor vil TS nok have ladet hunden gå selv smiley

• #21   11. apr 2013 Hvis man har en 35kg hund, så køber man nok den børnebillet og den går selv. Den blir nok ik lige sådan trådt på

• #22   11. apr 2013 Så kunne man jo gå uden om det sted hvor der er en milliard mennesker, hvis man er bange for hunden bliver trådt på.

• #24   11. apr 2013 Nå. Man hopper lige af toget inden den når ind på stationen for at undgå mennesker. Eller tager de tog tider, hvor der ik er mange folk som ska af og med toget.... Smart....!

• #25   11. apr 2013 En 35 kgs hund må ikke komme med i bybusserne. Man køber vel en race, der passer til ens livsstil. Bor man i byen og ikke selv har bil, så køber man vel heller ikke en 35 kgs stor hund.

Jeg kan ærlig talt ikke se problemet i at have hunden i en taske de steder du nævner TS, så længe den er vandt til det og tryg ved det.

• #26   11. apr 2013 Den må da gerne kører med i bybusserne, det koster ofte bare en børnebillet`?

• #27   11. apr 2013 Nej din hund skal kunne være i en taske i bybusserne i århus..

• #28   11. apr 2013 En kælling: En hund på 35 kg kan man jo ikke bære eller mase ned i en taske som passer de tilladte mål så uanset hvad, er det et virkelig dårligt eksempel. Desuden også irrelevant: TS's hund vejer ikke 35kg, det er en chi, så at putte hunden i en taske for 1) at spare penge 2) for at spare tid hvis man kan skyde genvej. Så hvis hunden syntes det er fint, så hvorfor dog gøre det svære for sig selv ved ikke at gøre det??

• #29   11. apr 2013 Nu kan man ikke kommer væk fra Århus banegård uden at passere en million mennesker. Jeg synes ikke der er nogen grund til at gå kæmpe omveje eller stå af tog/bus flere stop før, for at undgå mennesker, når man har en taske som hunden er glad for.

Jeg synes det er en god løsning.

• #30   11. apr 2013 Skal jeg nogen steder, og det er med offentlig transport, tager jeg altid Nomi i taske. Så slapper hun af, og kan ligge trygt og varmt. Er det koldt er det ikke sikkert at jeg tager hende ud, men normalt plejer jeg lade hende gå når vi kommer væk fra alle menneskerne.. Syntes det er dumt t høre på med at folk siger det er dyremishandling fordi de er i taske.. Det er et sted det samme som en hund, i hjernbur i en bil.

• #31   11. apr 2013 Jeg skulle mødes med min søster, når hun havde fri kl. 16. Og uanset tidspunket, kan man stortset ikke ramme banegården i Århus uden menneskemylder.

Reglerne for Århus bybusser er faktisk, at man ikke må have hund med, medmindre det er en servicehund, eller den er i en taske!

Nu har jeg valgt en hund efter livsstil, og jeg kan li' at have min hund med mig, når jeg skal ud til venner og familie samt at have den med i sommerhus og lignende. Derfor har jeg valgt en lille hund. Jeg har boet i Århus indtil for et halvt år siden, så derfor ville det aldrig komme på tale med en hund på 35 kilo for mit vedkommende.

Men super dejligt, at der er nogen herinde, der synes, det er ok... var ved at tro, den gennerelle holding var, at det var ''synd'' ...
    Dejligt med flere 'taskehunde' end min!

profilbillede
  • #32   11. apr 2013 Tjah, vil da helst ikke sættes i bås med de chihuahua-ejere, der konsekvent har deres hund i en taske på shopping og cafe og generelt ikke har ret mange brikker at flytte rundt med. Men den bås er jeg så rigeligt blevet sat i flere gange.

Men sådan er det med mange unge piger, der har chihuahuaer. Nok 90 procent af dem, jeg kender, har chihuahuaer der:
    - er uopdragne, der skider/pisser indenfor eller i en bakke
    - sidder i en taske konstant og bliver slæbt med på shoppings
    - er bange for alt og alle, fordi den sidder i tasken eller på armen og aldrig møder andre hunde
    - er understimulerede

Så kan godt forstå, der er mange, der fordømmer ... især folk med brugshunde!

• #33   11. apr 2013 Nu kommer du jo selv med en fordom smiley

• #34   11. apr 2013 Nej, det gør jeg ikke. Det var en konstatering, ikke en fordom.

Dem, der ofte har fordomme om min hund og min måde at have hund på, er f.eks. folk jeg møder til træning eller i klubben, fordi de ikke kan se, hvad jeg skal lave til hundetræning, når jeg har en skødehund eller mine bekendte, der ikke kan forstå, jeg vil have en ''dum hund, der ikke kan lære noget eller bruges til noget''.

• #35   11. apr 2013 Ja se der skal du ikke skære alle over en kam..

Jeg har intet imod de små hunde-racer de såkaldte selvskabshunde.
    Men de passer bare ikke ind i min hverdag, eller det jeg vil bruge mine hunde til..

Men hvordan kan det være en konstatering når ikke <b>alle</b> er sådan?
    Så vil jeg da kalde det en fordom.

• #36   11. apr 2013 Jeg kan godt konstatere det, når alle dem jeg møder har den holdning. Jeg var til spor med Peanut tre gange i Århus og blev stortset mobbet ud af 'holdet', fordi allesammen synes, det var latterligt.

Jeg har ikke fordomme om folk med brugshunde, for jeg fordømmer dem ikke på forhånd, men jeg kan konstatere, at den generelle holdning er sådan i min klub og hvor jeg har trænet førhen samt hos samtlige i min familie, der har brugshunde.

• #37   11. apr 2013 Jamen derfor er det jo ikke sådan "over all" bare fordi du kender nogle der har den holdning...

Jeg har ingen fordomme som sådan overfor dem med små hunde..
    Har fordomme og noget imod dem der slæber hunden rundt i en taske 90 % af tiden, da jeg mener den har 4 ben og godt kan gå selv.

• #38   11. apr 2013 Min konklusion er, at det er svært at undgå folks "smarte" kommentarer, når man har chihuahua. Den anden dag, da jeg kom gående med mine chihuahuaer i snor og sele overhørte jeg paradoksalt nok kommentaren "Se, det er sådan noget taskehunde!"

• #39   11. apr 2013 Christina - nej aldrig noget negativt om at Bella har sko på smiley når folk stopper og siger "ej, se den har sko på!" så bryder jeg selv ind og forklarer og så kan de altid godt se det smarte i det.

• #40   11. apr 2013 Gokke, jeg synes på ingen måde at hunden komme i nærheden af dukke status af og blive båret i en taske, i forbindelse med feks offentlig transport smiley

Enig i at man som fyr nok ikke lige ser super smart ud med en pyntetaske ;O)

• #41   11. apr 2013 *nogle

• #42   12. apr 2013 Jeg har sådan en kedelig sort nylon taske, jeg gik bevidst efter en neutral taske.
    Jeg tror måske man hurtigere står for skud med kommentarer hvis man vælger noget Gucci lign hvor der står"my little princess" eller lign på.

• #43   12. apr 2013 Jeg har til dato aldrig hørt nogen negative kommentarer om min hund i taske. Hverken direkte eller indirekte til mig.

Til gengæld hører jeg tit "Nårh hvor er den sød" Overraskende tit taget i betragtning hvor tit folk ellers siger i diverse forumer, at hårløse hunde er grimme.

Hmmm gad vide om jeg lider af selektiv hørelse hehe

Kommentér på:
''det er synd for hunden, den er i en taske...''

Annonce