923 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Hjælp, tægebid! Hjælp, tægebid!

Hej alle hg venner!

- har fjernet 3 tæger på min hund i dag. Den ene tæge sad ved hovedet og der er nærmest kommet en knude af en art under huden. og den anden tæge sad ved halsen, og der er kommet en stor knude. er det fordi min hun ikke kan tåle at blive angrebet af tæger. ? bruger forresten frontline, som åbrnbart ikke har hjulpet. hun har ingen lopper, men forfærdelig mange tæger .. kan man give hende noget specielt at spise evt. så hun ikke får så mange tæger?

på forhånd, tak for jeres hjælp!

Jakob Kjeldbjerg måtte aflive hunden
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hækklipning og rydning af bed 2.230 kr.
  • Fuge ved toilet og vaskmøbel 1.999 kr.
  • Ophængning af 6 billeder, udskiftning af toilet bræt, ophængning af tre væg reoler 1.140 kr.
  • monter aquastop 1.000 kr.
  • Ublocking a clogged drain in the Kitchen 1.300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp, tægebid!
  • #1   13. jul 2013 Elvis og Luna for nogen gange sådan en knop knude ting hvor de er bidt det forsviner igen efter noget tid

• #2   13. jul 2013 For det første så bider tæger ikke. De vamle dyr der bider sig fast i hunden og suger blod hedder flåter. For det andet så ville jeg bare se det an, det er meget normalt at der kommer en hævelse.

• #3   13. jul 2013 Når du fjerner tæger så sprøjt/dut noget klorhexidin på "såret" - det renser. Det fås på apoteket.

• #4   13. jul 2013 det er faktisk forskellige størrelser knude den har, den ene var meget lille og jeg synes den jeg lige har fjernet ved halsen er stor. men det er da dejligt at jeg ikke skal være bekymret, det var jeg godtnok smiley

Vera J: jeg kan desværre ikke se så meget på billedet, men ellers mange tak :)¨

i stedet for klorhexidin, kan man da ikke bruge brintoverilte 3% ? smiley selvfølgelig blandet op med 3*vand smiley

• #5   13. jul 2013 Der må jeg være svar skyldig smiley

• Jevaan
    Jevaan Tilmeldt:
    apr 2012

Hunde: 1 Emner: 32 Svar: 554
    #6   13. jul 2013 Så længe det ikke er rødt og hævet omkring bidstedet ville jeg ikke bekymre mig. Til en anden gang kan jeg anbefale en flåt/tægefjernertang, den der ligner et lille koben er rigtig god. I øvrigt skulle bayvantic være bedre end frontline til flåter. Der er også kommet et nyt middel der skulle være godt. Certifect eller noget i den retning hedder det, men du skal have recept til det hos dyrelægen.

• #7   14. jul 2013 Det lyder normalt,som du beskriver det,ingen grund til at gå i panik og nej,du kan ikke erstattet klorhexidin med brintoverilte,klorhexidin desinficerer,det gøår brintoverilte ikke det renser,men beskadiger sund hud,bruges kun ved snavsede sår,hvis man overhovedet skal bruge det.

• #9   14. jul 2013 ja okay, mange tak for jeres svar. Det er utroligt der kan komme sådanne store knuder af det, og nu har hun da et par stykker rundt omkring. Er det ikke noget med at man nu kan få en vaccination hos dyrlægen mod lopper og flåter? smiley

• Jevaan
    Jevaan Tilmeldt:
    apr 2012

Hunde: 1 Emner: 32 Svar: 554
    #11   14. jul 2013 Der er kommet en ny vaccine mod borreliose, som er en farlig sygdom hunden kan få via flåtbid, er det den du tænker på?

Der er en tråd om den her: http://www.hundegalleri.dk/forum/Generel-diskussion/548109-ny_borellia_vacc__vil_du_give_din_h___

• #12   15. jul 2013 Der er kommet en vaccine mod borrelia hos hunde,men den dækker IKKE de andre flåtbårne sygdomme og borrelia hos hunde er ikke så slemt som hos mennesker.

• #13   15. jul 2013 Det er meget normalt at de hæver lidt ja....
    Men hold lige øje alligevel...

Min Jesse kunne ikke tåle de kryb... Han fik små buler til en start som de fleste andre, men de forsvandt ikke igen, og nogle blev større og irriterede ham voldsomt...

Når han var blevet bidt af sådan en s*****, var det et smut til dr dyr for at få antibiotika... smiley heldigvis skete det ikke så tit.... måske en gang om året...

Kommentér på:
Hjælp, tægebid!

Annonce