1:100 -hurra!:) 1:100 -hurra!:)
Så er det min tur til, at være lykkelig for fremskridt og blære mig lidt, så bær over med mig!
Nelly er efterhånden blevet overfaldet mange gange, af forskellige løse hunde, selvom jeg har gjort ALT hvad jeg har kunnet for at forhindre adgang til hende, men desværre har det ikke altid været nok. Jeg har derfor ændret vores rytmer, og steder vi færdes, for at undgå "hilsetosser" og det har virket en del.. Desværre bor vi lidt skidt, da det er en meget lokal by, og vores hjem er placeret centralt, på vejen ned til alle hilsetossernes ynglingsplads..
Nå, til sagen!
Vi har trænet og trænet og trænet, at hun skal bevare roen, ignorere hunde, og fokusere på mig. Det har taget utrolig lang tid, har kostet meget sved og tåre, men i går, var det det hele værd!
Vi kommer gående ned ad stien (Nelly selvfølgelig i snor) og pludselig kommer der en mindre hund farende, uden ejer eller halsbånd på. Nelly har stykket næsen i jorden som sædvandligt, og er egentlig ret koncentreret om det. Hun kigger så kort op, og får øje på den anden hund, men ignorere den helt, selvsom den er ret ivrig for at hilse. (Allerede her er jeg stolt, og synes hun klare det hele til UG!) vi går så videre, og jeg prøver at sende den løse hund hjem, uden at sætte en ubehagelig stemning igang. det hjælper lidt, så vi fortsætter, og er næsten hjemme, da den lille hund kommer løbende igen. Vi er på en meget smal plads, og jeg bekymre mig lidt, om det kan blive for lidt plads til Nelly, så jeg går videre, så der er mere åbent.
Den løse hund er stadig super ivrig, og jeg er allerede SUPER overrasket over, hvor pænt, og roligt Nelly tager det, og hun virker virkelig til at have overskud.. Så stopper hun op, og ser interesseret på den anden hund, og logre lidt, og er stadig helt afdæmpet. Den løse hund er ivrig, men giver alligevel Nelly rigtig fin plads, og der er smukt hundesprog imellem.
Jeg vælger at give hende mere snor, så den hænger ned på jorden, så hun ikke føler sig fastgjort eller fanget (hun har aldrig været vild med at hilse i snor, og jeg er også imod det) den lille hund nærmer sig så helt hen til hende, og hilser pænt, og er meget glad. Og til min helt store glæde er det helt gengældt fra Nellys side. Hun hilser ganske pænt, og er også rigtig glad. Efter et par minutter, imens hun stadig er glad, og inden det bliver for meget, vælger jeg at, nu har de hilst, og vi gerne vil beholde det, som en god oplevelse, og går defor videre.. Den lille hund respektere fint, at nu er det slut, og løber så tilbage igen.
Jeg går videre med Nelly, som kigger helt glad op på mig, imens jeg skamroser hende:)
-det var en rigtig god oplevelse!
Det hjalp selvfølgelig, at den fremmede hund var god respektfuld, havde et super sprog, modsat køn, og ikke en vi har haft en oplevelse med før. Men det var bare et KÆMPE skridt den rigtige vej.
Min hund er bestemt ikke en hilsehund, og skal bestemt heller ikke være det, men hvis hun kunne få ro på, og finde ud af, at ikke alle hunde vil pinke/æde eller vælte hende omkuld, så ville det være helt fantastisk:)
Ja det blev godt nok langt, og vil intet med det, andet end lige at blære mig, og bare være super stolt:)

feb 2011
Følger: 34 Følgere: 101 Hunde: 4 Emner: 964 Svar: 18.350
og så er jeg så en af dem der er af den mening, at hunde der sådan er almindeligt familie hunde, og ikke er ude på en opgave af en art, de må ny på en eller anden måde synes det er dejligt at hilse på artsfæller, ganske som vi mennesker gør indimellem når vi har tiden og muligheden ....
Og så er hun da for øvrigt meget smuk, din Nelly
nov 2004
Følger: 62 Følgere: 57 Hunde: 2 Emner: 881 Svar: 10.752
okt 2011
Følger: 9 Følgere: 35 Hunde: 1 Emner: 92 Svar: 2.071
Hvad andre gør med, at hilse osv. Det må de helt selvom, men hverken jeg, eller min hund har brug for at hilse på fremmede.. Hun har faste legevenner, hvor hun kan få samvær med artsfæller..
Og hun har aldrig været interesseret i at have et samvær med fremmede hunde vi har mødt, men efter flere overfald, har hun haft svært ved bare at pasére, fordi hun er blevet nervøs og urolig. Men forhåbentlig er vi ved at knække koden:)
Reiki Master: forstår ikke helt alle dine "????"
Som skrevet i startindlægget, var det slet ikke for, at få nogen synderlige respons, eller have noget særligt frem.
Jeg havde bare lyst til at dele min glæde:)
feb 2012
Følger: 38 Følgere: 32 Hunde: 3 Emner: 11 Svar: 841
okt 2011
Følger: 9 Følgere: 35 Hunde: 1 Emner: 92 Svar: 2.071
Jamen jeg kender jo boostet fra den almindelige træning, hun er jo en fantastisk brugshund, og er helt fantastisk på træningsbanen, på spor, feltsøg og i almindelighed.. Det er bestemt heller ikke hendes skyld, at hun er blevet så usikker.. Men som sagt, så manglede vi bare lige det her punkt, og nu ser det ud til, at vi også har knækket denne her nød:)
feb 2009
Følger: 9 Følgere: 10 Hunde: 4 Emner: 168 Svar: 1.624
1:100 -hurra!:)