Wolf's første nytår Wolf's første nytår
Hej alle i garvede hundeejere.
Nu er det snart tid til Wolfs første nytårs aften. Han er 7 måneder, og vi er liidt nervøse for hvordan det skal gå d.31..
Er der nogen som har erfaringer med hvordan en hunds første nytårsaften kan blive en så "ikke traumatisk" aften som muligt?
Vi har en mellemgang i huset, hvor der er værelser på alle sider, dvs. at det nok er det sted hvor der er Mindst larm, eftersom den ligger lige midt i huset faktisk.. og der tænkte jeg at hans kurv kunne være.. gangen er lige op til stuen
Men har i nogen tips og tricks til hvordan aftenen skal gribes an,- og hvordan man hjælper ham bedst igennem, så modtages de med kyshånd!
Tak på forhånd fra mig og Wolf!

dec 2013
Følger: 83 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 199 Svar: 8.868
maj 2009
Følger: 2 Følgere: 39 Emner: 193 Svar: 10.579
Og lad nu være med at være nervøs og tage sorgerne på forskud, din nervøsitet går lige ned i hunden.
Opfør jer ganske normal og lad være med at berolige hunden hvis den reagerer på nget. Lad som ingenting.
Begynder i at ville berolige den, så opfatter hunden det som om der virkelig er noget galt og den vil blive mere bange.
Lader i som ingenting, så ser hunden at der ikke er grund til at være nervøs.
Min nye hvalp er nu 8 måneder og min genbo er "skydegal". Der kommer nogle ordentlige brag og hyl hver eneste dag.
Hunden er opmærksom på det, kan også blive forskrækket hvis der kommer et af de rigtig slemme. Jeg lader som ingenting, taler ikke engang med hende og hun er ikke bange.
Så jeg vil anbefale dig at være sammen med hunen som hvis det var en gnske normal dag og at du selv lader være med at reagere på skyderiet.
Rigtig godt nytår til dig og selvfølgelg også til alle andre
aug 2012
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 142 Svar: 1.547
https://www.dyrekassen.dk/DK.aspx?accb0da0bb1511df851a0800200c9a67=1&newsid=61&newsLinkUrl=%2FDK%2FAktuelt.aspx&newsLinkText=Se+alle+nyheder
okt 2012
Følger: 8 Følgere: 9 Hunde: 3 Emner: 23 Svar: 1.190
Jeg har jo en der er panisk for fyrværkeri og derfor er der trænet MEGET med krudt cd og positiv forstærkning. Giz der er panisk har efterhånden opnået et nogenlunde hensigtsmæssigt reaktionsmønster på KrudtUglerne og kan i milde tilfælde godt afledes med guffere og tager selv kontakt til mig når det brager- hvilket er fantastisk..
Min anden hund derimod er KOLD i røven når det gælder fyrværkeri, men har jo været tvangsindlagt til Cd-træning og medfølgende frosne Kongs, snacks osv for at holde hende i at fyrværkeri er inderligt ligegyldigt OGSÅ selvom Giz starter 3. verdenskrig..
Nu hvor nytåret nærmer sig og der bliver skudt meget af, er Giz jo dopet fra kl 17 og ligger puttet i sit bur i en saglig brandert, mens Tess og jeg holder vagt..
Tess er indbegrebet af hvorfor positiv forstærkning bare VIRKER.. Hver gang det buldrer og brager er hendes reaktion, GLÆDE.. Hun hvalpelogrer med hele kroppen og bliver totalt ekstatisk, for brag er i hendes verden = MAD..
Så jeg kikser pænt for hvert bulderbrag og glæder mig over at træningen i det mindste har virket over alt forventning på hende..
Faktisk så er bulderbrag BEDRE end når det ringer på døren- og det siger ellers ikke så lidt
mar 2011
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 2 Emner: 27 Svar: 156
Jackie har lige fra start ikke vist nogen form for angst for lydene, heller ikke når vi har været ude og der er blevet fyret krudt af i nærheden (nej, hun er ikke døv. Hun er tjekket for det, da vi syntes det var underligt, selvom hun ellers ikke har vist tegn på høreproblemer. Men man kan aldrig være FOR sikker)
Vi har dog også brugt den til vores katte.
Har ikke læst de andre indlæg, men vil lige nævne at du bare skal opføre dig som normalt, og TRØST IKKE HUNDEN hvis den bliver bange. Du bekræfter den bare i, at det den er bange for, er farligt.
Find nogle godbidder frem, frys noget kød eller nogle marvben (evt. kombineret) ned, og giv hunden det omkring kl.12, så den har noget at beskæftige sig med.
Forlad ikke en så ung hund for at gå ud og se på fyrværkeri.
Angsten for lydene kan forstærkes, hvis den pludseligt er alene hjemme.
Held og lykke, og godt nytår herfra.
jun 2013
Følger: 9 Følgere: 13 Hunde: 1 Emner: 98 Svar: 600
Dejligt at bliver bekræftet lidt i de tanker vi allerede har haft
Vi havde allerede tænkt at han ikke skulle behandles anderledes. Vi er i forvejen ikke nogen som der 'pylrer' for meget om hunden
Han har klaret det rigtig fint med cd'en vi har derhjemme med fyrværkeri lyde på. Og han har ikke haft nogen reaktion når vi langsomt har skruet op for lyden. Men, vi kan tydeligt mærke på ham når vi er ude at gå at han ikke bryder sig om lydene udenfor. Men det kan jo også hænge sammen med at han ikke føler sig lige så tryg derude som inde.. Men han vil ihvertfald hurtigt hjem og ind igen!
Han har fået godbidder og ben mens han har hørt cd, og han lægger sig bare til at sove,- så vi håber at reaktionen bliver ligeså, når nytår rammer
Wolf's første nytår