Elefanthud og tab af hår om øjnenen Elefanthud og tab af hår om øjnenen
Min Sonja klør sig meget i hovedet, gerne ved øjnene. Huden er lidt elefanthuds agtig rundt om øjnene, pigmentet er væk men der er alligevel lidt sorte plamager og der mangler lidt hår.
Jeg ved det ikke er hårsækmider, da vi har prøvet det og sådan ser det slet ikke ud.
Så har jeg tænkt på foderallergi, så derfor har hun nu i 4-5uger fået anallergic fra Royal Canin. Jeg synes det hjalp lidt og hun kløede sig mindre, men nu har de sidste 2 dage da synes jeg at hun kløet sig lidt mere igen.
Jeg vil lige sige at hun er 7½ år gammel og har altid hele sin "ungdom" kløet sig i ørerne uden at der har været noget. Hun har altid haft de flotteste ører, men altid kløet sig i dem, nu er det gået fra ørerne og ned til øjnene. Og jeg vil sige at hun har manglet sit pigment i et års tid, det har altid gået on/off hele livet, men nu har det været væk i laaaaaaang tid og huden er blevet lidt "tykkere", ved ikke om det kommer fordi hun klør sig ved øjenen eller om det har noget med det hun måske kunne fejle.
Er der nogen der kender til noget eller har prøvet noget der ligner?
jul 2009
Følger: 10 Følgere: 10 Hunde: 2 Emner: 48 Svar: 446
Prøv at tjekke hendes halespids, hvordan ser den ud, er der noget ved den?
... og har du evt. et foto..?
Hilsener fra Tina
dec 2006
Følger: 48 Følgere: 45 Hunde: 2 Emner: 469 Svar: 4.719
dec 2006
Jeg har lavet et album.
Jeg har også taget et billede af hendes ene tå, som jeg opdagede så sådan her ud, endnu værre end på billedet, opdagede den få dage efter at jeg vidste hun havde hoppet ned fra et højt bord og tænkte at hun nok havde slået den for den var hævet.
Dagene efter skulle hun vaccineres så fik dyrelægen til at se på tåen og hun konstaterede at den ikke var brækket eller lignende men jeg skulle lige smøre noget på og så var det det da hun jo ikke viser tegn på at den gør ondt eller noget.
Men i dag da tænker jeg over om den hele har sammenhæng?
jul 2009
Følger: 10 Følgere: 10 Hunde: 2 Emner: 48 Svar: 446
dec 2006
Og hun har nu fået det foder i 4-5 uger og kun Èn gang er der en som er kommet til at give hende noget oksehud og det er 2 ugers tid siden. Jeg synes jo det hjalp lidt i starten, hvor hun kløede sig rigtig mange gange om dagen, men lige her på det sidste synes jeg hun er begyndt at klø sig igen, har de sidste 2 næstter måtte råbe hendes navn fordi jeg kunne høre hun kløede sig,
Jeg tror jeg må til en dyrelæge der har speciale i hudsygdomme.
Det kan ikke være noget med stofskiftet?
mar 2012
Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 71 Svar: 923
Han kom i behandling for hårsækmider, ved Bille Ruwald, og det hjalp også, øjnene blev fine sorte igen, men 14 dage efter endt behandling kom sårene tilbage og øjnene blev en smule lysere igen.
Så nu smuttede jeg op til Tinglev Dyrehospital i stedet, og få nogle andre øjne på sagen. Han startede med at kæmme Uffe omme ved halen, og fandt sørme en enkelt levende loppe, tog skrab af sårene, men fandt ingen mider i skrabet.
Så nu er han i behandling for lopper, og så skal vi se om sårene forsvinder og hårene kommer tilbage indenfor den første måned. Og hvis de ikke gør, er der noget andet galt end lopperne..
Jeg mistænker lidt selv Loppeallergi, da de også har hårtab og sårskorper som symptom, og det er første gang Uffe har lopper.
mar 2012
dec 2006
Øjenpigmentet om øjenen er kommet og gået on/off hele hendes liv, men nu har hun ikke haft pigmentet i 1 års tid og hun er nu begyndt at klø sig ved øjenen og huden bliver mærkelig. Hun har ikke sår eller lignende andre steder på kroppen.
mar 2012
Håber det kan ses. Billeder på iPad er ikke de bedste..
Men han er blevet lidt tyndhåret rundt om øjnene..
dec 2006
Jeg håber virkelig det bedste
Elefanthud og tab af hår om øjnenen