1.141 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

diffuse symptomer diffuse symptomer

Forhistorien er at i efteråret 2014 fik Ipsen konstateret værdier for Anaplasmose, med al sandsynlighed antistoffer efter en aktiv infektion i sommeren 14 .. Grunden til jeg overhovedet tog hende til dyrlæge var en adfærdsændring (angst for ting der normalt ikke rørte hende, samt udtalt fald i energi niveau) .... men hun blev sig selv igen. Det der er med Anaplasmosen er at den, når først den er der, altid ligger hvilende i hunden, og kan blusse op når/hvis hundens immunforsvar svækkes ...Konklusionen på hendes symptomer var at det var hendes hjerne det havde sat sig på, hun havde ingen symptomer fra led eller andet.

Nu ved jeg så ikke om jeg er pylret, men hun har den sidste tid drukket en del, og i nat kunne hun ikke finde ro, hun "kartede" rundt i sengen ½-1 time som hun gør når hun tørrer mulen efter et lækkert måltid ... Jeg fik tanken at der enten var noget i mund, næse eller svælg, men kunne intet se eller føle..... hun faldt til ro sovende i mine arme ...

Hun spiser, hun virker frisk, har lige gået tur hvor hverken fart eller energi intet fejler....

Har bestilt tid ved dyrlægen til i morgen og her kommer spørgsmålet, udover at bede ham checke værdier for om Anaplasmosen er blevet aktiv, sukkersyge og så nyrer/levertal , samt gennemgang af ører, tænder, hals og svælg, er der så andet I tænker jeg skal bede ham undersøge for, med de symptomer, som jo egentlig "bare" er at hun er udefinerligt anderledes, lidt mere urolig i nogle situationer og så drikker meget ....

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Et kabel er gravet gravet over, der mangler ca 10 cm ledning 890 kr.
  • Hjælp til at male og spartle 1.500 kr.
  • Samle kommoder 880 kr.
  • Rengøring af badeværelse 500 kr.
  • Vægmonterin af skænk 771 kr.
  • Wc afløb 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  diffuse symptomer
  • #1   18. mar 2015 Det lyder til at du er godt dækket ind med de undersøgelser du nævner.

Kender en hvis hund også har anaplasmose, rigtig træls, hun har over en længere periode fået tjekket værdierne for at følge udviklingen. Mener det har stået på i et år nu.

• #2   18. mar 2015 @ About My ... det er en rigtig lorte ting at få fat i, det kan være en tikkende bombe og man ved aldrig hvornår den eksploderer ej heller hvilken skade den laver.

Har selv en kollega hvis hund fik den, de kæmpede ½ år men måtte til sidst aflive hunden.
    Og for hulen min Ipsen er kun 3½ år smiley

• #3   18. mar 2015 Ved hende jeg kender gik der også rigtig lang tid før de fandt ud af hvad det var, fordi hundens symtomer blandt andet var den ikke ville spring op i f.eks. sofaen, så først var der blandt andet en kiropraktiker indeover, indtil man rent faktisk fandt ud af at det var anaplasmose

• #4   18. mar 2015 det lyder som det er fornuftige ting du vil have tjekket, jeg har ikke nogen ideer til hvad der ellers kan være af relevans.
    Jeg håber ikke det er så galt som du frygter, selvfølgelig skal hun da have en langt og sundt hundeliv smiley

• #5   18. mar 2015 Det er atypisk for diabetes med fald i drikkelyst - det stiger som regel voldsomt... Jeg kender desværre ikke ret meget til anaplasmose, men tror det er godt at få hende til dyrlægen som du planlægger i og med at det er et muligt tilbagevendende problem smiley better safe than sorry.

• #6   18. mar 2015 @ Ashley ... hun drikker mere ....meget synes jeg, derfor vil jeg have checket for diabetes

• #7   18. mar 2015 Hov, undskyld, det er jeg ked af - læste forkert smiley

• #9   19. mar 2015 Har fået taget blodprøver på Anaplasmosen, men der går nogle dage inden svar.

Hendes tal for nyrer og sukkersyge var fine, intet der, men desværre skæve levertal, et tal der hedder ALT, Analin Transperase ... der analyseres videre på det ... desværre ikke sjældent hos racen .... har hunden ellers ikke symptomer på sygdomme gør man ikke andet end at følge det, det kan være forvarsel om fx senere udvikling af fx Cushing ... men nu må jeg se hvad den nærmeste tid bringer af svar ....

• #10   19. mar 2015 Krydser fingre..

• #11   23. mar 2015 Nå, nu er alle prøver i hus ... Hun har ikke haft sådan et uroligheds anfald siden, og det eneste prøverne har vist er det meget let forhøjede levertal ...

Anaplasmose værdierne er helt som sidst, altså der er ingen aktivitet.

Hun drikker stadig for meget, efter min mening, men dog synes jeg lidt mindre de sidste dage, så måske hun har haft en eller anden let infektion der er gået i sig selv igen.

Konklusionen i samråd med dyrlægen er at jeg som altid bare følger hende klinisk, og er der noget jeg synes vi skal agere på så tager jeg selvfølgelig tilbage til dyrlægen ...

• #12   23. mar 2015 Hvor gammel er hun, min tæve er begyndt at drikke noget mere efter at hun har fået lidt flere år på bagen, måske det kunne være det(med hensyn til drikkeriet)

• #13   23. mar 2015 hun er 3½ ....

• #15   23. mar 2015 Hmmm.. Du må bare stole på din mavefornemmelse, og reagere hvis der bliver noget igen.
    Hellere et tjek for meget end et for lidt

• #16   23. mar 2015 Ja, så er det i hvertfald ikke alderen

Kommentér på:
diffuse symptomer

Annonce