Hjælp til energifyldt hund Hjælp til energifyldt hund
Hej HG
Jeg laver denne tråd, for at hjælpe min stakkels søster, som er ved at tabe håret over deres dejlige hund.
Han er 11 måneder, blev kastreret i start December, og er mix af Samojede og Hvid Chefer.
Han har været ganske let, indtil han blev kastreret. Nu kan han pludselig ikke være alene hjemme, og rasere huset når han er..
Inden han er alene hjemme går de med i ham i minimum 45 min, hvor han får lov til at tænke, være aktiv og generelt bare komme af med sin energi. De begyndte så at give ham et ben/andet han kunne bruge lidt tid på, da de gik ud af døren, og i starten fungerede det ok. Men nu kommer de hjem til en raseret bolig igen.
De går med ham 3 gange dagligt i de der 45 - 60 min. Og lader ham også komme i hundeskov og lege med andre gerne dagligt. Men lige pt. bliver det værre og værre, og han kan nu ikke længere være alene hjemme..
I går åd han bla. en fjernbetjening..
Hvad kan de stille op?
De har min lille mopse fyr også, og de kan ikke gå sammen når de er alene hjemme, da Topper ikke må noget vild leg grundet sit knæ, så de skal gerne være under opsyn (Selvom at de fungere super godt sammen, og ham den store er super dygtig til at tage hensyn og respektere ham den lille fyrs grænser)
Hvad kan de prøve? De er åbne for stort set alt, undtaget bur eller være bundet, da vi hurtigt blev enige om, at det ikke er en løsning.
apr 2007
Følger: 8 Følgere: 21 Hunde: 5 Emner: 49 Svar: 1.535
feb 2014
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 2 Emner: 21 Svar: 212
Og ja, det er muligt at begrænse hans plads.
Det med at geare ned havde jeg ikke tænkt på, den vil jeg helt sikkert give videre.
Og det med smerter tvivler jeg på, men siger det videre, hellere være på den sikre side
apr 2007
Følger: 8 Følgere: 21 Hunde: 5 Emner: 49 Svar: 1.535
feb 2014
Har forslået min søster at prøve det i momenter.. Lade dem være sammen imens de handler, og lign. Se hvordan det går.
Og ja, med alle de mærkelige ting han får ned i maven, kunne han nu godt have lidt avs til tider.. -.-'
jul 2009
Følger: 12 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 134 Svar: 2.220
Og så vil jeg give Rikke S ret det er vigtig at hunden/hvalpen når at gire ned igen efter en gå tur inden den bliver forladt
Noget helt andet sikke en blanding den kan der kun være 110 % fuld at enegi tror det er rigtig vigtig at få den brugt både fysisk men så sandelig også mentalt
Men det må folk med forstand på de race lige komme på bane med
feb 2014
Og ja, hun er helt med på at lige gyldigt hvad, så er han en krævende hund, da han skal aktiveres mentalt og fysisk.
Og jeg håbede lidt på at der netop var nogle med forstand på racerne der kunne hjælpe lidt. ^_^ (Eller lign, racer, eller hunde med lign, energi)
feb 2013
Følger: 8 Følgere: 25 Hunde: 3 Emner: 86 Svar: 7.619
feb 2014
Han får sjældent sin mad i en skål, de fortrækker at smide det på græsplænen i haven, så han kan finde det selv.. Det nyder han at bruge tid på.
Men ellers ved jeg det ikke helt.. Ved at hun træner en del kommandoer og små tricks med ham..
mar 2009
Følger: 67 Følgere: 135 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 159 Svar: 12.794
Hunden skal ikke motioneres om morgenen. Brug i stedet 20 minutter på et spor, fodersøg, rolig gåtur og anden trættende aktivitet. Derefter 20 minutters hviletid, hvor hund og ejer er hjemme sammen, uden aktivitet. Hunden forlades når den er helt rolig, gerne med et frossent, fyldt marvben.
Alenetiden startes ud med få minutter og optrappes derefter lidt hver dag.
Motion placeres så om eftermiddagen, hvor hunden ikke skal forlades bagefter. Forlad kun hunden 1 gang pr. døgn, indtil den kan være alene igen.
Det er en svær alder, og en svær raceblanding. Hæng i og træn, så bliver det godt igen.
Hvis hunden har reel angst, så skal der arbejdes på en langt mere skånsom måde. Hvis angsten har en udløser/trigger, skal denne fjernes først. Det kræver ofte hjælp fra en adfærdskyndig.
feb 2014
Tak for den gode info! Jeg giver alt hvad i skriver videre med det samme
feb 2014
Det blev han fordi de ikke kunne holde ham inde mere.
Han smuttede gennem hækken eller andet. Så de gjorde det i håb om at han faldt lidt til ro.
nov 2008
Følgere: 18 Hunde: 5 Emner: 214 Svar: 1.204
feb 2014
mar 2009
Følger: 67 Følgere: 135 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 159 Svar: 12.794
Hegn, snor og træning er løsningen på afstikkerhunde.
Du kan fortælle dem, at 5 minutters intensivt spor trætter på samme måde som 30 min alm gåtur.
feb 2014
Men er der nogle trænere/bøger/hjemmesider/andet de kan læse og undersøge som hjælp og inspiration.?
feb 2014
Men nu har de ham, og det er først nu at de lader andre hjælpe, for ellers har de ment at de havde styr på det.
Så nu vil jeg gerne hjælpe dem det jeg kan.
Vi er helt enig om, at de ikke er erfarne nok til sådan en hund, og at de har lavet nogle dumme fejl.
Men min mening med tråden er at jeg gerne vil have råd og hjælp.
Og det er helt iorden med det negative indput Pia. For jeg må da også indrømme, at jeg tror han ville få det bedre at at være et sted, med erfaring og overskud til ham.
jan 2010
Følger: 16 Følgere: 35 Hunde: 3 Emner: 56 Svar: 717
Så jeg tænker at hans opførsel bunder ud i en forværret usikkerhed. Jeg ville kigge på hunden, og arbejde med dens usikkerhed. Så tror jeg at problemerne vil blive løst
feb 2014
feb 2014
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 1327 Hunde: 1 Emner: 203 Svar: 13.472
feb 2014
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 1327 Hunde: 1 Emner: 203 Svar: 13.472
feb 2014
Jeg tror ham mopse fyren vil blive gnaven over at komme i bur, hehe. : D Nok sover han bare, men han er en lille bestemt herre.
Dog monitor, er det kamera? Eller?
dec 2008
Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.225
Hvis de bruger tid på hunden,vil det blive bedre med alderen. Hvis der er mulighed for det, ville jeg lave en udendørs hundegård.
Forstår ikke forslaget med aflivning?. Mange har problemer af en eller anden art,med en aktiv hund i den alder. Det arbejder man på og kommer igennem.
dec 2008
Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.225
At aflive en hund pga at den har alene problemer, uden at man har arbejdet på det er for mig langt ude.
feb 2014
Det er smart.. Det kunne være en hjælp til at finde ud af hvad der lige går galt. ^_^
sep 2008
Følger: 19 Følgere: 32 Hunde: 4 Annoncer: 5 Emner: 73 Svar: 4.139
feb 2014
De har valgt den dovne løsning, at hunden må være i bur, når han er alene hjemme..
Hvilket går fuldstændigt i mod, både mine holdninger, men også fornuft..
Så det er øv.. : (
Hjælp til energifyldt hund