2.585 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 47 Svar

Udstillingsliner - hvor køber I dem? Udstillingsliner - hvor køber I dem?

Hejsa!

Hvor køber I udstillingsliner henne?

Jeg kan ikke lide, at de bliver alt for pynte- og prinsesse-agtige med perler og glimtende dimser over alt. Men de behøver heller ikke at være mega kedelige, så det bare er en snor.

Og det vigtigste er, at de er behagelige for hunden rundt om halsen smiley

Det er til papillon.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af loftslampe som er ved at falde ned og pt hænger i én skrue 400 kr.
  • Lavt tryk på varmt vand bruser 1.000 kr.
  • Gravearbejde med minigraver, 12kvm 1.600 kr.
  • Den gamle opvaskemaskine skal udskiftes og der skal monteres en ny opvaskemaskine. 625 kr.
  • 16A Kraftstik 1.500 kr.
  • Løsne 10 skruer 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Udstillingsliner - hvor køber I dem?
  • #2   27. apr 2016 Okay, jeg må prøve at kigge i Roskilde på lørdag smiley
    Har aldrig været til en DKK-udstilling før. Men der må så være boder, eller hvordan?

• #3   27. apr 2016 Ja, der vil være masser af boder i Roskilde. Det er et rent slaraffenland, hvis man kan lide at shoppe til sin hund.

• #4   27. apr 2016 Ej, hvor fedt! Det vil jeg glæde mig til så smiley
    Håber vi finder en god udstillingsline!

• #6   27. apr 2016 1000 tak for hjælpen! smiley

• #7   27. apr 2016 Man kan godt blive grebet af en "købe mani",når man nu lige går rundt mellem boderne på en udstilling,især hvis man ikke har været på en stor udstilling før,så,husk den store pengepung smiley og rigtig god fornøjelse både i og uden for ringen

• #8   27. apr 2016 Mange tak for det! - og i lige måde, hvis I skal af sted smiley
    Tager de dankort i boderne, ved I det?

• #9   27. apr 2016 Jeg vil anbefale dig at kigge hos Malene Bjerregaard, Dreamdog! Hun har både nogle der er pyntet meget, men har også nogle der kun lige har et par detaljer..
    Hun laver desuden også med bredt halsstykke så den er behagelig, samt kan lave liner på bestilling smiley Hun er super dygtig og rigtig sød!

profilbillede
  • #10   27. apr 2016 Vi køber vores ved Malene Bjerregaard, som Melanie også nævner.
    Hun har rigtig mange forskellige slags, vil tro der er noget for de fleste. :o)

Mht. dankort ved standene, så er det nok forskelligt. De fleste tager kort, men har før oplevet ved andre udstillinger og skuer, at ikke alle stande tager kort. :o)

• #11   27. apr 2016 Okay, mange tak.

Vi må huske at hæve inden smiley

• #12   27. apr 2016 Jeg bruger også marlenes. At jeg så vælger alle dem med glimmer er jo min smag - men hun plejer at have mange slags med.

• #13   27. apr 2016 Jeg har vundet denne for en hel del tid siden, som jeg aldrig kommer til at bruge til Chico. Men nok den næste pap smiley Den er sort med lilla perler. Der er en hel del rundt omkring der laver udstillingsliner i hånden, som er utrolig fine smiley

profilbillede
  • #14   27. apr 2016 Hvilket materiale er den i, Agnete?

• #16   27. apr 2016 Det gjorde jeg også Isabelle, men den gang var det hele ikke så fancy som nu, så jeg var ikke den eneste med alm. halsbånd og snor, så jeg udstillede bare med det, han havde på.

• #17   27. apr 2016 Jeg kom med kotøjr og det hele på min første udstilling i 1981.........*G* Utrimmet golden. Laaaaaaaaaang hale..... Laaaaaaaaaang pels på brystkassen. Hvor skulle jeg vide fra at en golden skal trimmes?......... smiley smiley

• #19   27. apr 2016 Jeg startede i 1980, og det var mit indtryk, at det var lidt lettere at være ny udstiller den gang. Det var det i hvert fald hos pyreneererne, hvor der var mange, der ikke var ret gode til at vise hundene frem.
    En del af hundene var heller ikke trimmet omkring poterne, og selv jeg som helt ny undrede mig over, at man mødte op med en hund, der så ud som om, den havde sutsko på

• #21   27. apr 2016 Jeg sad og studerede de andre. Hvordan de viste frem. Hvordan de stillede op osv osv. Da det så blev min tur, gik alt i fisk og hunden satte sig inde i ringen og sked. Så kom dommeren hen til mig, klappede mig på skulderen og bad mig forlade ringen. jamen, det måtte jo være et spørgsmål om at hunden var uopdragen at den sked i ringen, så jeg var på vej ud. Hun kom så løbende efter mig og undskyldte og undskyldte. Hun troede at jeg havde udstillet før (Så det var åbenbart ikke helt tosset det jeg havde gjort. Bortset fra lorten), så hun ville bare lave fis med mig.

Hun har siden dømt mine hunde mange mange gange og vi har talt om og grinet af at hun smed mig ud af ringen på min første udstilling.......

Hun havde en kanon humor, når man kendte hende.

• #23   27. apr 2016 Man kan nu også komme galt af sted med udstillingsliner. Min første udstillingsline var af halvkvæler slagsen, og den bakkede Koko ud af på en Brøndby udstilling, og tog sig et par "sejrsrunder" for fulde gardiner ikke bare i vores egen ring men også i ringene ved siden af. smiley

Efter det har jeg kun brugt liner af retriever line typen.

• #26   27. apr 2016 Det er bare en line, der ender i en løkke. Det fungerer som kvæler, så hunden ikke kan bakke ud af den. Nogen har en stop ting på, så der er en grænse for hvor meget man kan kvæle.

Min nuværende er en forholdsvis tynd rundsyet læder line.

• #28   27. apr 2016 Prøv at se på dette lnk:

https://www.google.dk/search?q=retrieverline&safe=active&biw=1680&bih=849&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&sqi=2&ved=0ahUKEwjM9oK3-67MAhWDI8AKHS5dC2QQsAQIIw

Der er masser af retriever liner, og dem burde de ikke kunne bakke ud af. De strammer jo til, når hunden trækker, hvad enten det er fremad eller tilbage.

• #29   28. apr 2016 Og selv for garvede udstillere kan det gå galt smiley Thor bruger altid en meget tynd, rundsyet læderline til Ghini.

Sådan en lavede jeg også til Cala, men havde ikke lige taget højde for, at der er noget mere knald på teenageren, så jeg stod med en line, der var sprunget og en hund, der spurtede rundt i hallen.
    Jeg var glad for at det skete på en myndeklubudstilling og ikke på en af de store DKK udstlinger smiley

profilbillede
  • #32   28. apr 2016 Ghini og min yngste søn Thor, det er stort set altid ham, der er i ringen med whipperne.
    Jeg har dog taget Cala indimellem fordi hun har galoperende krudt i numsen.

Billedet herover er fra Skælskør i 2015, men vi var der både i år og i 2014

• #34   28. apr 2016 Jeg tror efterhånden, at de fleste, som udstiller mynder regelmæssigt, har lagt mærke til Thor, der er jo ikke så mange unge knægte ringen, han er nok nærmest den eneste smiley

• #36   28. apr 2016 Det er også min oplevelse, nu må vi se hvor længe Thor holder ved, han er 16 nu og har vist whipperne de seneste 4-5 år. Heldigvis synes han stadig det er sjovt og bruger også en del tid på hundene i det daglige.

• #37   28. apr 2016 Bare lige et spørgsmål: Hvad er hele fidusen ved at bruge udstillingsline ?

Altså. jeg kan jo sagtens se at det ser elegant ud, og at man også nemmere kan se "hele hunden". Men jeg kan ikke lade være med at tænke om det er sådan lidt "udstillingssnobberi" ? smiley (undskyld hvis det støder nogen !) Har tit undret mig over fidusen med den der spinkle line, og nu vil jeg altså gerne have det opklaret smiley

• #38   28. apr 2016 Det er hunden, som skal ses, ikke linen smiley hos whipperne ser det mere elegant ud med en ultra tynd line end en tyk.
    Racen skal have en lang, buet hals og optisk ser den længere ud, hvis linen ikke er synlig/halslinjen ikke bliver brudt.

Større racer kan bruge tykkere liner uden at det ser klodset ud.

For en trænet udstillingshund er linen "arbejdstøjet", Ghini kan, når vi er på udstilling, ligge mageligt henslængt i en klapstol, men i det øjeblik hendes line findes frem, er hun bare klar og ved præcis, hvad hun skal.
    Som vores ringtræner siger, hvad skal hun egentlig med en handler, hun kan godt selv smiley

• #39   28. apr 2016 Tak for foklaring Kirsten smiley

Hvad nu hvis man dukker op på udstillinger, med helt almindelig snor og halsbånd, bliver det kommenteret/dømt ned. Eller acceptere dommere det, uden kommentarer ?

• #40   28. apr 2016 Jeg tror aldrig jeg har mødt en whippet med almindelig line, men nogle er tykkere end andre.

Jeg kan ikke forestille mig, at det vil blive kommenteret, men har dommeren en række af meget ens hunde foran sig, er det små marginaler, der afgør om det er den ene eller anden, der vinder og så kan en detalje som eks. en brudt halslinje være afgørende.

Her Ghini sammen med en anden tæve, de to er typemæssigt så ens, at det er de små detaljer, som tæller. Den dag billedet blev taget, var det Ghini som blev bedst placeret, men andre gange har det været den anden.

profilbillede
  • #41   28. apr 2016 Der er ingen krav om udstillingsline, så du kan komme med hvad du vil, så længe din hund ikke har pighalsbånd på.

Jeg går normalt med mine hunde i ca. 2 m. kraftig læderline, det er meget nemmere ikke at skulle have den i hånden også. En lille let line er meget lettere, og som Kirsten siger, hundene lærer, hvad der skal ske, når de får udstillingslinen på.

• #43   28. apr 2016 Du er velkommen. Så kan du rigtig føre dig frem med Fie på udstilling, der skal ikke mangle noget smiley

• #44   28. apr 2016 Hmmm....det må lige overvejes, hvis jeg en gang skal prøve det der udstillingshalløj smiley
    Tror bare at jeg ville føle det sådan lidt utrygt, med en tynd udstillingsline, til en stor kraftfuld hund. Ikke føle at jeg havde kontrol over hunden ? Men ok, hvis man kan få tykkere udstillingsliner, til tungere hunde, så er det vel ikke så meget anderledes end en almindelig snor og halsbånd ?

• #46   28. apr 2016 Ann-Marie - Nogle af de tungere racer bruger oftest liner, der er noget tykkere. Jeg tror faktisk det ville se helt forkert ud med en 3mm tynd læderline til en Mastiff smiley

Jeg har også nogle af Malenes fine liner, men mærkeligt nok vil Thor ikke bruge liner med bling og perler smiley

• #47   28. apr 2016 Kirsten: Jeg tænker også at det ville se meget, meget mærkeligt ud, med sådan en lille mikrotynd Line til en mastiff eller lign. smiley
    Hvor tykke er de bredeste udstillingsliner ?

Kan godt forstå at Thor nægter at bruge liner med bling og perler, det vil da totalt ødelægge hans streetcredit smiley

• #48   28. apr 2016 Jeg har sytrådstynde udstillingsliner fra min udstillingstid.......... Det ser da lidt blæret ud at kunne styre en stor goldenhan med en multitynd snor.

• #49   28. apr 2016 Men Isabelle........... Når du kommer til Roskilde i weekenden kunne du da bare have købt en der.

• #50   28. apr 2016 Mette: Enig, det ser bare ikke så blæret ud, hvis "sytråden knækker" og hunden går ædeamok i en af de mange boder der forhandler hundeguf smiley smiley

• #51   28. apr 2016 Det gør sytråden da heller ikke. For hunden går som en drøm....... smiley

• #52   28. apr 2016 Nårh ja, selvfølgelig gør den da det.......NOT smiley

• #54   28. apr 2016 Udstillingen er i denne weekend, Isabelle? Og hvis jeg ikke har taget meget fejl er skuet om 1 uge?

• #57   28. apr 2016 Jeg tænkte nok at du havde misset noget, Isabelle smiley

• #58   28. apr 2016 Elton: Men i mit hoved ser det bare utroligt fimset og forkert ud med sådan en tynd Line til en kæmpe hund smiley Så det kræver vist lige at jeg øver mig på at vænne mig til den tanke smiley Nå men der er jo også en del år, til at det bliver aktuelt, så kan jeg måske vænne mig til tanken i mellemtiden smiley

• #60   28. apr 2016 Jeg har sådan en "tynd" line til min dreng smiley
    Den er sat fast i en kraftig hexagon kæde.. Selve linen er 2m lang, fordi jeg skal kunne free-handle ham fra stor afstand(det har dælme vundet os mange placeringer fordi han er så fokuseret og ikke gider slås, som de andre hanhunde vil smiley )

profilbillede
  • #61   28. apr 2016 Elton: Ja, jeg regner med at melde mig til ringtræning hos Hanne, hvis det en gang bliver aktuelt, så skal hun nok få opdraget mig i brugen af sytråde smiley

• #62   29. apr 2016 Ann-marie jeg er enig, en syletynd tråd vil se forkert ud på en mastiff.

Jeg selv ret tynde liner til mine, men ikke sytråds tynde, og selv om mine er store hunde, er de ikke tunge hunde.
    Mht. at styre hundene i tynde halsbånd, så er et tyndt halsbånd hårdere ved halsen, så på en måde er det som servostyring. Jeg bruge ret tyndt halsbånd på min hanhund, som ellers gik ret dårligt i snor. Han trak voldsomt, men var fuldt styrbar i udstillingsline.

• #63   29. apr 2016 Ann-Marie, her er er billede af Hjalmer fra hans sidste udstilling. Linen er en rund-syet læder, meget tyndere end linen vi bruger til dagligt... smiley

profilbillede
  • #64   29. apr 2016 Jeg tager på udstilling og kigger (mærker smiley ) i morgen smiley

Kicki: Lækker hund smiley Hvor har du hentet ham ?

• #65   29. apr 2016 Ann-Marie, han er hentet hjem fra Holland i samarbejde med Librrani - Lige knap et år, på billedet, så ikke færdig udviklet endnu.

Men kom forbi ring 30 i morgen, der er vi med Bullmastifferne smiley - Tror vi skal i ringen omkring kl 10.00, alt efter hvor hurtig dommeren er smiley

• #66   29. apr 2016 Har godt set at Librrani også har hentet en del i udlandet, evt. udstationeringer/sameje. De virker meget seriøse smiley
    Jeg kommer faktisk til Roskilde i morgen smiley Måske vi ses ?

Kommentér på:
Udstillingsliner - hvor køber I dem?

Annonce