1.053 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
10 Svar
Hundemad : Nutra-Nuggets, Large Breed Puppy. Hundemad : Nutra-Nuggets, Large Breed Puppy.
Nogen som har erfaring med dette mærke?
Jeg har aldrig hørt om det, men det er det som Benzo har spist som hvalp, han er nu 12 måneder. men han spiser ikke ret meget, og det er hans syvende dag hos os.
Selv synes jeg de er ret små de piller, de kan ikke rense hans tænder ret meget, bør han have noget andet?
Benzo er Rottweiler med en vægt på 37 kg, glad og energisk, fræk som nogen chimpanse:)
0 synes godt om
mar 2009
Følger: 67 Følgere: 135 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 159 Svar: 12.793
Essential beginning large breed skal fx gives til 18 mdr, da leddene først da er færdigtudviklede, og fodersammensætningen giver optimale vækstvilkår for store racer.
Jeg kender ikke nutra nuggets, men mon ikke temaet bag foderet kan vejlede i hvor længe det skal bruges.
feb 2010
Følger: 6 Følgere: 2 Emner: 43 Svar: 753
Ejeren af hunden, hans forældre har tilbage i tiden haft Rott opdræt, så man skulle synes deres søn må have styr på hvilket foder den bør få.
En hund er vel hvalp indtil den stopper med at vokse, og det er 18 mdr for en Rott cirka.
Men under alle omstændigheder skal der skiftes gradvist til andet foder, når det skal ske.
Tror jeg kører forbi en dyrlæge og får den vejet, den vejede 37 kg for 10 dage siden ved en anden dyrlæge som ejer bruger.
Den har spist ca det halve af det foder den skulle iflg anvisningen på posen og ejers erklæring.
mar 2014
Følger: 1 Emner: 8 Svar: 298
Men det vigtigste er jo om den enkelte hund fungerer på det.
I forhold til at rense tænderne, så mener jeg ikke at noget tørfoder renser tænderne. Giv i stedet et godt ben til dette formål.
feb 2010
Mine fik vel ben max 10-12 gange om året.
Har du andre typer til hvalpe, hvor pillerne er større?
mar 2014
Følger: 1 Emner: 8 Svar: 298
Selvom du mener det er stensikkert, at tørfoder renser tænderne, deler jeg ikke den opfattelse, da jeg mener gnavearbejde renser tænderne.
Umiddelbart er pillerne ikke større ved andre varianter, er lidt i tvivl om de bliver en smule større i adult.
feb 2010
Chappi som vores egen hund får er bare noget større og rektangulære, men helt glatte. Det er til en aktiv senior hund.
Nogen som har en mening om Carnivor foderet???
okt 2004
Følger: 34 Følgere: 598 Hunde: 2 Emner: 420 Svar: 4.910
Lucky fik det omtalte foder da han var hvalp , og han så fin ud og voksende fint på det , han mistede dog også interessen på fodret så vi skiftede
mar 2008
Følger: 16 Følgere: 18 Hunde: 5 Emner: 38 Svar: 1.454
Vent et par uger og se om det ændrer sig, med mindre du gerne vil give noget andet.
feb 2010
dec 2012
Følgere: 21 Emner: 49 Svar: 3.665
Hundemad : Nutra-Nuggets, Large Breed Puppy.