1.053 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Hundemad : Nutra-Nuggets, Large Breed Puppy. Hundemad : Nutra-Nuggets, Large Breed Puppy.

Nogen som har erfaring med dette mærke?

Jeg har aldrig hørt om det, men det er det som Benzo har spist som hvalp, han er nu 12 måneder. men han spiser ikke ret meget, og det er hans syvende dag hos os.
Selv synes jeg de er ret små de piller, de kan ikke rense hans tænder ret meget, bør han have noget andet?

Benzo er Rottweiler med en vægt på 37 kg, glad og energisk, fræk som nogen chimpanse:)

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skift af elpære 250 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo 1.250 kr.
  • Cleaning 205 kr.
  • Dækskifte på el-løbehjul 670 kr.
  • Samling af ikea kommode 700 kr.
  • fjerne ukrudt 1.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hundemad : Nutra-Nuggets, Large Breed Puppy.
  • #2   29. apr 2016 For store racer er det vigtigt med et foder, hunden vokser langsomt på.
    Essential beginning large breed skal fx gives til 18 mdr, da leddene først da er færdigtudviklede, og fodersammensætningen giver optimale vækstvilkår for store racer.

Jeg kender ikke nutra nuggets, men mon ikke temaet bag foderet kan vejlede i hvor længe det skal bruges.

• #3   29. apr 2016 Ingen tvivl om det er ok foder, men hunden er bare ikke særligt interesseret i det?
    Ejeren af hunden, hans forældre har tilbage i tiden haft Rott opdræt, så man skulle synes deres søn må have styr på hvilket foder den bør få.

En hund er vel hvalp indtil den stopper med at vokse, og det er 18 mdr for en Rott cirka.
    Men under alle omstændigheder skal der skiftes gradvist til andet foder, når det skal ske.
    Tror jeg kører forbi en dyrlæge og får den vejet, den vejede 37 kg for 10 dage siden ved en anden dyrlæge som ejer bruger.
    Den har spist ca det halve af det foder den skulle iflg anvisningen på posen og ejers erklæring.

• Maria FL
    Maria FL Tilmeldt:
    mar 2014

Følger: 1 Emner: 8 Svar: 298
    #5   29. apr 2016 Jeg forhandler det og har flere kunder som er meget glade for det.
    Men det vigtigste er jo om den enkelte hund fungerer på det.

I forhold til at rense tænderne, så mener jeg ikke at noget tørfoder renser tænderne. Giv i stedet et godt ben til dette formål.

• #6   29. apr 2016 Det er stensikkert at tørfoder af den store riflede slags renser tænder, dyrlægen havde aldrig set så fine tænder på så gammel en hund. Men de her små kugler glider jo bare direkte ned i maven, det er yderst lidt knaselyd der kommer fra den.
    Mine fik vel ben max 10-12 gange om året.

Har du andre typer til hvalpe, hvor pillerne er større?

• Maria FL
    Maria FL Tilmeldt:
    mar 2014

Følger: 1 Emner: 8 Svar: 298
    #7   29. apr 2016 Nogle hunde har jo bare naturligt bedre tænder end andre.
    Selvom du mener det er stensikkert, at tørfoder renser tænderne, deler jeg ikke den opfattelse, da jeg mener gnavearbejde renser tænderne.

Umiddelbart er pillerne ikke større ved andre varianter, er lidt i tvivl om de bliver en smule større i adult.

• #8   29. apr 2016 AllDogs som Petworld sælger er store og riflede, de tager 250,- for 10 kg, mener jeg.
    Chappi som vores egen hund får er bare noget større og rektangulære, men helt glatte. Det er til en aktiv senior hund.

Nogen som har en mening om Carnivor foderet???

• #9   29. apr 2016 Jeg vil langt hellere have at lucky sluger fodret end han står og tygger en masse på dem , det er nemlig der han får plak .. Han har altid haft utrolig flotte tænder , aldrig fået en tandrensning ovs , men jeg fodre så også en del med råt .

Lucky fik det omtalte foder da han var hvalp , og han så fin ud og voksende fint på det , han mistede dog også interessen på fodret så vi skiftede smiley

• #10   29. apr 2016 Hvis hunden lige er flyttet ind, kan det sagtens være årsag til at at han er småtspisende.

Vent et par uger og se om det ændrer sig, med mindre du gerne vil give noget andet.

• #11   30. apr 2016 Snakkede med en Rottweiler mand, han sagde den vi egentlig alle kender med leverpostej på rugbrød blandet i, men jeg mener bare det er et skråplan hvis den hele tiden vil have det. Men den åd hele skålen på kort tid, først via lidt håndfodring og så vise ham det blive blandet i skålen, nu er det spændende hvordan det går fremover.

• #12   30. apr 2016 Jeg forstår ikke rigtig den der med at fodre med det samme foder dag ud og dag ind, køb 2-3 gode mærker, (gode mærker er altså hverken chappi og all dogs) og jeg ville da apolitisk ikke fodre med hvalpefodder efter 6-7 mdr smiley

Kommentér på:
Hundemad : Nutra-Nuggets, Large Breed Puppy.

Annonce