541 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Foder mht til smag Foder mht til smag

Jeg har aldrig gået op i smag i foder har altid bare valgt kylling men min kæreste og jeg har fået en hvalp og jeg er begyndt at tænke en del på deres pels denne gang, så jeg har valgt mærket Arion med laks smag men så tænkte jeg hvad er bedst endelig laks eller kylling ? ??
Mere det står noget med learing med kylling men med laks blivrr pelsen jo "plejet" noget bedre synes jeg eller skal man købe begge dele også blande halv af hvert ? ??

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af stik til “grisetryne” 230V ifm fjernvarmeinstallation. Haster! Vi skal have etableret et 230V el-udtag med jord inden fjernvarme installationen indendørs kan etableres på mandag. Skal udføres autoriseret. Vi har ikke selv materialerne. 1.500 kr.
  • Montering af gardinstang – soveværelse. 500 kr.
  • Monter lampe på badeværelse, og fjern gammel fastmonteret lampeudtag. 1.000 kr.
  • Hovedrengøring 2.000 kr.
  • Udskiftning af køkkenbatteri 1.000 kr.
  • Have mand 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Foder mht til smag
  • #3   3. okt 2017 I min optik er smagen det mindst væsentlige - det der betyder noget er jo at det producenterne kalder smag er hvad der oftest er hovedingrediensen.
    Altså det er jo hvad hunden får at spise.
    Og jeg er en af dem der så vidt muligt undgår kylling - ikke pga smagen men pga produktionsforholdene for kyllingerne.
    laks undgår jeg også helst da det kan farve hvide hunde rød i skæg mm. Især hvis det er opdrættet laks.

Men altså det kan hurtigt blive meget firkantet. Så jeg synes du skal vurderer ud fra indholdsfoetegnelsen og så varierer som du synes. Variation er altid godt.

• #6   3. okt 2017 Jeg ville bare tage forskellige smagsvarianter, det må være det mest interessante for hunden. Og så kigger jeg selvfølgelig først på indholdet (mest kød).

Jeg har pt. lam og kylling hjemme, som vi skifter mellem. Fisk køber jeg ikke helt så ofte, da det svinger ret meget hvad min hund synes om det.
    Er vi i dåsemad, så er han ret vild med hest - og her spiser han SLET ikke fisk smiley

• #8   3. okt 2017 Jeg kender desværre en, hvis hund måtte aflives, da den var vant til at få kattenes rester af både tør- og vådfoder, og den ene gang var åbenbart en gang for meget. smiley

• #10   3. okt 2017 Det er med garanti ikke kattemad den hund døde af sussanne smiley kattemad har normalt et noget højere indhold af protein, det er tilsat taurin som katte ikke selv kan producere hunde har også brug for taurin men producerer det selv, der sker intet ved at de får det tilsat;)
    Kattemad er udmærket til hunde, har hunden nyre problemer skal man være opmærksom på proteinindholdet, eller er der intet problem i det;)

• Anna D
    Anna D Tilmeldt:
    mar 2017

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 59
    #11   3. okt 2017 Kattemad har meget højt proteinindhold og det kan være lidt hårdt for nyrerne hos hunde.
    Mht proteinkilder, så går jeg selv udenom kylling da der er flere hunde som udvikler allergi/intolerance overfor dette end fx fisk eller hest.
    Jeg har oplevet at smag/lugt betyder noget. Min gamle hund var meget forslugen, men nogle mærker nægtede hun pure at æde.

• #13   3. okt 2017 Kattemad af ordentlig kvalitet har ikke tilsat taurin, for det indeholder nok kød til, at det har nok naturlig taurin i. Whiskas har intet med kattemad at gøre. Det er hønsefoder. smiley

Jo det var den besked, de fik af dyrlægen, og det var også efter at have spist kattemad, at hunden fik det dårligt.

Men du ved åbenbart bedre end dyrlægen.

Helle, jeg kan ikke huske det, jeg ved bare, at katte hellere må spise hundemad i begrænsede mængder end omvendt. smiley

Vi har lavet en kattelåge selv ud til det ene rum, hvor kattene så kan have deres kattemad og kattebakker i fred for hunden. Balder er altædende. Nu er han også begyndt at æde nødder. smiley

• #20   3. okt 2017 Nej, der er noget i kattemad, som hunde ikke har så godt af, og som skrevet er min hukommelse som en si, så jeg kan ikke huske det. smiley

• #25   3. okt 2017 Jeg synes, at du skal ringe til hendes dyrlæge og spørge. Jeg kan ikke svare på, hvorfor han sagde, som han gjorde. Kun konstantere at det var det svar, hun fik, da hunden fik store problemer med maven efter indtagelse af kattemad.

• #28   3. okt 2017 Jeg bruger en ny variant og/eller mærker stort set hver gang. Primært imellem middel og Premium mærker og kornfrit smiley Sallys pels er altid blød og blank. Det eneste tilskud hun får er diverse årtidsfrugter og rester smiley

Jeg tror det meste af det foder man kan købe i dag som bare er i middelklassen og op er af ganske fornuftig kvalitet - også det kornholdigt.

TOTW, Orijen, Acana, Essentials, Wilderness, Olivers, Arion, Kingsmoor. Og sikkert nogle flere.
    Får jeg en pose kornholdigt, så får hun også det smiley Jeg er ikke anti korn, men jeg kan godt lide variation, så jeg gider ikke at størstedelen af energien kommer fra korn eller en enkelt kilde smiley

Snart 7 og still fabulous smiley smiley

profilbillede
  • #29   3. okt 2017 #15 - det er præcis også sådan, jeg fodrer.
    Variationen betyder, at mine hunde glæder sig til dagens måltid. Hver dag.... (og huskyer er altså ikke ligefrem kendt som madører smiley )

• #30   3. okt 2017 Max æder alt - simpelthen.

Han får sit tørfoder hver aften og vådfoder hver morgen. smiley

• #32   3. okt 2017 Tak John smiley Ja, hun er ret så fin hvis jeg selv skal sige det smiley

Kommentér på:
Foder mht til smag

Annonce