541 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
12 Svar
Foder mht til smag Foder mht til smag
Jeg har aldrig gået op i smag i foder har altid bare valgt kylling men min kæreste og jeg har fået en hvalp og jeg er begyndt at tænke en del på deres pels denne gang, så jeg har valgt mærket Arion med laks smag men så tænkte jeg hvad er bedst endelig laks eller kylling ? ??
Mere det står noget med learing med kylling men med laks blivrr pelsen jo "plejet" noget bedre synes jeg eller skal man købe begge dele også blande halv af hvert ? ??
0 synes godt om
okt 2006
Følger: 59 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 13.903
Altså det er jo hvad hunden får at spise.
Og jeg er en af dem der så vidt muligt undgår kylling - ikke pga smagen men pga produktionsforholdene for kyllingerne.
laks undgår jeg også helst da det kan farve hvide hunde rød i skæg mm. Især hvis det er opdrættet laks.
Men altså det kan hurtigt blive meget firkantet. Så jeg synes du skal vurderer ud fra indholdsfoetegnelsen og så varierer som du synes. Variation er altid godt.
aug 2008
Følgere: 1094 Hunde: 2 Emner: 87 Svar: 2.721
Jeg har pt. lam og kylling hjemme, som vi skifter mellem. Fisk køber jeg ikke helt så ofte, da det svinger ret meget hvad min hund synes om det.
Er vi i dåsemad, så er han ret vild med hest - og her spiser han SLET ikke fisk
jul 2012
Følger: 22 Følgere: 1444 Hunde: 1 Emner: 41 Svar: 8.300
dec 2012
Følgere: 21 Emner: 49 Svar: 3.665
Kattemad er udmærket til hunde, har hunden nyre problemer skal man være opmærksom på proteinindholdet, eller er der intet problem i det;)
mar 2017
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 59
Mht proteinkilder, så går jeg selv udenom kylling da der er flere hunde som udvikler allergi/intolerance overfor dette end fx fisk eller hest.
Jeg har oplevet at smag/lugt betyder noget. Min gamle hund var meget forslugen, men nogle mærker nægtede hun pure at æde.
jul 2012
Jo det var den besked, de fik af dyrlægen, og det var også efter at have spist kattemad, at hunden fik det dårligt.
Men du ved åbenbart bedre end dyrlægen.
Helle, jeg kan ikke huske det, jeg ved bare, at katte hellere må spise hundemad i begrænsede mængder end omvendt.
Vi har lavet en kattelåge selv ud til det ene rum, hvor kattene så kan have deres kattemad og kattebakker i fred for hunden. Balder er altædende. Nu er han også begyndt at æde nødder.
jul 2012
jul 2012
sep 2013
Følger: 17 Følgere: 28 Hunde: 1 Emner: 199 Svar: 2.006
Jeg tror det meste af det foder man kan købe i dag som bare er i middelklassen og op er af ganske fornuftig kvalitet - også det kornholdigt.
TOTW, Orijen, Acana, Essentials, Wilderness, Olivers, Arion, Kingsmoor. Og sikkert nogle flere.
Får jeg en pose kornholdigt, så får hun også det
Snart 7 og still fabulous
aug 2007
Følger: 40 Følgere: 81 Hunde: 8 Emner: 518 Svar: 12.610
Variationen betyder, at mine hunde glæder sig til dagens måltid. Hver dag.... (og huskyer er altså ikke ligefrem kendt som madører
jul 2012
Han får sit tørfoder hver aften og vådfoder hver morgen.
sep 2013
Følger: 17 Følgere: 28 Hunde: 1 Emner: 199 Svar: 2.006
Foder mht til smag