{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
964 visninger | Oprettet:

Flåttid {{forumTopicSubject}}

Så skal jeg da love for, at det er blevet flåttid. Efter en dejlig tur i skoven i formiddags med Peia og Sunshine, har jeg pillet mindst 25 flåter af Sunshine. Jeg talte ikke i begyndelsen, så derfor har jeg ikke det helt nøjagtige tal, og jeg bliver også ved at finde flere, så tallet stiger stille og roligt. Og for det ikke skal være løgn, vil hun meget gerne putte på sofaen, og det er også normalt hyggeligt, men lige nu er jeg bare knap så interesseret i det. smiley

Jeg har også pillet en del af Peia, dog ikke på samme niveau. Skægt så forskelligt, det kan være for 2 hunde, der går den samme tur.

Er jeres andres hunde lige så hårdt angrebet i år ? Jeg bryder mig ikke specielt om, at behandle mine hunde med gift, men nu kan det ikke udsættes længere i år. Når dyrlægen åbner på tirsdag skal der købes Bravecto.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Flåttid
  • #1   18. maj 2018 Vi er ikke plaget så meget i år, det er meget få jeg har fundet indtil nu, og vi har da vret i skoven de tre sidste dage.
    Jeg bruger ikke noget imod flåter overhovedet og har aldrig gjort det, men nu har jeg købt noget ugiftigt shampoo fra Groomers Edge, som skulle gøre, at flåterne ikke bider på.


  • #3   18. maj 2018 Her er vi slet ikke plaget af flåter, men Fiibi har også fået bravecto tabletten. Tror jeg har fundet 1 eller 2 på hende i alle de år jeg har ejet hende.

  • #5   18. maj 2018 Ja, de er nemme at se på de lyse hunde, men måske får de også flere flåter. Jeg ved det ikke, det er bare en teori, men nu de to jeg har haft med i dag, Sunshine , som fik langt flest flåter, er helt lys i hovedet og Peia har mørkere aftegn og fik ikke nær så mange. Celtia, som også er helt lys, får også altid mange.

    Jeg har lidt oplevet selv, at man med lyst tøj, specielt gult, tiltrækker insekter.


  • #8   18. maj 2018 Ja, synes også at Iroh har mange! I lørdags var vi skoven, og jeg pillede mindst 12 flåter af ham i løbet af lørdagen. Han var behandlet med Nexgard, men det var næsten en måned siden. I dag har han fået Prac-Tic, så må vi se om det virker godt smiley

  • #12   18. maj 2018 Bravecto hindrer ikke flåterne i at bide. Det gør kun bayvantic.

  • #16   18. maj 2018 Malene: og seresto halsbånd hvis man er tid det smiley

  • #17   18. maj 2018 Meget plaget i år! Begge hunde får bravecto og vi piller alligevel to af om dagen...:-/

  • #19   18. maj 2018 Ja har pillet nogle stykker af hver hund indtil videre.
    Og i dag en der kravlede på mig.


  • #20   18. maj 2018 Dem, jeg har pillet af Sunshine i dag, har heller ikke nået at sætte sig fast endnu. De overlever så heller ikke, at jeg får fat i dem. Og jeg piller stadig nye af, så de kan altså kravle rundt på hunden et stykke tid, før de får sat sig fast. Men Sunshine har også meget pels at kravle rundt i smiley

  • #21   18. maj 2018 Den på mig kravlede i min bh smiley smiley

  • #22   18. maj 2018 Usch Zenta. Det er bare så fælt. Jeg har også pillet en enkelt af, der kravlede hen af armen på mig selv tidligere på dagen, og fordi, jeg hele tiden finder nye på Sunshine, føler jeg at det kribler over det hele på mig selv. Det er forhåbentlig indbildning.

  • #23   18. maj 2018 Jeg er hysterisk med flåter efter at have haft en hund, der blev smittet med anaplasmose. Victor begyndte pludselig at halte og fik feber, sommeren 2015. Fik konstateret anaplasmose, kom i behandling og fik det hurtig bedre. Fik den ene tilbagefald efter den anden var halt, havde feber, fik dårlig mave og var nedtrykt. Sådan gik det frem til juletid, hvor han igen fik et tilbagefald, kom igen igen i behandling, men denne gang kom der ingen bedring. Hver gang han havde haft tilbagefald, var han blevet testet og fundet positiv. Det blev han også denne gang. Hvor han de andre gange havde haltet på et bagben, var det denne gang venstre forben. Der blev taget blodprøver, røgten og man kunne nærmest “ vride hans ben af led” uden at det gjorde ondt. Så det stod efterhånden klart at det ikke var benet det var galt med. Vi blev sendt til Aarhus hvor Victor blev scannet. Jeg husker endnu tydeligt, at dyrelægen sagde, han virker som en alvorlig syg hund. Og det inden han blev scannet. Inderst inde vidste jeg det godt. Dyrlægen mistænkte at han havde en tumor i nakken, hvilket viste sig desvære at være rigtig. Tumoren sad og trykkede på rygmarven og gjorde ham halt, det var også begyndt at påvirke de andre ben. Victor fik fred, kun 7 år gammel. Jeg er af den overbevisning, at tumoren gjorde at Victor fik så mange tilbagefald eller også fik han tumoren fordi hans imunforvar var helt i bund. Min egen dyrlæge er enig med mig. Derfor er jeg hysterisk når det gælder flåter og mine får Bravecto.


  • #24   18. maj 2018 Ja og jeg har ellers aldrig haft et flåtbid eller fundet nogen på mig selv.
    Indtil i dag. Heldigvis sad den ikke fast


  • #25   18. maj 2018 Vi har (7-9-13) ikke fundet nogen på hverken Fella eller Kiba endnu i denne sæson og vi er i skoven hver eneste dag. Sidste år fandt jeg 4 på Fella og utallige på Kiba, trods behandling med Bravecto. Vi er dog gået væk fra Bravecto, da Fella blev syg og fik kramper. I år har jeg prøvet Anibios Tic Spray og har ikke fundet en eneste flåt endnu. Men hooooold nu op, det er dyrt i længden og møg besværligt. Men det virker på dem smiley

  • #26   18. maj 2018 Janni, vær du bare taknemmelig for at den ikke bed dig der. Jeg har prøvet det og det var ikke på min top 10 over fede minder smiley

  • #27   18. maj 2018 Har du prøvet at en flåt bed dig lige på babsen? smiley

  • #28   18. maj 2018 Janni, jeg havde engang en der havde bidt sig fast på min røv. Jeg var 15 eller 16, og havde siddet i meget korte shorts på en strandeng og kysset med en fyr hele aftenen smiley Næste morgen fandt jeg flåten smiley

    Og min eksmand vækkede mig en nat fordi han havde en på løgposen. Han ville have at jeg skulle fjerne den, men han nåede selv at gøre det inden mit hysteriske grineanfald var klinget af smiley


  • #30   18. maj 2018 Hahahah Anne smiley
    Og hvad kan man lære af det? Aldrig kysse med en fyr på stranden smiley

    Hahaha, jeg havde også brækket mig af grin, og så lige på en mand der i forvejen tror de skal dø af influenza smiley


  • #31   19. maj 2018 Jeg forstår det ikke.... Vi plejer at være meget plaget af flåter, særligt fordi hundene luftes på diverse marker og skove. Men indtil videre har de ikke haft én eneste. smiley

    De har endnu ikke fået flåtmiddel. Jeg plejer at vente til de får deres første flåt.
    Jeg mærker dagligt hundene igennem over hele kroppen når de nusses, men intet endnu. Gad vide om de får noget foder som afskrækker flåterne smiley


    profilbillede
  • #32   19. maj 2018 Vi har ikke vildt mange flåter herhjemme.
    Tilgengæld så er det fuldstændig vanvittigt på lyngarealerne vi arbejder på og har måtte køre et får hjem og behandle de andre, pga. så sindssygt mange flåter, der simpelthen gjorde det ene anæmisk.
    Så på de arealer er hundene sprøjtet med Cur1 og har desuden Seresto halsbånd på, efter en enkelt tur derude betød 5-6 flåter på Chut.

    Dem der ikke har fast job og dermed ikke færdes på de arealer har vi kun fundet en enkelt flåt på, på 3 hunde og nu ser vi nok ikke rigtig flere da de alle har fået halsbånd på. Men vi plejer egentlig ikke at være særlig flåtplagede her, selvom hundene luftes på markerne og i skoven dagligt.


  • #33   19. maj 2018 Pludselig for tre uger siden begyndte vapperne at komme ind med flåter i ansigtet..
    Der er mange i vores område i år, kan jeg konstatere.
    Bravecto klarede den.


  • #34   20. maj 2018 Jep, også masser af flåter her smiley
    Har netop behandlet for flåter, efter at have pillet 3 flåter af min ene hund, efter et par timers ophold i haven smiley


  • #35   20. maj 2018 Vi har færre i haven i år - men bruger så også kun forhaven da vi har nysået græs i baghaven som ligger op til skovstykket.
    Tilgengæld tog vi i hvert fald 20 flåter af hver af de store hunde sidst vi var i skoven.
    Vi sprøjter med afskrækningsdufte. Og fjerner løbende på turen. Det er fast arbejde.
    Selv har jeg kun haft en 3 stykker på i år indtil videre. Det bekymre mig ikke. Bliver jeg utilpas så reagerer jeg men indtil nu har der aldrig været noget.
    Mit indtryk er ikke vi har tendens til at løbe ind i syge flåter.


  • #36   20. maj 2018 For søren da. Jeg glemte at banke under bordet!
    Enya (labrador) har nu fået en lille flåt, så er det i gang med flåtmiddel. smiley

    Mine hunde har altid fået Bravecto.


  • #37   20. maj 2018 Ginne, de der 20 flåter pr. stor hund, var det efter brug af afskrækningsdufte ? For så lyder det da ikke særlig effektivt.

  • #38   20. maj 2018 Har fundet én flåt på Einstein, men jeg var også gået lidt over tid med behandling med Bayvantic der smiley

Kommentér på:
Flåttid

Annonce