{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.211 visninger | Oprettet:

Problemer med afføring efter fjernelse af anal kirtler {{forumTopicSubject}}

Hej alle jeg har et spørgsmål . Efter jeg har fået fjernet anal kirtler på min bullterrier Var hun lidt utæt efter operation det er heldigvis stoppet . Men så opstod næste problem , har i oplevet efter operation at jeres hunde ryster sig flere gange inden den sætter sig for at skide som om den ikke rigtig kan komme af med det ?? Den kan gøre det rigtig mange gange og får i d i mellem ikke skidt . Det er som om at den ikke får presset rigtig ? Hvis man så kommer hjem og putter en finger ind i numsen på hende kan du mærke lorten og så presser hun . Har i oplevet noget lignende og hvad gjorde i ? Der var ingen problemer før hun blev opereret . Men er ikke i tvivl når hun skal skude for så ryster hun sig flere gange Inden hun til sidst sætter sig og skider hvis vi trækker den længe nok . Hun har ikke tynd mave og ikke blod i Afføring så det virker lidt mærkeligt ?? vil rigtig gerne høre fra jer for sys det er synd hun skal rySte sig sådan for at skide


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Problemer med afføring efter fjernelse af anal kirtler
  • #1   16. jan 2019 et forsigtigt bud er at lade være med at stikke fingre op i din hund og spørge jeres dyrlæge...

  • #2   16. jan 2019 Da vil nok går nogle dage før hun laver en normal lort. efter sådan en tur. det kan påvirker hunden efter en operation smiley

  • #3   16. jan 2019 Der er gået en hel md siden hun er opereret og hun har aldrig rystet sig sådan inden operation lortene derkommerserfine udover ikke tynde eller noget . Men hvorfor ryster hunden sig når den skal af med noget har andre oplevet det?det kom først efter stingene var kommet ud og pinicilin ophørt så det er ikke lige efter operation !

  • #4   16. jan 2019 Altså, Anton ryster sig, hvis han skal noget, han ikke bryder sig om eller er lidt grænseoverskridende for ham, men aldrig på grund af smerter.

    Måske føles det anderledes for hende at komme af med afføring efter operationen? Men uanset hvad, synes jeg bestemt, du skal spørge dyrlægen. Husker jeg forkert, eller var det hende, hvor operationen måtte gøres om?


  • #5   16. jan 2019 Det er fuldstændig rigtigt har en tid i morgen men ville lige høre om andre kendte til problemet? for hun gjorde ikke sådan lige efter operation eller før operation tænker det måske kunne være arvæv eller andet ?

  • #6   16. jan 2019 Andre hunde snuser hende også meget bag i efter operation gør de også det ved Anton ?

  • #7   16. jan 2019 Anton har ikke fået sine analkirtler fjernet, men det fik Hannibal, og kun lige efter operationen havde han smerter, men ellers var han helt som før, der var ingen ændring i hverken afføringsmønster eller opførsel under "akten". smiley Hunde snuste ham heller ikke mere bagi.

    Jeg tror, at der er noget galt, for at være helt ærlig, og især med tanke på, at operationen ikke var vellykket første gang, så det er godt, at du får hende tjekket. smiley

    Held & lykke med hende. smiley


  • #8   16. jan 2019 Det er godt du tager til dyrlæge med hende, især hvis andre hunde finder hendes operationssted interessant. Det er som regel et ret sikkert tegn på, at der er et eller andet, der ikke er, som det skal være.

    Jeg har aldrig hørt om det med at ryste sig, i den situation. Så hvad det lige er, der sker, har jeg ikke et bud på.

    Jeg håber I finder ud af hvad det er, da det jo ikke kan være rart for vovsen, at have det sådan.


  • #9   16. jan 2019 Nej og heller ikke for hendes mor det er jo in lille baby tænker i der kan være noget betændelse hun har ikke feber og der er ikke blog i afføring eller tynd afføring??

  • #10   16. jan 2019 Det er jo virkelig svært at sige, lokal betændelse behøver vel ikke give feber, tænker jeg.

    Men nej, det er hårdt når de ikke er på toppen, de kære små - jeg kender det godt. Men jeg tror, at dét at hun ryster sig, er en form for overspringshandling, fordi hun enten ikke bryder sig om at sætte sig, fordi noget generer eller fordi hun har ondt deromme, men det må en dygtig dyrlæge kunne finde ud af.


  • #12   16. jan 2019 Min gamle hund Kia gjorde os opmærksom på, at der var noget galt med min stedfars tarmsystem ... Hun var meget insisterende på den virkelig irriterende måde, for at fortælle ham, at der var noget galt. Hun stak snuden op i røven på hans bukser simpelthen, så han endte med, at blive helt bange for hende.
    I dag har han stomi, pga. kronisk tarmbetændelse.

    Jeg stoler til enhver tid, på hundes lugtesans, forbundet med atypisk adfærd.

    Det kan jo være en masse ting, der får din vov til at reagere som hun gør. Men et eller andet er der jo galt, når hun udviser så atypisk adfærd, og hvis I oplever, at hun ikke kan tømme tarmen (at der stadig står afføring i det nederste af tarmen, når hun har besørget), så er det jo ikke så hensigtsmæssigt.
    Måske der sidder fistler, eller cyster eller hvad ved jeg, i tarmen ... Måske hun skal have lavet en endoskopi ... Det finder I ud af.

    Krydser alt der krydses kan for, at det er noget der løses let og smertefrit.


  • #13   16. jan 2019 jeg kunne i flere mdr efter fjerne de indvendige tråde fra min hanhund, og der var puds med hver gang, så kan godt være der noget der generer hende. men hun kan også forbinde det med at skulle af med noget, som noget der er ubehageligt og derfor ryster hun. min hanhund var heller ikke imponeret, over at skulle af med noget et stykke tid efter de var fjernet men i dag er der intet og det er det bedste vi har gjort for ham smiley

Kommentér på:
Problemer med afføring efter fjernelse af anal kirtler

Annonce