{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  Simpel, brugervenlig smartphone
  • #1   22. maj Nå, der var to:

Det tror jeg at de fleste vil mene er en Iphone.

Altså som min søn siger.

Det er telefonen for kvinder og mænd med løse håndled.

• Anni
    Anni Online Tilmeldt:
    maj 2009

Følger: 4 Følgere: 17 Emner: 144 Svar: 6.708
    #2   22. maj Sony, endda jeg kan finde ud af dem.

• Radar
    Radar Tilmeldt:
    aug 2010

Følgere: 11 Emner: 21 Svar: 2.873
    #3   22. maj "endda jeg" aha smiley .... Så måske er der håb for mig også.

Men det kommer vel også an på hvilken Sony-model?... Eller er Sony noget specielt intuitivt ligesom det siges, at I-phone er?

(jeg synes, at alle telefoner kan alt for meget, og skal oplades alt for tit smiley )

• Anni
    Anni Online Tilmeldt:
    maj 2009

#4   22. maj Der er sådanset ikke nævneværdig forskel på menuen af forskellige modeller.
    Jeg købte engang en Samsung, den fik min søster fordi jeg ikke rigtig kunne finde rundt i den
    Min søster vil så til gengæld ikke have andet.

Men det er måske en vanesag hvad man synes er nem, for er man vant til en ting er det jo altid nemmere.

Jeg synes, at du skal bruge tid på at gå ned i et par butikker og brug tid på at "lege" med de forskellige telefoner du kunne tænke dig. ??

• Anni
    Anni Online Tilmeldt:
    maj 2009

#5   22. maj jeg synes, at alle telefoner kan alt for meget, og skal oplades alt for tit smiley

Sådan havde jeg det også engang, men efterhånden når man lærer dem at kende, så begynder man at bruge det mere og mere.

Enig i at de skal oplade alt for tit., men det kommer jo også an på, hvad man har til at køre som bruger strøm og hvor meget man bruger den.
    Jeg kan nøjes med at oplade min en gang i døgnet og den er aldrig slukket.

• Radar
    Radar Tilmeldt:
    aug 2010

#6   22. maj En gang i døgnet er også meget smiley men sådan er det jo med smartphones.

Jeg har altid haft Nokia knaptelefoner. Og en enkelt Nokia smartphone ... i en uges tid. Den, og min nuværende 3310-model, er IMO ikke brugervenlige. Så jeg tænker, at det vil være fint med noget andet end Nokia. Men hvad det så lige skal være.... :-S
    God lyd er vigtigt.

Muligt jeg går i butik, men pga. corona handler jeg pt. helst over nettet.

• Radar
    Radar Tilmeldt:
    aug 2010

#7   22. maj Jeg har kig på denne:
    https://www.proshop.dk/Mobil/Apple-iPhone-6s-32GB-Rose-Gold/2567942?utm_source=pricepusher&utm_medium=cpc&utm_campaign=pricesite

Jeg kan godt lide, at man kan bruge pen i stedet for pølsefingre (men pennen skyldes måske, at skærmen er meget lille?... smiley

• Hama
    Hama Tilmeldt:
    apr 2015

Følgere: 2 Svar: 204
    #8   22. maj Jeg har i mange år holdt mig til Samsung´s "Mellem klasse" mobiler, den dyreste jeg har haft er den A6 jeg købte august 2018 til kr. 1.999,- , jeg har aldrig brugt cover og har aldrig haft et smadret glas på trods af jeg har tabt dem flere gange.

Jeg opdaterer mine App manuelt, da jeg godt vil holde øje med - hvad formål der er med en ny opdatering.

Jeg oplader ca. hver anden dag, og jeg bruger den til rigtig mange ting dog ikke Facebook

• Dog Lover
    Dog Lover Tilmeldt:
    feb 2016

Emner: 8 Svar: 147
    #9   22. maj Hvad der er simpel og bruger venlig kommer and på personen der skal bruge den vil jeg mene, hvad de føler og hvad de kan finde ud af, så en god måde er og prøve sig frem. smiley
    Men hvad andgår batteri leve tid så ja betydningen har noget og sige hvad der køre i baggrunden og hvor meget du selv bruger den hen over den dag, men Oneplus 5T som jeg bruger kan sagtens holde flere dage før den skal lades når jeg kun skriver og ringer en gang imellem (mest skriver jeg) og kan finde på at spille på den, spil suger dog mere og gør du hurtigere skal lade. smiley Plus laderen der følger med er sådan en der lader hurtig, så man skal ikke vente så lang tid på strøm som almindelig ladere. smiley

• #10   22. maj One plus. Den har ikke alle mulige forinstallerede apps

• Radar
    Radar Tilmeldt:
    aug 2010

#13   22. maj Uh, det er svært. :-S

Jeg kigger på Iphone 6 (fordi jeg har læst at den skulle være "seniorvenlig" smiley )

Samsung Galaxy, fordi de på Techradar er blandt bedste telefoner. (men k*ft, hvor er der mange modeller ).

One Plus har jeg aldrig hørt om før, men hurtig opladning, der holder ok længe, ser jeg som en fordel.

Når nu det skal være, vil jeg have en telefon, der er GOD LYD i! Både til tale. Og til musik.
    (... om det så nogensinde vil lykkes for mig at få musik ud af en telefon :-S )

• Radar
    Radar Tilmeldt:
    aug 2010

#14   22. maj Udover batterilevetid, der åbenbart er et problem med Iphone, kan det så passe, at der kun er 1 års garanti?

• john
    john Online Tilmeldt:
    aug 2010

Følgere: 176 Hunde: 3 Emner: 32 Svar: 5.205
    #16   22. maj Samsung Galaxy A51 har det kraftigste batteri på markedet.

Startede selv med Iphone men skiftede til Samsung for år tilbage.

• Radar
    Radar Tilmeldt:
    aug 2010

#18   22. maj Ida - den Iphone 6, som jeg har kig på, er vist den sidste model med høretelefonstik, og det synes jeg, der SKAL være. Men jeg tænker også, at hvis jeg vænner mig til Iphone og skal have en ny, så skubber jeg jo bare den ulempe til senere . smiley

Jeg er virkelig i dilemma - vil helst have det, der er nemmest at finde ud af, men gider på den anden side ikke kort batteritid og andre ulemper.

Nu er jeg også begyndt at kigge på Motorola :-S

Trine - de nyere mangler hovedtelefonstik. smiley

• #21   22. maj Klart en iPhone smiley

• #22   22. maj Radar - Bluetooth ørebøffer! Så er ledningen ikke i vejen smiley

Spøg til side (selvom jeg er helt seriøs mht ørebøfferne smiley ) Jeg er også til Apple. Den er nem og ligetil.

Og angående garanti...ifølge købeloven så er der altid to års reklamationsret på varer købt i Danmark! Også på hjemmesider, der sælger via “dansk” hjemmeside...selvom de ofte prøver at undgå dette.

Garanti er noget firmaerne selv “udsteder” og er ikke det samme som reklamationsret.

• Radar
    Radar Tilmeldt:
    aug 2010

#23   22. maj Jeg ved ikke hvad lightning-stik er. Men pyt. bare der er et stik.. smiley

Bluetooth ... joeh, men så er der endnu en ting, jeg skal lære at have til at fungere smiley
    men måske det værd, for at slippe for ledninger.

Jaja, der er da ved at være mange stemmer på Iphone...

• #24   22. maj Lightning-stik er det kabel, der bruges til at oplade eller synkronisere din Apple telefon smiley På de nyere IPhones er der er et lille koblingakabel med, så man kan bruge høretelefoner med almindeligt stik (jackstik) smiley i de nye iPhones er det integreret i de høretelefoner, der følger med.

Det er det værd! Jeg nyder at kunne tulle rundt i haven/huset og ordne ting med ørebøffer på og bare kan lade telefonen ligge smiley Kom altid i karambolage med den sk*de ledning smiley

• #26   23. maj Førhen måtte jeg sidde og tegne manualer til min mor, når hun fik en ny mobiltelefon, og jeg fik stadig smserdersåsådanherud
    Hun havde haft sin iphone i 3 minutter, da hun sendte mig et billede med tekst, der indeholdt både tegn, mellemrum og store bogstaver. Jeg selv fatter ikke min mands Samsung, men man bliver nok også lidt forvænt. Jeg vil dog sige, at iphones med fysisk homeknap er nemmest

• #27   23. maj Har os lagt mærke til på ældre centeret nede ved mormor at flere af dem har iPhones smiley

• Radar
    Radar Tilmeldt:
    aug 2010

#28   23. maj Tak for input smiley . Iphone er, som jeg forstår det, den næstmest debilvenlige smartphone.
    (Hvis Doro lige oppede sig med de helt basale ting, ville jeg sagtens kunne blive tilfreds med sådan en). Men nu satser jeg på Iphone.

Måske denne:
    https://www.power.dk/mobil-og-mobil-tilbehoer/mobiltelefoner/apple-iphone-xr-64gb-hvid/p-957038/

Jeg aner ikke, hvad jeg skal se efter :-S tænker at de dyrere modeller måske kan endnu mere, som jeg ikke skal bruge? ....

• #29   23. maj Jeg har XR selv.

Altså hvis du om 3 måneder skriver, at den ikke lever op til dine krav, så skal jeg gerne købe den af dig igen. Min datter trænger til en ny mobil efterhånden.

Folk når de taler mobiler, skriver om bitte små detaljer.

De færreste kan reelt mærke forskel på en XR og så på Apples nuværende topmodel (som er prissat for idioter).

Når folk skriver x ting er dårlig, så skyldes det at de har de læst i x test. I praksis vil ingen kunne mærke forskel.

• #31   23. maj Jeg kan ikke huske, hvor mange gb man anbefaler på en iPhone, hvis ikke dens hukommelse skal fyldes for hurtigt af apps. Men du skal i hvert tilfælde ikke længere ned end 64 gb.

• Radar
    Radar Tilmeldt:
    aug 2010

#32   23. maj Ok tak! GB må jo have ret stor betydning, eftersom der ikke er mulighed for hukommelseskort :-S

• #34   23. maj Jeg har kun haft apple smartphones og jeg synes absolut de virker til at være langt bedre end stort set alle andre telefoner jeg ser folk med.

Ingen apple telefoner har små skærme - det skal du ikke bekymre dig om smiley De er som regel pænt store.

• Radar
    Radar Tilmeldt:
    aug 2010

#35   23. maj Nu bruger jeg lige tråden til huskeliste.

https://www.proshop.dk/Mobil/Apple-iPhone-8-Plus-128GB-Silver/2799965

Ih den er pæn smiley https://www.proshop.dk/Mobil/Apple-iPhone-11-128GB-Green/2799929
    (pæn! men måske er det kamerafunktioner man betaler for smiley )

• Radar
    Radar Tilmeldt:
    aug 2010

#36   23. maj A-S Jeg har ikke haft nogen i hånden endnu, men tror alligevel, at 4,7" måske er lidt lille.

• #37   23. maj Jeg synes det er vigtigt at en telefon kan betjenes med en hånd, men hvis du gerne vil have en pen i den ene hånd og telefon i den anden så er det jo selvfølgelig en helt anden sag for dig.

• Radar
    Radar Tilmeldt:
    aug 2010

#38   23. maj Med mine stive tomler, er jeg nødt til at bruge to hænder.

• Radar
    Radar Tilmeldt:
    aug 2010

#39   23. maj Fysisk homeknap.... Er det noget man burde kunne se i specifikationer? Hedder det noget andet smart?

• #40   23. maj Jeg kan kun sige IPhone. Det er seriøst noget af det nemmeste jeg har arbejdet med. Fandt aldrig rigtig ud af Samsung i sin tid smiley Og så er IPhonenen nem at bruge med en hånd, hvilket klart er et plus! smiley

• #41   23. maj Dette er homeknappen - den du bruger for at komme ud af de forskellige apps osv. smiley

Der har Apple lavet et nyt system med swipe for lukning af apps på de nyeste modeller.

Kæresten siger mindst 128 gb, hvis man tager en masse billeder, har dem liggende på mobilen og bruger en masse apps. Men 64 gb (det er den mindste af de nyeste modeller. Her udgik 32 gb) burde også kunne gøre det smiley

profilbillede
  • Radar
    Radar Tilmeldt:
    aug 2010

#44   23. maj # 41 Aha, ja selvfølgelig, knappen er jo synlig smiley jeg hader knapper, men lige den der er nok god at have. Og så vil jeg da ikke lade mig forblænde af den ellers så flotte mintgrønne smiley
    Det må nok blive en Iphone 8 Plus så.... 32 gb (og så må jeg lære at flytte fotos over i skyen eller google-foto-halløj :-S men tror nu ikke, at der vil blive taget så vældig mange fotos på sigt).

Tak for hjælpen! smiley

• #45   23. maj Håber du bliver glad for dit køb uanset hvilken du vælger smiley

• #46   24. maj Jeg har en ældre Nokia Lumia smartphone, som jeg ikke er specielt tilfreds med smiley Har altid haft Nokia, men den her kan jeg ikke finde rundt i smiley Har stadig ikke fundet ud af at sætte den på lydløs, så jeg sætter den på flyfunktion i stedet.

Har besluttet at min næste telefon bliver en IPhone. Hører kun godt om dem, bortset fra batterilevetid. Men tænker at det også har noget at sige hvor lidt/meget man bruger den ? Eftersom jeg sjældent bruger min mobil til andet en samtale, sms og vækkeur, så går det nok smiley
    Bruger den dog også som navigator i bilen, nogen der ved om IPhone fungerer godt, som navigator ?

• #47   24. maj Jeg er godt tilfreds smiley Der er kort funktion i, men har downloaded google maps, da jeg visuelt bedre kan lide deres version. Har ikke oplevet forskel på de to navigationer smiley

Og så kan man gemme kort offline (de ligger vist 1 måned), så den også kan bruges i udlandet uden brug af data smiley

Og jo...jo mere man bruger den jo hurtigere løber den tør for batteri smiley

• Dog Lover
    Dog Lover Tilmeldt:
    feb 2016

#48   24. maj De gange jeg prøvede Iphone syndes jeg ikke den er bruger venlig, men det kommer også and på personen og hvad man er vandt til at bruge. smiley
    Så vil sige prøv sig frem og tag det man syndes er nemmest, det en syndes er nemt er ikke sikkert den anden syndes er nemt. smiley

• Radar
    Radar Tilmeldt:
    aug 2010

#49   24. maj Hahaha smiley jeg er vist uforvarende kommet til at lave en blondinevits. :-S

"Fysisk homeknap.... Er det noget man burde kunne se i specifikationer? Hedder det noget andet smart?"...
    Og så kommer det tålmodige, pædagogiske svar fra "supporten":
    Et foto med rød ring om knappen. smiley

Sgu da godt, jeg kan grine af mig selv.

• Radar
    Radar Tilmeldt:
    aug 2010

#50   24. maj Det er altså sære prisforskelle, det her :-S

4 ens telefoner:

I farven guld med 64 GB:
    https://www.computersalg.dk/i/3725363/apple-iphone-8-plus-smartphone-4g
    4318 kr.

I farven guld 128 GB
    https://www.computersalg.dk/i/5808653/apple-iphone-8-plus-smartphone-4g
    5187kr.

Samme model

I farven grå 64 GB:
    https://www.computersalg.dk/i/3723864/apple-iphone-8-plus-smartphone-4g
    4398 kr.

Også i farven grå, men med 128 GB
    https://www.computersalg.dk/i/5808651/apple-iphone-8-plus-smartphone-4g
    4480 kr.

Er det 'guld' med 128 GB, der er ret dyr?
    Eller er det 'grå' med 128 GB, der er meget billig?

• Radar
    Radar Tilmeldt:
    aug 2010

#52   24. maj Mjaeh, men det kan ikke være hele forklaringen her, for 'guld' er både billigst og dyrest.

• Radar
    Radar Tilmeldt:
    aug 2010

• Radar
    Radar Tilmeldt:
    aug 2010

• #55   24. maj Helt sikkert iPhone, selvom folk der er vant til Android nok vil svare : Samsung, OnePlus, Huawei mm. Har prøvet lidt forskelligt hvor Nokia Lumia nok var den værste, men det var også nogen af de første Lumia de lavede og med Windows.. Men er altid gået tilbage iPhone der de bare fungere og funktionerne er så ( de fleste ) ligetil at næsten alle vil kunne lære at bruge den..

• #56   24. maj Lumia er den den dårligste telefon jeg har nogen sinde har ejet.

Den gik død hele tiden! smiley

Faktisk var den dårligere end min Orange SPV C500 (det var også med Windows).

Den var nu ret god, og før Iphonen kom frem!

Windows har tydeligvis ikke været gode til mobiler....

Men synes nu, at designet på SPV 500 holder endnu! smiley

profilbillede
  • Dog Lover
    Dog Lover Tilmeldt:
    feb 2016

#57   24. maj Iphone og nogle Android telefon mærker er altså lige gode på hver sin måde, den ene er ikke absolut bedere end den anden, hvad der er bedst kommer and på brugeren, det er min mening. smiley
    Grunden til jeg skriver nogle er fordi jeg ikke har prøvet alle Android telefon mærker. smiley

• Radar
    Radar Tilmeldt:
    aug 2010

#58   25. maj Sorry, men lige endnu et par (sidste) spørgsmål:

Hvor gammel er Iphone 8 (Plus) egentlig? Fra 2017? Er det så ved at være en gammel model?

Jeg spørger, fordi jeg HADER at sætte mig ind i nyt knapværk, så ny telefon skal holde så længe som muligt! Og de eneste nyere Iphones med homeknap jeg har kunnet finde, er SE 2020 og Iphone 8 (plus).
    Men spørgsmålet er jo så, om Iphone 8 snart er forældet smiley

• Radar
    Radar Tilmeldt:
    aug 2010

#59   27. maj Nå, Iphone SE 2020 er noget skrammel. Jeg nåede ikke engang at åbne for simkortholder før et lille stykke metal brækkede af smiley Øv!

• Radar
    Radar Tilmeldt:
    aug 2010

#61   27. maj Jeg var ellers meget forsigtig. Der fulgte sådan en lille "ståltrådssyl" med, og jeg stak den ind der, hvor det var anvist i manualen. Og rokkede lidt med den, og så knæk smiley
    Den ryger retur i morgen. Jeg køber sgu nok en doro i stedet for smiley

• #62   27. maj @Radar.

Det lyder mærkeligt. Der må have været en fejl.

Men gå ind, og få den byttet og bed dem om at installere simkortet.

• #64   27. maj Som Trine siger, så er det vidst din egen fejl, at noget faldt af. Man skal bare stikke ind og trykke smiley

• Radar
    Radar Tilmeldt:
    aug 2010

#65   27. maj "Stikke ind og trykke" var også det, jeg prøvede først. Flere gange. Men der skete ikke en skid. Og så tænkte jeg, at det nok ikke var metoden, og så .... øv smiley

Nå, jeg søger fandme snart ind til Amish-folket hvor telefoner er FORBUDT!

• #66   27. maj Hvad stak og trykkede du med, siden det ikke lykkedes, Radar? smiley

• Radar
    Radar Tilmeldt:
    aug 2010

#67   27. maj Den lille metaldims der fulgte med. (Ligner en papirclip :-S )

• #68   27. maj Ah okay, så har du i det mindste ikke brugt en nål. Men jeg er lidt imponeret over, at du ligefrem kunne knække noget ved det. Det er ekseptionelt!

• Radar
    Radar Tilmeldt:
    aug 2010

#69   27. maj Dét gik ellers virkelig nemt! smiley

• #70   2. jun Radar: Kan man få et lift i hestevognen, når du flytter ind hos Amish folket ? Der vil jeg også trives smiley

Kommentér på:
Simpel, brugervenlig smartphone

x