2.352 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 33 Svar

Kat på køkkenbordet Kat på køkkenbordet

Ja, min kæreste og jeg er træt af vores katte går på køkken/spisebordet, det pænt ulækkert med kattebakke-poter der hvor vi skal tilberede og spise maden..
De katte min kæreste havde før gik aldrig på bordet, hun kan ikke huske de har haft problemer med det..
Så vi må kunne vænne dem af med det, nogen der har nogen idéer?
Vi har været meget tålmodige med at lyfte ned, og vi har prøvet med vandpistoler og de har efterhånden lært kommandoen "NED"
Men nu skal de bare lære at blive nede...

Jeg har sagt at inges kattehjem er eneste ting der virker, men den er kæresten ikke med på...

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af loftslampe som er ved at falde ned og pt hænger i én skrue 400 kr.
  • Lavt tryk på varmt vand bruser 1.000 kr.
  • Gravearbejde med minigraver, 12kvm 1.600 kr.
  • Den gamle opvaskemaskine skal udskiftes og der skal monteres en ny opvaskemaskine. 625 kr.
  • 16A Kraftstik 1.500 kr.
  • Løsne 10 skruer 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kat på køkkenbordet
  • #1   26. feb 2009 man ka da ik gå af med katte bare fordi de går på bordet

• #2   26. feb 2009 Hvis eneste løsning er af sklille sig af med dem. fordi de går på borderne, så håber jeg ikke I skal have flere dyr.

Vores katte har heller aldrig være på borde eller andre møbler udover stole og sofaer, i hvert fald ikke når vi så det, så for en sikkerhed blive borde bare holdt ekstra rene.

• #3   26. feb 2009 Prøv en periode og læg staniol ud over bordet. Det siges at katte ikke kan lide og gå på det.

• #4   26. feb 2009 Hmm.. min kat har sin mad på køkkenbordet.. Jeg tørrer da bare af inden jeg laver mad.

• #6   26. feb 2009 Min kat er alle steder. Det lærer man at leve med, elelrs ingen kat.

Og nej, man skiller sig ikke af med en kat, fordi den går på bordene.

• #7   26. feb 2009 Jeg er rimelig sikker på at min ene kat har højdeskræk =D
    Men de to andre de hopper også op og det er bare med at få dem ned..

Jeanette: troede kun du havde hund smiley

• #8   26. feb 2009 Katten hopper højst sandsynligt på bordet for at slippe for hunden.

Naturlig adfærd hos katte.

Lav f.eks nogle hylder rundt omkring på væggene, så kan katten gå fra rum til rum, uden at blive trakasseret af hunden.

Det fungerer fint.

• #9   26. feb 2009 Altså i min familie er katte ikke noget værd, hvis de ikke makker ret så bliver de aflivet eller kommer på kattehjem.. Og hvis hvalpen ikke snart holder op med at tisse på gulvet bliver hun også solgt..
    Nej det var en joke med inges kattehejm.. jeg mener det ikke mere seriøst end når min kæreste foreslår et elhegn hen over bordet...

De har et kattetræ der er 160cm højt at klatre alt det de vil i, og i gangen er der trappen og gelænderet..

Jer der har katte der ikke er på bordet/møblerne hvordan?!

Jeg har ikke prøvet med staniol.. Det må prøves.. det er heller ikke den dyreste løsning... (Hmmm.. er staniol strømledende? muhahahah..)

Selvfølgelig kan man bare tøre bordet af det ville vi jo også gøre selvom kattene ikke var på bordet, men derfor er det stadigt ulækkert.. jeg træder jo heller ikke først i hundens tis og så i deres madskål..

• #10   26. feb 2009 --jeg træder jo heller ikke først i hundens tis og så i deres madskål.. --

Nej for hunden er vel stueren?

Husk at katte ikke skal fodres i nærheden af deres madskål.

Katteadfærd ligger milelangt væk fra hundeadfærd. Måske du skulle have en snak med en dyrlæge om det med katten.

• #11   26. feb 2009 Doggymon> Aha, så hvis jeg nu sætter hunden op på bordet så slipper jeg for kattene hopper der op?
    Hun har så godnok 4 gange så store poter som kattene men hva faaen hun går i det mindste ikke og roder i sit lort..

Min mening er at alle dyr kan trænes... jeg ved bare ikke helt hvordan man træner en kat.. jeg er hundemenneske, det har jeg altid været og det ændre sig nok ikke.. (altså min kat kan kommandoerne "sit" og "dæk", men når vi så kommer til "bliv" som i blive nede går den galt... )

• #12   26. feb 2009 Doggymon, nej ikke endnu.. men det skulle hun gerne snart være.. hun er stadig hvalp..

• #13   26. feb 2009 de tænker jo ik ligesom os så det er sku da noget latterligt noget at gøre..
    Der skal mange nej'er til fordi de forstår at de ik skal på bordet.. Nogle er mere lærenemme end andre..

Og hvis hunden heller ik bliver renlig er det jo stadig jer der ik træner nok med den..

Måske i sku overveje det med at have dyr en ekstra gang

• #14   26. feb 2009 Øhm hvad mener du med sætningen:
    Husk at katte ikke skal fodres i nærheden af deres madskål.
    Hundens madskål eller kattenes?

• #15   26. feb 2009 ja hun gjorde. Madskål og kattebakke skal stå væk fra hinanden.

• #16   26. feb 2009 Tumling>
    Hvorfor skal vi overveje det med dyr en gang til?
    Fordi vi rent faktisk gerne vil lære kattene noget?
    Eller fordi vores hvalp ikke er renlig samme dag vi får den hjem?
    Du modsiger dig selv lidt for du siger nogen er mere lærenemme end andre og samtidig mener du vores hvalp burde være renlig, vi har kun haft hende et par uger, nogle hunde tager bare lidt længere tid end andre om at lære det..

• #17   26. feb 2009 Doggy..
    Okay, deres madskål står i køkkenet og kattebakken på badeværelset..
    Men når katten kommer og aflevere kattesand fra bakken på køkkenbordet, er jeg ligeglad med hvor langt den har gået.. Det er ulækkert..

• #18   26. feb 2009 du misforstår mig..
    JA jeg siger nogle dyr er længere om det end andre.. Det er også fair nok.. Men det lyder også på dig at hvis ik de kan det nu så ryger de ud..

Du skrev at hvis hunden heller ik bliver renlig ja så ryger den også.. Og katten ryger fordi den ik forstår den ik må gå på bordet..

Ergo er det jer der skal have noget mere tålmodighed og finde andre argumenter for at smide dyrene ud da de ting du skriver kan trænes hvis man gider

• #19   26. feb 2009 Tumling så læs lige min post en gang til... jeg troede ellers jeg smurte tykt nok på til at i kunne se ironien i det...

Nej jeg ville ikke skille mig af med et dyr på grund af uønsket adfærd for jeg ved godt det bare kræver træning..
    Men jeg har bare brugt meget tid på at fortælle kattene at det ikke er tilladt at gå på bordene, og jeg vil gerne have nogle redskaber til at gøre det mere effektivt..
    -Som staniol, hvis det virker..

Og jeg ville ikke skille mig af med hunden om den så tisser på gulvet til den er 12 år! det var en joke.. Jeg syntes selv folk skiller sig for hurtigt af med dyr de ikke kan tage ansvar for...

Mine katte bliver boende, om jeg så er nødt til at lukke dem inde på bdeværelset hver gang jeg laver mad..

• #20   26. feb 2009 ahh den glippede lige for mig =D
    Tror lige jeg prøver at vågne så.. sorry

• #21   26. feb 2009 Jeg tror ikke du er den eneste der misforstod mig.. men jeg må jo være mere tydelig hvis jeg skal forsøge at være "sjov" smiley

• #22   26. feb 2009 bedre held næste gang =)

• #23   26. feb 2009 Hehe tak..

Hmm.. så sølvpapir og skældud for dårlig humor var hvad jeg fik ud af denne tråd?

Slet ingen katte mennesker med et vidundermiddel mod kattepoter på køkkenborde?
    smiley

• #24   26. feb 2009 en våd klud med poterne på bordet =D

på mit køkkenbord er der sådan et hak.. OG der må kattene godt være der og ik på resten af bordet.. vi bruger ik det hak nemlig.. Selvom de prøver at komme over på bordet en gang imellem er det bare nej nej nej hele tiden.. SÅdan har jeg fået dem til at forstå det nogenlunde smiley de er ik særlig tit på bordet som de har været smiley

• #25   26. feb 2009 lev med det -gg-

da vi boede i Danmark havde vi 6 katte og de kom sgu alle på bordet .. så når jeg skulle bruge bordet ja så ned med katte og så frem med klud og sæbe....

men igen med de store hunde vi har så skulle de da oz kunne komme et sted de små katte hvor de kunne bare så lidt fred (selvom de så ikke fik det aligevel på bordet)

• #26   26. feb 2009 Tumling: nej jeg har en gæv gammel dreng på næsten 13 år. Der er vist billeder herinde.. ellers er der ihvertfald på FB

• #27   26. feb 2009 Du kan ikke lære katte ikke at gå på bordet. Du kan kun lære dem ikke at gøre mens du er til stede!..

Sådan er den slags dyr altså, det er jo ikke hunde.

Jeg har skræmt livet af mine katte hver gang de nærmede sig bordet. Mega skideballe med "føj sorteper, nøj, slemme kat!" og så skal det bare råbes..

Mine katte går aldrig på bordet når jeg er der.
    Har oplevet to gange at den ene nærmest har glemt at jeg var hjemme, og pludselig været i dyb chok over at jeg opdagede hende på bordet!..

• #28   26. feb 2009 * Rainbow *

En forstøver ... sådan en med vand i ... det er der ingen katte der kan lide ... et lille pift når katten hopper op på bordet skulle kunne gøre det. =)

PS. Ironi holder ikke herinde ... der er ingen der fatter det. *GG*

• #29   26. feb 2009 Glemte ... lad forstøveren stå fremme på bordet når du ikke er i nærheden ... den kan være så meget skræmmebillede at det holder kattene nede selvom du ikke er hjemme.

• #30   26. feb 2009 Linda: ej den var ond =D normalt synes jeg da at jeg fanger dem.. bare ik lige for tiden =)

• #31   26. feb 2009 *Tumling *
    Den var nu ikke møntet på nogen specielt ... bare sårn generelt ... syntes det er tit ironien går fløjten herinde. =)

• #32   26. feb 2009 det har du ret i smiley og ellers bliver folk sure over at man laver useriøse emner smiley

• #33   26. feb 2009 Altså vi bruger vandforstøveren, men kan se I har prøvet med vandpistol...Man skal sprøjte så snart de ligger an til spring..Eller en høj lyd...Det med sølvpapir har aldrig virket her...

Men ellers tålmodighed tålmodighed og så lidt mere tålmodighed...

Jeg har en døv kat...hvor nemt tror du det har været..?? :o) (også ham der stjæler sølvpapiret - ja og alt andet)

Han må så være på den ene side af køkkenbordet (der hvor der ikke kommer madvarer)...

• #34   2. mar 2009 Husk, hunde har herrer, katte har tjenestefolk...

Kommentér på:
Kat på køkkenbordet

Annonce