Kat på køkkenbordet Kat på køkkenbordet
Ja, min kæreste og jeg er træt af vores katte går på køkken/spisebordet, det pænt ulækkert med kattebakke-poter der hvor vi skal tilberede og spise maden..
De katte min kæreste havde før gik aldrig på bordet, hun kan ikke huske de har haft problemer med det..
Så vi må kunne vænne dem af med det, nogen der har nogen idéer?
Vi har været meget tålmodige med at lyfte ned, og vi har prøvet med vandpistoler og de har efterhånden lært kommandoen "NED"
Men nu skal de bare lære at blive nede...
Jeg har sagt at inges kattehjem er eneste ting der virker, men den er kæresten ikke med på...
okt 2007
Følger: 12 Følgere: 24 Hunde: 1 Emner: 948 Svar: 8.825
jul 2005
Følger: 61 Følgere: 53 Hunde: 5 Emner: 715 Svar: 10.618
Vores katte har heller aldrig være på borde eller andre møbler udover stole og sofaer, i hvert fald ikke når vi så det, så for en sikkerhed blive borde bare holdt ekstra rene.
okt 2008
Følger: 10 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 118 Svar: 8.166
jan 2005
Følger: 161 Følgere: 154 Hunde: 3 Emner: 300 Svar: 30.794
sep 2005
Følgere: 12 Hunde: 3 Emner: 591 Svar: 7.993
Og nej, man skiller sig ikke af med en kat, fordi den går på bordene.
okt 2007
Men de to andre de hopper også op og det er bare med at få dem ned..
Jeanette: troede kun du havde hund
sep 2005
Naturlig adfærd hos katte.
Lav f.eks nogle hylder rundt omkring på væggene, så kan katten gå fra rum til rum, uden at blive trakasseret af hunden.
Det fungerer fint.
jan 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 3 Emner: 88 Svar: 493
Nej det var en joke med inges kattehejm.. jeg mener det ikke mere seriøst end når min kæreste foreslår et elhegn hen over bordet...
De har et kattetræ der er 160cm højt at klatre alt det de vil i, og i gangen er der trappen og gelænderet..
Jer der har katte der ikke er på bordet/møblerne hvordan?!
Jeg har ikke prøvet med staniol.. Det må prøves.. det er heller ikke den dyreste løsning... (Hmmm.. er staniol strømledende? muhahahah..)
Selvfølgelig kan man bare tøre bordet af det ville vi jo også gøre selvom kattene ikke var på bordet, men derfor er det stadigt ulækkert.. jeg træder jo heller ikke først i hundens tis og så i deres madskål..
sep 2005
Nej for hunden er vel stueren?
Husk at katte ikke skal fodres i nærheden af deres madskål.
Katteadfærd ligger milelangt væk fra hundeadfærd. Måske du skulle have en snak med en dyrlæge om det med katten.
jan 2009
Hun har så godnok 4 gange så store poter som kattene men hva faaen hun går i det mindste ikke og roder i sit lort..
Min mening er at alle dyr kan trænes... jeg ved bare ikke helt hvordan man træner en kat.. jeg er hundemenneske, det har jeg altid været og det ændre sig nok ikke.. (altså min kat kan kommandoerne "sit" og "dæk", men når vi så kommer til "bliv" som i blive nede går den galt... )
jan 2009
okt 2007
Der skal mange nej'er til fordi de forstår at de ik skal på bordet.. Nogle er mere lærenemme end andre..
Og hvis hunden heller ik bliver renlig er det jo stadig jer der ik træner nok med den..
Måske i sku overveje det med at have dyr en ekstra gang
jan 2009
Husk at katte ikke skal fodres i nærheden af deres madskål.
Hundens madskål eller kattenes?
sep 2005
jan 2009
Hvorfor skal vi overveje det med dyr en gang til?
Fordi vi rent faktisk gerne vil lære kattene noget?
Eller fordi vores hvalp ikke er renlig samme dag vi får den hjem?
Du modsiger dig selv lidt for du siger nogen er mere lærenemme end andre og samtidig mener du vores hvalp burde være renlig, vi har kun haft hende et par uger, nogle hunde tager bare lidt længere tid end andre om at lære det..
jan 2009
Okay, deres madskål står i køkkenet og kattebakken på badeværelset..
Men når katten kommer og aflevere kattesand fra bakken på køkkenbordet, er jeg ligeglad med hvor langt den har gået.. Det er ulækkert..
okt 2007
JA jeg siger nogle dyr er længere om det end andre.. Det er også fair nok.. Men det lyder også på dig at hvis ik de kan det nu så ryger de ud..
Du skrev at hvis hunden heller ik bliver renlig ja så ryger den også.. Og katten ryger fordi den ik forstår den ik må gå på bordet..
Ergo er det jer der skal have noget mere tålmodighed og finde andre argumenter for at smide dyrene ud da de ting du skriver kan trænes hvis man gider
jan 2009
Nej jeg ville ikke skille mig af med et dyr på grund af uønsket adfærd for jeg ved godt det bare kræver træning..
Men jeg har bare brugt meget tid på at fortælle kattene at det ikke er tilladt at gå på bordene, og jeg vil gerne have nogle redskaber til at gøre det mere effektivt..
-Som staniol, hvis det virker..
Og jeg ville ikke skille mig af med hunden om den så tisser på gulvet til den er 12 år! det var en joke.. Jeg syntes selv folk skiller sig for hurtigt af med dyr de ikke kan tage ansvar for...
Mine katte bliver boende, om jeg så er nødt til at lukke dem inde på bdeværelset hver gang jeg laver mad..
okt 2007
Tror lige jeg prøver at vågne så.. sorry
jan 2009
okt 2007
jan 2009
Hmm.. så sølvpapir og skældud for dårlig humor var hvad jeg fik ud af denne tråd?
Slet ingen katte mennesker med et vidundermiddel mod kattepoter på køkkenborde?
okt 2007
på mit køkkenbord er der sådan et hak.. OG der må kattene godt være der og ik på resten af bordet.. vi bruger ik det hak nemlig.. Selvom de prøver at komme over på bordet en gang imellem er det bare nej nej nej hele tiden.. SÅdan har jeg fået dem til at forstå det nogenlunde
aug 2005
Følger: 5 Følgere: 5 Hunde: 4 Emner: 32 Svar: 783
da vi boede i Danmark havde vi 6 katte og de kom sgu alle på bordet .. så når jeg skulle bruge bordet ja så ned med katte og så frem med klud og sæbe....
men igen med de store hunde vi har så skulle de da oz kunne komme et sted de små katte hvor de kunne bare så lidt fred (selvom de så ikke fik det aligevel på bordet)
jan 2005
Følger: 161 Følgere: 154 Hunde: 3 Emner: 300 Svar: 30.794
dec 2008
Følger: 29 Følgere: 28 Hunde: 1 Emner: 384 Svar: 8.652
Sådan er den slags dyr altså, det er jo ikke hunde.
Jeg har skræmt livet af mine katte hver gang de nærmede sig bordet. Mega skideballe med "føj sorteper, nøj, slemme kat!" og så skal det bare råbes..
Mine katte går aldrig på bordet når jeg er der.
Har oplevet to gange at den ene nærmest har glemt at jeg var hjemme, og pludselig været i dyb chok over at jeg opdagede hende på bordet!..
nov 2006
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 2 Emner: 131 Svar: 1.082
En forstøver ... sådan en med vand i ... det er der ingen katte der kan lide ... et lille pift når katten hopper op på bordet skulle kunne gøre det. =)
PS. Ironi holder ikke herinde ... der er ingen der fatter det. *GG*
nov 2006
okt 2007
nov 2006
Den var nu ikke møntet på nogen specielt ... bare sårn generelt ... syntes det er tit ironien går fløjten herinde. =)
okt 2007
sep 2007
Følger: 23 Følgere: 22 Hunde: 4 Emner: 84 Svar: 1.058
Men ellers tålmodighed tålmodighed og så lidt mere tålmodighed...
Jeg har en døv kat...hvor nemt tror du det har været..?? :o) (også ham der stjæler sølvpapiret - ja og alt andet)
Han må så være på den ene side af køkkenbordet (der hvor der ikke kommer madvarer)...
okt 2006
Følger: 17 Følgere: 18 Hunde: 2 Emner: 42 Svar: 1.908
Kat på køkkenbordet