{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
452 visninger | Oprettet:

Hvad ville i gøre {{forumTopicSubject}}

Hej alle

Hvad ville I gøre hvis i kom til at køre et dyr ned? Her til aften da min datter og jeg var på vej hjem skete det som hun aldrig havde troet hun skulle komme ud for nemlig at køre en kat ned. Den kom løbende ud foran bilen og ja der var ingen mulighed for at undvige den. Det skete på landevejen.
Vi gøre det at vi vendte bilen kørte tilbage for at tjekke katten.
Den var død på stedet. Vi gjorde det at vi samlede den op så ikke andre kørte over den. En mand fra noget natur noget holdt også ind og hjælp os. Han roste os for at gøre netop det alle burde gøre. Og ja da den ikke var øremærke eller øretatoveret så sagde han at vi skulle lægge den ind i vejkanten helst så langt ind som muligt. Der var en lille skovting der hvor det skete og vi lagde den pænt der.
Øv for den og ja vi er begge triste.......


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad ville i gøre
  • #1   17. mar 2009 Jeps, lægger den ind til siden, synes at det er noget forfærdetligt svineri, når folk bare lader dyrerne ligge på vejen, så de kan blive smadret til ukendelighed, så er de absolut ikke særligt lækre at skulle samle op...

  • #2   17. mar 2009 Denne var død på stedet men ja tjekkede om der stadig var liv. Havde der været det så havde jeg gjort det af med den. Ja forstå mig ret et dyr skal ikke lide.
    Havde der været mulighed for at redde den havde jeg ringet til falck elller anden dyreting som havde kunne hente den.
    Ja måske havde jeg taget den med hjem så den kunne havde været kommet til dr.dyr.

    Har selv en udekat men han er øremærket og har halsbånd på. Denne havde ingen af delene.......

    Ja vi er meget berørte over denne hændelse og ja har siddet og tudet.....


  • #3   17. mar 2009 Prøvede noget ligende for nogle år siden
    Kommer kørende af en stille villavej, der er en bil foran og pludselig løber der en kat over vejen direkte under bilen foran mig, den bliver ramt, bilisten havde ikke en chance men han kører bare videre, jeg holder ind til siden og står ud af bilen katten er meget medtaget indvoldende hænger udenfor bugen.
    Jeg tager en hurtig beslutning(om den er rigtig kan vi vel altid diskuterere)
    Jeg tager mit dækjern og slår den en`gang meget hårdt i hovedet så ligger den helt stille og er død
    En beboer har set det hele og kan fortælle mig at katten bor lige om hjørnet i det samme kommer den bil tilbage som kørte den ned han lyser af dårlig samvittighed.
    Så jeg siger til ham at nu kan han jo køre over til familien som ejer katten og fortælle hvad der er sket, naboen som vidste hvor katten hørte til ville vise ham vej.
    Det var sgu ikke sjovt at "aflive den på den måde, men det var sgu mere synd for katten hvis den skulle have lidt mere!

    RSK


  • #4   17. mar 2009 puh føler med dig, ramte en hare for noget tid siden, den var IKKE død den rendte videre og skreg så hjerteskærende. jeg havde ingen lys med, og prøvede at stoppe en bil, tror de første 10 kørte forbi for der endelig var en stor smed der stoppede. Han tog et koben med og fandt også haren, men den store mand blev svag og sagde at han ikke kunne, så ville jeg tage kobenet, for den havde lidt nok, men så sagde han, hvis du kan, så kan jeg nok også, så jeg slap heldigvis, men føj, vil aldrig glemme den lyd da han ramte smiley

  • #5   17. mar 2009 Lidt noget andet, men alligevel.
    Jeg har for et halvt år tilbage fundet en kat, som var faldet ud fra altan. Det var om natten og jeg kørte den direkte til KVL (ville ikke vente på Falck, for kunne se, det var slemt), men der var intet at gøre, så de måtte aflive den efterfølgende. Forfærdeligt at køre med med den, for den skreg og blødte meget.
    Fandt efterfølgende ejeren som aldrig har takket mig! De var ret ligeglade, og dyrlægen mente den var max et halvt år. Skræmmende


  • #6   17. mar 2009 Jeg kom selv til at køre en kat over for mange år siden. Skyndte mig at stoppe bilen for at tjekke den. Den lå stadig på vejbanen. Men da jeg nærmede mig den, sprang den op og løb over vejen og ind til siden. Jeg løb efter den. Pludselig lagde den sig ned, lå og rystede. Kort tid efter var den død. Stakkels kat.
    Jeg kiggede dog ikke øremærke eller noget. Lod katten ligge inde i vejkanten, hvor den var død.

    I dag - hvor jeg er ældre - vil jeg nok tjekke efter mærkning.


  • #7   17. mar 2009 Hvis mine katte skulle slippe ud (indekatte) og blive ramt af en bil ville jeg ønske den blev bragt til en dyrlæge, for vores har chip.

    Jeg har selv prøvet at ramme en kat, men den slap fra mig, jeg begyndt så at liste rundt og kigge efter den (alm landevej) men fra det ene af de 2 huse der var i nærheden kom en dame ud med 2 store sure rotter, for at få mig væk. Da jeg ikke kunne se den måtte jeg kører vidrere.


  • #8   17. mar 2009 Katten jeg fandt, var ikke registreret via chip, men hængte sedler op i opgangene fra, hvor den kunne høre til. Så på den måde fandt jeg ejeren til katten, de havde lukket ud på altan ved uheld.

    Heidi K : Hvis jeg ramte en kat, ville jeg altid bringe den ind, så ejer kunne få den. Også til trods for, at katten var død. Det skylder man sig selv og ejeren af katten, efter min mening.


  • #9   17. mar 2009 Jeg har så oplevet en kat, der blev ramt af en bil, hvor katten ikke døde. Bilisten tog sin donkraft og slog katten i hovedet. Hvorefter bilisten forlod arenaen. Katten var så ikke død, men "hoppede" op og ned - grusomt at se på. Jeg fik fat i en dyrlæge, som kom meget hurtigt til stedet og aflivede den. Så jeg bryder mig ikke om disse "aflivninger" på egen hånd smiley

    Jeg har selv påkørt et rådyr, som ikke døde, men løb til skovs. Jeg fik fat i en schweisshundefører (via min bror, der er jæger). Han og min bror gik sporet og var ikke i tvivl om, at rådyret ikke var kommet alvorligt til skade. De fulgte sporet over flere kilometer i natsort skov. Rådyret slingrede de første meter, men rettede så op. Men man bliver så ked af det, når man rammer et dyr smiley Men heldigvis gik det godt i dette tilfælde smiley Jeg fik en bule i bilen, men dyret levede og det var det vigtigste.


  • #10   18. mar 2009 ude og mine forældre bor kører bilerne stærkt og min far har flere gange måtte samle både deres egne katte op, men også andres for at aflive dem.

    Den sidste var mine forældres kat, eller rettere en tilløber - de hørte den blev kørt ned og de hørte at bilen fortsatte, så min far måtte desværre ud og skyde den, det havde han det dælme ikke godt med, men den havde ingen chance den kat.

    Vores tidligere hund har også før reageret på en kattekilling der var ramt, han blev ved med at pive ude ved hoveddøren, da vi så gik ud lå der en lille kat ... den tog vi ind og gav den lidt tid ....dagen efter rendte den lidt rundt og begyndt at spise, den havde vi så et års tid ca så begyndte den at få problemer med afføringen dvs det rendte bare ud af den, så der har nok været sket lidt med den alligevel. :S

    Men det er rigtig tit desværre at folk bare smutter, og sågår nogle der bevidst prøver at ramme dem.


  • #11   18. mar 2009 har ikke læst alle indlæg.. men hvis jeg kom ud for ligne situration ville jeg også aflive katten hvis den var meget slemt med taget.. jeg ville derimod ikke ligge den i vejkanten... jeg ville tage den yil dyrelægen for at se om der evt skulle være chip.. for så at kontakte ejerne... grunden til at jeg ikke vil lade den ligge i vejkanten er at den døde krop vil tiltrække andre dyr, så som grævlinge og ræve... men flot at i stopped og tjekked

  • #12   18. mar 2009 Jeg har ramt en hare om natten, men kunne ikke finde den. Lød som om den ramte bunden af bilen og undgik hjulene og jeg så at den hoppede videre og ledte længe efter den men den var pist væk :o(

    Så er en hund løbet ind i min bil og selv om hunden ikke kom til skade var jeg chokeret og tudbrølede ved tanken om at jeg kunne have slået en hund ihjel.

    En ting er at vi kan ramme de vilde dyr som harer, ræve og råvildt. Det er svært at undgå når man lever i de områder hvor de løber frit og derfor snegler jeg mig altid afsted på de strækninger så jeg indtil videre har undgået at ramme råvildt der er løbet ud foran bilen x mange samt ræve etc.

    Noget andet er at folk ikke kan finde ud af at holde deres hunde og katte inde så de ikke skal smadres på må og få af biler og så bilisterne ikke skal have deres hjerter knust når de rammer en strejfende kat og hund. Jeg bliver så vred på de uansvarlige ejere der bevidst lader deres hunde og katte strejfe rundt i trafikerede områder :o(

    Min indekat er tatoveret. Og skulle det en dag ske at hun slap ud og blev kørt ned ville jeg selvf. ønske at blive kontaktet, det samme hvad angår Kia som er chippet ... Hvis de er så skadede at de ikke kan reddes vil jeg ønske at de bliver aflivet på stedet ...


  • #13   18. mar 2009 Jeg ville gøre det samme som i gjorde, men ville dog også ringe til Falck og bede dem tage en scanner med i tilfælde af at katten var chippet så dens ejer kunne få besked - det er frygteligt at gå i uvished....

    Jeg har påkørt en hare en tidlig mogen på vej hjem fra job, men den løb også videre og jeg havde ingen mulighed for at finde den.

    Jeg har påkørt et rådyr der hoppede fra en skrænt lige ned i køleren på bilen, og her måtte jeg har en sweisserhund ud og finde dyret så det kunne få hjælp trods jeg kun kørte 50 km/t fik den smadret hele min kofanger og glasset i den ene forlygte og selvom den løb videre kan den godt have haft indre kvæstelser....

    Det er en frygtelig chokerende oplevelse at påkøre et dyr, og jeg håber jeg aldrig vil påkøre nogles hunde eller katte - og selvfølgelig heller ikke andre dyr, men kan slet ikke bære tanken om at påkøre nognes kæledyr....


    / Trine


  • #14   18. mar 2009 Det var den mand fra natur et eller andet der fortalte os hvad vi skulle gøre.
    Vi rettede os efter det og ja har det ok med at vi ikke tog den med.
    Der er ingen huse i det område hvor dette skete. Så vi kunne ej heller gå hen og banke på for at høre om det var deres kat. Trist med katten men gudskelov den ikke led.


Kommentér på:
Hvad ville i gøre

Annonce