4.790 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
22 Svar
Aflivning af nyfødte killinger - Pris. Aflivning af nyfødte killinger - Pris.
Sad lige og kiggede priser for de forskellige "ydelser" ved en dyrlæge..
- Aflivning af Nyfødt killing - 41,25 kr..
Det er da en mærkelig pris .. Mon det er en skrivefejl eller ér det bare så billigt ?
0 synes godt om
nov 2004
Følger: 62 Følgere: 57 Hunde: 2 Emner: 881 Svar: 10.783
jul 2009
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 41 Svar: 84
Men så alligevel det kan jo godt være det er så billigt så der ikk bliver så mange herreløse katte..
Men hehe 41,25 kr 25 øre findes jo ingengang mere:o))
jun 2009
Følger: 13 Følgere: 12 Hunde: 2 Emner: 13 Svar: 63
jun 2007
Følger: 37 Følgere: 38 Hunde: 5 Emner: 979 Svar: 7.778
Tænkte også at det måtte være et eller andet med at prisen nærmest er symbolsk pga det store antal uønskede katte.... ?!
Og nej rimeligt svært at betale kontant !
dec 2008
Følger: 29 Følgere: 28 Hunde: 1 Emner: 384 Svar: 8.652
sørgeligt.. Men altså, hvis prisen er for høj, gider folk jo ikke betale for noget så "latterligt" som en kattekilling, og så smider de dem et sted... Det ser vi jo igen og igen..
jun 2007
Jeg er sådan set ligeglad hvordan det bliver gjort.. Bare den dør med det samme...
Havde part på en hest på en gård en gang og der tog manden et hold nyfødte killinger og satte spaden på nakken af dem og så "HuK".. De døde med det samme så det var fint for mig..
(Selvom at en neutralisering af hunkatten da langt er at fortrække)
Men synes bare at ALT plejer at koste en bondegård hos dyrlæger så undrede mig bare over at se den meget billige ydelse på prislisten !
dec 2008
Følger: 29 Følgere: 28 Hunde: 1 Emner: 384 Svar: 8.652
jeg er ikke fra landet. Så jeg mener at det bør være dyrlægen der står for alle aflivninger. Men det koster ham jo ikke mere end et minut eller to at knække nakken på sådan en lille en..
Så ja, det er nok et symbolks beløb..
jul 2009
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 41 Svar: 84
Puha da!..
jun 2007
Aflivede selv min gamle kælekanin efter 10 dejlige år ...
Han boede de sidste par år i et stort ude"anlæg" hos min mor og da hun ringede en dag og sagde at NU var han altså dårlig - og DET var han.. Så ville jeg ikke stresse ham ved at putte ham i en kasse og køre til dyrlægen og så med alle de lugte og lyder der er hos dyrlægen..
Så han fik et slag i nakken - Så sad jeg med ham i skødet og tudede lidt og så tissede han på mit lår..
Det var en god og hurtig afslutning og han mærkede ingenting..
Men jeg har heller aldrig været særligt følsom med sådan noget, selvom at jeg har sørget bagefter.
apr 2008
Følger: 56 Følgere: 52 Hunde: 1 Emner: 601 Svar: 8.315
jun 2007
Det er så din mening *S*
Jeg har aflivet mange smådyr og ved hvordan det skal gøres så dyret dør med det samme.
Jægere og fangere rundt i verden tager jo heller ikke deres byttedyr med til dyrlægen for at aflive dem -
Men det er der jo ingen der siger noget til for det er jo bare en måde at leve på for at skaffe mad..
jun 2007
Kan ikke se at det er forkert at skyde sin hund hvis man har tilladelse til at skyde dyr. Som Jægere...
En hund får da en meget bedre afslutning på livet sådan..
Dulre lidt rundt på marken som man har kendt i 10-15 år, måske spise nogle godbidder, finde et musehul og så BANG...
Istedet for at blive slæbt med derhen hvor man altid har fået væmmelige insprøjtninger og en fremmed har pillet ved en osv..
Hvor der lugter underligt og er fremmede mennesker og fremmede dyr. Og det sidste der sker er at en fremmed stikker noget ubehageligt i benet på én og så dør man så...
apr 2008
Følger: 56 Følgere: 52 Hunde: 1 Emner: 601 Svar: 8.315
jun 2007
Men jo der er da forskel. Men for mig er det nok at dyret dør med det samme. Men ja, vi er jo forskellige
Sabina -
Jo altså du har jo ligefrem været på kursus i det...
Jeg blev bare kastet ud i det da jeg fik arbejde i en dyrehandel hvor ingen aflivede de terminalt syge dyr , men bare parkerede dem i baglokalet.. Det kunne jeg ikke se på så jeg begyndte at aflive alle de syge dyr..
Det var alt fra mus til marsvin og kaniner.
sep 2007
Følger: 34 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 145 Svar: 1.554
Jeg synes det var frygteligt og det gjorde manden også men der var intet at gøre...
men ellers mener jeg også at dyrlægen er stedet...
jun 2007
Har set masser af sunde dyr hos dyrehandlere.. Inkl den jeg arbejdede ved..
Men baglokalet med de syge dyr vidnede også bare om at der var noget helt galt !
De fleste tilfælde var f.eks Hamstere og Ørkenrotter der havde flået hinanden fuldstændigt op pga territoriekampe..
Dyrene skal jo bare ha' unger så man kan sælge og når ungerne så ikke lige bliver solgt, så kan de jo ikke bare lige søge til nye territorier men må blive hos deres forældre som IKKE vil ha' dem der når de bliver større
Og vi havde ikke nok bure til alle de unger..
jun 2007
Åh nej en frygteligt oplevelse !
Men godt at du fik stoppet kattens lidelser hurtigt, enig - det havde været en alt for lang tur i bil med de skader...
jan 2008
Følger: 26 Følgere: 25 Hunde: 5 Emner: 140 Svar: 4.176
okt 2006
Følger: 23 Følgere: 21 Hunde: 3 Emner: 67 Svar: 501
men samtidig vil jeg sige at hvis man har styr på det man laver, så kan jeg ikke se problemet i og aflive et dyr. sålænge det dør med det samme.
sep 2007
Men vil du have jeg skal gå i snor med min Kat???
jan 2008
Følger: 12 Følgere: 11 Hunde: 2 Emner: 6 Svar: 652
Der er så 2 modstridende udmeldinger alene i denne tråd.
1. Bremse for en hund men ikke en kat.
2. Dyret skal veje over 25 kg. for at man må bremse.
Mange hunde vejer under 25 kg.
sep 2007
Mine katte gik i snor da jeg boede i byen, og det kan de godt lære ja... Men jeg mener ikke det er optimalt, nu bor vi på landet og her nyder han (den vi har tilbage) at rende og fange mus og lege med en sommerfugl, og han kan sloges med de andre katte herude...
Aflivning af nyfødte killinger - Pris.