{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Aflivning af nyfødte killinger - Pris.
  • #1   11. sep 2009 Det må du nok sige Stine

  • #2   11. sep 2009 Ja underlig pris..
    Men så alligevel det kan jo godt være det er så billigt så der ikk bliver så mange herreløse katte..
    Men hehe 41,25 kr 25 øre findes jo ingengang mere:o))


  • #3   11. sep 2009 underlig pris, troede man tog foe et kuld og ikk pr stk..

  • #4   11. sep 2009 Rikke -
    Tænkte også at det måtte være et eller andet med at prisen nærmest er symbolsk pga det store antal uønskede katte.... ?!

    Og nej rimeligt svært at betale kontant ! smiley


  • #5   11. sep 2009 Det er nok fordi det kun tager to sekunder at sige "knæk"..

    sørgeligt.. Men altså, hvis prisen er for høj, gider folk jo ikke betale for noget så "latterligt" som en kattekilling, og så smider de dem et sted... Det ser vi jo igen og igen..


  • #6   11. sep 2009 Anja -
    Jeg er sådan set ligeglad hvordan det bliver gjort.. Bare den dør med det samme...
    Havde part på en hest på en gård en gang og der tog manden et hold nyfødte killinger og satte spaden på nakken af dem og så "HuK".. De døde med det samme så det var fint for mig..
    (Selvom at en neutralisering af hunkatten da langt er at fortrække)



    Men synes bare at ALT plejer at koste en bondegård hos dyrlæger så undrede mig bare over at se den meget billige ydelse på prislisten !


  • #7   11. sep 2009 Stine,
    jeg er ikke fra landet. Så jeg mener at det bør være dyrlægen der står for alle aflivninger. Men det koster ham jo ikke mere end et minut eller to at knække nakken på sådan en lille en..

    Så ja, det er nok et symbolks beløb..


  • #8   11. sep 2009 Han knækker da ikk nakken på dem????
    Puha da!..


  • #9   11. sep 2009 Anja -
    Aflivede selv min gamle kælekanin efter 10 dejlige år ...
    Han boede de sidste par år i et stort ude"anlæg" hos min mor og da hun ringede en dag og sagde at NU var han altså dårlig - og DET var han.. Så ville jeg ikke stresse ham ved at putte ham i en kasse og køre til dyrlægen og så med alle de lugte og lyder der er hos dyrlægen..
    Så han fik et slag i nakken - Så sad jeg med ham i skødet og tudede lidt og så tissede han på mit lår..
    Det var en god og hurtig afslutning og han mærkede ingenting..

    Men jeg har heller aldrig været særligt følsom med sådan noget, selvom at jeg har sørget bagefter.


  • #10   11. sep 2009 selvom jeg synes det er forkert, da min fars hund skulle aflives - lod han den rende på marken og så skød han den ! den opfattede ingenting - skal lige siges min far har været i militæret i mange år, så derfor rammer han plet med det samme ! Ellers havde han selvfølgelig ikke gjort det ! Grunden var netop som stine skriver - den skulle ikke stresses !

  • #11   11. sep 2009 Stine A -
    Det er så din mening *S*
    Jeg har aflivet mange smådyr og ved hvordan det skal gøres så dyret dør med det samme.

    Jægere og fangere rundt i verden tager jo heller ikke deres byttedyr med til dyrlægen for at aflive dem -
    Men det er der jo ingen der siger noget til for det er jo bare en måde at leve på for at skaffe mad..


  • #12   11. sep 2009 Lille-My -
    Kan ikke se at det er forkert at skyde sin hund hvis man har tilladelse til at skyde dyr. Som Jægere...

    En hund får da en meget bedre afslutning på livet sådan..

    Dulre lidt rundt på marken som man har kendt i 10-15 år, måske spise nogle godbidder, finde et musehul og så BANG...

    Istedet for at blive slæbt med derhen hvor man altid har fået væmmelige insprøjtninger og en fremmed har pillet ved en osv..
    Hvor der lugter underligt og er fremmede mennesker og fremmede dyr. Og det sidste der sker er at en fremmed stikker noget ubehageligt i benet på én og så dør man så...


  • #13   11. sep 2009 Stine - Præcis, var også noget alla den forklaring min far kom med, det er så næsten 20 år siden ! Og jeg var en lille pige, men da vi talte om det her sidst, blev jeg noget forarget ! Men nu kan jeg egentlig godt se det fornuftige i det !

  • #14   11. sep 2009 Stine A -
    smiley ... Lidt anderledes beskrivelse smiley .....
    Men jo der er da forskel. Men for mig er det nok at dyret dør med det samme. Men ja, vi er jo forskellige smiley

    Sabina -
    Jo altså du har jo ligefrem været på kursus i det...
    Jeg blev bare kastet ud i det da jeg fik arbejde i en dyrehandel hvor ingen aflivede de terminalt syge dyr , men bare parkerede dem i baglokalet.. Det kunne jeg ikke se på så jeg begyndte at aflive alle de syge dyr..
    Det var alt fra mus til marsvin og kaniner.


  • #15   11. sep 2009 Vi havde en kat som var indekat i 7 år og han var bare vores baby... Han blev kørt ned og min man dendte med at give ham et sidste slag, fordi vi simpelthen ikke ville have nået ind til dyrlægen og så ville han hellere gøre ´det med det samme...

    Jeg synes det var frygteligt og det gjorde manden også men der var intet at gøre...

    men ellers mener jeg også at dyrlægen er stedet...


  • #16   11. sep 2009 Sabina -
    Har set masser af sunde dyr hos dyrehandlere.. Inkl den jeg arbejdede ved..
    Men baglokalet med de syge dyr vidnede også bare om at der var noget helt galt !
    De fleste tilfælde var f.eks Hamstere og Ørkenrotter der havde flået hinanden fuldstændigt op pga territoriekampe..
    Dyrene skal jo bare ha' unger så man kan sælge og når ungerne så ikke lige bliver solgt, så kan de jo ikke bare lige søge til nye territorier men må blive hos deres forældre som IKKE vil ha' dem der når de bliver større smiley

    Og vi havde ikke nok bure til alle de unger..


  • #17   11. sep 2009 Stine A -
    Åh nej en frygteligt oplevelse !

    Men godt at du fik stoppet kattens lidelser hurtigt, enig - det havde været en alt for lang tur i bil med de skader...


  • #18   11. sep 2009 Tror prisen kommer ud fra en beregning af, hvor meget en ml. aflivningsvæske koster og hvor mange ml., der skal bruges til en killing - derfor den skæve og lidt sjove pris. At den er så lav, er (som mange skriver) med garanti for, at folk skal komme ind med dem og ikke gasse/drukne dem eller lade dem leve og producere endnu flere uønskede katte.

  • #19   11. sep 2009 da jeg var ved en dyrlæge var jeg med til og aflive mange killinger. men de blev altid aflivet med aflivningsvæske direkte i leveren eller nyren, kan ikke lige huske hvilken en af dem det var. og de var væk med det samme. han tog omkring 50kr pr kuld, han brød sig ikke om at folk selv aflivet deres dyr, så hellere at de kom til ham og det blev gjort ordenligt.
    men samtidig vil jeg sige at hvis man har styr på det man laver, så kan jeg ikke se problemet i og aflive et dyr. sålænge det dør med det samme.


  • #20   12. sep 2009 Jeg synes altså ikke bare man skal aflive dyr selv... Måske kunne dr. dyr have gjort noget for dyret.. et dyr skal veje over 25 kg for at man må bremse for den.... Men på den anden side må man til hver en tid bringe sit køretøj til standsning...

    Men vil du have jeg skal gå i snor med min Kat???


  • #21   12. sep 2009 Er der nogen der har et link til et sted, hvor der står at man ikke må bremse for en kat eller dyr under 25 kg?
    Der er så 2 modstridende udmeldinger alene i denne tråd.
    1. Bremse for en hund men ikke en kat.
    2. Dyret skal veje over 25 kg. for at man må bremse.
    Mange hunde vejer under 25 kg.


  • #22   16. sep 2009 Stine: nej det var ikke lige dig, men jeg mener bare ikke at man lige bør knække nakken på sin kanin fordi man ikke gider betale for at få dr. dyr til at gøre det, ligesom jeg mener at man har kat og der følger et ansvar med det og hvis hun kommer hjem med killinger så mener jeg ikke man selv bør aflive dem, hvad villle folk ikke sige hvis du tog et kuld hundehvalpe og bare lige slog ihjel fordi det ikke passede dig at få hvalpe????

    Mine katte gik i snor da jeg boede i byen, og det kan de godt lære ja... Men jeg mener ikke det er optimalt, nu bor vi på landet og her nyder han (den vi har tilbage) at rende og fange mus og lege med en sommerfugl, og han kan sloges med de andre katte herude...


Kommentér på:
Aflivning af nyfødte killinger - Pris.

Annonce