midlertidigt pas? midlertidigt pas?
Er der nogle der kender til reglerne for et midlertidigt pas.?
Jeg har bestilt rejse til tyrkiet og nu ser jeg fanme til min skræk at det er udløbet her i maj..
Er der nogle der kender til reglerne for et midlertidigt pas.?
Jeg har bestilt rejse til tyrkiet og nu ser jeg fanme til min skræk at det er udløbet her i maj..
Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.
maj 2010
Følger: 42 Følgere: 40 Hunde: 1 Emner: 33 Svar: 1.372
aug 2007
Følger: 80 Følgere: 106 Hunde: 4 Emner: 480 Svar: 3.848
I helt særlige situationer kan du få leveret dit pas som ekspreslevering på hverdage inden for almindelig kontortid. Her skal du være opmærksom på, at du selv skal betale meromkostningerne.
Forlængelse
Du kan få forlænget dit eksisterende pas én gang ved et stempel, hvis dit pas er udløbet inden for to år eller vil udløbe inden for kort tid, inden du skal rejse. Men kun i det tilfælde, at det ikke er muligt at nå at bestille et nyt pas (fx ved en akut opstået rejse). Forlængelsen vil så gælde, til du kommer hjem fra din rejse - dog maksimalt et år.
Forlængelsen koster ikke noget.
Du skal dog være opmærksom på, at ikke alle lande accepterer en forlængelsespåtegning i passet.
Det er op til dig selv at undersøge om dit rejsemål accepterer det. Det kan du gøre via dit rejsemåls ambassade i Danmark eller dit rejseselskab.
Du skal møde personligt op i borgerservice og have dit pas med.
aug 2007
Følger: 28 Følgere: 53 Hunde: 2 Emner: 314 Svar: 16.244
De siger der er ekspeditionstid på op til 2 uger ved alm. pasbestilling, men da jeg skulle have mit fornyet i oktober sidste år gik der kun 3 dage.
aug 2007
Følger: 80 Følgere: 106 Hunde: 4 Emner: 480 Svar: 3.848
Men hvad tror med de to muligheder jeg skrev.?
aug 2007
Følger: 28 Følgere: 53 Hunde: 2 Emner: 314 Svar: 16.244
http://www.rejseliv.dk/politiet-vi-sloeser-med-passet
midlertidigt pas?