3.419 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 34 Svar

Aalborg, C.W Obel kollegiet? Aalborg, C.W Obel kollegiet?

Nogen der kender disse ungdomsboliger?
Vi overvejer nemlig at flytte derud, hvis vi altså får tilbudt en smiley
Vi cyklede en tur derud i går og området virker sådan okay hyggeligt, det godt nok lidt ude på landet, men kun 1 km fra uni!

Vi læser begge, og ved at bo der ville vi spare 3500 i husleje om måneden smiley så skal vi bare gå fra 80m2 til 50, meeen hvor der er hjerterum ikk? smiley

Det er gennem aku, vi er nr 39 på vente listen, der er 200 boliger.
Nogen der har erfaring med hvor længe det kan tage?

Håber nogen kender det smiley

Mvh Mille

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hylde mursten 500 kr.
  • Rådgivning støbning gulv 205 kr.
  • Rengøring af hel lejlighed 900 kr.
  • Hand curtain rail on ceiling 400 kr.
  • Afhente mindre fældet nåletrå 1.000 kr.
  • Ophæng af ting 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Aalborg, C.W Obel kollegiet?
  • #1   6. jul 2011 Ude på landet lige frem? smiley
    Jeg bor 5 min derfra - lidt længere ude på landet *GG*

Jeg kender en der har boet der og synes lejlighederne er fine til at det er ungdomsboliger. Og så må man have hund - det er super godt. Det virker hyggeligt derover og som om folk kommer hinanden ved.

Kender dog også en der har været skrevet op til en lejlighed der i 2 år uden at få en tilbudt.

• #2   6. jul 2011 Tinna: Jahh altså, der er marker og sådan noget smiley - er fra nørrebro..

Ja det er nogen af de eneste ungdomsboliger hvor man må ha' hund, og det er et most!
    Men 2 år ligefrem?? Det lyder voldsomt, var Det til de store lejligheder, ved du det?

• #3   6. jul 2011 Har godt nok aldrig set Aalborg Øst som ude på landet *GG* Men du har ret, der er marker og heste og sådan rundt omkring. Det er et super dejligt sted at have hund, for der er mange grønne områder og mange med hund smiley

Jeg tror det var en stor lejlighed han søgte. Ved self heller ikke hvor kræsen han var og om han havde sagt nej til nogle tilbud. Håber da det går noget hurtigere for jer smiley

• #4   6. jul 2011 Par kommer altid foran i køen til 2v'er, så det kan måske hjælpe lidt.

Jeg synes faktisk, at der er en del, hvis man søger inde på AKU.
    (Ved ikke om søgningen er kommet med)

https://vl.aku-aalborg.dk/FindBolig.aspx

• #5   6. jul 2011 Tinna: det jo selvfølgelig kun 5 km fra centrum, men ja, der er heste og køer, det var faktisk utrolig smukt da cyklede der, total landidyl, tror virkelig også Sofus ville trives der smiley og så er der er lille have.
    Men vi er jo nærmest blevet advaret mod øst fra vi flyttede her til!
    Kunne nu ikke se det forfærdelige?
    Håber da godt nok ikke det skal tage 2 år da.
    Men der er 1-4 v'er, hvor der er flest 2'ere, og de er nemmest at få fat i smiley

• #6   6. jul 2011 Julie: Ja sådan uimiddelbart må man ha' "husdyr" i mange af dem, men når man så går ind og læser, så er der mange hvor det kun er kat man må ha' når det kommer til stykket smiley
    Men af de steder man må ha' hund var det egentlig det eneste område vi tændte på smiley

• #7   6. jul 2011 Mille: ja det rendte jeg også ind i, da jeg søgte igennem dem. Jeg tog så chancen og fik Louie mens jeg boede i Rosenmeier i Nr. Sundby. Der boede jeg et år uden problemer, selvom man ikke må have husdyr.

• #8   6. jul 2011 Mille: Det er fordi Øst i medierne er kendt som Ghetto-område og også det er et gammel og lidt forældet ry. Så det holder altså ikke rigtig - har boet her hele mit liv uden at blive slået ned eller noget. Synes der er fredeligt og super skønt for hundene med Bundgaardsparken og alle de andre dejlige områder.

Men der findes også andre skønne lejligheder i Øst hvor I må have hund. Ved self ikke om de er for dyre smiley

• #9   6. jul 2011 Julie: Uhh det ville jeg ikke turde smiley men nu er Aalborg jo ikke det sværeste sted at finde bolig.
    Vi er nu også pisse glade for at bo i Nørresundby!!!!
    Men vi vil nu gerne spare pengene smiley

• #10   6. jul 2011 Mille: Jeg fik også dårlige nerver af det- men det gik. Jeg vil bare aldrig gøre det igen.

• #11   6. jul 2011 Tinna: Så ved jeg jo hvem jeg skal rådføre mig ved hvis vi har brug for inspiration til turene smiley
    Hvor vi bor nu gir vi 5500 og det kan vi godt klare, men i ungdomsboligerne kan vi slippe med 2200 smiley så det ville give lidt luft.

• #12   6. jul 2011 Ja ok, det kan du nok ikke lige få andre lejligheder til *GG* Jo måske på Smedegårdsvej. Har du undersøgt dem. Det er også ungdomsboliger og der må man også have hund. Og der er lige langt til Uni smiley

• #13   6. jul 2011 Tinna: Ja vi var også forbi smedegårdsvej, men det var bare som om der manglede noget, charme eller sådan smiley
    Vi er så langt fra alt vi kender, så det betyder bare så meget at vi virkelig kan lide området smiley

• #14   6. jul 2011 Det har du ret i. Det mangler charme - det var ældreboliger før, så det siger nok meget smiley

Synd at I skal spare penge ellers kender jeg nogle hyggelige veje smiley

• #15   6. jul 2011 Tinna: Hvad kender du da? smiley man kan jo altid kigge!!
    Ja og så ligger der kæmpe pleje enter i midten smiley
    Hvis nu vi var i akut bolig mangel, så havde vi jo bare taget hvad vi kunne, men heldigvis har vi tid til at vente.

• #16   6. jul 2011 Jamen Oddesundvej og Hvalpsundvej er begge meget hyggelige veje og super lækre lejligheder. Der er også ungdomsboliger, men de er altså for små til 2 mennesker. Men 2'erne ligger på omkring 4000 kr (lidt billigere på Hvalpsundvej)

• #17   6. jul 2011 Tinna: Det nu heller ikke galt smiley hvilket selvskab er det under? Vi er medlem af Lejerbo og plusbolig.

• #21   6. jul 2011 Heidi: ha ha ikke at jeg er sart, men vi er jo også flyttet fra nørrebro for at slippe for bandekrig og kugleregn!

Vov nu er vi nr.19 på ventelisten!! Hmm..

• #23   6. jul 2011 Maria: nøøj det var da glædeligt nyt smiley så er jeg lykkelig!

• #24   6. jul 2011 Sebbersundvej kom på Statens Ghettoliste - kan jeg huske fordi min veninde bor der oppe af. Men det er også den forkerte side af Humlebakken.

Jeg har i den tid jeg har boet her (26 år) aldrig oplevet hverken bandekrig eller kugler smiley

Tror det er pga der bor mange udlændinge, men ikke på de veje jeg nævner. Bor selv på en af dem smiley

• #26   6. jul 2011 Ja de bygger og river ned helt vildt i øst for tiden. Fyrkildevej forsvinder halvt. Sallingsundvej forsvinder halvt og der skal være super sygehuse, sundhedshuse og penthouse lejligheder ?? *GG*

• #29   6. jul 2011 Er jeg flyttet??

• #30   6. jul 2011 Tinna: men alle de steder du nævner, samt undgsomsboligerne, det er den rigtige side af den der humlebakke, hvor end den er!
    Udlændinge er jeg vandt til, kommer fra en folkeskole med 80% af anden etnisk oprindelse end dansk smiley

• #32   6. jul 2011 Jep smiley Nævner ingen veje på den forkerte side af Humlebakken. Eller jo, Smedegårdsvej, men så er du virkelig ude på landet jo smiley
    Saltumvej, Skallerupvej og derude er der også meget fredeligt - men dyrt. Er vokset op derude.

Den forkerte side indeholder: Fyrkildevej, Blåkildevej, Hvidkildevej, Ravnkildevej, Sebber- Agger- og Feggersundvej smiley
    Hold dig fra de veje, så er du nogen lunde sikker på fred og ro smiley

• #33   6. jul 2011 Maria: Ja har også hørt at det skulle blive dyrt at bo i øst - men vil gerne blive hvor jeg bor, der er så lækkert, så må bare betale prisen ;D

• #34   6. jul 2011 Heidi: Er der slet ingen pushere??? Hvor fa'en køber folk egentlig den slags her i byen??
    Vi blev total advaret mod rockere da vi skulle til Nørresundby smiley vi har ikke set en eneste endnu, SKUFFET, for som min kæreste siger, er der rockere er der ingen indvandre bander smiley

• #36   6. jul 2011 Den slags kan købes over alt, af hvad jeg har hørt og self er der sådan nogle - gemt i lejlighederne rundt omkring og på fedtebrødet inde i midtbyen
    *GG*

Der sker virkelig ikke en fløjtende fis i Øst i forhold til hvad nogle vil gøre det til smiley

• #38   6. jul 2011 Der er massere alkoholikere her i nørresundby smiley de flinke nok.

Nørrebro op Vesterbro var jo total slum før i tiden, i dag er det jo det mest atraktive bydele i Kbh, især for unge smiley
    Så måske det samme vil ske med øst!

• #39   6. jul 2011 Det håber jeg ikke - så blir det jo monster dyrt *GG*

Og ja alkoholikere har vi. De gør ingen fortræd. De sidder bare rundt omkring og hygger sig.

• #41   6. jul 2011 Tinna: Der er vel et max for hvor meget lejen må stige smiley det blir bare svært for folk at få fat i lejlighederne måske smiley
    Alkoholikerne her omkring skal altid hilse på sofus og gi ham godbidder, de goe nok!

• #42   6. jul 2011 Der er bare rigtig mange tosser i Nørresundby. Sådan rigtige originaler. Nogle af dem kan være en pine, men de fleste er meget sjove...

• #43   6. jul 2011 Jeg har selv boet på kollegiet og var rigtig glad for det. Keld pedel går og sørger for at tingene er i orden smiley og lejlighederne er ret lyse og fine indvendigt!
    Jeg blev så glad for området, at manden og jeg valgte at flytte sammen og købe en andelsbolig for enden af herningvej (hvor kollegiet ligger på).
    Så det kan varmt anbefales - her er mange lufte muligheder og en masse søde mennesker med deres vovser!

• #44   6. jul 2011 Det lyder godt, det er altid dejligt at høre positive erfaringer smiley
    Kan du huske hvor længe du var skrevet op?

• #45   6. jul 2011 Kan ikke huske det præcis. Var det ikke så længe, men jeg kom også udenbys fra (fra midtjylland) og så ryger man op på listen. Tror der gik to-tre måneder før jeg fik tilbudt en som nr. 1

Kommentér på:
Aalborg, C.W Obel kollegiet?

Annonce