Må han / de det? Hvor står jeg? Må han / de det? Hvor står jeg?
Det kan godt være det blir lidt indviklet..
Men jeg har købt en ny seng.. Købte og betalte den for ca en mdr siden.
Betalte self. for selve sengen, ben, levering og "montering"...
Da jeg så kommer hjem med den hersens kvittering opdager jeg at sælger har taget 499,- for levering selvom prisen kun er 250 kr..
Jeg ringer derind og forklare til en af deres receptionister og hun siger så at jeg har 250 kr tilgode hos dem.. Det er jo så fint nok.
Jeg fik så leveret sengen i tirsdags af 2 gutter som tydeligvis ikke anede hva helvede den seng har kostet..!
Den var ikke pakket ind i andet end noget plastik og ham den ene smider den ene af sengene hårdt ned på trappen, så den har et lille mærke nu.
Udover det så smider de rundt med de hersens senge, da de pakker dem ud.. En af dem slår sengen ind i væggen og de har ovenikøbet taget SKO på ind i soveværelset.. På mit HELT NYE gulv... Ja de havde jo ikk tid til at tage skoene af alle steder jo...
Nå men de får så sat den her seng op og får sat ben på osv.. Da de er kørt, opdager jeg at det er de forkerte ben OG at der er sorte finger på betrækket på sengen.. (Det er såen en "fin" seng hvor man kun har lagen på topmadressen)
Jeg tager så ind i butikken igår for at brokke mig over de sorte fingre på sengen, hvortil jeg får svaret, at det nok kan vaskes af og at han vil sige til de der gutter at de li sku vaske fingre inden de rørte ved ting der kunne være modtagelig for sorte fingre. Udover det så skal jeg jo have benene byttet. Det skal jeg så selv sørge for selvom det er en fejl fra deres side. Jeg skal pille benene af og køre ind i butikken og aflevere dem og så selv hente de nye.. JESUS mand... Burde de ikke gøre det....?
Nå men jeg siger så til sælgeren at jeg gerne vil have mine 250 kr som jeg har betalt for meget for levering.. Han mener så ikke at han har lavet en fejl og sætter sig ved hans computer, printer en "kopi" ud af min faktura/ordreseddel.. Han viser mig så at jeg nok har set forkert og kigget under det der hedder "a' pris".. Men hvis jeg li kiggede lidt længere hen af papiret så kunne jeg se at rabatten var fratrukket så jeg kun havde betalt 250,-
Det undre mig så da, jeg kiggede på min kvittering inden jeg kørte hjemmefra. Men jeg tænker at han jo må have ret nu når han har printet en kopi ud...
MEN.............. Da jeg kommer hjem og kigger på min originale kvittering med stempel og underskrift, så passer det at jeg har betalt de 499 kr... Så han har simpelthen rettet i kvitteringen og løjet overfor mig, f.. Han har jo givet mig kopien med hjem også.. Og sjovt nok så er faktura numrene ikke ens..
Han har forfalsket min kvittering...!
Hvad ville i stille op nu...?
Undskyld hvis det er lidt langt og indviklet..
nov 2006
Følger: 48 Følgere: 47 Hunde: 2 Emner: 231 Svar: 2.385
Har jo ikk fri hver dag så jeg kan køre ind og brokke mig..
sep 2009
Følger: 2 Følgere: 3 Hunde: 4 Svar: 201
feb 2007
Følger: 19 Følgere: 20 Hunde: 7 Emner: 940 Svar: 10.327
nov 2006
Følger: 48 Følgere: 47 Hunde: 2 Emner: 231 Svar: 2.385
Det trælse /underlige i det her er fanme at "hele" mit hjem er købt i den forretning..Og der ALDRIG har været problemer og de har bare altid været SÅ søde og hjælpsomme osv osv.. Og givet mig gode rabatter og det er en rimelig stor kæde, med okay dyre møbler , så fatter slet ikk at han tør gøre det...
Jeg har virkelig lagt mange penge derude..
nov 2006
Følger: 48 Følgere: 47 Hunde: 2 Emner: 231 Svar: 2.385
dec 2007
Følger: 25 Følgere: 23 Hunde: 3 Emner: 103 Svar: 1.394
At han skulle have rettet i din kvittering er strafbart, og det tvivler jeg ærlig talt på at personen har gjort. Hvis det er tilfældet, så tvivler jeg på det har været intentionen. Hvis du ikke har fået de 250, så ind og brok dig igen
Arbejder selv i Elgiganten og når vi sender noget afsted ud til kunderne er det et firma som står for kørsel. Derfor - når vi har smidt det på lastbilen har vi ikke ansvar for hvad fragtmændene gør. Vi regner selvfølgelig med at disse personer behandler tingene ordentligt. Hvis det ikke er tilfældet er det ikke vores ansvar. Dog tager vi ALTID ansvar for det, for at tilfredsstille kunden.
Men returret er individuelt. Der er ingen der har KRAV på at kunne bytte deres ting - med mindre det er købt over nettet.
dec 2007
Følger: 25 Følgere: 23 Hunde: 3 Emner: 103 Svar: 1.394
dec 2007
Følger: 25 Følgere: 23 Hunde: 3 Emner: 103 Svar: 1.394
Det er min Kæreste Mark der lige svarer for mig her. Han er god til det der, da han arbejder med det til hverdag
sep 2009
Følger: 2 Følgere: 3 Hunde: 4 Svar: 201
nov 2006
Følger: 48 Følgere: 47 Hunde: 2 Emner: 231 Svar: 2.385
Så har jeg den nye kvittering som han printede ud igår.. Den fylder sjovt nok 2 sider, fordi der er kommet ekstra linier på.. Den første kvittering fylder kun 1 A4 side...
Begge kvitteringer er forholdsvis ens.. Udover at han har rettet i prisen ved kørsel.. Så slutbeløbet er ikke det samme, Men self 250,- mindre...
Så han har rettet i den... Og faktura numrene på de 2 kvitteringer er ikke ens..
mar 2008
Følger: 77 Følgere: 75 Hunde: 9 Emner: 1.503 Svar: 10.034
hvis din bon siger et - og deres siger noget andet - så forsvinder de penge jo ud i et hul hvor der nok ikke bliver betalt skat..
ring til ejeren af butikken og forelæg din sag.
og sig du undre dig rigtig meget over der findes to forskellige bonner.
apr 2009
Følger: 2 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 54 Svar: 501
Hvis der er fejl på sengen SKAL de tage den retur, jeg ville mene at de sorte fingre var en fejl!
Jeg havde nu også bedt dem om og hente sengen igen! Specielt når de mener at det er dit ansvar at du skal hente nye ben når det er DEM der har lavet fejlen!
Hvis du vil være rigtig provokerende, så går du ned og beder dem om at hente sengen igen, grundet forkert levering, det er jo ikke det du har bestilt. og så bestiller du den igen dagen efter
Men som en anden jeg havde skrevet, jeg havde bedt dem om og hente sengen og så fundet et andet sted og handle.
Mht den der faktura, var jeg gået ned i butikken, bedt om at snakke med chefen, og så have jeg haft begge fakturaer med og fortalt chefen hvordan det står til. Og peget ud at der er forskellige numre på og hvem sælger var. Samtidig havde jeg sat ham ind i at det faktisk er dokumentforfalskning og at det er strafbart.
maj 2007
Følger: 42 Følgere: 145 Hunde: 5 Emner: 1.145 Svar: 38.478
okt 2007
Følger: 40 Følgere: 30 Hunde: 3 Emner: 201 Svar: 4.807
Ifølge det her link er der ikke nogen returret med mindre butikken tilbyder det..
nov 2011
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 6 Svar: 374
Du har retten på din side - så du kan roligt kræve ny seng, penge tilbage osv.
Uanset hvad en anden har skrevet herinde, så har du ret til at få din vare i en ordentlig stand - som du jo har købt den. Desuden er det her en sag der stinker langt væk, af at dem der kører den her forretningen tydeligvis ikke har "rent mel" i posen.
okt 2007
Følger: 40 Følgere: 30 Hunde: 3 Emner: 201 Svar: 4.807
Og ikke mindst så gælder det da i hvert fald at sælger har lavet dokumentations forfalskning..
Mon ikke chefen er interesseret i at høre det....
dec 2007
Følger: 25 Følgere: 23 Hunde: 3 Emner: 103 Svar: 1.394
En handel er altid bindende, medmindre der er en fysisk SKADE eller at varen på en eller anden måde er defekt hvilket vil gøre den ubrugelig. HVIS de sorte fingre er noget der kan vaskes væk er det IKKE en fejl på sengen. Det ville være overdrevet at skulle bytte sin seng for et par sorte fingre som kan vaskes væk - og jeg tvivler på at det ville gå igennem. En reprimande til fragtfirmaet er selvfølgelig på sin plads. Jeg står dagen lang og dealer med reklamationer, reparationer og kender den del af købeloven til punkt og prikke. Og der er ærlig talt ikke meget at komme efter. En klage til fragtfirmaet kan sendes, og derefter ville man måske modtage en undskyldning. Men byttet den - det får hun ikke. Det kan jeg med garanti sige. Mht. pengene, så er det butikkens ansvar, og det skal hun selvfølgelig rykke efter.
maj 2007
Følger: 42 Følgere: 145 Hunde: 5 Emner: 1.145 Svar: 38.478
nov 2011
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 6 Svar: 374
Da det er jer som butik, der tilbyder hejmkørsel af varerne, er ansvaret jeres - over for kunden - jeres! Derefter er det en erstatningssag hos fragtfirmaet fra jeres side.
Så længe hjemtransporten er tilbudt af sælger, så er det altså jeres problem - for i har en kontrakt med firmaet der leverer, og i kan derfor få jeres tab erstattet af dem!
Fragten er en vare kunden har købt hos jer - så uanset hvad jeres hovedkontor siger, og hvor meget du står og sælger om dagen, så tager du fejl lige her.
Desuden bliver det oplyst at der er sket skader allerede mens sengen er på vej ind i lejligheden.....
Og i øvrigt er Elgiganten kendt i flere kredse som nogen af dem, der ikke altid helt har styr på købeloven....
nov 2011
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 6 Svar: 374
dec 2007
Følger: 25 Følgere: 23 Hunde: 3 Emner: 103 Svar: 1.394
nov 2006
Følger: 48 Følgere: 47 Hunde: 2 Emner: 231 Svar: 2.385
Nu er det ikk nemt at fjerne sorte fingre på såen en farve stof
(link fjernet)
Og til den pris burde jeg ikk sku sidde og skrubbe på den eller selv skifte ben.. Jeg kan ikk selv løfte de 2 ... Så jeg skal have fat i en der kan hjælpe mig med at vende dem så jeg kan få benene af. Så skal jeg køre ind og bytte ben og hjem og skrue de andre på, og igen have fat i en som kan hjælpe med at vende dem og stille dem på plads...
nov 2011
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 6 Svar: 374
Han lyder nu ret kreativ ham forhandleren der.... lidt FOR kreativ
nov 2011
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 6 Svar: 374
dec 2007
Følger: 25 Følgere: 23 Hunde: 3 Emner: 103 Svar: 1.394
Ja. ALLE har reklamationsret, men der er ufattelig mange ting som ikke er dækket under reklamationsretten - køber du en telefon, hvor batteriet dagen efter går i stykker så er der ingen reklamation. Fordi batterier eksempelvis ikke er indbefattet af reklamationen. Derudover er der som du siger STOR forskel på reklamation og returret. Du kan sagtens reklamere over et produkt som ikke fungere normalt. Men kommer man og reklamerer over lidt snavs på et (lagen?!) så ville man få en undskyldning og evt. en mindre kompensation. Men byttet varen - det fik man ikke.
nov 2006
Følger: 48 Følgere: 47 Hunde: 2 Emner: 231 Svar: 2.385
Jeg tænker om jeg skal starte med at ringe derud og høre receptionisten ad om hun kan se de 250 kr i systemet.. Ved jo ikk om han har slettet dem?
dec 2007
Følger: 25 Følgere: 23 Hunde: 3 Emner: 103 Svar: 1.394
nov 2006
Følger: 48 Følgere: 47 Hunde: 2 Emner: 231 Svar: 2.385
Havde jeg slet ikk tjekket.. På den originale står der 06-10-11 og på den nye står der 07-11-11.. Det er egentlig underligt at der står den 7-11... For det er datoen , før den dag den blev leveret.. Den blev jo leveret i tirsdags d 8-11 ?
dec 2007
Følger: 25 Følgere: 23 Hunde: 3 Emner: 103 Svar: 1.394
maj 2007
Følger: 42 Følgere: 145 Hunde: 5 Emner: 1.145 Svar: 38.478
dec 2007
Følger: 25 Følgere: 23 Hunde: 3 Emner: 103 Svar: 1.394
apr 2009
Følger: 2 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 54 Svar: 501
Der er visse regler med det der levering, men jeg mener at det er Business to Business og ikke Business to consumer. Dog er jeg ikke sikker, da det trods alt er noget jeg ikke er helt stærk i. (og ikke hørte helt efter i timerne)
nov 2006
Følger: 48 Følgere: 47 Hunde: 2 Emner: 231 Svar: 2.385
Endelig har jeg fået sparet op og købt en seng der skulle hjælpe på mit helbred.. Og så skal jeg bøvle med det...! Årghh...
Det der også er nederen er at jeg har et gavekort derud til på 5000,-
Har da ikk lyst til at købe mere hos dem..!
nov 2006
Følger: 48 Følgere: 47 Hunde: 2 Emner: 231 Svar: 2.385
dec 2007
Følger: 25 Følgere: 23 Hunde: 3 Emner: 103 Svar: 1.394
Hun har ikke fået en forkert vare. Hun har fået den rigtige vare, men der er kommet lidt skidt på, efterladt af en af fragtmændenes fingre. Man kan få penge tilbage hvis man har købt et defekt produkt, fået et forkert produkt eller en fysisk skade (kunne være en sprunget fjeder - hvad ved jeg). Et beskidt indtræk (eller hvad det nu er) går ikke under denne kategori.. De burde gøre det, for at tilfredsstille kunden - men det er ikke et krav - medmindre at de sorte fingre er noget permanent skidt.
dec 2007
Følger: 25 Følgere: 23 Hunde: 3 Emner: 103 Svar: 1.394
okt 2007
Følger: 40 Følgere: 30 Hunde: 3 Emner: 201 Svar: 4.807
Der er forkerte ben på sengen...
Der ud over er der fysisk skade i form af hak, og så er der de sorte fingre..
nov 2006
Følger: 48 Følgere: 47 Hunde: 2 Emner: 231 Svar: 2.385
nov 2006
Følger: 48 Følgere: 47 Hunde: 2 Emner: 231 Svar: 2.385
Den var bukket på midten og så bukket igen og proppet i en stor plastik pose..
dec 2007
Følger: 25 Følgere: 23 Hunde: 3 Emner: 103 Svar: 1.394
dec 2007
Følger: 25 Følgere: 23 Hunde: 3 Emner: 103 Svar: 1.394
apr 2009
Følger: 2 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 54 Svar: 501
Altså bare fordi chefen siger det, eller det står i jeres håndbog er det ikke altid rigtigt...
jul 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 95 Svar: 2.496
"Hvornår er varen leveret?
Varen er leveret, når du får den udleveret. Hvis sælgeren skal levere varen på din bopæl, er det sælgeren, der har risikoen, hvis varen undervejs bliver skadet eller forsvinder. Det gælder uanset, om sælgeren selv sørger for transporten, eller han overlader det til en fragtmand eller postvæsnet. Det gælder også, selvom du skal betale for at få varen leveret. Risikoen for varen går først over til dig i det øjeblik, du får varen leveret.
Hvis du, efter at have fået varen udleveret, selv vælger, at få den bragt hjem af en fragtmand, er det er sag mellem dig og fragtmanden, hvis varen undervejs bliver beskadiget."
maj 2007
Følger: 42 Følgere: 145 Hunde: 5 Emner: 1.145 Svar: 38.478
nov 2006
Følger: 48 Følgere: 47 Hunde: 2 Emner: 231 Svar: 2.385
Benene fejler intet udover at det er de forkerte...
dec 2007
Følger: 25 Følgere: 23 Hunde: 3 Emner: 103 Svar: 1.394
dec 2007
Følger: 25 Følgere: 23 Hunde: 3 Emner: 103 Svar: 1.394
apr 2009
Følger: 2 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 54 Svar: 501
dec 2007
Følger: 25 Følgere: 23 Hunde: 3 Emner: 103 Svar: 1.394
jul 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 95 Svar: 2.496
Nej det er det så ikke, så på trods af du arbejder med det hver dag så har du ikke ret, så at Elgiganten flyttet ansvaret over til fragtfirmaet er ikke lovligt.
jul 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 95 Svar: 2.496
(link fjernet)
apr 2009
Følger: 2 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 54 Svar: 501
Når du så får byttet sengen, så skal du IKKE betale for fragten (link fjernet) den står butikken for!
nov 2006
Følger: 48 Følgere: 47 Hunde: 2 Emner: 231 Svar: 2.385
Jeg vil lure dit indlæg mens jeg har dem i røret imorgen eftermiddag...
Jeg er faktisk bange for at ham stodderen som har solgt mig sengen ER chefen? Og ham gider jeg sgu ikk snakke med...
apr 2009
Følger: 2 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 54 Svar: 501
Så Lene/kæreste, er der andet du vil sige? I har TYDELIGVIS en stor fejl i elgiganten...
nov 2006
Følger: 48 Følgere: 47 Hunde: 2 Emner: 231 Svar: 2.385
apr 2009
Følger: 2 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 54 Svar: 501
nov 2006
Følger: 48 Følgere: 47 Hunde: 2 Emner: 231 Svar: 2.385
okt 2009
Følger: 25 Følgere: 25 Hunde: 6 Emner: 22 Svar: 63
Da han kørte møbler ud skulle møblerne være pakket rigtig godt ind så der ikke kunne ske dem noget.
De skulle altid tage skoene af hjemme ved kunderne med mindre at kunderne sagde at de gerne måtte beholde dem på.
Hvis der er en medarbejder der kommer til at lave en fejl med et af møblerne har kunden ret til at brokke sig og få den vare byttet som der er sket noget med.
Du skal helt sikkert gå videre med sagen til Forbrugerrådet , det er bare ikke acceptapelt med en seng til den slags penge...
Har været inde og kigge på kataloget og der står der blandt andet at der er 2½ års garanti på betrækket. Det burdte jo også gælde hvis det er deres medarbejder der skader det.
nov 2006
Følger: 48 Følgere: 47 Hunde: 2 Emner: 231 Svar: 2.385
Jeg havde også regnet med at de var pakket rigtig godt ind lisom min sofa , da jeg fik den.. Derfor jeg sagde ja til at give 499,- for at de skulle montere og tage alt pap osv med... Det eneste der var viklet rundt om dem, var noget plastik, og det kunne da være i min egen skraldespand..Jeg tænkte bare at jeg ikk orkede at sku om på lossepladsen med alt det pap..
Det var 2 ret unge fyre.. Max 23-24 år og de var da rigtig smarte i en fart..De havde sgu mere travlt med at glo på mig en gøre deres arbejde og tage skoene af og behandle min hytte ordentlig..!
Ja så må det jo dække betrækket..? Det er nemli en dyr seng og jeg sys det er mange penge, fik da en hel knude i maven da jeg så hvordan de behandlede den, der stod jo dollar tegn i øjnene på mig og når jeg i forvejen ved hva jeg har lagt af penge derude, så burde de bare sige at de nok sku få fikset det hele. Osv osv...
Suzy... Jeg tror bare at han har tænkt.. "Ja ja hende blondinen der hopper sikkert i med begge ben..." Han er en ældre herre og har været i butikken i mange år, alle de år jeg overhovedet kan huske..
jun 2010
Følger: 8 Følgere: 6 Hunde: 3 Emner: 104 Svar: 5.036
Selv har jeg måtte ind og true med denne instans (efter at have talt med rådet i tlf først) 2 gange. Fik min ret MEN jeg skulle altså rundt om klage nævn først.
Har nu en personlig regel som siger jeg ALDRIG køber noget i pågældende kæde, med mindre det er så billigt jeg kan leve med det går i stykker og bliver smidt ud.
Beklager Mark men har man solgt en vare er man ansvarlig, hvad for nogle ordninger forretning så har med leverandøre, i dette tilfælde transport firma, er kunden helt og aldeles ligegyldig.
dec 2007
Følger: 25 Følgere: 23 Hunde: 3 Emner: 103 Svar: 1.394
Jeg ved ikke så meget, men ved at jeg var blevet TOSSET hvis det var mig der var kunde !!!!
nov 2011
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 6 Svar: 374
Ja, han har sikkert ændret den faktura, den dag du ringede.... det skal ikke undre mig.
Jeg har ikk lige orket at gå alle svar, efter jeg skrev sidst, igennem.
MEN - hvis det er en idemøbler butik, så henvend dig til selve kæden fremover. Og så burde gavekortet kunne bruges i andre idemøbler, hvis gavekortet er til idemøbler.....??
Ham der Elgigant-fyren der......han har IKKE ret, så lyt ikke til ham. Hos forbrugerrådet er de mere eller mindre legendariske, for deres egen omskrivning af købeloven....
Håber du har fået hjælp - ja, og ellers må du jo skrive...
nov 2006
Følger: 48 Følgere: 47 Hunde: 2 Emner: 231 Svar: 2.385
Hva angår benen, så kunne de umidelbart IKKE komme ud og skifte dem , da de ikke selv kører vare ud osv..
Men han ville ringe tilbage, da han var "ny i job" og ville spørge til råds.. De beskidte finger vil jeg så tage med den som ringer tilbage.
Må han / de det? Hvor står jeg?