968 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 63 Svar

Må han / de det? Hvor står jeg? Må han / de det? Hvor står jeg?

Det kan godt være det blir lidt indviklet..

Men jeg har købt en ny seng.. Købte og betalte den for ca en mdr siden.
Betalte self. for selve sengen, ben, levering og "montering"...

Da jeg så kommer hjem med den hersens kvittering opdager jeg at sælger har taget 499,- for levering selvom prisen kun er 250 kr..

Jeg ringer derind og forklare til en af deres receptionister og hun siger så at jeg har 250 kr tilgode hos dem.. Det er jo så fint nok.

Jeg fik så leveret sengen i tirsdags af 2 gutter som tydeligvis ikke anede hva helvede den seng har kostet..!

Den var ikke pakket ind i andet end noget plastik og ham den ene smider den ene af sengene hårdt ned på trappen, så den har et lille mærke nu.
Udover det så smider de rundt med de hersens senge, da de pakker dem ud.. En af dem slår sengen ind i væggen og de har ovenikøbet taget SKO på ind i soveværelset.. På mit HELT NYE gulv... Ja de havde jo ikk tid til at tage skoene af alle steder jo...

Nå men de får så sat den her seng op og får sat ben på osv.. Da de er kørt, opdager jeg at det er de forkerte ben OG at der er sorte finger på betrækket på sengen.. (Det er såen en "fin" seng hvor man kun har lagen på topmadressen)

Jeg tager så ind i butikken igår for at brokke mig over de sorte fingre på sengen, hvortil jeg får svaret, at det nok kan vaskes af og at han vil sige til de der gutter at de li sku vaske fingre inden de rørte ved ting der kunne være modtagelig for sorte fingre. Udover det så skal jeg jo have benene byttet. Det skal jeg så selv sørge for selvom det er en fejl fra deres side. Jeg skal pille benene af og køre ind i butikken og aflevere dem og så selv hente de nye.. JESUS mand... Burde de ikke gøre det....?

Nå men jeg siger så til sælgeren at jeg gerne vil have mine 250 kr som jeg har betalt for meget for levering.. Han mener så ikke at han har lavet en fejl og sætter sig ved hans computer, printer en "kopi" ud af min faktura/ordreseddel.. Han viser mig så at jeg nok har set forkert og kigget under det der hedder "a' pris".. Men hvis jeg li kiggede lidt længere hen af papiret så kunne jeg se at rabatten var fratrukket så jeg kun havde betalt 250,-

Det undre mig så da, jeg kiggede på min kvittering inden jeg kørte hjemmefra. Men jeg tænker at han jo må have ret nu når han har printet en kopi ud...

MEN.............. Da jeg kommer hjem og kigger på min originale kvittering med stempel og underskrift, så passer det at jeg har betalt de 499 kr... Så han har simpelthen rettet i kvitteringen og løjet overfor mig, f.. Han har jo givet mig kopien med hjem også.. Og sjovt nok så er faktura numrene ikke ens..

Han har forfalsket min kvittering...!

Hvad ville i stille op nu...?

Undskyld hvis det er lidt langt og indviklet..

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skift af elpære 250 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo 1.250 kr.
  • Cleaning 205 kr.
  • Dækskifte på el-løbehjul 670 kr.
  • Samling af ikea kommode 700 kr.
  • fjerne ukrudt 1.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Må han / de det? Hvor står jeg?
  • #2   10. nov 2011 Kan jeg det når jeg har sovet i den i 2 nætter...?

Har jo ikk fri hver dag så jeg kan køre ind og brokke mig..

• #4   10. nov 2011 Du har 14 dages returret i følge dansk lovgivning, så bare på med vanten PUS DEM :=)))

• #5   10. nov 2011 Tag fat i chefen i forretningen og håb på at det ikke er en meget ung knægt som ikke kan tage stilling til noget.

• #6   10. nov 2011 Jeg er jo egentlig lidt spændt på om mine 250 kr stadig er noteret i systemet, som receptionisten har gjort...

Det trælse /underlige i det her er fanme at "hele" mit hjem er købt i den forretning..Og der ALDRIG har været problemer og de har bare altid været SÅ søde og hjælpsomme osv osv.. Og givet mig gode rabatter og det er en rimelig stor kæde, med okay dyre møbler , så fatter slet ikk at han tør gøre det...

Jeg har virkelig lagt mange penge derude..

• #7   10. nov 2011 Bente... Sengen er jo brugt nu?

• #8   10. nov 2011 Nej det kan du ikke. Der er ingen krav om at en butik skal have returret. Dog er det selvfølgelig god kundeservice at give returret - men det er ikke noget de SKAL tage tilbage.

At han skulle have rettet i din kvittering er strafbart, og det tvivler jeg ærlig talt på at personen har gjort. Hvis det er tilfældet, så tvivler jeg på det har været intentionen. Hvis du ikke har fået de 250, så ind og brok dig igen smiley

Arbejder selv i Elgiganten og når vi sender noget afsted ud til kunderne er det et firma som står for kørsel. Derfor - når vi har smidt det på lastbilen har vi ikke ansvar for hvad fragtmændene gør. Vi regner selvfølgelig med at disse personer behandler tingene ordentligt. Hvis det ikke er tilfældet er det ikke vores ansvar. Dog tager vi ALTID ansvar for det, for at tilfredsstille kunden.

Men returret er individuelt. Der er ingen der har KRAV på at kunne bytte deres ting - med mindre det er købt over nettet.

• #9   10. nov 2011 Bente O: Der er ingen steder i dansk lovgivning der siger at du har 14 dages returret. En handel er altid bindende. Det er butikken der selv stiller reglen op omkring dette. Returret er udelukkende en service - IKKE ET KRAV.

• #10   10. nov 2011 p.s

Det er min Kæreste Mark der lige svarer for mig her. Han er god til det der, da han arbejder med det til hverdag smiley

• #11   10. nov 2011 Da jeg for noget tid siden købte en vaskemaskine, fik jeg af vide at jeg i følge dk lovgivning havde 14 dages returret, den benyttede jeg mig af, og jeg havde endda brugt maskinen en hel del gange.

• #12   10. nov 2011 Lene jeg har jo beviserne liggende foran mig.. 2 kvitteringer... Den originale fra den dag jeg betalet.. Hvorpå der står de forskellige priser incl de 499,- for kørsel + dankort kvitteringen er hæftet ved og ligger man beløbene sammen gider det , det som det skal hvis jeg har betalt 499,- for kørsel.. Hvilket jeg har....

Så har jeg den nye kvittering som han printede ud igår.. Den fylder sjovt nok 2 sider, fordi der er kommet ekstra linier på.. Den første kvittering fylder kun 1 A4 side...
    Begge kvitteringer er forholdsvis ens.. Udover at han har rettet i prisen ved kørsel.. Så slutbeløbet er ikke det samme, Men self 250,- mindre...

Så han har rettet i den... Og faktura numrene på de 2 kvitteringer er ikke ens..

• #13   10. nov 2011 jeg ville nok fortælle dem at hvis du ikke får dine penge retur. så henvender du dig til skat.

hvis din bon siger et - og deres siger noget andet - så forsvinder de penge jo ud i et hul hvor der nok ikke bliver betalt skat..

ring til ejeren af butikken og forelæg din sag.

og sig du undre dig rigtig meget over der findes to forskellige bonner.

• #14   10. nov 2011 Lene$Mor ...
    Hvis der er fejl på sengen SKAL de tage den retur, jeg ville mene at de sorte fingre var en fejl!

Jeg havde nu også bedt dem om og hente sengen igen! Specielt når de mener at det er dit ansvar at du skal hente nye ben når det er DEM der har lavet fejlen!
    Hvis du vil være rigtig provokerende, så går du ned og beder dem om at hente sengen igen, grundet forkert levering, det er jo ikke det du har bestilt. og så bestiller du den igen dagen efter smiley

Men som en anden jeg havde skrevet, jeg havde bedt dem om og hente sengen og så fundet et andet sted og handle.
    Mht den der faktura, var jeg gået ned i butikken, bedt om at snakke med chefen, og så have jeg haft begge fakturaer med og fortalt chefen hvordan det står til. Og peget ud at der er forskellige numre på og hvem sælger var. Samtidig havde jeg sat ham ind i at det faktisk er dokumentforfalskning og at det er strafbart.

• #15   10. nov 2011 Når tingene er defekte, som de jo tydeligtvis er, så har man da reklamationsret?? Og DEN skal du benytte!! PÅ skrift!!

• #16   10. nov 2011 (link fjernet)

Ifølge det her link er der ikke nogen returret med mindre butikken tilbyder det..

• #17   10. nov 2011 Forbrugetrådet hurtigere end de kan nå at sige kvittering!
    Du har retten på din side - så du kan roligt kræve ny seng, penge tilbage osv.

Uanset hvad en anden har skrevet herinde, så har du ret til at få din vare i en ordentlig stand - som du jo har købt den. Desuden er det her en sag der stinker langt væk, af at dem der kører den her forretningen tydeligvis ikke har "rent mel" i posen.

• #18   10. nov 2011 Men ja reklamationsretten må da gælde?
    Og ikke mindst så gælder det da i hvert fald at sælger har lavet dokumentations forfalskning..
    Mon ikke chefen er interesseret i at høre det....

• #19   10. nov 2011 Maria B: Det er desværre ikke rigtigt. Det er IKKE butikken som kører varen ud til hende. Det er et fragtfirma. Det er dem som står med ansvaret og ikke butikken. Derudover er det ikke butikkens job at hente sengen igen. Alle disse reklamationer skal finde sted hos fragtfirmaet.

En handel er altid bindende, medmindre der er en fysisk SKADE eller at varen på en eller anden måde er defekt hvilket vil gøre den ubrugelig. HVIS de sorte fingre er noget der kan vaskes væk er det IKKE en fejl på sengen. Det ville være overdrevet at skulle bytte sin seng for et par sorte fingre som kan vaskes væk - og jeg tvivler på at det ville gå igennem. En reprimande til fragtfirmaet er selvfølgelig på sin plads. Jeg står dagen lang og dealer med reklamationer, reparationer og kender den del af købeloven til punkt og prikke. Og der er ærlig talt ikke meget at komme efter. En klage til fragtfirmaet kan sendes, og derefter ville man måske modtage en undskyldning. Men byttet den - det får hun ikke. Det kan jeg med garanti sige. Mht. pengene, så er det butikkens ansvar, og det skal hun selvfølgelig rykke efter.

• #20   10. nov 2011 *Ring til Forbrugerhotlinen på telefon 70 13 13 30. Du kan få vejledning om dine rettigheder som forbruger i forbindelse med køb og salg af varer og tjenesteydelser. Hotlinen er åben mandag-fredag 9-12 og torsdag desuden 15-19.*

• #21   10. nov 2011 må lige sige til ham med kæresten i el-giganten.
    Da det er jer som butik, der tilbyder hejmkørsel af varerne, er ansvaret jeres - over for kunden - jeres! Derefter er det en erstatningssag hos fragtfirmaet fra jeres side.
    Så længe hjemtransporten er tilbudt af sælger, så er det altså jeres problem - for i har en kontrakt med firmaet der leverer, og i kan derfor få jeres tab erstattet af dem!
    Fragten er en vare kunden har købt hos jer - så uanset hvad jeres hovedkontor siger, og hvor meget du står og sælger om dagen, så tager du fejl lige her.

Desuden bliver det oplyst at der er sket skader allerede mens sengen er på vej ind i lejligheden.....

Og i øvrigt er Elgiganten kendt i flere kredse som nogen af dem, der ikke altid helt har styr på købeloven....

• #22   10. nov 2011 ALLE har 2 års reklamationsret ifølge købeloven. Det er noget andet med returret og garanti - men reklamationsret har alle!

• #23   10. nov 2011 2 sek Maiken.. finder lige Mark, så svarer han dig lige smiley

• #24   10. nov 2011 Jeg mener altså helt bestemt at det er butikkens egne "fragtmænd"..? Som kører ud fra Kædens lager i Århus..

Nu er det ikk nemt at fjerne sorte fingre på såen en farve stof

(link fjernet)

Og til den pris burde jeg ikk sku sidde og skrubbe på den eller selv skifte ben.. Jeg kan ikk selv løfte de 2 ... Så jeg skal have fat i en der kan hjælpe mig med at vende dem så jeg kan få benene af. Så skal jeg køre ind og bytte ben og hjem og skrue de andre på, og igen have fat i en som kan hjælpe med at vende dem og stille dem på plads...

• #25   10. nov 2011 og en ting mere - der er garanteret 2 forskellige datoer på de fakturaer - tjek lige det.

Han lyder nu ret kreativ ham forhandleren der.... lidt FOR kreativ

• #26   10. nov 2011 Find du bare mark..... men jeg svarer ham først i morgen, for det er ved at være min sengetid her

• #27   10. nov 2011 Maiken P: Jeg vil lade dig blive i troen. Det er ikke korrekt. Fragtfirmaet er dækket ind under en forsikring af skader under transport. Med det samme at varen har forladt butikken - om det er til køber direkte, eller om det er til fragtmanden. Så er ansvaret flyttet. Jeg sender dagligt kørsel afsted og har ofte modtaget klager omkring dårlig håndtering af eksempelvis fladskærme. Hvis kunden står i butikken og brokker sig tager vi selvfølgelig ansvaret - men hvis vi får en opringning så kan vi kun henvise dem til ansvarshavende for den pågældende vare.

Ja. ALLE har reklamationsret, men der er ufattelig mange ting som ikke er dækket under reklamationsretten - køber du en telefon, hvor batteriet dagen efter går i stykker så er der ingen reklamation. Fordi batterier eksempelvis ikke er indbefattet af reklamationen. Derudover er der som du siger STOR forskel på reklamation og returret. Du kan sagtens reklamere over et produkt som ikke fungere normalt. Men kommer man og reklamerer over lidt snavs på et (lagen?!) så ville man få en undskyldning og evt. en mindre kompensation. Men byttet varen - det fik man ikke.

• #28   10. nov 2011 Udover det så har jeg jo som tidligere nævnt lige fået HELT NYT trægulv på... Og jeg er sgu øm overfor nye ting, også et trægulv der har kostet en halv bondegård.. Da de var gået lagde der clipsere overalt på gulvet og nogen sad lidt nede i gulvet.. smiley Trægulvet er sort, så jeg kan bare "duppe"med en sort tusch...Det er bare mere princippet i at de er så sløset og ligelade.. Måtte også li råbe til den ene at han li sku passe på bilen, da han var ved at ramme den med enden af den ene madras da de bar dem ind..

Jeg tænker om jeg skal starte med at ringe derud og høre receptionisten ad om hun kan se de 250 kr i systemet.. Ved jo ikk om han har slettet dem?

• #29   10. nov 2011 Frides: Selvfølgelig hvis det er firmaet selv som fragter ud, så er det deres ansvar. Men vi bruger eksempelvis eksterne fragtmænd som vi har aftaler med - og de har forsikring hvis der skulle komme skade på de varer vi sender afsted. Og nej selvfølgelig skal du ikke sidde og skrubbe for at få tingene af - det er utrolig dårlig service af butikken der har solgt dig varen. Du kan reklamere over det, men forvent ikke at du får en ombytning.

• #30   10. nov 2011 Maiken P.. Der er 2 datoer....!

Havde jeg slet ikk tjekket.. På den originale står der 06-10-11 og på den nye står der 07-11-11.. Det er egentlig underligt at der står den 7-11... For det er datoen , før den dag den blev leveret.. Den blev jo leveret i tirsdags d 8-11 ?

• #31   10. nov 2011 De kan helt sikkert indhente dit bilag og se hvad der lige er gået galt. Og helt sikkert - det er ikke acceptabelt at dit nye gulv er ridset osv. Mit råd er at du tager billeder af samtlige skader fragtmændene har forvoldt. Send dem til dem som fragtede din seng. Kan du ikke finde en løsning på det, så gå til butikken.

• #32   10. nov 2011 Jeg ville starte med at kontakte forbrugerrådet og fortælle dem det samme som du har skrevet her. Så hør hvad de har at sige. Så står du væsentlig bedre:-)

• #33   10. nov 2011 Frides: det med kvitteringen lyder mærkeligt. Det skal du nok gå til butikken med smiley

• #34   10. nov 2011 Kæresten eller hvem der nu sidder bag skærmen (Det er forresten ikke tilladt på HG ikke at bruge egen profil, altså I må ikke dele) Idét det er en FORKERT vare hun har fået, er det SÆLGER der har ansvaret! Ergo, sengen kan afleveres tilbage!

Der er visse regler med det der levering, men jeg mener at det er Business to Business og ikke Business to consumer. Dog er jeg ikke sikker, da det trods alt er noget jeg ikke er helt stærk i. (og ikke hørte helt efter i timerne)

• #35   10. nov 2011 Årh jeg magter det bare ikk.. Hehe... Mit hoved var ved at eksplodere i nat, fordi jeg lagde i min nye seng og tænkte og tænkte...

Endelig har jeg fået sparet op og købt en seng der skulle hjælpe på mit helbred.. Og så skal jeg bøvle med det...! Årghh...

Det der også er nederen er at jeg har et gavekort derud til på 5000,-

Har da ikk lyst til at købe mere hos dem..!

• #36   10. nov 2011 Jeg ville jo mene at de skulle sende en HJEM TIL MIG... Som kunne glo på sengen/ gulv og samtidig kunne idioten lige tage ny ben med, samt mine 250 kr...! De betaler sgu ikk for 50 km's kørsel jo..!

• #37   10. nov 2011 Maria B: Nej, men jeg er sikker. Jeg arbejder med det til hverdag. Selvfølgelig vil de fleste butikker selv tage ansvaret for at give kunden den bedste service. Andet ville være ulogisk. Dog er det ikke et KRAV.

Hun har ikke fået en forkert vare. Hun har fået den rigtige vare, men der er kommet lidt skidt på, efterladt af en af fragtmændenes fingre. Man kan få penge tilbage hvis man har købt et defekt produkt, fået et forkert produkt eller en fysisk skade (kunne være en sprunget fjeder - hvad ved jeg). Et beskidt indtræk (eller hvad det nu er) går ikke under denne kategori.. De burde gøre det, for at tilfredsstille kunden - men det er ikke et krav - medmindre at de sorte fingre er noget permanent skidt.

• #38   10. nov 2011 Frides: Giver dig ret. Vi har også kunder som har kørt langt forgæves, og der har vi selvfølgelig også tilbudt dem gratis fragt. Der er jo forhåbentlig ingen butikker som er interesseret i utilfredse kunder. Men inden de skulle sende en mand afsted, eller skulle bestille afhentning skal de nok have lidt mere end skrift. Derfor tag et par billeder og send afsted smiley

• #39   10. nov 2011 Det er da en forkert vare?
    Der er forkerte ben på sengen...

Der ud over er der fysisk skade i form af hak, og så er der de sorte fingre..

• #40   10. nov 2011 Benene er jo forkert leveret ? Og de er jo rimelig vigtige smiley

• #41   10. nov 2011 Ja nu jeg er igang , så har jeg egentlig også undret mig over topmadrassen.. Den har de bøjet sammen, og det er lisom om at den ikk retter sig ud.. Jeg ville jo have rullet den sammen..
    Den var bukket på midten og så bukket igen og proppet i en stor plastik pose..

• #42   10. nov 2011 Jeg har ikke fået med at der er hak i benene og at det var de helt forkerte. Havde kun læst omkring de snavsede fingre. Hvis der er hak i benene som trods alt er en del af sengen, så er du i din fulde ret til at få pengene retur tilbage smiley

• #43   10. nov 2011 Det hele lyder i det hele taget lidt ulden. Men man skal bare huske på at reklamationsret ikke er det samme som fortrydelses / returret. Men hvis der er kommet skader på produktet - altså fysiske skader, så er du i din fulde ret til at få pengene tilbage.

• #44   10. nov 2011 Lene: Det er jo en forkert vare??? Som de andre har skrevet, benene er forkerte!
    Altså bare fordi chefen siger det, eller det står i jeres håndbog er det ikke altid rigtigt...

• #45   10. nov 2011 Købeloven:
    "Hvornår er varen leveret?

Varen er leveret, når du får den udleveret. Hvis sælgeren skal levere varen på din bopæl, er det sælgeren, der har risikoen, hvis varen undervejs bliver skadet eller forsvinder. Det gælder uanset, om sælgeren selv sørger for transporten, eller han overlader det til en fragtmand eller postvæsnet. Det gælder også, selvom du skal betale for at få varen leveret. Risikoen for varen går først over til dig i det øjeblik, du får varen leveret.

Hvis du, efter at have fået varen udleveret, selv vælger, at få den bragt hjem af en fragtmand, er det er sag mellem dig og fragtmanden, hvis varen undervejs bliver beskadiget."

• #46   10. nov 2011 Varen er defekt. Ergo gælder reklamationsretten!!

• #47   10. nov 2011 Hakket er i selve senge "rammen".. Da han smider sengen ned på trappen, da han skal ind af døren...

Benene fejler intet udover at det er de forkerte...

• #48   10. nov 2011 Maria B: Hvis du ligger mærke til hvad jeg lige har skrevet. Jeg gik ud fra at hun ville kræve ombytte på grund af et par snavsede fingre. Den går ikke. Men hvis hun har fået et par forkerte ben eller har fået en vare med skade, så har hun ret til at få det ombyttet. Btw. Jeg har været på diverse kursuser i købelov og arbejder med det hver eneste dag. Så drop din arrogance omkring min viden omkring købeloven - for jeg ved med garanti meget mere om købeloven end du gør smiley

• #49   10. nov 2011 Frides: Så er den jo lukket. Så er det bare at få varen ombyttet eller pengene retur smiley

• #50   10. nov 2011 La vær at vise tænder... : Hvor fandt du det?!?!? Jeg sad og ledte PRÆCIS efter det der citat!! smiley

• #51   10. nov 2011 Citat?

• #52   10. nov 2011 Lene $Mor til Uffe&Bertha< 3Med det samme at varen har forladt butikken - om det er til køber direkte, eller om det er til fragtmanden. Så er ansvaret flyttet.

Nej det er det så ikke, så på trods af du arbejder med det hver dag så har du ikke ret, så at Elgiganten flyttet ansvaret over til fragtfirmaet er ikke lovligt.

• #53   10. nov 2011 Maria B. Det står på denne side,
    (link fjernet)

• #54   10. nov 2011 Frides:
    Når du så får byttet sengen, så skal du IKKE betale for fragten (link fjernet) den står butikken for!

• #55   10. nov 2011 Miriam... TAK...

Jeg vil lure dit indlæg mens jeg har dem i røret imorgen eftermiddag...

Jeg er faktisk bange for at ham stodderen som har solgt mig sengen ER chefen? Og ham gider jeg sgu ikk snakke med...

• #56   10. nov 2011 Jeg fandt det godt, men tak La vær at vise smiley

Så Lene/kæreste, er der andet du vil sige? I har TYDELIGVIS en stor fejl i elgiganten...

• #57   10. nov 2011 Okay.. Men nu kan jeg risikere at skulle tage en fridag mere i hverdagene , hvis det hele skal byttes om.. Er fanme bare så pisse træt af alt det bøvl for en seng til den pris...! Det burde bare være iorden og så burde man ikk fuske for at undgå at give kunden hendes 250 kr tilbage !

• #58   10. nov 2011 Frides: det kan jeg satme godt forstå, det er heller ikke i orden! Tror desværre ikke du kan hive dem noget sted hen med tabt arbejdsfortjeneste smiley

• #59   10. nov 2011 Jeg havde jo taget en HEL fri dag i tirsdags.. Og fik først afvide tirsdag morgen at de ville komme om eftermiddagen mellem 15 og 18... Så sys jeg har "spildt" nok fridage på dem...

• #60   10. nov 2011 Jeg har lige snakket med min mand som har kørt møbler ud for et firma der arbejder sammen med ide møbler.
    Da han kørte møbler ud skulle møblerne være pakket rigtig godt ind så der ikke kunne ske dem noget.
    De skulle altid tage skoene af hjemme ved kunderne med mindre at kunderne sagde at de gerne måtte beholde dem på.
    Hvis der er en medarbejder der kommer til at lave en fejl med et af møblerne har kunden ret til at brokke sig og få den vare byttet som der er sket noget med.

Du skal helt sikkert gå videre med sagen til Forbrugerrådet , det er bare ikke acceptapelt med en seng til den slags penge...
    Har været inde og kigge på kataloget og der står der blandt andet at der er 2½ års garanti på betrækket. Det burdte jo også gælde hvis det er deres medarbejder der skader det.

• #61   10. nov 2011 Smølfine..

Jeg havde også regnet med at de var pakket rigtig godt ind lisom min sofa , da jeg fik den.. Derfor jeg sagde ja til at give 499,- for at de skulle montere og tage alt pap osv med... Det eneste der var viklet rundt om dem, var noget plastik, og det kunne da være i min egen skraldespand..Jeg tænkte bare at jeg ikk orkede at sku om på lossepladsen med alt det pap..

Det var 2 ret unge fyre.. Max 23-24 år og de var da rigtig smarte i en fart..De havde sgu mere travlt med at glo på mig en gøre deres arbejde og tage skoene af og behandle min hytte ordentlig..!

Ja så må det jo dække betrækket..? Det er nemli en dyr seng og jeg sys det er mange penge, fik da en hel knude i maven da jeg så hvordan de behandlede den, der stod jo dollar tegn i øjnene på mig og når jeg i forvejen ved hva jeg har lagt af penge derude, så burde de bare sige at de nok sku få fikset det hele. Osv osv...

Suzy... Jeg tror bare at han har tænkt.. "Ja ja hende blondinen der hopper sikkert i med begge ben..." Han er en ældre herre og har været i butikken i mange år, alle de år jeg overhovedet kan huske..

• #62   11. nov 2011 umm nu er min erfaring med Marks arbejdsplads at de tit laver ting forbrugerrådet helre end gerne vil arbejde med.
    Selv har jeg måtte ind og true med denne instans (efter at have talt med rådet i tlf først) 2 gange. Fik min ret MEN jeg skulle altså rundt om klage nævn først.
    Har nu en personlig regel som siger jeg ALDRIG køber noget i pågældende kæde, med mindre det er så billigt jeg kan leve med det går i stykker og bliver smidt ud.

Beklager Mark men har man solgt en vare er man ansvarlig, hvad for nogle ordninger forretning så har med leverandøre, i dette tilfælde transport firma, er kunden helt og aldeles ligegyldig.

• #63   11. nov 2011 Lene er tilbage bag tasterne i denne tråd, så kan desværre ikke svare mere smiley Mark må vidst oprette sin egen herinde.. hahaha..

Jeg ved ikke så meget, men ved at jeg var blevet TOSSET hvis det var mig der var kunde !!!!

• #64   11. nov 2011 Hej igen...

Ja, han har sikkert ændret den faktura, den dag du ringede.... det skal ikke undre mig.
    Jeg har ikk lige orket at gå alle svar, efter jeg skrev sidst, igennem.
    MEN - hvis det er en idemøbler butik, så henvend dig til selve kæden fremover. Og så burde gavekortet kunne bruges i andre idemøbler, hvis gavekortet er til idemøbler.....??

Ham der Elgigant-fyren der......han har IKKE ret, så lyt ikke til ham. Hos forbrugerrådet er de mere eller mindre legendariske, for deres egen omskrivning af købeloven....

Håber du har fået hjælp - ja, og ellers må du jo skrive...

• #65   11. nov 2011 Som det ser ud nu har jeg snakket med en hos forhandleren.. Han var ny men kunne se i systemet at jeg har de 249,50 tilgode.. Så de står da ihvertfald i systemet...

Hva angår benen, så kunne de umidelbart IKKE komme ud og skifte dem , da de ikke selv kører vare ud osv..
    Men han ville ringe tilbage, da han var "ny i job" og ville spørge til råds.. De beskidte finger vil jeg så tage med den som ringer tilbage.

Kommentér på:
Må han / de det? Hvor står jeg?

Annonce