Frustreret og ked - chikane Frustreret og ked - chikane
Har haft en hæslig dag idag!
Vi er en meget fredelig familie, vi larmer ikke, generer ikke nogen, vi er altid glade og smilende og imødekommende, og vores dejlige hund Loke hverken gør eller hyler!
- ja vi er meget nemme at holde af, rent ud sagt!
Men alligevel, må der være nogen der hader os...ligepludselig...
I morges da jeg står op og vil ud at sige godmorgen og hente Loke, kommer jeg ud til en tom have! Vores låge var smadret fuldstændig (tydeligt hærværk) og vores hund var over alle bjerge-han er heldigvis kommet hjem i god behold igen, takket være et yngre par der havde fundet ham, dem mødte jeg da jeg var ude at lede efter elskede Loke...For pokker hvor blev jeg lettet, jeg var så tæt på at tude Msn bliver jo rigtigt bange for hvad der kan ske ens lille bølle på et halvt år derude...
Så nu her, til aften da vi kommer hjem fra dyrlægen, (bare lige et sundhedstjek, fordi jeg er lidt pylremor) kommer vi hjem til et svineri uden lige. Nogen har valgt at smide brugte bleer ind i vores have og opad vores hoveddør Hvor KLAMT!
Ej altså, Hvad sker der lige?
Nu går jeg her og tør dårligt at have vores hund i haven, af frygt for hvad der kan blive smidt ind til ham...
Skal lige siges at vi bor i en lukket gård..man skal da vide at vi bor her, for at kunne komme herind...knapt nok vores naboer bemærkes os, de hører os aldrig, og selvom vores hund er meget ude, hører de ham aldrig...
Alt i alt - vi er meget neutrale og ikke til gene for nogen som helst
Vi kender ikke nogen der kunne have et horn i siden på os heller...
Skal jeg fortsat gå og være bange for om der kan ske Loke noget, eller skal jeg prøve at tage den med ro og se det an?
Mvh en frustreret mig
maj 2004
Følger: 13 Følgere: 28 Hunde: 6 Emner: 126 Svar: 5.042
Men jeg ville nok ikke turde have hunden ude uden opsyn mere :o(
Det lyder rigtig ubehageligt :o( Måske I skulle sætte noget overvågning op? Man kan vist få noget til en ok betalelig pris. Og så kan I jo politianmelde...
jun 2011
Følger: 15 Følgere: 37 Hunde: 1 Emner: 134 Svar: 3.621
mar 2012
Følger: 16 Følgere: 104 Hunde: 3 Emner: 20 Svar: 2.151
Ellers ville jeg ligge på lur og så gennembanke dem når de kom tilbage!
Hold kæft jeg havde gået amok hvis det var mig!
Men nej, jeg ville ikke turde at have hunden ude.
Hvis de virkelig vil jer ondt så tænk på hvad de måske kan finde på at gøre ved hunden
dec 2011
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 4 Svar: 41
Har du meldt det til politiet?
Godt du har fundet din hundevaps igen! Jeg ville hellere ikke turde lade Loke være ude uden opsyn! Det lyder til at være nogle værre vandaler, der er på spil!
Er der måske nogen i området, der har børn, som har set sig sure på jer, fordi jeres hund evt tisser/laver puha i nærheden af deres have/ude areal/legeplads eller lignende?
Folk kan blive sure over mange mærkelige ting, håber ikke der sker mere.
Held og lykke med at slippe af med dem igen...
aug 2008
Følger: 32 Følgere: 1466 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 30 Svar: 30.007
aug 2011
Følger: 15 Følgere: 13 Hunde: 1 Emner: 4 Svar: 133
Vi samler altid hans lort op på tur, han er ikke en hund der larmer eller gir lyd fra sig, vi snakker godt med vores naboer, vi bor i et hyggeligt sted i en lille gård hvor vi har det hyggeligt...og vi har ingen udeståender med hinanden, heller ej hinandens dyr...
Vi har et stort hegn oppe af solidt armeringsgitter og stolper boret ned i jorden!
og lågen har været flået af hængslerne, trampet på og revet selve klik-dimsen af...den der dims holder lågen lukket...
Så det er ikke just "nemt" at lave ting og sager her, for vi passer godt på vores have og værner om Loke da han jo bor mest ude..
Vi laver en ny låge, denne gang af armeringsgitter i en ramme, og så sætter vi hængelås på og en trådløs ringeklokke hvis folk skal ind....
Min kæreste sys ikke vi skal melde det...han vil se tiden an...men jeg er bare vanvittigt utryg.
Een ting er dog sikkert - Loke kommer ikke i haven uden opsyn! Selvom her er så lukket...folk kan jo stadig smide ting ind...
nov 2009
Følger: 30 Følgere: 30 Hunde: 7 Emner: 61 Svar: 4.053
Jeg havde ikke tøvet med at melde det om ikke andet så ved politiet det hvis det sker igen og så er det måske lettere at få dem til at gøre noget.
Men dejligt at høre Loke trods alt er hjemme i god behold
okt 2012
Følgere: 1 Hunde: 3 Svar: 225
mar 2008
Følger: 1 Hunde: 2 Emner: 6 Svar: 140
Jeg ved godt at det måske bliver lidt dyrere for jer i varme og lidt koldt i huset men har i evt. mulighed for at lade hunden være i et rum med lukket dør og åbent vindue, så den i det mindste ikke får det for varmt indenfor?
Derudover tilslutter jeg mig at det skal anmeldes.. Hvis politiet først får en anmeldelse senere tager de ikke med i betragtning at det er sket før medmindre det også er anmeldt før..
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 30.952
Uanset kan jeg godt forstå at du er utryg, og jeg synes bestemt i skal melde det -om ikke andet for at have en anmeldelse liggende hvis der skulle ske mere. Det lyder for mig ikke som noget der stopper af sig selv, og det lyser osse som mere end bare drengestreger.
apr 2010
Følger: 2 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 63 Svar: 2.346
Hvis i ikke melder det, og der sker mere, så er det svært at stå og påstå der har været problemer før hvis i ikke har lavet en anmeldelse på det!
Og ja nogen mennesker er forskruede oven i deres hoveder.
Hvis i ellers kan gør det så det kun filmer på jeres egen grund, var det så en ide at sætte noget overvågning op?
aug 2011
Ja det kan jo være hvemsomhelst det har i ret i...og ja der er mange der sys det er synd at have en hund så meget ude, de tænker jo ikke over at han faktisk trives bedst sådan
Så ku jo godt være muligt...
Nej vi har desværre ikke mulighed for at give ham et koldt rum, vi ejer end ikke et bryggers, så småt bor vi desværre -vores indendørs liv sker ikke så tit vi er mest ude
I starten var det dog ikke meningen at han skulle bo ude fast, det har han selv valgt...og jeg har det ret dårligt med at skulle tage det fra ham
Men for pokker da -sikkerheden frem for alt!
Meget af julen var han også mest inde, fordi der er så meget om juletyve osv...så måske han kan vænne sig til det igen, bare en periode
aug 2011
apr 2010
Følger: 2 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 63 Svar: 2.346
Vi har haft lidt problemer med hærværk på nogle maskiner hos dem min mand kører samarbejde med, (vi ved 110% sikkert hvem det er, men politiet vil intet gøre) og vi planlægger kraftigt at få sat kamera op, da der også har været udøvet hærværk på maskinerne herhjemme også. Jeg har bare ikke fået sat mig nok ind i reglerne omkring det endnu. Men egentlig er det snart så forbandet irriterende (og dyrt) så vi vidst snart er ligeglade.
aug 2011
Men naboen på vores ene side har en hund der gør voldsomt, hele tiden...men den har gjort det i 5 år nu, så det er folk vant til og de ved at det er den -alle hader det hus haha
Det er dog mere fordi at husets unger holder nogle vilde fester...men stadig...
Tror vitterligt ikke der er nogen der har grund til at tro at noget ku være loke...som sådan...vi bor i en bette by hvornår fleste møder hinanden og ved hvem hinanden er, hvilke dyr vi har osv når man mødes på lufteture, i rema 1000 eller på stationen...det undrer mig så meget det her ;-( vi har boet her i snart 5 år, og haft hund her før, for fire år siden :-s vi har aldrig oplevet den slags her
Ellers er her så fredeligt...og roligt....og ja...hmm det er underligt :-s
Men vil i hvert fald undersøge det overvågning der, og om vi må have det her
aug 2011
feb 2012
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 3 Emner: 113 Svar: 5.582
Meld det, og giv os endelig en update senere
sep 2005
Følger: 1 Følgere: 98 Hunde: 2 Emner: 357 Svar: 6.124
aug 2011
Må bare vente og se, og håbe at det bare var en engangsforseelse i går...kan jo ikke lige gøre andet..så
Udenfor pædagogisk- orv ja det er jo også værd at prøve
sep 2005
Følger: 1 Følgere: 98 Hunde: 2 Emner: 357 Svar: 6.124
aug 2011
Ingen har hørt eller set noget :-s
aug 2011
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 30.952
aug 2011